Tietokoneen aave-äänet

Belmagor

Hobitti
Eli tässä mun tietokoneella kuuluu monesti ihme surinoita/häiriöitä. Joskus ku oon esim. lohiksessa ja selailen hiiren rullan avulla sivua, kaiuttimista alkaa kuulumaan aina ihme häiriöääniä kun selaan, sitten ku lopetan äänikin loppuu. Ja joskus kun laittaa cd:n asemaan alkaa kuulumaan taas ihme ääniä sen mukaan, millä nopeudella cd pyörii asemassa...Eilen oli taas semmonen homma että koko netissä olo ajan kuulu ihme ääntä ja se loppu kun laitoin yhteyden kiinni :shock:

Eli onko muilla näitä ongelmia ja mikä olisi ratkaisu tilanteeseen? Tätä ei tapahdu aina ja käytän
wintoosa 98:sia...
 
Minullakin on tullut Netscapea käyttäessäni jokin ihme hälytysääni päälle, joka on mennyt pois vain buutatessa. Voisit yrittää päivittää hieman Windowsia ja ohjelmiasi.
 
Meijän printteri päästelee ääniä sillon kun tietokone on kiinni. Se on sellasta ärsyttävää "iu iu iu iu iu" -ääntä. Ihan kuin se olis jumissa tai jotain.. Pöö.
 
Ahaa. Kappas kun itse en hokassut. Boku wa baka! :D Kiitti. Hehe.
 
Belmagor, luultavasti kyseessä lienee integroitu äänikortti? Tai sitten muuten sopivan tyyppinen tietokone. Jokatapauksessa vika johtuu siitä, että äänikortti päästää lävitse emolevyllä kulkevia signaaleja.
 
En tiedä muuta ratkaisua kuin kokeilla muuta äänikorttia, mutta sekään ei välttämättä ratkaise ongelmaa. En ole yrittänyt korjata sitä näet ja nyt kauttani on kiertänyt jo kolme tietokonetta sen koneen jälkeen, jossa ongelma on ollut. Ehkäpä MikroBitin neroille voi lähettää kysymyksen.
 
No itse ainakin olen todennut että se on äänikortista kiinni. Vanhalla koneella surinaa oli kun pidin kaijuttimia päällä kun en kuunnellut musiikkia. yksinkertainen homma on varmaan sammuttaa kaiuttimet jos vaan pyörii netissä.

ja kannattaa koittaa säätää wintoosasta master volumea etc. pienemmälle. (käynnistä -> Ohjelmat -> Ohjauspaneeli)

Uudella koneellani ei ole sitä ongelmaa kun kortti on SB audigy2
 
Minun koneessani ongelmana oli se, että surinaa kuului, kun väänsin tone-napista bassot kokonaan pois. Tai puoleen väliin. Kun laitoin bassot täysille, surinat häipyivät. Jotain häikkää...
 
Hehe! Ihan vain hiukan asiasta poiketen. Vanhalla kokoa-se-itse-erilaisista-osasista koneellamme alkoi joskus kesken aineen kirjoittamisen aikana soimaan vanhan pelin Darklandsin musiikit tai tappeluäänet, vaikka peli ei koneen mukaan pyörinyt taustalla. Se varmaan halusi tulla pelatuksi. Toimi joka kerta, koska en voinut vastustaa pelaamista jos kuulin sen ääniä. Nykyään ei ole enää mitään ongelmia, mutta yksikään kotinero ei ole osannut selittää asiaa.
 
Tuollaiseen minullakin on juttua.
Kuuntelin joskus kotikoneellamme (jolla on WinME) musiikkia, ja satuin sitten klikkaamaan tiedostoa suoraan, jolloin se aukesi Real Playerilla. En tietenkään sillä halua musiikkia kuunnella, joten suljin sen. Kappas vaan, musiikki ei sammunutkaan, vaan jatkui. Kone väitti kuitenkin, ttä Real ei ollut päällä. Kesken käynnissä olevien ohjelmien listan tarkastelun kone löikin ruudun siniseksi, ja herjasi jostain virheestä. Ja musiikki senkun jatkoi soimistaan. Että näin. :D
 
Vesa sanoi:
Belmagor, luultavasti kyseessä lienee integroitu äänikortti? Tai sitten muuten sopivan tyyppinen tietokone. Jokatapauksessa vika johtuu siitä, että äänikortti päästää lävitse emolevyllä kulkevia signaaleja.

Tuo mitä Merri sano saattaa olla juuri se ongelma.

Itse olen kyllä huomannut että jos koneesta loppuu potku, niin ekana mikä kärsii niin on ääni. Toinen syyllinen saattaa win98. Itse olen samanlaisen ongelman huomannut 98:ssa, juuri kun selaa sivua, niin äänet alkavat vikistä tai kaijuttimista tulee jotain ihme rutinaa.

Kerroppa koneesi kokoonpano se saattaa auttaa. :)
 
Ylös