Tiedeleiri Kalajoella 08.-12.09.2008

Fuinur

Kontulainen
Tämä tulee nyt kolmisen kuukautta myöhässä, mutta jos joku täältä konnusta oli Kalajoen tiedeleirillä 08.-12.09.2008 (07.09. saavuimme Kalajoelle, mutta leirihän alkoi vasta 8. päivä), muistelkaamme kokemuksiamme tässä keskustelussa. En ole ollut yhteydessä keneenkään leiriltä ja olisi mukava kuulla kuulumisia.

Ja mikäli et olisikaan ollut tiedeleirillä, voit tulla kertomaan mielipiteesi tällaisen leirin tarpeellisuudesta yms.
 
Kuulostaa mielenkiintoiselta, tiedeleiri, mutta mielipiteitä näin mukana olemattomana en tohdi esittää ennen kuin saan lukeakseni hieman kertomuksia siitä, mikä oli leirin tarkoitus, mitä siellä tehtiin ja keille se oli tarkoitettu, esimerkiksi.
 
Leiri on suunnattu lähinnä 15-vuotiaille. Leirin tarkoitus oli tuoda samanhenkisiä ja ikäisiä nuoria yhteen ja perehdyttämään heitä tieteellisiin asioihin. Leirille ei ollut pääsymaksua, ja hakijoita oli suhteellisen paljon, mutta vain 40 pääsi. Sillä leirillä missä minä olin käytimme uusiutuvia energiavaroja hyväksemme erilaisten laitteiden rakennuksessa. Teimme myös limpparipulloraketin. :wtf:
 
Olettaen että kyseessä oli Kerhokeskuksen tiedeleiri, minä olin ensimmäisellä sellaisella vuonna 2002, Porkkalassa.
 
Omalla tavallaan aivan mahtavaa, vaikka sittemmin varmistuikin se, että minä olen ihan liian humanisti tuon suunnan toimintaan :-D

Yksi ystävä jäi, pari sellaista kaveria joihin pitää yhteyttä. Kuri oli ysiluokkalaisille vähän turhan natsimeininkiä, yhdeksältä nukkumaan ja poikien ja tyttöjen kanssakäyntiä rajoitettiin aika tavalla. Siitä huolimatta monella tavalla vuoden 2002 parhaita kokemuksia.
 
Ylös