The Miitti 3.-6.8.2023, Lammenjärven leirikeskus, Salo

Samooja

Varapuheenjohtaja
Suomen Tolkien-seura
3.-6.8.2023
Lammenjärven leirikeskus
Hyyppäräntie 330
25390 Salo

Leirikeskuksen omat sivut täällä.


Miitin järjestäjät:
1. @Samooja
2. @Sidhiel
3. @Lehtokuusama
4. @Titiuu



Ilmoittautuminen ja maksaminen:

The Miitin ilmoittautuminen aukeaa 3.7.2023 klo 18 Mellonissa.
Miittimaksujen eräpäivä on 20.7.2023.

The Miitin hinnat:
3 yötä: 40 € jäsenille, 45 € ei-jäsenille
2 yötä: 30 € jäsenille, 35 € ei-jäsenille
1 yö 15 € jäsenille, 20 € ei-jäsenille
Päivävierailumaksu 5 €

Saaja: Suomen Tolkien-seura Kontu ry
Tilinumero: FI95 2001 1800 0427 42
Saat henkilökohtaisen viitenumeron Mellonin kautta ilmoittautumisen yhteydessä.

Leirikeskuksessa on vuode-/patjapaikkoja 36:lle (päärakennuksessa 6 paikkaa, erillisessä majoitusrakennuksessa 30 paikkaa). Nämä jaetaan ilmoittautumisjärjestyksessä. Telttailu leirikeskuksen alueella on sallittua. Jos olet aikeissa majoittua telttaan, niin kerrothan tästä ilmoittautumisen yhteydessä, jotta tiedämme montako henkeä voimme ottaa vielä sänkypaikoille!
Erillinen majoitusrakennus rauhoitetaan nukkumista/lepäämistä varten, meluaminen tapahtuu päärakennuksella tai ulkona.



Miiteissä on käytössä jäsenille suunnattu perhealennus, mikäli perhe matkustaa suuremmalla joukolla. Tällöin vanhemman tai huoltajan seurassa miittiin tulevat alaikäiset lapset pääsevät puoleen hintaan, mikäli vanhempi tai huoltaja on Seuran jäsen ja lapset ovat perhejäseniä. Kaikki alle kolmivuotiaat pääsevät miittiin ilmaiseksi. Myös tätä nuoremmat lapset on ilmoitettava miittiin.

Jäsenalennuksen tai perhealennuksen saadaksesi sinulla tulee olla meneillään olevan kauden (2022/2023) jäsenmaksu maksettuna.
Jos et ole varma oletko maksanut etkä löydä tietoa pankistasi tai jos sinulla on mitä tahansa muuta maksuun liittyvää huolta/kysyttävää ota yhteyttä rahastonhoitajaan (rahastonhoitaja@suomentolkienseura.fi).

Miitin voi peruuttaa eräpäivään asti ilman miittimaksun maksamista, ja tuolloin myös jo maksettu miittimaksu palautetaan. Jos peruu vasta eräpäivän jälkeen, rahoja ei valitettavasti palauteta.
Eräpäivän jälkeenkin on mahdollista ilmoittautua. Tällöin miittimaksu maksetaan mahdollisimman pian niin, että maksu näkyy seuran tilillä ennen miittiä. Ilmoittautumisen ollessa hyvin lähellä miittiä voi maksusta lähettää myös kuittikopion sähköpostina rahastonhoitajalle, jotta miitin alkaessa miittimaksu voidaan todentaa.

Maksulla katetaan leirikeskuksen vuokra sekä yhdistyksen tarjoamat ateriat ja kyydit.
Jos et maksa miittimaksua ajallaan etkä ole sopinut mahdollisesta viiveestä rahastontoitajan kanssa sinulla ei ole oikeutta osallistua miittiin. Et myöskään saa osallistua seuran muihin maksullisiin miitteihin ennen kuin olet maksanut vanhan rästin pois.

Päivävierailuista
Miittiin saa tulla maksutta lyhyelle päivävierailulle moikkaamaan kavereita, osallistumaan kokouksiin tai vain tutustumaan toimintaan.
Jos vierailu kestää pitkään ja/tai vierailija haluaa osallistua saunomisiin tai muuten tulee selkeästi miittaamaan eikä vain vierailulle peritään 5e päivävierailumaksu. Mitään aikarajoja emme aseta vaan luotamme että vierailija itse tietää onko paikalla miittaamassa vai vain vierailulla.


Ennen miittiä
Mukaan voi ilmoittautua kuka tahansa Vihreään lohikäärmeeseen kirjautunut, Tolkien-seuran jäsen TAI muu Tolkienista kiinnostunut.
Myös alaikäiset, kuitenkin vähintään 14 vuotta tänä vuonna täyttävät, saavat osallistua miittiin ilman vanhemman mukanaoloa. Alaikäisten tulee toimittaa miittivastaavalle vanhempien allekirjoittama vastuuvapauskaavake. Kaavakkeeton alaikäinen voidaan poistaa tapahtumasta.
Huoltajansa mukana miittiin tuleva alaikäinen ei tarvitse vastuuvapauskaavaketta.


Muistathan ilmoittautumisen yhteydessä mainita mahdollisista vakavista sairauksista ja allergioista, jotta tarvittaessa osaamme antaa oikeanlaista apua. Ilmoita myös allergian vakavuus. Onko kyseessä lievä allergia, vakavia oireita aiheuttava allergia tai aiheuttaako jo allergeenin käsittely samoissa tiloissa oireita. Vakavista allergioista ilmoitamme (nimiä mainitsematta) tässä viestissä, jotta miittiläiset tietävät olla ottamatta kyseisiä aineita mukaansa miittiin. Muista myös kunnioittaa muiden rajoitteita noudattamalla alla olevan listan ohjeita.


Älä tuo miittiin seuraavia aineita:
Kala

Saapuminen
Saapua voi joko omalla autolla tai julkisilla.
Varsinkin suuremmista kaupungeista mistä yleensä tulee useita osallistujia kannattaa suosia kimppakyytejä. Jokainen kyydin tarjoaja päättää itse ketä ottaa kyytiin.
Kyytejä varten on olemassa kyytitaulukko, johon voi lisätä itsensä joko kyydin tarvitsijaksi tai tarjoajaksi. Muista varautua maksamaan bensarahaa kyydin tarjoajalle.
Muista sopia kyytisi ajoissa ja varmistaa myös kyyti pois miitistä.
The Miitissä järjestäjät voivat myös veloituksetta noutaa lähimmiltä rautatieasemilta tai bussipysäkeiltä ja miitin päätyttyä kyyditä takaisin.


Mitä pakata mukaan?
  • Omat liinavaatteet/makuupussi. Leirikeskuksien tyynyt ja peitot voivat olla vaihtelevan kuntoisia, joten omien tuomista kannattaa harkita.
  • Peseytymisvälineet
  • Ruokaa sen verran kuin arvelee tarvitsevansa yhdistyksen tarjoilujen lisäksi
  • Sään mukaista vaatetta (monissa leirikeskuksissa saattaa olla viileät lattiat)
  • Helposti jalkaan ja pois sujautettavat jalkineet saunamatkoja varten
  • Taskulampusta ei yleensä ole haittaa.
  • Kesällä hyttyskarkotteet, aurinkorasva ja vastaavat tykötarpeet oman harkinnan mukaan
  • Käteistä mahdollista kyytikorvausta yms. varten
  • Pelejä, leffoja tms. ajanvietettä
  • Alaikäisiltä vastuuvapautuskaavake
  • Jos sinulla on omalla nimimerkillä varustettu rintamerkki on sellainen myös suotavaa ottaa mukaan tai muuten joutuu tyytymään maalarinteippiin


Miitin aikana
Tapahtuman järjestäjänä on Suomen Tolkien-seura Kontu ry. Tapahtuma noudattaa Suomen Tolkien-seura Kontu ry:n miittisääntöjä.
Jokainen on miitissä vastuussa omasta toiminnastaan. Seura ei ota vastuuta rikkoutuneesta omaisuudesta vaan jokainen on itse korvausvelvollinen.

Huoltaja on vastuussa miittiin mukanansa tulleen alaikäisen lapsen asianmukaisesta valvonnasta ja hoidosta. Huoltaja on korvausvelvollinen, mikäli huollettava rikkoo toisten miittiläisten tai leirikeskuksen omaisuutta. Mikäli alaikäinen lapsi aiheuttaa käytöksellään kohtuutonta haittaa muille paikalla olijoille, on huoltaja velvollinen poistamaan lapsen miittipaikalta.
Arvokkaiden tavaroiden, kuten kameran tai tietokoneiden tuominen paikalle omalla vastuulla.

Aikataulu
Miittipaikalle voi saapua torstaina klo 15 eteenpäin ja sunnuntaina poistuminen viimeistään klo 14.

The Miitissä on perinteisesti ollut enemmän ohjelmaa kuin muissa miiteissä. Ohjelman järjestämisestä vastaavat kuitenkin pääasiassa miittiläiset itse.
Kerro toiveesi ja ideasi erillisessä topikissa.
Ohjelmatopikki täällä.


Ruokailu
HUOM, tiedot voivat tarkentua vielä!

Seura järjestää The Miitissä aamupalan jokaisena aamuna sekä torstaina iltapalan, perjantaina grillailua ja lauantaina lettuja. Muista ruokailuista miittiläiset vastaavat itse. Muista kertoa erikoisruokavalio ilmoittautumisen yhteydessä, jotta osaamme varata oikean määrän kaikille osallistujille!

Leirikeskuksen keittiö ja sen välineistö on miittiläisten vapaassa käytössä.

Saunoista
Miitissä on joka ilta varattu aika naisten saunalle, miesten saunalle sekä sekasaunalle.

Nakit
Miittiläiset yhdessä huolehtivat tilojen siisteydestä, roskien tyhjennyksestä, tiskeistä yms. sekä sunnuntaina loppusiivouksesta.
Jos miittivastaava(t) pyytää sinua tekemään jotain pikku askareita (nk. nakkeja) hoidetaan ne nupisematta.
Erilliset nakkilistat kaikille yhteisille töille, loppusiivoukselle ja yhteisruokailuille ovat tulossa.


Ilmoittautuneet: 39/40 (telttailijoita: 3/4 )
1. Samooja
2. Isilmírë
3. Krasus
4. Glitchy
5. Mic
6. Vorlon
7. Dalek
8. Freyja
9. Nova (pe)
10. Tähtimö (pe)
11. Spyro (pe)
12. Rhosgobella (teltta)
13. Heathertoes
14. CAPS (pe)
15. Sasu (pe)
16. Suvi (pe)
17. Lehtokuusama
18. Sidhiel
19. Susanna_k
20. Haltiamieli
21. Kointähti
22. Caele
23. Pagba (pe)
24. Purr (pe)
25. puurokuutti (pe)
26. Salmiis
27. Micco
28. Hanna Kullanväärti
29. Pulla
30. Pippin Tuk
31. Miili
32. Círdan
33. Titiuu (teltta)
34. Elmo
35. Olórin (teltta)
36. Raga
37. Súlien
38. Johanna (pe)
39. Larus
40
. vain telttapaikalle
---------------
Varasijat:
1.
2.
3.
 
Last edited:
Olisi kiva päästä monen monen vuoden tauon jälkeen taas miittaamaan! En tiedä vielä, olenko tuolla viikolla töissä vai en (mahdollinen lomautus tulossa) tai haluanko muutenkaan tulla kaikiksi neljäksi päiväksi. Koiraa tulee niin herkästi ikävä. :joy: Mutta miittihöntsäily, letunpaisto, lautapelailu ja valvominen tuntuisi taas niin hyvältä ja kotoisalta!
 
Kiitos Merri!

Minulla on suunnitelmissa käydä miittipaikalla 31.7.-2.8 välisenä aikana joku päivä.
Haen leirikeskuksen avaimet Salon keskustasta ja jos leirikeskuksessa vaan ei ole jotain leiriä käynnissä, niin käyn siellä hieman tutkimassa paikkoja sekä ottamassa valokuvia tiloista. Tämä helpottanee pakkaamista yms, kun kyseessä on kuitenkin uusi miittipaikka.
 
Voitko samalla vähän silmäillä paikkaa sillä silmällä, että missä olisi mahdollisesti larpille sopiva paikka? Jos peli toteutuu niin olisi kiva vähän tietää millaisessa ympäristössä peli pelattaisiin.
 
Olisiko ketään kiinnostanut päivävierailu Tampereelta?
En tiedä, miten kiireinen olen tuohon aikaan vuotta, koska muutto, niin en uskalla ilmottautua miittiin.

Mutsiis jos joku autollinen haluais käydä miitissä, niin olis varsin kiva.
@Mic ?
 
Me ollaan menossa miittiin koko ajaksi koko poppoolla.

Tämä on hyvä, koska siskoni (lähes antiikkinen kontulainen, nähty miiteissä viimeksi varmaan 15v sitten) on mahdollisesti tulossa kahden pikkuhobitin kanssa. Kyseiset hobitit ovat samaa ikäluokkaa Micin jälkikasvun kanssa ja täti on luvannut heille leikkiseuraa. Ei tarvitse siis pettää lupauksia tämän suhteen. 🥳
 
Minä jätän nyt miitin väliin. Tuntuu, että vaikka Leimu on aika helppo tapaus niin ei riitä paukut vauvan kanssa miittaamiseen. Syysmiittiin tullaan. Sieltä päästään myös äkkiä kotiin jos on tarve.
Meidän poppoosta olisi kuitenkin tulossa pe-su Nova, Tähtimö ja Spyro. Eli lisää leikkiseuraa on täältäkin luvassa ja nyt luovutankin ilolla "paikkani" miitissä Spyrolle, joka muuten olisi todennäköisesti mennyt isovanhemmille miitin ajaksi (tempperamenttinen lapsi, joka vaatii vähän enemmän aikuisen tukea kuin isosiskonsa ja Leimu olisi kumminkin vienyt aina jommankumman meistä niin tässä kohtaa parempi testailla Spyron miitissä viihtymistä ilman vauvaa).
 
Ilmoittautuminen alkaa tänään klo 18!

Muistakaa kertoa ilmoittautuessa ruokavaliotiedot ja allergiat täsmällisesti, jotta osataan ostaa kaupasta oikeita asioita.
Kertokaa myös, jos aiotte telttailla/nukkua jossain muussa paikassa kuin leirikeskuksen sängyssä, jotta tiedetään kuinka paljon väkeä voidaan ottaa sänkypaikoille. Leirikeskuksen tiedoissa ei ainakaan mainita mitään ilmalämpöpumpuista tms, joten helteiden sattuessa teltta saattaa olla viileämpi vaihtoehto.
 
Kysyn ensin täällä, ennen kuin alan kysellä muualla. Siis. Olen kotoisin Salon seudulta. Siellä on jonkin verran sukulaisia ja ystäviä. Jos onnistun tapaamaan jonkun heistä Salossa, onko mahdollista saada kyyti miittipaikalle Salosta? Siis Salon kaupungista. Kulkeeko teistä kukaan Salon kaupungin kautta?
 
Minua kiinnostaa kyyti pääkaupunkiseudulta ja pääkaupunkiseudulle. Olen tulossa näillä näkymin torstaina töiden jälkeen. Voisin päästä klo 15 livahtamaan vapaalle. Mutta ei haittaa seikkailla julkisillakaan sinne päin!

Alustavasti meinasin yöpyä teltassa, mutta jos sänkypaikkoja jää jäljelle niin saatan muuttaa mieltänikin. :)
 
Minua kiinnostaa kyyti pääkaupunkiseudulta ja pääkaupunkiseudulle. Olen tulossa näillä näkymin torstaina töiden jälkeen. Voisin päästä klo 15 livahtamaan vapaalle. Mutta ei haittaa seikkailla julkisillakaan sinne päin!

Mulla samat! Pääsen töistä to klo 15 joko Pasilasta toimistolta tai Martinlaaksosta kotoa.
 
Mikä vauhti ilmoittautumisissa, meneekö jo ensimmäisen illan aikana 20 osallistujaa rikki, kuin wanhoina hyvinä aikoina? 🥳
Jos tahti jatkuu samanlaisena, niin ne kontulaiset, jotka ovat aiemmin ilmoittautuneet vasta viime hetkillä, saattavat pettyä tänä vuonna. Ping @Haltiamieli , @Caele ja @Kointähti nyt ainakin.


Kysyn ensin täällä, ennen kuin alan kysellä muualla. Siis. Olen kotoisin Salon seudulta. Siellä on jonkin verran sukulaisia ja ystäviä. Jos onnistun tapaamaan jonkun heistä Salossa, onko mahdollista saada kyyti miittipaikalle Salosta? Siis Salon kaupungista. Kulkeeko teistä kukaan Salon kaupungin kautta?

Järjestäjät käyvät mitä todennäköisimmin ostamassa miittiruokia Salossa, koska lähimmät isot marketit taitavat olla siellä. Ainakin miittipaikalle päin voisi siis päästä siinä kyydissä torstaina. Kartasta katsottuna näyttäisi siltä, että Lidl Halikkoa vastapäätä on myös Prisma ja K-kauppa, joten se lienee paras kauppapaikka. Lidlistä kun ei koskaan saa kaikkea tarvittavaa, niin tarvitaan myös joku toinen kauppa sen lisäksi.

Itse lähden torstaina liikenteeseen varmaan jo puolen päivän aikoihin, koska kerran olen lomalla (tarkka aikataulu varmistuu kun saan miittiviikolla avaimet ja kuulen kuinka aikaisin paikalle saa tarkalleen hipsiä). Minulla on kyydissä menomatkalla seuran miittitavarat ja paluumatkalla miittitavarat + myyntitavarat, joten kyytiläisiä ei juurikaan mahdu. Heathertoes pääsee paluumatkalla kyytiin, koska vien myyntikamat joka tapauksessa Heatherille säilöön.

Julkisilla tuleville Suomusjärvi taitaa olla lähin mahdollinen pysäkki. Helsingistä näyttäisi tulevan Matkahuollon suoria busseja siihen (lähdöt 14.05, 16.05, 18.05). Olisi toki suotavaa, että mahdollisimman moni olisi noukittavissa samaan aikaan, jotta ei tarvitse hakea montaa eri keikkaa illan aikana.
 
Last edited:
Halikko, tuo muinainen kotipitäjäni, saa siis todennäköisesti ruokkia miittikansan. Samoojan kyytiin ei siis mahdu, mutta kulkeeko joku muu ruokia osteleva Salon kautta? Myös linja-autoaseman kyljessä on kauppakeskus, vink vink. 😊
 
Halikko, tuo muinainen kotipitäjäni, saa siis todennäköisesti ruokkia miittikansan. Samoojan kyytiin ei siis mahdu, mutta kulkeeko joku muu ruokia osteleva Salon kautta? Myös linja-autoaseman kyljessä on kauppakeskus, vink vink. 😊

Järjestäjät käyvät siis erikseen kaupassa. Viedään ensin omat tavarat leirikeskukselle ja sitten jonkinlainen komppania (yleensä 2-3hlöä) lähtee yhdessä kauppaan ostamaan miittiruokia Halikkoon. Tähän kyytiin siis varmaankin sopisi hypätä, etenkin jos tulee suoraan kaupalle paikan päälle.
 
Ennennäkemättömän yleisöryntäyksen vuoksi otin yhteyttä Lammenjärveen ja tiedustelin maksimiosallistujamäärää.
Tilanne on siis tämä:

Sänkypaikkoja on 36.
Telttailu o sallittua.
Maksimimäärä on 40 eli 36 + 4 telttailijaa.

Osallistujia on tällä hetkellä 33, joista 2 telttailijaa. Sänkypaikoille mahtuu vielä siis 5 hobittia ja telttaan 2. Sen jälkeen miitti on täynnä ja voi hyvinkin olla, että vuosien tauon jälkeen näemme varasijojen käyttöönoton. 😄

@Merri en ole aivan varma mitä mellon mahtaa tehdä, kun tuo 36 tulee täyteen, antaako se ilmoittautua vielä sen jälkeen? Mellonin mukaan sänkypaikkoja on 36, mutta niitä on tavallaan 40, jos telttailijat otetaan huomioon ja telttailijoidenkin täytyy pystyä ilmoittautumaan. Mellon ei tallentanut sänkypaikkojen muutosta, kun yritin sitä muuttaa, luulen että asetus tulee leirikeskuksen asetuksista joihin en itse pääse käsiksi?
 
Last edited:
Ylös