The Miitti 21.7.-24.7.2022, Lapjärvi (miitissä myös seuran Vuosijuhla)

Muokkasin listan alareunaan tilaa kyydin tarvitsijoille. Muistakaa kuitenkin, että pelkästään kyydin kirjaaminen listaan ei takaa, että joku on tulossa vaan varmista, että sinut on merkitty johonkin kyytiin! Ja muistakaa myös varmistaa paluukyytinne.

Yhdistyksen järjestämiä kuljetuksia pohditaan lähempänä kun nähdään mistä ja minkä verran ihmisiä on tarvetta noutaa. Lisäsin kuitenkin yhdistyksen kyydit myös kyytilistan loppupäähän. Merkatkaa yhdistyksen kyyteihin nimenne perään päivä ja aika milloin olette paikalla.
Yhdistyksen noutopaikat ovat Pyhältö, Hamina ja Kouvola. Varsinkin Kouvolan kyytejä keskitetään eikä sinne ajeta useita reissuja, koska pelkät ajomatkat vievät pari tuntia. Jos pystytte saapumaan Pyhältöön tai Haminaan niin se on hyvin suositeltavaa ja Pyhällöstä voidaan varmasti hakea väkeä erikseenkin, koska se on sen verran lähellä. Jos saavutte Kouvolaan, mutta teidän on mahdollista lähteä lähempää, käyttäkää tätä mahdollisuutta. Varsinkin Kouvolasta haettavien kannattaa myös varautua tekemään ruokaostokset ennen noutoa. Toki näin kannattaa varautua muistakin noutopaikoista, mutta näistä yksityiskohdista voidaan varmasti sopia myös tilanteen mukaan kyyditsijän kanssa.
 
Last edited:
Meillä mahdollisuus tarjota kyytiä riippuu ihan siitä saadaanko kaikki tavarat mahtumaan autoon (meillä on myös paljon yhdistyksen tavaroita). Jos joudumme lähtemään kahdella autolla niin istumapaikkojakin liikenee, mutta muussa tapauksessa auto tulee olemaan aivan tupaten täynnä kun kotoa lähtee neljä ihmistä ja koira+tavarat.
 
Lisäsin itseni kyydin tarvitsijoiden taulukkoon. Jos Helsingistä asti ei vapaita paikkoja ole, niin bussimatkailen sitten Pyhältöön. Sinne tulee Helsingistä to 21.7. yksi ainoa bussi suoraan, joka on perillä 16:35. Jos tähän mennään, niin onko tuolla Pyhältössä mitään kauppaa vai pitääkö eväät raahia Helsingistä? Muoks. Näköjään löytyy Sale, ja olisikohan ihan kävelyetäisyydellä pikavuoropysäkistä?
 
Käsittääkseni pikavuoropysäkki on aivan salen vieressä, mutta Sale on sitten oikeasti pieni kyläkauppa. Perus tarvikkeita sieltä saa ihan varmasti, mutta jos mitään erityisempää kaipaa niin kannattaa ostaa valmiiksi.
 
Olen varannut Onnibus-kyydin Tampereelta Kouvolan matkakeskukselle ja takaisin, sieltä olisi tietysti hyödyllistä päästä Lapjärvellekin. Lisäsin itseni kyytitaulukkoon.
 
Noin, ilmoittauduin miittiin ja myös lisäsin itseni kyytitaulukkoon. Pääkaupunkiseudun kyyntikysyntä tosin ylittää tarjonnan ainakin toistaiseksi, joten harkitsen kyllä myös julkisilla kulkemista lähemmäs Lapjärveä.
 
Nyt kun näyttää siltä, että kyydin tarvitsijoita on tosiaan ihan reilusti enemmän kuin kyydin tarjoajia (toki ilmoittautumisaikaa on vielä reilusti) niin pitäkää kyytejä sen verran silmällä, että kun miittitiimi kokoustaa viikolla 28 (reilua viikkoa ennen miittiä) niin ne jotka tarvitsevat yhdistyksen kyydin ovat maananatihin 11.7. mennessä laittaneet/siirtäneet nimensä ja tuloaikansa ja paikkansa yhdistyksen kyytien puolelle. Me emme ala erikseen kyselemään puuttuvia aikatauluja tai tietoja vaan suunnittelemme kyydit sen pohjalta mitä listassa on.
Jos ilmoittaudut vasta tämän jälkeen ja tarvitset kyydin niin tarkista onko Kouvolasta tai Haminasta lähdössä yhdistyksen kyyti jossa on tilaa ja jos ei ole niin toivomme sinun saapuvan pyhältöön. Varmista myös, että järkät ovat reagoineet kyydintarpeeseesi, että olemme varmasti tietoisia saapumisestasi. Jos et pysty saapumaan Pyhältöön niin ole yhteydessä järjestäjiin. Asiat tuppaavat kuitenkin aina järjestymään ☺

Muistakaa, että Kouvolan kyytejä pyritään mahdollisuuksien mukaan ajamaan vain yksi päivässä. Tämä toteutetaan Viimeiseksi saapuvan ja ensiksi lähtevän aikataulun mukaisesti ja myös Haminan kyytejä keskitetään. Pyhällöstä voidaan hakea useampikin keikka päivässä jos on tarvetta.
Jos saadaan sunnuntaina kyydit järjesteltyä niin, että kukaan ei joudu ajamaan edestakaisin Kouvolaan ja takaisin niin se olisi tosi hyvä. Eli toivomme teidän suosivan ensisijaisesti Pyhältöä ja jos se ei syystä tai toisesta onnistu niin vasta sitten Hamina tai Kouvola.

Yleensäkin kaikissa kyytiaisoissa ja muissa miittiin liittyvissä kysymyksissä tai huolissa kannattaa reilusti olla yhteydessä järjestäjiin, joko tämän topikin kautta tai suoraan yksäreillä ☺
Minä olen tässä ennen miittiä pidempiä pätkiä poissa koneen ääreltä, mutta tuolloin viikolla 28 olen jo varmasti saavutettavissa. Eli jos minä en vastaa niin odottakaa rauhassa tai laittakaa viestiä muille järjestäjille.
 
Laskettiin tuossa, että jos saataisiin sen verran kyytiläisiä, että saataisiin yhteensä 50e bensarahaa niin voitaisiin lähteä kahdella autolla ja näin ollen tarjota kyytiä matkalta Turenki-Lahti-Kouvola-Pyhältö. Järkkien kyytinä oletus, että torstaina ollaan aika ajoissa liikkeellä ja sunnuntaina aika myöhään. @Rhosgobella lle voitaisiin tarjota kyyti jos hän pääsisi jotenkin Turenkiin. Voitaisiin kyllä hakea keskustasta.

Joka tapauksessa meidän autoon mahtuu välille Jurvala-Taavetti-Pyhältö ja sama takaisin.
Laitan taulukkoon.

Edit. käydään siis heittämässä koira ja Spyro minun vanhemmille ja siksi tuo Luumäen kyyti järjestyy joka tapauksessa. Tämä Turenki-Pyhältö on riippuvainen siitä paljonko saataisiin tuolta väliltä kyytiläisiä ja millaisella maksukyvyllä.
Pahoittelut tällaisista vaatimuksista, mutta nykyinen polttoaineen hinta ja muutenkin kaiken kallistuminen vatii ajattelemaan tällaisia asioita vähän itsekkäämmin. Jos ei saada tarpeeksi kyytiläisiä niin lähdetään yhdellä autolla.
 
Last edited:
Laskeskelin tuossa itsekin, että jopa minun pieniruokainen hybridini tulee näillä bensan hinnoilla keventämään kukkaroa miittimatkoilla n. 25e-30e/suunta. Bensan hinnan ennustetaan lisäksi nousevan kokoajan. Kustannukset varmaan verottaa kyydin tarjoajia jonkin verran ja useampi joutuu sen vuoksi tulemaan julkisilla. 🤔
 
Kun kerran olin jo saanut bussilipun Kouvolaan asti, ostin sieltä jatkoyhteyden (Kotkan) Karhulaan ja Karhulasta taas Pyhältöön. Kouvola-Karhula maksoi paremman jalkatilan paikalla 4 euroa ja Karhula-Pyhältö 7,10 euroa. Kuitenkaan Pyhällöstä ei taida päästä Karhulaan sunnuntaina? Itse asiassa torstaina en vaihda bussia tai edes paikkaa Kouvolassa, sama onnibussin vuoro M12 kulkee Tampereelta aina Karhulaan, missä kohden reitit leikkaavat Vuorela oy:n pikareitin Helsinki-Lappeenranta kanssa.
 
Olen tulossa Helsingistä autolla, järkkänä aikataulu on aikaisella lähdöllä torstaina. Erityisesti toivoisin kyytiin yhtä ajokortillista & ajohalukasta, joka tarvittaessa voi toimia vaihtokuskina.
 
Tosiaan takaisin pääkaupunkiseudulle pääsee kyydissä ja voi hypätä HSL jatkokyyteihin esim Porvoosta, Sipoosta tai Keravalta. Menomatka tosiaan Hollolan keskiaikamarkkinoiden kautta, mutta onnistuu siihenkin kyytiin tulo, jos jotakuta kiinnostaa. Markkinat ovat auki perjantaina klo 12-19.

Hiukan hirvittävät nuo polttoaineen hinnat minuakin, mutta lohduttaudun sillä, ettei tänä kesänä ole montaa ajomatkaa tulossa.
 
Voisin kulkea Satekain kyydissä Hollolasta perjantaina miittipaikalle ja toiseen suuntaan sunnuntaina Keravalle, jossa voin loikata Lahden junaan. Osallistun raskaalla kädellä bensakuluihin.

Pitää vain ensin varmistaa suunnitelmat hallituksella.
 
Last edited:
Olen tulossa Helsingistä autolla, järkkänä aikataulu on aikaisella lähdöllä torstaina. Erityisesti toivoisin kyytiin yhtä ajokortillista & ajohalukasta, joka tarvittaessa voi toimia vaihtokuskina.

Olin jo huutamassa hep! - ja sitten muistin, että saan ajo-oikeuteni takaisin vasta vuodenvaihteessa. Mokomakin epilepsia...
 
Merkitsin itseni kyytitaulukkoon Turengista lähtevänä. Pääsen sinne paikallisbussilla (Turengin linja-autoasema). Toivottavasti muitakin kyytiläisiä tulee. Kiitos, Jaamar ja Nova!
 
Olen tulossa Helsingistä autolla, järkkänä aikataulu on aikaisella lähdöllä torstaina. Erityisesti toivoisin kyytiin yhtä ajokortillista & ajohalukasta, joka tarvittaessa voi toimia vaihtokuskina.
Mulla on kyllä ajokortti ja osaan ajaa, mutta olen todella kokematon kuski, koska ajan vain muutaman kerran vuodessa. (Perheen auto kun on miehen ja hänelle vaimoa rakkaampi.) Mutta osaan ajaa myös pikkuteillä. Olen miitin aikana lomalla, joten mikä aika tahansa sopisi. Mutta jos löytyy joku huippuautoilija, niin mitään suurta hinkua ei rattiin minulla ole.
Kyyti järjestyi jo, joten vedän tämän tarjouksen pois. Toivottavasti löytyy hyvä apukuski!
 
Siirsin kyytejä käsittelevät viestit tänne. Älkää myöskään unohtako kyytitaulukkoa. Etenkin jos tarvitsette järjestäjien kyytiä juna-asemalta tms miittipaikalle.

Olen itse ajamassa Helsingistä torstaina miittipaikalle ja sunnuntaina takaisin. Lähtö on aikaisin, koska järjestäjät menevät torstaina vielä kauppaan yms ennen miittin alkua. Kyytipaikkoja en vielä lupaile muille, koska kyytiin tulee järjestäjiä ja mahdollisesti yhdistyksen tavaroitakin. Lähempänä miittiä tiedän jääkö tilaa minkä verran muille kyytiä tarvitseville.

Minun kyytitilanteeni varmistui: seuran myyntitavaroita tulee kyytiin sen verran, että otan muita kyytiläisiä vain 2. Nuo paikat ovat myös jo menneet, joten auto on täynnä.

Samalla varmistui se, että seuran myyntitavaroiden koko kavalkadi tulee miittiin ja niitä on mahdollista ostaa siellä (mm. uusia kangasmerkkejä, heijastimia ja lasinalusia).
 
Olen tulossa Helsingistä autolla, järkkänä aikataulu on aikaisella lähdöllä torstaina. Erityisesti toivoisin kyytiin yhtä ajokortillista & ajohalukasta, joka tarvittaessa voi toimia vaihtokuskina.
Tätä toivoin etenkin, kun ajoittain minua on vaivannut kaasujalan kiukuttelu noin tunnin ajon jälkeen pidemmillä matkoilla. Alkaa pieni inhottava kramppaaminen polvitaipeen yläpuolella, joka tekee ajamisen epämiellyttäväksi.
Sain @Súlien in vaihtokuskiksi. Ja koska muita paikkoja on vain kaksi (en matkatavaroiden ja kauppaostosten lisäksi lähde tunkemaan viidettä henkilöä pakaaseineen mukaan pieneen autoon), niin tutkailtuani kyytihalukkaita katsoin järkevimmäksi ottaa mukaan kaksikon @Isilmírë ja Krasus, kun liikkuvat varmasti mielellään samaa matkaa. Pahoitteluni @Micco .
 
järkevimmäksi ottaa mukaan kaksikon @Isilmírë ja Krasus, kun liikkuvat varmasti mielellään samaa matkaa.

Iso kiitos! Mehän siis normaalisti olisimme saaneet kyydin perheen isältä, mutta nyt kun miitataan Miehikkälässä asti ja bensan hinta on mitä on, hän ilmoitti, ettei todellakaan halua ajaa kahta kertaa edestakaisin miittipaikalle.
 
Laskettiin tuossa, että jos saataisiin sen verran kyytiläisiä, että saataisiin yhteensä 50e bensarahaa niin voitaisiin lähteä kahdella autolla ja näin ollen tarjota kyytiä matkalta Turenki-Lahti-Kouvola-Pyhältö. Järkkien kyytinä oletus, että torstaina ollaan aika ajoissa liikkeellä ja sunnuntaina aika myöhään. @Rhosgobella lle voitaisiin tarjota kyyti jos hän pääsisi jotenkin Turenkiin. Voitaisiin kyllä hakea keskustasta.

Joka tapauksessa meidän autoon mahtuu välille Jurvala-Taavetti-Pyhältö ja sama takaisin.
Laitan taulukkoon.

Edit. käydään siis heittämässä koira ja Spyro minun vanhemmille ja siksi tuo Luumäen kyyti järjestyy joka tapauksessa. Tämä Turenki-Pyhältö on riippuvainen siitä paljonko saataisiin tuolta väliltä kyytiläisiä ja millaisella maksukyvyllä.
Pahoittelut tällaisista vaatimuksista, mutta nykyinen polttoaineen hinta ja muutenkin kaiken kallistuminen vatii ajattelemaan tällaisia asioita vähän itsekkäämmin. Jos ei saada tarpeeksi kyytiläisiä niin lähdetään yhdellä autolla.
Voisin mennä sunnuntaina Lahteen Novabiilillä, jos se lähtisi tallistaan. Toiseen suuntaanhan menen vasta perjantaina Satekain keskiaikaisilla härkävankkureilla.

Sunnuntaina näyttää Kointähtikin olevan kyytiä vailla Kouvolaaseen.
 
Ylös