The Miitti 2019 Ruokolahdella 6.-9.6.

Minulle ei olisi tullut pari vuotta sitten kuuloonkaan käydä edes alasti uimassa saati sitten monien sukupuolien läsnäollessa. Monelle teistä tämä on ihan itsestäänselvyys ja se on hienoa, mutta minulle se on ollut jotenkin vaikea asia monesta eri asiasta johtuen. Tämä on askel oikeaan suuntaan ja luonnollisempaan suhtautumiseen omaan kehoon. Jei.

Tämä on kyllä näiden miittien parasta antia. Turvallinen sosiaalinen ympäristö, jossa paljastella. Vastaavaa on lähinnä vain protulla, jossa muuten on uusien ohjeiden mukaan alettu enemmän tentata ihmisiltä, millaiseen saunavuoroon he haluavat osallistua. Yhtenä uutena juttuna on kulttuuriyhteissaunavuoro, jossa saa laulaa, lausua runoja tai heittäytyä vaikka rap battleen. Jos ujostuttaa, niin voi kuvitella, että osa yleisöstä on alasti.

Yhteissaunaan tulemisen pitäisi aina olla oman valinnan eikä pakon sanelema juttu. Niinpä tavallisissakin miiteissä voisi aloituksen yhteydessä suljetuttaa kaikilta paitsi yhdeltä järjestäjältä silmät ja äänestää kättä nostamalla, mille saunavuorolle haluaa osallistua. Miesten, naisten, muusu, trans, yhteis, oma vuoro. Molemmat kädet ylös, jos haluaa osallistua vain tälle yhdelle vuorolle ja yksi käsi, jos tahtoo esimerkiksi lipua väljältä miesten vuorolta täyteen ahdettuun yhteissaunaan.

Hämeenkoskella oli se ihan kiva sähkösauna puusaunan vieressä ja erillisvuoroja olisi pystynyt järjestämään siellä. Enää ei leirimajalle ole asiaa ilman addiktiota ja paksua lompakkoa, sillä vuoden 2017 lopussa tiedettiin kertoa, että "Hollolan Hämeenkosken leirimaja vuokrataan Minnesota-hoito oy:lle, joka hoitaa erilaisia riippuvuuksia. Sopimus tulee voimaan ensi vuoden alussa ja koskee aluksi kolmen vuoden määräaikaa." Nedergårdissa on sähkisvaihtoehto keittiörakennuksessa ja puusauna jäättöminä vuodenaikoina rannassa. Lärkansissa saunominen vie vähemmän aikaa, koska uimavettä ei ole. Itse sauna on isompi kuin Retsolassa ja löylyiltään vielä parempi.

Missä olinkaan? Ah, Retsola... Partiolaiset tapaavat olla hieman askeettisuuteen taipuvaisia ja se näkyy Retsolankin sisustuksessa. Jos partiolainen ei makaa pitkin pituuttaan, niin hän juoksee, kävelee, seisoo tai istuu selkä suorana pehmustamattomalla puupenkillä. Vain johtajille tarkoitetussa kokoushuoneessa oli pehmusteet istuimilla. Johtajille oli oma huussikin, jota auktoriteetteja vastaan kapinoidakseni häpeämättömästi käytin. Ei tule kuuloonkaan, että partiolainen löhöäisi mukavasti sohvalla ja juttelisi joutavia. Sitä kuitenkin Retsolassa kaivattiin. Irtopatjoja kylläkin piisasi ja isoon luokkaan olisi pystynyt järjestämään pehmustetun tilan, vaikka koko talo oli ahdettu täyteen turhanpäiväistä roinaa, joka oli ahtauttamassa ulospääsyteitäkin. Luokan takaseinän lauteille en keksi mitään käyttötarkoitusta. Harrastavatko partiolaiset kiukaattomia saunoja?

No joo, kiitti miitistä. Oli kivaa tai ainakin rauhoittavaa.

Muoks. Nakkilistan voisi toteuttaa myös niin, että paperilla vasemmassa laidassa ovat miittaajat ja oikealla nakit. Siitä vain sitten viivoja vetämään! Listasta näkisi yhdellä silmäyksellä, ketkä ovat kainosti jättäytyneet nakituksen ulkopuolelle.
 
Last edited:
Tavaramäärät johtuivat siitä että partiolaiset olivat joutuneet evakuoimaan toisista tiloistaan kaikki tavaransa johonkin eikä voida olettaa että heillä olisi resursseja esimerkiksi vuokrata varastoa. Tämä oli tiedossa kun saavuin miittipaikalle.

Saunavuoroista sen verran että ilmoittautumislomakkeessa on vaihtoehdot valita miesten saunavuoro tai naisten saunavuoro. Nämä vaihtoehdot voi järjestäjä laittaa joka miittiin valittaviksi ja näin ainakin itse olen tehnyt. Näin järjestäjä saa tästä tiedon jo hyvissä ajoin ennen miittiä. Lisäksi usein (no ei tällä kertaa, anteeksi kettuuntuneen järkän joka ei pystynyt keskittymään alkuinfovalmisteluihin kunnolla) on infossa kehotettu nykimään hihasta jos toivoo tiettyä vuoroa.

Mukava kuulla etten ollut ainoa joka piti tätä miittiä parhaana pitkiin aikoihin :)
 
Last edited:

OMG! Miekin Olen siellä ?❤ Ihana kuva!

Kiitos minultakin Miitistä! Tuli todella tarpeeseen ja minulla oli niin ihanaa aikaa teidän kanssanne! Ensi kerralla otan töistä vapaata, että pääsen jo torstaina paikalle! ?

Käsi kiukuttelee enemmän kuin normaalisti, mutta onneksi huomenna on taas lymfahoidot Helsingissä. Auttaa kummasti. Ulkohuussin siivous oli kyllä viihdyttävää itselleni. Moni, jotka tuntevat minun mielikuvitukseni ja huumorintajuni, niin voivat nopeasti ymmärtää, mitä kaikkea tuli yksikseen siellä ajateltua *naurua* mutta oli kerrankin ihana saada tehdä jokin siivousasia ihan rauhassa ilman, että olen kenenkään tiellö tai hidas.

Mutta miitti antoi minulle paljon. Oli ihanaa päästä juttelemaan porukan kanssa ja pitkän viikon jälkeen oikeastaan uuvahdin ensimmäisenä yönä niin, etten muistanut edes lääkkeitä ottaa, mikä taas ärsytti kättä vielä pahemmin. Miittipaikka oli hyvä mielestäni.

Tulevaisuuden kehitysidea larppiin tuli vasta sunnuntaina yksin kotiin ajaessa. Teipillä roolihahmon nimi rintaan, auttaisi kummasti hommaa.. tajusin sen ensimmäistä kertaa koko larppihistoriani aikana ja nyt naurattaa sekä hävettää.

Kiitos Jaamar pelistä, oli hauskaa päästä kerrankin ns. Valmiiseen pöytään työskentelemään larpin kanssa. Kiitos kaikille pelaajille! Laitetaan seuraavalla kerralla vähän haastavammat tehtävät. Titiuu, meidän pitää petrata ja otetaan seuraavaksi kerraksi mukaan Miun pelilauta, mutta teiltä ne Pixar -kysymykset. Rhos ❤ Kaikki te ihanuudet, kiitos! Myös kiitos Caele rasvan lainasta.. pesukarhun raidat eivät enää ole niin pahat ?

Nyt on jatkettava töitä. Palataan ja kiitos kaikille ❤
 
Aivan loistava kuvitus Rhos! Tuota alimmaista kuvaa olen itsekseni hihitellyt täällä :grin: Ilmeisesti joku muukin oli siis huomannut nuo naapurilaiturin stalkkerit, jotka minua niin kovin kuohuttivat...

Muoks! Ja tuo lintu, jonka olin valmis kuristamaan ensimmäisenä yönä!!! Aina kun olin nukahtamaisillani, se puhalsi taas pulloonsa!!!
 
Kiitokset mukavasta miitistä. Olen siitä erikoinen miittaaja, että kyseessä oli toinen miittini, enkä ole aktiivinen foorumilla. Kiitokset kaikille järjestäjille, saunojille sekä pelaajille. Sekä hyvästä debatista mihin tupaan kukin kuuluu. Ehkä lyhennän miittien aikaväliä omalla kohdallani ja päädyn seuraavan kerran miittiin ennen vuoden 2021 vuosijuhlamiittiä.

Tässä linkki kuvaan lehtijutusta.

Terkuin Olórinin veli.

Ps. Minua on yritetty saada foorumille jo kauan aikaa sitten, silti tämä on ensimmäinen viestini.
 
Kiitos poikkeuksellisen hienosta miitistä! Ainoa miinus oli ensimmäisen yön sääski-inferno, mutta sekin kääntyi iloksi järkkien reagoitua ongelmaan onnistuneesti sähköisin itikkakarkottein, jotka toimivat mainiosti. Yhden yön kärsimyksen jälkeen sai uusista vähäötökkäisistä nukkumafasiliteeteista kaiken irti!
 
Korjattakoon vielä että Titiuu oli käsikirjoituksessa mukana ja ehkä jopa enemmän kuin minä.
Nöyrät anteeksipyyntöni Gondorin Kuningattarelle! Koska Jaamar esitti tilauksen ja on monin tavoin osoittanut luovuuttaan hyvien tarinoiden (kuten larpin) keksimisessä, otaksuin käsikirjoituksen olevan yksinomaan hänen. No, hyvä kun asia tuli korjattua.
Kiitos, ihanat, kun tykkäätte kuvituksistani!
:heart:
 
Villalankamurhaleikki ei sitten toteutunut. Alkuinfon aikana olin ohjeistamisen sijaan lämmittämässä saunaa. Itse lanka kyllä oli tarpeen kun viritin moskiittoverkkoa makuusijani ylle. Siitä kiitos Isilille ja Krassulle.
 
Kiitos minunkin ja koko perheen puolesta ihanasta ja ikimuistoisesta miitistä! Olen valtavan onnellinen, että vihdoin (no, eihän siihen mennyt kuin reilu 15 vuotta) viime vuonna uskaltauduin tulemaan mukaan porukkaan. Olen hieman hitaastilämpiävä ja vieläkin jännittää ja ujostuttaa joka kerta tulla miittiin ja vielä paikan päälläkin (vaikkei sitä ehkä päältäpäin huomaa). Täytyy joku kerta jättää perhe kotiin niin en voi turvautua heihin!

Erityisen iloinen olen siitä, että lasten kanssa sujui kaikki niin hyvin. Tai no, Pippinin kanssa sujuu aina elleivät muut tuskastu hänen huomionkipeyteensä ja kyselemiseensä, mutta Curundilin kanssa ei ole yleensä näin mutkatonta. Olen varma, että ansio siitä, että kaikki sujui niin hyvin, kuuluu ihanalle porukalle jossa kaikki saavat olla sellaisia kuin ovat.

Larppi oli mahtava kokemus, vaikka olinkin suurimman osan aikaa aika pihalla ? Eläydyin kuitenkin aivan täysillä rooliini ja se oli parasta. Toivottavasti larppia olisi luvassa jatkossakin! Hienosti myös pojat otettiin mukaan ja olen iloinen, että Curundil uskaltautui, vaikka hän jännitti kovasti ja oli vielä viime metreillä perumassa.

Sauna oli erinomainen ja samoin järvi. Vessoja olisi normaaliolosuhteissa kaivannut lisää, mutta ilmeisesti olin koko ajan nestevajeessa kun niitä tarvitsi niin harvoin käyttää. Nukkumisolosuhteet olivat minulle riittävät ja uni maittoi - tosin minähän nyt nukun sikeästi vaikka seipään nokassa...

Tietokilpailuluontopolku oli kiva. Oli hauskaa huomata muistavansa niinkin paljon asioita.

Ensimmäinen miittini muuten missä en ehtinyt pelaamaan yhtään mitään. Mihin se aika meni?
 
Muistatteko, miten Retsolan jätehuolto oli järjestetty? Biojätteitä varten oli kaksi kompostoria vajan päässä, mutta entä sekajäte? Pitikö jätesäkit ottaa mukaan? Minne ne vietiin siinä tapauksessa? Olin näkevinäni jonkinlaisen jätepisteen venesataman yhteydessä. Onko tälle havainnolle vahvistusta? Päivitän Retsolan tietoja Protun sivuilla ja jätehuolto lisättiin hiljattain omaksi kohdakseen.

Pullan epäuskoisuus saunan pesuhuoneessa oli huvittavaa. Hän oli juuri saanut kuulla minulta, että sekä Pippin että Curundil olivat sillä hetkellä löylyhuoneessa ja hän piti mahdottomana ajatusta, että pojat malttaisivat olla niin hiljaa toistensa seurassa. No, pian hän sai todistaa ilmiön omilla aisteillaan.

Näin ekaa kertaa Titiuun ja olen iloinen siitä, että käsipäivään sijasta ensimmäinen tervehdyksemme oli halaus.
 
Biojäte jätettiin siihen ja kaikki muu jäte piti viedä mennessään. Siinä jossain lähistöllä on jätteidenkeräyspiste jonka osoite annettiin muiden vuokraustietojen yhteydessä.
 
Ylös