The Miitti 2019 Kyydit

Nova

Kontulainen
Kuskit
Jos tarjoat kyytiä muille miittiläisille, käy lisäämässä kyytisi kyytitaulukkoon. Taulukossa on nyt uusi sarake, reitti, johon voit laittaa listan ajoreitille osuvista suuremmista paikkakunnista tai risteyskohdista. Tämä auttaa kyydin tarvitisijoita arvioimaan mikä kyyti sopisi heille ja mistä helpoiten pääsisivät kyytiin mukaan mikäli he asuvat matkan varrella.

Lisää itse kyytiläisesi taulukkoon sitä mukaa kun vahvistat heille paikan kyydissäsi.

Jos olet lähdössä miitistä vajaalla autolla sunnuntaina ja yhdistyksen kyytiä jonottaa monta tarvitsijaa, olisimme kiitollisia jos voisit tiputtaa paluumatkallasi kyytiläisiä Imatralle tai Lappeenrantaan.

Kyydin tarvitsijat
Muiden miittiläisten kyydit
Tällä kertaa miitin kyytitaulukossa ei ole listaa kyydin tarvitsijoista muuten kuin yhdistyksen kyytien osalta. Teidän tulee siis huudella kyytitarvetta tässä topikissa jos haluatte mukaan toisen miittiläisen kyytiin. ÄLÄ lisää itse nimeäsi mihinkään kyytiin koska voi olla että kuski ei huomaa tätä ja jäät vaille kyytiä. Kyydin tarjoaja päättää ketä ottaa kyytiin. Lisäksi kannattaa varautua maksamaan kyydistä kohtuullinen bensaraha (sovi tämä kuskin kanssa ennen miittiä, niin ei tule yllätyksiä). Muista myös varmistaa että sinulla on paluukyyti.

HUOM! Pelkkä ilmoitus kyydin tarpeesta tässä topikissa EI takaa paikkaa kenenkään kyydissä. Vasta kun saat vahvistuksen siitä että joku ottaa sinut kyytiinsä ja näet nimesi kyytitaulukossa voit olla varma siitä että sinulla on paikka miittikyydissä. Ole siis itse aktiivinen, koska jokainen on itse vastuussa siitä että joku kyyti löytyy.

Jos kyytiä ei tahdo löytyä eikä yhdistyksen kyydit sovi aikatauluun, ole hyvissä ajoin ennen miittiä yhteydessä järjestäjiin @Nova @Hanna Kullanväärtti

Yhdistyksen kyydit
Mikäli sinulla on tarvetta yhdistyksen kyydille Imatralta tai Lappeenrannasta, laita nimesi sekä toivomasi hakuaika Imatralta/Lappeenrannasta sekä tiedon siitä tarvitsetko paluukyydin, kyytitaulukkoon Yhdistyksen kyytien kohdalle ENNEN 29.5. Tällöin järjestäjät sumplivat kyydit ja saat sen jälkeen tietää milloin kyyti saapuu ja kuka järjestäjistä ajaa kyydin. Varaudu odottamaan kyytiäsi saapumisesi jälkeen, koska ajamme mahdollisimman täysiä kyytejä. Parasta olisi jos miittiläiset saapuisivat samoihin aikoihin, jolloin odotusajat olisivat todennäköisesti lyhyempiä.

HUOM! Koska Lappeenranta on aika kaukana miittipaikasta, emme aja montaa kyytiä päivässä Lappeenrannasta. Lappeenrannassa siis odotusajat voivat olla huomattavasti pidempiä kuin Imatralla. Kannattaa siis ennemmin saapua Imatralle.

Yhdistyksen kyyti kuuluu miittimaksuun, eli erillistä bensarahaa ei tarvitse kyydistä maksaa.

Torstaina viimeinen mahdollinen virallinen yhdistyksen kyyti voi lähteä Lappeenrannasta noin klo 19:00 ja Imatralta noin klo 19:20 jotta ehtisimme ennen alkuinfoa miittipaikalle. Myöhäisemmät kyydit pitää sopia suoraan kuskien kanssa hyvissä ajoin ennen miittiä ja niistä voidaan periä bensarahaa. Oli kello mitä tahansa, ketään ei jätetä asemalle kunhan kyyti on sovittu ajoissa.

Se, käykö miittikyyti kaupan kautta, on sovittavissa järjestäjien kanssa tapauskohtaisesti. Varsinkin jos kyytejä ajetaan useita, emme mielellämme joka kerta odota miittiläisten ostoksia. Eli oletusarvoisesti haemme mieluummin kaupalta ostoksensa tehneet miittiläiset, ellei muuta sovita. Imatralla Prisma ja Citymarket ovat reilun 15 minuutin kävelymatkan päässä rautatieasemalta. Lappeenrannan rautatieasemalta kävelymatkaa tulee Citymarkettiin noin 10 minuuttia, S-Markettiin vähän enemmän. Samalla reisulla on helppoa pysähtyä molemmissa, kunhan tiedämme kuka on mennyt mihinkin ostoksille.

HUOM! Yhdistyksen paluukyydit sunnuntaina ovat kaikki Imatralle. Jos joku tarvitsee kyydin Lappeenrantaan, se on osa järjestäjän paluumatkaa miitistä.

Kyytitaulukko
 
Voisin hypätä Novan kyytiin torstaina Lappeenrannassa. Tarvitsen myös paluukyydin, mielellään Lahteen saakka.
 
Mikäli mitään yllättäviä remontteja ei tule autoon tms, niin miun kyydillä pääsee torstaina ja sunnuntaina. Takapenkillä on silloin lapsi turvaistumessaan, joten mukavasti mahtuu kaksi matkustajaa (toinen eteen ja toinen taakse) ja hiukan ahtaammin kolmas taakse keskipaikalle turvaistuimen viereen. Lapsi yleensä nukkuu automatkat.
Tuolla kyytitaulukossa ei ole kohtaa johon kuski voisi merkata minä päivinä aikoo kulkea, ne kun eivät mistään muualtakaan selviä. Merkkasin siksi päivät nickin perään. Tarkempia kulkemisaikoja en ole miettinyt, tarkentunee jos tulee kyytiläisiä.
 
Voisin hypätä Novan kyytiin torstaina Lappeenrannassa. Tarvitsen myös paluukyydin, mielellään Lahteen saakka.

Laitoin sinut ekalle paikalle kyytiin. Tulet varmaankin junalle Lappeenrantaan? Osaatko arvoida yhtään että mihin aikaan olisit Lappeenrannassa? Käyn itsekin kaupassa menomatkalla, joten voinen poimia sinut kyytiin rautatieasemalta ja käydään sitten joko Lappeenrannassa tai Imatralla kaupassa.

Lisäksi noin yleisesti tiedoksi, että minulla ei ole paluukyytiin Luumäeltä eteenpäin kuin yksi paikka joka meni nyt siis Pagballe.
 
Tuolla kyytitaulukossa ei ole kohtaa johon kuski voisi merkata minä päivinä aikoo kulkea, ne kun eivät mistään muualtakaan selviä. Merkkasin siksi päivät nickin perään. Tarkempia kulkemisaikoja en ole miettinyt, tarkentunee jos tulee kyytiläisiä.
Hyvä että laitoit.
 
Laitoin sinut ekalle paikalle kyytiin. Tulet varmaankin junalle Lappeenrantaan? Osaatko arvoida yhtään että mihin aikaan olisit Lappeenrannassa? Käyn itsekin kaupassa menomatkalla, joten voinen poimia sinut kyytiin rautatieasemalta ja käydään sitten joko Lappeenrannassa tai Imatralla kaupassa.

Ostin juuri ainoan jäljellä olleen säästöhintaisen junalipun Lahdesta Lappeenrantaan ja aikataulun mukaan olen siellä torstaina klo 11.21. Kauppareissun kera olen siis lähtövalmiina klo 12, mutta voin vallan mainiosti hengailla kaupungilla muutaman tunninkin.
 
Minäkin tarvitsisin kyydin miittipaikalle (ja sieltä pois). Asun itse Vihdissä (45km Helsingistä) ja pääsen tarvittaessa helposti kulkemaan julkisilla pääkaupunkiseudulle, (Helsinki, Espoo) josta varmaan lähtee porukkaa miittipaikalle. Haluaisiko siis joku sielläpäin asuva ottaa minut kyytiinsä?
 
Huutelen Krasuksen puolesta, kun hän ei itse foorumilla hengaa: Kyyti pääkaupunkiseudulta miittipaikalle ja sunnuntaina taas takaisin olisi haussa yhdelle teini-ikäiselle miittaajalle.
 
Kaksi henkilöä Lounais-Hämeessä olisi vaille kyytiä. Kulkeeko tästä suunnasta miittiin ketään? Pääseekö Hämeenlinnan seudulta kulkevien kyydissä? Nova ja Jaamar? Caele?
 
Kaksi henkilöä Lounais-Hämeessä olisi vaille kyytiä. Kulkeeko tästä suunnasta miittiin ketään? Pääseekö Hämeenlinnan seudulta kulkevien kyydissä? Nova ja Jaamar? Caele?
Minä lähden Luumäelle jo keskiviikkona. Lähden torstaina ajoissa että ehdin ensimmäisenä miittipaikalle. Matkani kulkee Lappeenrannan ja Imatran kautta. Istumapaikkoja on kyllä 3 (no neljä jos on kapeita pyllyjä), mutta kun minulla on omien kamojeni lisäksi yhdistyksen miittitavaraa mukana ja matkatavarallisista syistä otan kyytiin korkeintaan kaksi. Ja sunnuntaina samalla kyydillä pääsee samaa reittiä takaisin, mutta pitää varautua lähtemään viimisten joukossa.

Novan kyydillä kyllä mahtuisi sinne suuntaan, mutta paluukyytiä ei ole kuin Lappeenrantaan asti kun hän nappaa lapset kyytiinsä Luumäeltä.
 
Last edited:
Pk-seudulta on kyytitarve. Lähden torstaina töistä Viikistä aikaisintaan kahdelta (mutta voin olla töissä pidempäänkin :D ), mikä saattaa vähän rajoittaa. Sunnuntaina suuntana on Länsi-Vantaa, mutta yleinen pk-seutusuunta käy silloinkin :)
 
Voisin toki menomatkan mennä Jampankin kyydissä, jos hän aikoo kulkea Lappeenrannan läpi vasta kahdentoista aikoihin tai myöhemmin. Näin Novan autossa olisi tilaa kahdelle lounais-hämäläiselle. Paluumatkalle sen sijaan nousisin kernaasti Novan ainoalle kyytipaikalle, jotta näkisin heidän lapsensakin ja pääsisin Lahteen saakka.
 
Minun olisi näppärää tulla torstaina bussilla Lahteen. Tässä kohtaa vaan kiinnostaisi, mihin aikaan siellä tarvitsisi olla, jos haluaisi @Nova n kyytiin. Puolen päivän huitteilla halpoja yhteyksiä sinne olisi esimerkiksi klo 11.20 ja 11.45. Näin työttömänä toki omalla elämälläni ei ole aikataulua, joten oikeastaan mikä tahansa käy. :p
Paluukyytiinpä en sitten ilmeisesti enää sovi (?), joten jokin kyyti, joka pysähtyy Lappeenrannassa, olisi kiva.
 
@Rhosgobella Voin ottaa teidät menokyytiin jos paluukyyti Lappeenrantaan riittää tai saatte paluukyydin (mutta ette menokyytiä) joltakulta muulta. Jos tarkoitus olisi olla miittipaikalla noin klo 14, pitää minun kyydin lähteä Turengista tai Hämeenlinnasta viimeistään yhdeksältä.

Koska minulla on paljon tavaraa kyydissä sekä toinen meidän lapsista turvaistuimineen, pitäisi kyytiläisten varautua pakkaamaan kevyesti.

@Dracaena Mikäli Rhos ja SeventhSon tulevat kyytiin, voi tehdä vähän tiukkaa mahduttaa kolmatta kyytiin Lahdesta. Mutta jos ei kyyti muuten onnistu niin laitetaan jotenkin mahtumaan :). Lisäksi jos luulet että mahdut ahtautumaan takapenkille kahden turvaistuimen väliin eikä kahden leikki-ikäisen seura haittaa, voit saada paluukyydin Lahteenkin saakka.
 
Last edited:
Yhdistyksen kyydit
Yhdistyksen kyytitaulukossa ei ole vielä yhtään nimeä. Mikäli olet yhtään epävarma siitä, tarvitsetko ehkä kyydin vai et, laita nimesi taulukkoon huomisen aikana. Tämä koskee myös niitä, jotka ovat järjestämässä itselleen muuta kyytiä mutta eivät vielä ole saaneet vahvistusta kyydistään.

Paluukyytien järjestely on vielä haastavampaa joten niihin ilmoittautuminen on vielä to/pe kyytejäkin tärkeämpää.

On parempi perua kyytitarve myöhemmin. Mikäli iso määrä kyydin tarvitsijoita ilmestyy vasta 29.5. jälkeen, voi olla että kaikille ei järjesty enää kyytiä järkevästi. Ilmoittaudu siis mieluummin ajoissa ja peru myöhemmin kuin toisin päin.

Varaudumme joka tapauksessa ajamaan yhden kyydin (3-4 henkeä) Imatralta noin klo 19:00-19:20 tienoilla, koska ilmoittautuminenkin on vielä auki ja viime hetken ilmoittautujillekin tahdomme vielä taata mahdollisuuden yhdistyksen kyytiin.
 
Last edited:
@Nova, voisi olla helpompaa, jos pääsisimme Caelen kyydillä. Meille kun tulee mukaan telttakin. Ja kotiinkin pitäisi päästä. Joten Dracaena voi hyvin tulla kyydilläsi.
 
Ostin bussilipun Tampereelta Imatralle torstaiksi, perillä klo 14:30. Sieltä sitten jossain välissä miittipaikalle jollain konstilla.

Sunnuntaina Imatralta Tampereelle menee vain yksi bussi, joka lähtee jo klo 10:00. Olisiko mahdollista nakittautua to-la niin perusteellisesti, että saisi vapautuksen loppusiivouksesta, ja pääsisikö vielä jollain kyydillä ajoissa Imatralle?
 
Mä mietin, että voisin tulla torstaina Helsingistä Imatralle bussilla, jonka pitäisi olla perillä 14:30, eli saman aikaan kuin Kointähden. Laitoin myös nimeni yhdistyksen kyyteihin.

Kyytiä tarvitsisin todennäköisesti myös sunnuntaina Imatralle, tosin aikataulut ovat vielä vähän hukassa sen suhteen, sillä en ole edes varma, lähdenkö siitä etelään vai pohjoiseen.

Toivottavasti tästä viime hetken ilmoittautumisesta ei muodostu tapaa..
 
Myöhäisestä ilmoittelusta huolimatta voin to/su kyyditä halukkaita Hämeenlinna-Imatra -välillä, aikataulu täysin auki.
 
Ylös