The Miitti 2020 ohjelmatopikki

Jaamar

Hyykäärme
Vastuuhenkilö
Konnavahti
Todennäköisesti tänä vuonna pyritään pitämään ohjelmakalenteria vähän väljempänä mm ylimääräisten saunavuorojen mahdollistamiseksi, mutta kyllähän tänne ohjelmaakin mahtuu! Varsinkin ulkona järjestettävää ohjelmaa on toiveissa, mutta miksipä ei sisäaktiviteettiakin voisi järjestää.

Tässä topikissa voidaan esittää toiveita ja ideoita ohjelmasta. Miittitiimi ei kuitenkaan järjestä ohjelmaa vaan se on ihan teistä/meistä osallistujista kiinni mitä muuta kuin saunomista miitissä harrastetaan.
Aikaisempina vuosina on ollut boffoturnajaisia, erilaisia käsitöitä, tansseja, laulua, näyttelyitä, luontopolkutietokilpailua eri aiheista ja oikeastaan vähän mitä milloinkin. Antakaa siis mielikuvituksen laukata villisti ja jos innostutte ohjelmaa järjestämään niin ilmoitelkaa rohkeasti.

Ohjelman järjestäminen
Kun olet päättänyt että haluat järjestää jotakin laita minulle heinäkuun loppuun mennessä yksityisviesti jossa kerrot seuraavat asiat
  1. Mitä ohjelmaa
  2. Millaisen tilan ja varusteet (esim. pöytä, kenttä tai sähköpistoke) tarvitset.
  3. Kuinka kauan arvelet ohjelman kestävän vai onko se avoinna koko viikonlopun.
  4. Mahdolliset toiveet ajankohdasta. Esimerkiksi joku tietty päivä tai vaikka että ohjelma ei olisi ihan aamusta.
Ohjelmanjärjestäjien on mahdollista hakea seuran hallitukselta pientä rahallista materiaalikorvausta.

______________________________________________________________________________

Ainakin Pubivisailusta on ollut @Samooja n kanssa puhetta.

Tänä vuonna myös larpataan. Tapahtumapaikkana tulee mitä todennäköisimmin olemaan uudelleenrakennettava Gondolinin kaupunki, mutta muuten kaikki on vielä auki. Larpin suunnittelevat taas Jaamar ja Henane ja Henane on lupautunut vetämään pelin. Eli sama kaava kuin vuosi sitten.
The Miittien larppi on aina ollut todella matalankynnyksen peli. Ihmeellisiä pukuja tai rekvisiittaa ei tarvitse olla ja toivotamme enemmän kuin mielellämme tervetulleeksi myös täysin kokemattomat pelaajat. Ja tietysti kaikki aikaisemmin osallistuneet myös :)

Ps. Vaikka olisit lupautunut järjestämään ohjelmaa ja sairastuisit älä pode huonoa omaatuntoa :) Me ymmärrämme. Haluan ohjelman järjestäjiltä ilmoituksen yksityisviestitse vain siksi että osaamme varata kyseiselle ohjelmanumerolle ajan päiväohjelmasta. Ilmoita ohjelma siis mukaan vain jos oikeasti vakavasti olet tulossa järjestämään, mutta älä huoli jos myöhemmin tuleekin esteitä :)
 
Larppia on nyt kirjoitettu aika pitkälle, eli jos vaan osallistujia saadaan niin se toteutuu. Huikatkaa muutkin ketkä larppiin haluatte osallistua että tiedän vähän osallistujamääriä ja osaan jakaa hahmoja (lopullinen jako varmaan sovitaan Henanen kanssa yhdessä). Minulle saa myös esittää toiveita hahmosta. Tänä vuonna kaikki hahmot kirjoitetaan tärkeiksi ja ns. sivustaseuraajia ei ole. Ensikertalaisten ei kannata tätä kuitenkaan säikähtää. Larppi on tosiaan matalan kynnyksen peli johon mennään pitämään hauskaa ;)
Gondolin vaihtui Osgiliathiksi ja peli tapahtuu yhtenä iltana Osgiliathin valtiattaren pidoissa, mutta yksiinkin pitoihin riittää varmasti tekemistä ;)
Hahmoihin liittyviä toiveita voi myös esittää. Esimerkiksi sukupuolesta (tai onko ihan sama mitä sukupuolta pelaa). Tai mitä vaan. Kaikkien toiveiden toteutumista en lupaa, mutta yritän parhaani :)
 
Krasus tulee larppaamaan. Ei tarkempia hahmotoiveita tällä hetkellä. Jos kymmenvuotiaita huolitaan mukaan, Glitchy Boy on myös kiinnostunut osallistumaan ja haluaisi pelata hahmoa, jolla on iso miekka.
 
Haluan larppaamaan! Mielellään älkööt järjestäjät parittako minua naishahmolla mieshahmolle, muuten ei taustavikinää :)
 
Saanko ehdottaa: Dol Amrothin suuriruhtinaalla Imrahililla oli perijänsä ja esikoispoikansa Elphirin lisäksi myös kaksi muuta poikaa, Erchirion ja Amrothos, joista ainakin toinen on hyvinkin saattanut lähteä kuninkaan palvelukseen ja ties vaikka päätyä Osgiliathin varuskunnan (sellainen siellä takuulla oli) komentajaksi. Ja tietysti komentajalla oli iso miekka.
 
Minä ja Pippin halutaan ehdottomasti larpata. Minulle käy minkälainen hahmo vaan, mutta Pippin toivoo sellaista "joka saa tehdä paljon kaikkea" ?
 
Larpin kanssa tuli vähän takapakkia. Henane ei valitettavasti pystykään tulemaan. Minulla on pelin pohja ja hahmot kyllä valmiina, mutta minä en tunne että osaisin ainakaan täysin omin avuin vetää larppia onnistuneesti läpi. Käyn tässä mielessäni kamppailua siitä mihin omat rahkeeni riittävät vai riittävätkö, mutta jos joku kokee että hänellä olisi nimenomaan tästä vetopuolesta kiinnostusta ja haluaisi kokeilla niin mieluusti ottaisin tähän kaverin.
Kyse on siis nimenomaan pelin aikana käytävästä pelin vetämisestä, pelin etenemisen tarkkailusta ja siitä että osaisin tuuppia peliä eteenpäin jos se jää paikoilleen junnaamaan. Minulla ei ole taitoa tai silmää tällaiseen.
Vai mitä mieltä olette jo peliin ilmoittautuneet että onko parempi siirtää peli jollekin toiselle vuodelle?
 
Krasus on sitä mieltä, että kokemattomalla kädellä vedetty larppikin voi olla mielenkiintoinen kokemus. Henkilökohtaisesti olen samaa mieltä: ysärillä suomalaisen larppikulttuurin ollessa täysin lapsenkengissään pelit olivat usein aika epämääräisiä ja taitamattomasti vedettyjä, mutta pelaaminen oli silti hauskaa.
 
Silloin ysärillä osallistuin isohkoon larppiin, jonka vetäjistä yksi sairastui viime hetkellä. Hänen vastuullaan oli ollut monta juonikuviota, joiden pätkät jäivät nyt heilumaan irrallisina tuulessa. Ei se kuitenkaan hauskuutta vähentänyt.
 
Hmn. Mäkin kokeilisin mielelläni larppaamista, mutta mulla ei ole edes kunnon käsitystä, kuinka homma etenee, joten en valitettavasti osaa auttaa. Mille päivälle larppia on muuten kaavailtu?
 
Alan varmaan kohta suunnitella ohjelmaa. Tällä hetkellä kun ei muuta ohjelmaa ole tarjolla kuin larppi ja vuosikokous voisi tietty olla järkevää laittaa ne eri päiville, mutta en ole tarkistanut ilmoittautuneiden pelaajien saapumispäiviä. Sekin vaikuttaa. Jos kaikki ovat jo pe paikalla pelataan perjantaina.

Ei haittaa vaikka et olisi ikinä pelannut.
Jaan jossain vaiheessa vähän ennen larppia hahmot (en tänä vuonna lähetä niitä etukäteen, koska on niin paljon epävarmuuksia siinä ketkä lopulta uskaltautuvat paikalle) ja samalla pidän pienen yksityispriiffin. Jokainen saa hahmokuvauksen mukana pieniä tehtäviä joita yrittää suorittaa pelin aikana. Esimerkiksi arvoituksia ratkaistavaksi tai joitain ihmissuhteita solmittavaksi. Pelin alettua kuitenkin jokainen pelaa omaa peliään ja kehittää hahmoa eteenpäin sellaiseksi kun itse tykkää. Kuvaus ei siis ole kaikenkattava vaan enemmänkin siitä selviää hahmon tärkeimmät piirteet, ihmissuhteet ja lähtötilanne sekä nuo tehtävät. Tehtävienkään suorittaminen valmiiksi ei ole mitenkään välttämätöntä vaan niiden on tarkoitus tuoda peliin sisältöä ja toimintaa, koska pelkkä hengailu käy nopeasti tylsäksi.
Pelin alussa kokoonnutaan sovittuun paikkaan missä käydään läpi käytännön asioita turvallisuuteen, peliaikaan yms. liittyen ja esitellään hahmomme muille. Sitten hakeudutaan valmiiksi aloittamaan peli.
Lisääkö Ilman siis mukaan pelaajalistalle? :)

Larpissa olisi muuten tilaa ja hyvin mielellään ottaisin vielä ainakin pari pelaajaa lisää että kaikki juonikuviot saisi jouhevasti pyörimään.
 
Last edited:
Eilen varmistui että on joidenkin pelaajien kannalta järkevämpää laittaa larppi lauantaille vaikka se onkin samalla päivällä kokouksen kanssa. Larppaamme siis lauantaina ja toivotaan että jotain ohjelmaa edes saataisiin perjantaillekin :)
Toki vähän rennompikaan päivä ei ole pahasta, mutta edes jotain pientä.
 
Eilen varmistui että on joidenkin pelaajien kannalta järkevämpää laittaa larppi lauantaille vaikka se onkin samalla päivällä kokouksen kanssa. Larppaamme siis lauantaina ja toivotaan että jotain ohjelmaa edes saataisiin perjantaillekin :)
Toki vähän rennompikaan päivä ei ole pahasta, mutta edes jotain pientä.
Hei vielä! Jos larppi on lauantaina, niin pääsen paremmin mukaan. Näillä näkymin ole tulossa perjantaina, mutta tarkkaa saapumisaikaa en vielä tiedä. Eli lauantain larppiin mut voi laittaa listalle ?.
 
Laitan tähän listaa larppiin osallistuvista, jotta jos siinä on jotain virheitä voitte huikata ja asia korjataan.

  1. Jaamar
  2. Krasus
  3. Glitchy Boy
  4. Sidhiel
  5. Hanna Kullanväärtti
  6. Pippin (hahmo joka saa tehdä paljon asioita)
  7. Rhosgobella
  8. Ilma
  9. Henane
  10. M (ei käärmeessä)

Ja kuten huomaatte saamme ilmeisesti sittenkin Henanen vahvuuteemme <3

Vielä kolme hahmoa on täyttämättä ja lopullinen jako saattaa muuttua, mutta olen tällä hetkellä aika innoissani tästä pelistä :)
Voin myös kirjoittaa lisää hahmoja jos tarvetta ilmenee.
 
Hei Kaikki!

Tosiaan minulla meinasi ylihuomenna olevan leikkauksen takia peruuntua koko homma. En tiennyt, että minut leikataan niin nopeasti ja siksi kyyti/epävarmuus korona-ajan majoittumisesta meni ihan pipariksi.

Tosiaan tulemme Miss M:n kanssa käymään, ei Mr M:n. Eli ei mieheni tule larppaamaan vaan sukulaiseni. Voisin kuvitella, että yksi Kontulainen tulisi ainoastaan tämän takia larppaamaan, nähdäkseen mieheni larppaamassa ?

En itse halaile ketään miitissä ja olemme ainoastaan n. 3-4h paikalla iltamenojen takia. Kävelen kepeillä ja toivoisin larppipaikalle itselleni tuolia sekä jotain, mihin nostaa jalkani. Tästä syystä hahmoni on hyvin paikallaan pysyvä ?

Toimin siis pelinjohtajana, mutta Jaamar on kirjoittanut larpin ja hahmot. Käymme niitä lävitse yhdessä vielä ennen peliä, joten jos jotakuta yhtään innostaa, niin mukaan vaan larppaamaan. Sukulaisenikin on ihan ensimmäistä kertaa larppaamassa, joten rohkeasti yhteyttä Jaamariin ?
 
Näillä näkymin taniquetililaiset kisat toteutuvat. Ainakin olen saanut ne kutakuinkin suunniteltua, ja materiaalipuolenkin ehdin aika hyvällä todennäköisyydellä hoitaa ennen ensi viikon torstaita.
 
Englannin Tolkien Societyn seuraava online pub quiz- tapahtuma zoomissa on 15.8 klo 19.30 Englannin aikaa eli 21:30 Suomen aikaa. Kesto on ollut n. 1,5h.
Eli jos halutaan pelata livenä niin tuo olisi aika.

Tolkien Societyn members only-sivuilta pääsee käsiksi myös edellisten visailujen videoihin. Periaatteessa voisimme myös pelata siis jonkin aiemman visan minä päivänä vaan.

Kuvan saamiseksi tietokoneelta telkkariin/screenille tarvitaan kaiketi jonkinlainen piuha, lisäksi varmaan jonkilaiset kaiuttimet äänentoistolle.
Itselläni on vain tabletti matkassa joten toivottavasti jonkun muun konetta ja kaiuttimia voi lainata jos halutaan pelata.
 
Ylös