The Miitti 2019 Ruokolahdella 6.-9.6.

Se ei tullut puheeksi. Itseltäni se on jäänyt pari kertaa kesken. Siinä ei ole samanlaista touchia kuin tuossa sarjassa.
 
Minulle kumpikaan ei ollut tuttu (olen lukenut nettisarjakuvia hyvin harvakseltaan). Kiitos vinkeistä - tosin koska myös innostuin hieman liikaa edellisellä kirjastokäynnilläni, epäilen entistä enemmän että pitää palauttaa muutama kirja lukematta ja lainata ne myöhemmin uudestaan. :)
 
Kiitoksia miitistä, oli kivaa ja erityisen hyvä oli järvi ja siihen yhdistetty saunahöpinäkerho. Jostain syystä ruokaa jäi aika reippaasti yli, mutta eihän se mikään ongelma ole. Hallitukseenkin näköjään uskalsin mukaan ja larppiin ja vaikka mihin. Pieni pelko alkaa näköjään kadota tassunpohjista, loistavaa.
Nukkuessa oli kyllä hieman kuuma mutta siihen tuskin kykeni vaikuttamaan. Laiturin portaaseen repäistyt sormetkin ovat jo lähes parantuneet, joten ei paniikkia senkään suhteen.
Oli kiva nähdä uusia ja kaikkia ja miittikoira Lukitar oli ehdottomasti paras lisä. Lisää otuksia miittiin, jos saan pyytää. :D
 
Jostakin syystä Darths and Droids on jäänyt minulle mieleen DM of the Ringsiä hauskempana juttuna, vaikken (tai ehkä juuri siksi) Tähdistä sodista ole lainkaan samassa mitassa innostunut kuin Sormusten herrasta. Pitäisi ehkä tarkistaa, luinko aikanaan molemmat sarjakuvat loppuun saakka.

Kiitoksia miitistä minunkin puolestani, oli oikein mukavaa ja tuli sentään puuhasteltua kohtalaisen monenlaista ajanvietettä. Olisi ehkä pitänyt jaksaa sumplia itsensä paikalle jo torstaiksi, kun tuntui kokonaisuus vähän lyhyeltä (vaikka vähäunisuudessaan kyllä ihan riittävän raskaaltakin). Pahoittelen epätasalaatuisia ja -kokoisia lettuja (ensimmäiseen olosuhteet toki vaikuttivat olennaisesti, jälkimmäinen olisi ollut paremmin hallittavissani).
 
Kiitokset miitistä täältäkin, varsinkin pienen viihdyttäjille ja matkaseuralle. Hyttysiä ja lämpöä riitti, mutta muuten meni ihan mukavasti. Miekin otin liikaa ruokaa taas miittiin. Lämpimällä ei tee niin paljoa mieli syödä. Vastaisuudessa voisin tajuta mennä saunaan aikaisemmin niin ehkä Enttinenkin jaksaisi saunoa. Olisin mielelläni istunut saunassa pidempäänkin.

Nyt harmittaa myös etten lähtenyt kalliomaalauksille, mutta ehkä vielä joskus nekin näkee. Löysin maininnan kyseisistä kalliomaalauksista perjantain uutisesta joka käsittelee kalliokäärmeitä.

Muoks: Huomasin, että Uutisvuoksen juttu tuli jo nettiin, mutta on maksumuurin takana.
 
Last edited:
Kiitos miitistä! Oli kiva nähdä sekä uusia, uudehkoja että vanhoja kasvoja. Toivottavasti teitä kaikkia näkee uudestaankin! :heart:

Tämä oli luultavasti minulla koko vuoden 2019 sosiaalisin rupeama, muutoin kun tulee lähinnä oltua kotona itsekseen.

Tykkäsin miittipaikasta kovasti, vaikka kylmätilaa olikin aika vähän, ja ihan mielelläni miittaisin siellä uudestaankin. Nukkumatilat ja jako kuorsaajiin ja ei-kuorsaajiin oli yllättävän hyvä.

Kiitos tietenkin miitin järjestäjille! The Miiteissä on aina jotain erityistä.
 
Ehdotan, että aloitusviestin pakkauslistaan lisätään rintamerkki, jossa lukee oma nicki (siis jos on sellaisen joskus miitissä tehnyt). Näes taas tajuan liian myöhään, että ai niin, sellainenkin mulla olis, ja kovasti väkersin siihen kanervankukkia, eikä taaskaan tullu mukaan, ah ja voihhh :D
Lisäsin sen nyt heti vaikka tämän miitin osalta onkin myöhäistä, koska tästä topikista saatetaan ottaa mallia ensi vuoden listaan.

Ensin pari vähän "virallisempaa" juttua ennen kuin päästän itseni vuodattamaan kaikki miitin herättämät tunteet teidän niskaanne.
Nyt miitin jälkeen voi olla hyvä hetki vastailla miittikyselyymme. Vastauksia käytetään miittioiminnan kehittämiseen.
Myös palautetta Retsolasta miittipaikkana ja yleensäkin miitin järjestelyistä otetaan mielellään tässä topikissa vastaan.

Lauantaina meillä oli tosiaan paikalla Etelä-Saimaan toimittaja tekemässä juttua vieraistamme. Juttu on valitettavasti maksumuurin takana. luettavissa täällä. Jos joku pystyy kopioimaan tekstin tai ottamaan kuvaruutukaappauksen tms. niin olisi mukava saada kaikkien luettavaksi tänne.

Laitan hyvin rajallisen miittikuvavalikoimani jossain vaiheessa nähtäville ja linkin tähän topikkiin sekä miittikuva-arkistoon.



No niin. Se siitä virallisesta osuudesta. Minulle tämä miitti oli todellinen tunteiden vuoristorata ja edelleen päässä pyörii ja surraa hurjasti juttuja. Tämä menee aivan varmasti jossain kohtaa ihan älyttömäksi tunteiden suitsutukseksi, joten jos sellaisen lukeminen lähinnä nolottaa/ahdistaa/ärsyttää niin kannattaa siirtyä tässä kohtaa tai viimeistään hetken päästä lukemaan jotain ihan muuta.
Ensinnäkin torstaina minulta hajosi puhelin, mikä aiheutti hurjasti stressiä ja pahaa mieltä kun minun piti vieraiden ja myös teidän kaikkien miittiläisten takia olla saavutettavissa ja yhtäkkiä en pystynytkään soittamaan, laittamaan mitään viestejä, vastaamaan puheluihin tai edes lukemaan teidän viestejänne. Olin jossain vaiheessa sitä mieltä että pilaan koko miitin ja jostain syystä jota en ihan itsekään ymmärrä kun sitten May käveli vastaan niin meinasin purskahtaa itkuun stressistä sekä helpotuksesta. Kai se oli hyvän ystävän näkeminen pitkästä aikaa joka rauhoitti vähän mieltä.
Sitten olin vielä mennyt unohtamaan miittiä varten tekemäni siemenlevitteen Luumäelle ja ennen puhelimen rikkoutumista soittelin teille kaikille vuoronperään jos joku olisi voinut matkanvarrella hakea sen. Olin jo itse varautunut lähtemään levitteen hakuun heti kun ruokaostoslaiset saapuvat paikalle. Stressasin myös sitä saadaanko tuo meidän vähän liioitellun iso teltta pystyyn ennen yötä. Kun pulla, autettuaan ensin teltan pystytyksessä lupautui hakemaan levitteen niin oli taas itku lähellä. En varmaan pysty kiittämään Pullaa kyllin montaa kertaa että se minusta olisi riittävästi.
Pyydän anteeksi kaikilta torstain kiukutteluani ja sitä että ehkä vähän purin sitä teille (toivottavasti en sentään teihin?).

Tässä vaiheessa voi olla hyvä kohta kiittää miittitiimiä yhteistyöstä ja siitä että hoiditte asioita. Varsinkin Olórin jolle sysäsin muutaman oman pikkuvastuualueeni. Helpotitte minun stressiäni ja olemistani hurjasti työpanoksellanne. Ihan jokainen:heart: (nyt alan jo viljellä sydämiä...). Kiitos Olórin, Hanna Kullanväärtti, Nova ja Sidhiel. Ilman teitä tätä miittiä ei olisi saatu toteutettua.

Tämä oli minulle sellainen miitti joka muistutti niistä ajoista kun aloitin miittailun. Lämmintunnelmainen, yhteisöllinen, hyväksyvä ja täynnä naurua ja vähän itkuakin sekä todella paljon muistoja joita yritän painaa mahdollisimman tiukasti mieleeni talteen.
Henanelle kiitos suurimmista nauruista. Larpin suunnittelu Henanen kanssa ei koskaan ole tylsää. Henanelle myös iso kiitos siitä että otit larpin vetämisen ja tiettyjen juonikuvioiden suunnittelun vastuullesi. Ilman sinua peli ei olisi ollut sitä mitä se oli. Ja muutenkin oli ihana pitkästä aikaa nähdä kiireettömästi.
Valtava kiitos myös kaikille pelaajille :heart: Ja anteeksi niille joiden hahmot jäivät vähän ehkä vaisuiksi. Ensi kerralla jos joskus olen larppia tekemässä ja te pelaamassa niin lupaan yrittää kirjoittaa teillekin mielenkiintoisempia hahmoja. Yritän ottaa tästä opikseni. Teki hyvää päästä pitkästä aikaa larppaamaan. Vaikka minä keskityinkin lähinnä ihmissuhdekoukeroihin enkä niinkään arvoitusten ratkomiseen niin nautin silti pelistä hurjasti. Kiitos kun olitte mukana mahdollistamassa tämän pelin.

Vieraat olivat todella hieno lisä miittiin. Hienoa kun te kaikki halusitte osallistua ja olla paikalla kuulemassa heitä. Kuten tuolla lehdessä kirjoitettiinkin (minulla ei ole tunnuksia, mutta pääsin toista kautta lukemaan nettijutun) niin minulla kädet tärisivät kun kirjoitin teille noista vieraista. Kiitos kun otitte heidät hyvin vastaan.

Lauantaina jossain vaiheessa miittiä minulle iski joku ihan ylitsepursuileva onnellisuus kaikesta ja teistä kaikista. Ihan kuin joku aurinko olisi syttynyt sisällä ja tuntui että olisin voinut itkeä ja nauraa ja tanssia ja kertoa kaikille miten ihanaa että olitte paikalla :heart::heart::heart:. Mutta eihän sellainen sovi suomalaiseen kulttuuriin, mutta osa teistä varmaan sai osansa tästä. Esimerkiksi pelkästään se että Titiuu oli paikalla meinasi taas saada minut itkemään ihan valtoimesti ? mutta sain hillittyä hurjat kyynelpurot niin että ainoastaan silmäkulmaan nousi pieni tippa. Ja seuraavan kerran meinasin itkeä kun juttelin joidenkin teidän kanssanne näistä vähän liian suurista tuntemuksistani.
Purin sitten osan tästä onnesta erilaisiin lauluihin, keskusteluihin ja saunaan. Ja itseasiassa tuntuu että kannan tuota aurinkoa edelleen sisälläni. Vaikka hartiat ovat niin jumissa että päätä vihloo ja vaikka minulla on ihan liikaa univelkaa ja arjen huolet alkavat taas hiipiä mieleen niin miitistä mukaan saatu lämpö on edelleen olemassa ja aion pitää siitä kiinni niin pitkään kuin suinkin mahdollista. Jos pelkästään jos alkaisin luetella ne ihmiset joille olen jostain ihan erityisestä pienestä asiasta kiitollinen niin saisin luetella yli puolet miittiin osallistuneista. En millään pysty mainitsemaan kaikkia yksitellen enkä edes ryhmissä, joten ottakaa kiitokseni vastaan tekin joita en erikseen mainitse.
Tässä kuitenkin vielä muutama maininta. Kiitos ja anteeksi kaikille jotka edes jotenkin elitte hengessä mukana kun tuskailin puhelimeni kanssa ja Pagballe siitä että laitoit viestin puhelimeni hajoamisesta eteenpäin. Ja Kointähdelle puhelimen lainasta. Ylipäätään kiitos teille kaikille jotka vaihdoitte kanssani edes yhden sanan jossain vaiheessa miittiä. Varmaan pidätte minua nyt ihan hulluna, mutta minulla ei vaan ole tarpeeksi isoja sanoja joilla pystyisin ilmaisemaan miten hienoa minusta oli viettää viikonloppua teidän kanssanne. Salmiis ja Velmunen, ihania uusia tuttavuuksia, samoin Titin pojat ja muukin poppoo (anteeksi etten nyt muista teidän kakikien nimimerkkejänne enkä jaksa tarkistaa niitä).
Kiitän myös lauantai-illan ja sunnuntaiaamun lauluseurasta ja pahoittelen jos laulelut herättivät pahennusta jossakussa.
Haltille kiitos letuista ja siitä että jaksoit paistaa niitä.
Kiitos Nova ja Dracaeena kun autoitte etsimään korvakorun kadonnutta lukkoa (ei löytynyt).
Niin ja kiitos Satekaille kun opetit pelaamaan Kodamaa ja Krasukselle lauantai-sunnuntai-illan/yön peli sessiosta. Marryin Mr Darcysta ja Roborallista. Luulen että haluan pelata tuota roborallia vielä uudestaankin, mutta ehkä vähän varhaisempaan kellonaikaan. Ehkä jopa ihan päivällä!!!. Niin ja Pippinille siitä että olit peliseurana molemmissa peleissä ja teille muille jotka osallistuitte myös.
Rhosgobella, kiitos kun lupasit ikuistaa yhden hienon miittimuiston kuvalliseen muotoon. Laitan sinulle yksityisviestiä tässä lähiaikoina kunhan ehdin ja pystyn tämän korvia ja leukaa repivän vihlonnan keskellä keskittymään siihen.

Laitanko vielä muutaman ylimääräisen sydämen teille jokaiselle kiitokseksi miitistä ja siitä että teitte tästä viikonlopusta ja The Miitistä varmasti yhden niistä joita tulen muistelemaan vielä pitkään. No laitan :) Etsikää tuolta ne teille parhaiten sopivat ja ajatelkaa että ne on juuri teille tarkoitettu.
❤ ❤ ❤
:heart::heart::heart:
:heart::heart:
??
??
❤❤
?
❤❤
?
?
?
?
?
??
??
?
?
?
??
??
?
???
??
??
?
?
?
?❤
?
??
?
?
?
???
 
Kiitos kaikille todella mukavasta miitistä! :heart: Minulla oli sen verran hauskaa, että ihan varmasti tulen uudelleenkin.

Vaikka hyttysiä oli runsaasti (sain yli 50 hyttysenpistoa, hups :joy:), niin se kompensoitui mukavalla seuralla ja tekemisellä: saunominen oli hauskaa, pelaaminen oli hauskaa ja muurinpohjaletut olivat erinomaisia! Olette kaikki todella mukavia ihmisiä ja viihdyin todella seurassanne, vaikka en mitenkään hirveästi äänessä ollutkaan :1420:
 
Täältä myös kiitokset!
Kun purjehdin paikalle tälläytyneenä, blinbling sandaaleissa, korut kilisten ja hajuvedelle tuoksuen, ajattelin, etten välttis sovi teidän ihanaan, aitoon ja luonnonläheiseen seuraan kovin hyvin, ja minua mahdollisesti katsotaan että mikäs bimbo se sieltä tulee. Ensimmäisen illan sain olla melko itsekseen. ? Mutta Mie en olekaan luovuttaja tyyppi, ja lopulta pääsin vähän jutustelemaankin. Monet myöskään eivät antaneet ulkonäön pettää, vaan tulivat keskustelemaan toivottaen miut tervetulleeksi. Mie oon välillä vähän prinsessa. ? Se ei tarkoita, etten olisi syvällinen. Päinvastoin. Pääsinkin joidenkin kanssa hyvinkin syvällisiin avautumispurkautumiskyynelehtimiskeskusteluihin. Koen monesti huonommuutta ja erilaisuutta sekä suurta ulkopuolisuuden tunnetta ihmislaumoissa, vaikka olenkin ulospäin sosiaalinen ja helposti lähestyttävä. Yllätyin positiivisesti teidän rentoudesta, avoimuudesta ja vapaamielisyydestä. Olen myös niin valtavan kiitollinen ja ylpeä luottamuksesta jota osoititte valitessanne minut hallitukseen mukaan palvelemaan. Ehdottomasti haluan kuulua porukkaanne. Toivottavasti pääsen miitteihin useamminkin mukaan.
Kiitos, kiitos ja kiitos. Ihan kaikille.
Erityiskiitos vielä Jaamar, Lehtokuusama, Sidhiel, Hanna Kullanväärtti, Arwen Rhosgobella, Eowynofmay, Titiuu. Teiltä sain suurimmat tsempit, ja osan kanssa viesteilty ja varmaan vielä viesteillään.
 
Kun purjehdin paikalle tälläytyneenä, blinbling sandaaleissa, korut kilisten ja hajuvedelle tuoksuen,

Itseäni lainaten, tuli mieleeni jälkikäteen, että onko porukassa mahdollisesti tuoksuyliherkkyttä? Käytän mietoja tuoksuja, ja niitäkin kohtuullisesti, mutta voin hyvinkin jättää nekin pois, jos joku siitä kärsii? Tästä ei tainnut ennakkoon olla mitään varoituksia (vai oliko??) joten en huomioinut asiaa. Itse rakastan kaikenlaisia tuoksuja, vaikkakaan en halua kanssaihmisiä niillä kuormittaa. Jossain oli maininta, että mitään aineita ei saa suihkuttaa sisätiloissa.
 
Mie oon välillä vähän prinsessa. ?
Tervetuloa kuninkaallisten kerhoon, terv. Rhosgobelin Rinsessa. Myös Gondorin Kuningatar meillä on. Valitse vain valtakuntasi ja liity majesteettiseen joukkoomme. ?
Oli ihana saada uusia ystäviä ja tavata vanhoja rakkaita tuttuja itäisiltä mailta! Huippumiitti kerta kaikkiaan! Komppaan Jaamaria kympillä. Tämä oli ehdottomasti THE The Miitti! Olen ihan leijuvissa fiiliksissä edelleen. Asiaa ei auttanut, kun kävin tänään aamu-uinnilla ja käki kukkui rantakoivikossa. Tultiinko myös sielt Karjalast käet taskuissa?
Tuhannet kiitokset kärsivälliselle kuljettajallemme Satekaille kaikesta ja ihanalle, fiksulle lapsukaiselle Enttiselle suloisuudesta! Kiitos Pagballe ja Olorinille (Vastat! Jes!) parhaasta miittisaunasta, unohtamatta saunaseuraa eli ihania naisia rannalla! Kiitos retkistä ja hauskoista kokemuksista! Ja kiitos Jaamar&Henane- tiimille maanmainiosta larpista!
Yksinkertaisesti sanoen: ISO HALI KAIKILLE! :heart: Olette ihana perhe! Hävettää, kun olen joskus äksyillyt. Mutta sellaista se kai on kaikissa perheissä.
Extra kiitos Jaamarille kaikesta vaivannäöstä! Ja halihalihali! Kiitos kun olitte ymmärtäväisiä beorniani kohtaan ja saatiin leiriytymisasiatkin kuntoon.
Miittipaikka ansaitsee myös kehut. Kaunis kuin mikä! Paras sauna ikinä! Nukkumajärjestelyt yllättävän toimivat. Vessajärjestelytkin ok. Mitä mainioin uimapaikkakin ( jos rappusten raapiutumisvaaraa ja salakaria ei lasketa).
Ja ihan huippu tämä meidän tähtivieras seurueineen!
Tarvitsemme miittejä jaksaaksemme maailmaa.
 
Itseäni lainaten, tuli mieleeni jälkikäteen, että onko porukassa mahdollisesti tuoksuyliherkkyttä? Käytän mietoja tuoksuja, ja niitäkin kohtuullisesti, mutta voin hyvinkin jättää nekin pois, jos joku siitä kärsii? Tästä ei tainnut ennakkoon olla mitään varoituksia (vai oliko??) joten en huomioinut asiaa. Itse rakastan kaikenlaisia tuoksuja, vaikkakaan en halua kanssaihmisiä niillä kuormittaa. Jossain oli maininta, että mitään aineita ei saa suihkuttaa sisätiloissa.
Minä olen melko herkkä voimakkaille tuoksuille, mutta ei ehkä voida ihan tuoksuyliherkkyydestä kuitenkaan puhua. Vaikka esim. jotkut voimakastuoksuiset shampoot ja tai huuhteluaineetkin ihan kasvojen tuntumassa saattavat aiheuttaa nenän kutinaa tai päänsärkyä. En kiinnittänyt tuoksuusi mitään huomiota, joten ei varmasti ollut liikaa :) Toki puhun vain omasta puolestani ja sillä tietopohjalla mitä minulle on kerrottu. Suihkuttelujen kieltäminen sisätiloissa liittyy enemmän astmaoireisiin.

Konnussa on ihanaa kun jokainen voi olla sellainen kuin on ja haliat ja lohikäärmeet, kuningattaret ja hobitit karvaisine varpaineen istuvat sulassa sovussa saman pöydän ääressä tai samoilla lauteilla.

Voi ne vihdat ?? Olin ihan unohtanut ne. Ihana tuoksu ja rentoutuminen. Ja raparperipiirakka oli hyvää.
 
Last edited:
Voi mitä ihania viestejä täällä on! Ja mitä ihania kaikenkarvaisia eliöitä oli miitissä!

Tämä oli kaiken kaikkiaan stressittömin ja vähiten ahdistunut miitti minulle miittihistoriassani. Siitä kiitos kuuluu teille kaikille ja ehkä vähän myös itselleni ja sille että kuitenkin raijasin sen kitaran mukanani. Se jotenkin rentouttaa minua.

Nyt on hirveä miittikrapula, mutta en kadu yövalvomisiani. Kiitos kaikille peliseurasta ja epäkorrektista huumorista pelatessa. Olisi mukavaa joskus päästä pelaamaan miittien ulkopuolellakin. Alias oli erityisen viihdyttävä. Kiitos myös matkaseurasta näillä neljän tunnin rupeamilla, vaikka olinkin huono kartanlukija kun en osannut sen paremmin lukea karttaa kuin pysyä hereillä. Oli erittäin mukavaa tavata uusia (tai itselleni uusia) kasvoja ja tutustua. Vaikutatte kaikki ihanilta tyypeiltä ja toivottavasti nähdään uudemmankin kerran!

Yksi hauskimmista asioista tässä miitissä oli Enttinen. Lapset ovat kyllä ihania. Ja kiinnostavia. Kiitos Satekaille että sain touhuta Enttisen kanssa. Tästä on hyvä jatkaa lukemalla kehityspsykologiaa syksyn yo-kokeisiin.
Koirat ja lapset, kaksi asiaa, jotka ovat minun puolestani aina erittäin tervetulleita miittiin.

Miittipaikka oli hyttysistä huolimatta mukava ja vastoin odotuksia onnistuin jopa nukkumaan joka yö, vaikkakin keskimäärin 4 tuntia. Erityinen plussa oli ranta, jossa viitsi oikeasti uida. Kiitokset myös yöuijille ja erityisesti Sidhielille, joka totesi että mihin sinä niitä uikkareita nyt yölläkin muka tarvitset. En tiedä, pitämään itsetuntoni kasassa? Jonain turvaa tuovana elementtinä? En mihinkään? Joten ne saivat jäädä. Minulle ei olisi tullut pari vuotta sitten kuuloonkaan käydä edes alasti uimassa saati sitten monien sukupuolien läsnäollessa. Monelle teistä tämä on ihan itsestäänselvyys ja se on hienoa, mutta minulle se on ollut jotenkin vaikea asia monesta eri asiasta johtuen. Tämä on askel oikeaan suuntaan ja luonnollisempaan suhtautumiseen omaan kehoon. Jei.

Ai että, pitää ruveta taas useammin käymään miiteissä. Syysmiittiin saavun, ellei musikaalin workshop-viikonloppu satu juuri siihen. Tai kirjoitukset. Hyyrrrr.

Mutta olette ihania ja haluan teille kaikkea hyvää ❤ kiitos.
 
Minulle ei olisi tullut pari vuotta sitten kuuloonkaan käydä edes alasti uimassa saati sitten monien sukupuolien läsnäollessa. Monelle teistä tämä on ihan itsestäänselvyys ja se on hienoa, mutta minulle se on ollut jotenkin vaikea asia monesta eri asiasta johtuen. Tämä on askel oikeaan suuntaan ja luonnollisempaan suhtautumiseen omaan kehoon. Jei.
Pakko tulla kommentoimaan että kun ensikertaa 2007 menin kontusaunaan (silloin ei edes ollut erikseen naisten taikka miesten vuoroja) ja @Hathaldir kertoi että on tapana mennä ilman uikkaria niin minuun iski pieni paniikki. Ujona en uskaltanut sanoa asiaan mitään vaan TODELLA epävarmana siirryin ilman rihmankiertämää lauteille äärimmäisen tietoisena kropastani ja kaikesta siihen kuuluvasta. Vaikka nykyään voin sujuvasti olla uimapukuisessakin seurassa lasti kaikkien sukupuolten seurassa niin se ei todellakaan ole aina ollut mitenkään itsestäänselvyys. Mutta itsetunnolle ja oman kehon hyväksymiselle se oli todella suuri askel enkä ole kertaakaan katunut että otin sen askeleen.
 
Kiitos järjestäjille ja osallistujille mukavasta miitistä. Tunnelma oli hyvä, ja perinteinen miittiahdistuksenikin näyttäytyi vain arkitasoisina ihmisärsyyntymisinä. Oli myös ilo nähdä tuoreempienkin miittaajien viihtyvän hyvin ja hallituksen saavan uusia, innokkaita jäseniä.

Miittipaikasta: laituri, löylyt ja tontin kompaktius olivat oikein hyviä, mutta muissa puitteissa oli mielestäni toivomisen varaa. Koko porukan majoittava makuusali oli odotusten mukaisesti kuuma ja yökukkujille varatut tilat auttamattoman pienet. Keittiön kylmäsäilytystilat, vesipisteiden määrä ja työtasot olivat myös alimitoitettuja - liian usein joutui jonottamaan hanalle ja raivaamaan muiden jälkiä mahtuakseen kokkaamaan. Kun vielä matka-aikakin näin syrjäiseen miittipaikkaan oli useimmille osallistujille neljän tunnin luokkaa, jää Retsola mielestäni melko kauas kokeiltujen miittipaikkojen kärkikastista.

Ruusuja ja risuja järjestäjille: Hienoa, että hyttysongelmaan tartuttiin ja hankittiin nopeasti karkotteita. Ero ensimmäisen ja toisen yön ininässä oli merkittävä. Nakkilistan idea, valinnanvapaus ja aikataulumerkinnät olivat hyviä, mutta osallistujista osa joutui lopulta ottamaan hoidettavakseen neljäkin nakkia tiettyjen nimien loistaessa poissaolollaan. Jotta jatkossakin nakit hoituisivat paitsi jouhevasti myös oikeudenmukaisesti, tulisi järjestäjien mielestäni napakammin patistaa siipeilijätkin hommiin viimeistään loppusiivouksessa.

Kaikesta tästä kitinästä huolimatta miitti oli oikein mukava ja onnistunut, omakohtaisestikin fiilikseltään paras aikoihin.
 
Yritin ainakin itse nakittaa mahdollisimman tasapuolisesti, mutta näköjään jotkut onnistuivat piiloutumaan tai tyystin jättämään tottelematta. Häpeäisitte, soo soo sekä erittäin pitkä miinus jne.
 
Tuntuu, että kaikki ovat tulleet hehkuttamaan tätä miittiä, ja että minäkin haluan tehdä niin, vaikka sitten näin keskellä yötä (juu, miitti käänsi hiukan vuorokausirytmiä, tänäänkin otettu varmaan 4h päikkäreitä - onneksi mökkeilyseurani on ollut ymmärtäväistä ?).

Hirveästi en ole vielä miittaillut, mutta tämä kerta oli ehdottomasti mukavin (kaipa tässä ollaan vain sopeuduttu). Oleilu, pelaaminen, (yö)uiminen ja kaikki muukin olivat vain ihan parasta. Siispä suurkiitos kaikille uusille ja vanhoille tutuille hyvästä seurasta ja järkille miitin mahdollistamisesta - minä ainakin nautin todella! :heart:
 
Tuosta nakkien väistelystä otan osittain syyt niskoilleni. Jollain tavalla kai taustalla tiedostin asian, mutta en tarttunut siihen miitin mittaan kyllin hanakasti vaan toivoin että nakkien varaaminen tapahtuu vain vähän hitaasti. Tämä on asia johon pitää jatkossa kiinnittää paremmin huomiota. Vuosi sitten The Miitissä homma toimi minusta hyvin ja kaikki ottivat nakkeja tasapuolisesti niin halusin uskoa näin käyvän nytkin.
Osittain syynä voi myös olla se että tällä kertaa aika paljon väkeä ilmaantui vasta pe-la ja kun suunniteltu toinen info ei toteutunut kun ihmiset eivät olleet vielä siihen aikaan saapuneet niin se vaan jäi. Ehkä osa jäi siis myös vähän tietämättömäksi nakkikäytännöstä ja nekin jotka tuntevat tavat eivät ehkä huomioineet nakkilistaa joka on melko uusi juttu miiteissä. Tähän on kiinnitettävä parempaa huomiota jatkossa ja otettava napakampi linja.
 
Ylös