Tietokilpailu (ei googlaajille yms.)

Kirja? Toisaalta nyt kun mietin tulitikkuaskin kokoista sveitsinsaksa-saksa sanakirjaani niin tuskin on pienempää "oikeasti luettavissa olevaa" kirjaa.
 
Kirja? Toisaalta nyt kun mietin tulitikkuaskin kokoista sveitsinsaksa-saksa sanakirjaani niin tuskin on pienempää "oikeasti luettavissa olevaa" kirjaa.
Vitseissä tietty löytyy, vaikkapa 'luettelo ruotsalaisista sotasankareista'. Minä voisin vastata vaikka kunniamerkki, ihan vain nimen perusteella.
 
Sanomalehti?
Sieltä se tuli.

Vossa Senhoria on maailman pienin säännöllisesti ilmestyvä sanomalehti. Se on perustettu vuonna 1935, kun julkaisija Leônidas Schwindt näki pienen koon mahdollisuutena tehdä korkealaatuista sisältöä pienillä kustannuksilla. VS ilmestyy nykyään kerran kuussa, siinä on 16 sivua ja sen koko on 3,5 cm x 2,5 cm.

vossa-senhoria-menor-jornal-do-mundo (1).jpg

@Ares B, areena on sinun!
 
Last edited:
Kenties nämä karkit annostelijoineen juontavat juurensa monipuoliseen unkarilaiseen teollisuuskaupunkiin nimeltä Pécs (äännetään suurinpiirtein "peets").
 
Ei voida huutaa Viva Zapataa ainakaan Pezien ansiosta. Ovat kotoisin vanhalta mantereelta. Eikä nimi tule kenenkään henkilön nimestä.
 
Jospa nimi ei tulekaan annostelijoista vaan karkeista (kuten kysymyksessäkin itseasiassa tavallaan todetaan). Ehkä kirjaimet edustavat jotain tiettyjä makuaineita tai raaka-aineita. En tosin osaa yhtään arvata mitä ne voisivat olla. Varsinkaan kun en edes tiedä karkkien alkuperämaata ja luultavasti en kyseistä kieltäkään osaisi :D Mutta ainakin minun lapsuudessani näitä oli eri makuja. Jos makuja on ollut alunperin kolme ja kirjaimet edustavat näitä?
 
Pfefferminze, Erdbeere, Zucker

Sanakirjaa käytin tässä apuna. Jos se on syy diskata vastaukseni niin sitten niin on tehtävä. Saksankielen taitoni kun rajoittuu muutamiin koiran komentamiseen liittyviin sanoihin niin jouduin turvautumaan sanakirja.orgiin.
 
Olen ällistynyt ja samalla ilahtunut!

Milloin (vuoden tarkkuudella), miten ja minkä ikäisenä Eino Viljami Panula menehtyi?
Jos tiedät kaksi kolmesta hyväksyn vastauksen oikeaksi.
 
Ylös