Tik testaa kenen joukoissa seisot (päiv. 10.5.2013)

Kysymys ennen testiä: kenen joukoissa mielestäsi seisot?

  • 1. Olen hobitti

    Votes: 28 32,9%
  • 2. Olen ihminen

    Votes: 11 12,9%
  • 3. Olen haltia

    Votes: 26 30,6%
  • 4. Olen velho tahi muu maia

    Votes: 5 5,9%
  • 5. Olen vala (Melkor pois lukien)

    Votes: 2 2,4%
  • 6. Olen örkki, lohikäärme, Sauron...

    Votes: 3 3,5%
  • 7. Olen entti

    Votes: 8 9,4%
  • 8. Olen se mikä minä olen eli Eru Ilúvatar

    Votes: 1 1,2%
  • 9. Olen joku muu (mikä?)

    Votes: 1 1,2%

  • Total voters
    85
Tämähän alkaa jo pelottamaan. Tämä nyt oli viimeinen jota osasin odottaaa... Minäkö Gorthaur Julma? Huh huh... Ehkä tosiaan pitäisi hankkiutua hoitoon jos tätä rataa ollaan menossa... No voisinhan minä olla Mordorin Herra :twisted: Oli muuten todella mukava testi mutta tulos hämmästyttää edelleen. En vain satu pitämään kärpäsistä...
 
Olen pahoillani, ei tässä näin pitänyt käydä. Mutta hyvä kun tuli ilmi, täytyy vaihtaa kärpäset vaikka varpusiin tai joutseniin. Olet elävä esimerkki kaiken maailman testien epäluotettavuudesta. Jos jotakin hoitoa kaipaat, ehkä korkeintaan siedätyshoitoa kärpästen kestämiseksi. Nehän eivät maailmasta lopu ja jonakin päivänä perivät meidän maallisen hahmomme lastenkamarikseen. Joten kärpäset ovat ihan kivoja, eikö niin?

Mutta vielä kerran: ota testi uusiksi sitten kun olen korjannut sen äläkä sillä välin rupea takomaan mitään koruesineitä.
 
Katuvan testaajan tunnustuksia

Eressëa sanoi:
Nessa tällä kertaa. Parempi tämäkin kuin Sauron.
Kärpäset ovat siltti horroreja . :twisted:

Nessa, saat uskoa että olen helpottunut. Mainio ja itse asiassa sangen kadehdittava tulos, yksi parhaista. Tulin tänne Kontuun heti aamulla itse asiassa juuri sen vuoksi, että omaatuntoani kolkutti vieläkin kovasti (kuin Gandalf Bilbon ovea) se, että olin kohdellut Sinua kaltoin huonosti laaditulla testillä. Nyt alkaa näyttää paremmalta. Kivi putosi sydämeltäni kuin Morgoth valtaistuimeltaan Lúthienin laulusta. Toivottavasti et ole katkera minulle edelisestä testistä, mutta voit olla tyytyväinen siitä, että tämä onnettomuus toi esiin ja korjattavaksi vakavan puutteen joka olisi voinut antaa vielä monille muillekin aivan väärän kuvan itsestään. Että voinkin räpeltää niin pahasti että Nessan annetaan ymmärtää olevansa Iso S. Sainpahan opetuksen. Tanssi ja laula sydämesi kyllyydestä! (ja ajattele banaanikärpäsiä, niillä on sentään kauniit silmät)
 
Et sinä olisi noin raskaasti saanut ottaa. En minä lainkaan loukkaantunut tuollaisesta. Ainahan testeissä välillä tulee virheitä eikä niitä kannata ottaa noin vakavasti.
Itsekin olen kyllä tyytyväisempi Nessaan kuin Sauroniin.
Olen onnellinen ja kiitän.
 
Tein testin kolme kertaa, ja uskottava se on. Olen hobitti, Rankkibukien sukua. Tarkemmin sanottuna Frodo Reppuli. En tunne itseäni Frodoksi. Mutta Rankkibuk voisin hyvinkin olla, mielummin kuin Tuk tai Reppuli.

Toisella kerralla, uskotellessani itselleni, että kärpäsen voi kärsivällinen opettaa puhumaan, päädyin kuulumaan pimentohaltioihin, avarin tai telerin sukuun. (Ja täytyypä lukea Silmarillion uudestaan, eikä antaa HoMEiden sekoittaa päätä, luulen nimittäin että teleri eivät olisi pimentohaltioita.)

Erittäin käyttökelpoinen ja erinomainen testi! Kiitos Tik :)
 
fanye sanoi:
luulen nimittäin että teleri eivät olisi pimentohaltioita

Osa niistä mokomista onkin, osa ei. Valohaltioihin (calaquendi, ne jotka olivat Valinorissa Puiden Ajalla) kuuluu se osa teleriä, joka lopulta purjehti Tol Eressëalla Eldamarin lahdelle (sekä Thingol), moriquendia olivat loput, sindar (lukuun ottamatta Thingolia) Beleriandissa ja ne jotka jäivät (ainakin aluksi) itään. Nämäkin teleri olivat silti eldaria, koska lähtivät aikoinaan Cuiviéneniltä länteen. Jesh.

Tosin monet eivät lue sindaria pimentohaltioiksi Thingolin ja ennen kaikkea Melianin takia, vaan hämärä- tai harmaahaltioiksi nimittävät.
 
No tuo kuulostaa jo tutulta. Eli ihan kokonaan en ole HoMEella pollaani sekoittanut. Siispä pitäisin telerinä vain sitä osaa, joka lopulta lähti Keski-maasta, ja juurikin sindarina sunmuina loppuja.
 
(en sentään ala puhua úmanyarista ja amanyarista)

Jaa tuota, jos ollaan aivan tarkkoja (Silmarillionissa on se mainio haltioiden polveutumiskaavio, siitä saa paljon paremman kuvan kuin minun höpinästäni) niin sindar "harmaahaltiat" ja nandor "ne jotka kääntyivät takaisin [Sumuvuorilla]" kuuluvat myös teleriin, mutta Amaniin Ossë Linesilla seilannutta osaa tästä kansasta ei kutsuta millään eri nimellä, he ovat vain teleri . Se on kuitenkin vain osa siitä suurimmasta eldarin ryhmästä, joka aikoinaan lähti Cuiviéneniltä länteen, ja jota nimi teleri kokonaisuudessaan tarkoittaa.
 
Päädyin entiksi niin kuin suuressa viisaudessani ennen testiä ennustin. Hieman miinusta siitä että entiksi oli todella helppoa päätyä. Enkä saanut vastata kuin muutamaan kysymykseen. Jos miinuksia pitää väkisin yrittää löytää.
 
Päivitetty puuskittain (enimmäkseen öisin)

Testi julkaistaan nyt uutena laitoksena, ja olen käyttänyt tilaisuutta hyväkseni tehdäkseni muutoksia. Ereine huomasi aivan oikein tuon Testisyväaukkoisen-syväsyöverimustan Syväsyöveritestisen synkkäaukon eli että testin syvissä syövereissä on musta aukko, lyhyemmin sanottuna enttibugi, jota on koetettu korjata. Muunkinlaisia järjestelyjä voi suunnitella, mutta niitä odotellessa on tässä laitoksessa tämä versio.

Toki vielä paljon näkemättä jää, muiden muassa haaveilemani sindar-testi, mutta kerään tässä ensin vähän nimiä ja ymppään heidät testiin heti kun olen saanut Mandosin saleista tarpeeksi väkeä kerättyä.

Kiitän taas kerran kaikkia testiin osallistuneita kannustuksesta ja palautteesta. Minua rohkaisevat testattujen pyynnöt ja kommentit. Vaikka minulla on monia velvollisuuksia, joita en lyö laimin (ainakaan kovin monta kertaa päivässä), olen havainnut etten voi hylätä tätä testiä, vaikka aina ei ole aikaa ajatella. Olen kuitenkin toistaiseksi jättänyt sikseen aukkopaikat ja epäselvyydet, jotka sivuutan ääneti. Koska olen halunnut käydä käsiksi todella pitkään testiin, on ehkä mahdotonta päästä "loppuun".

Alati teidän ja perheidenne palveluksessa,

Tik
 
Itseäni velhona pidän ja hämmästyin lievästi kun testisi vakuutti, että olen valaria.
Uteliaani kokeilin vielä, että kuka heistä niin toteamus oli, että olen Lórien. Olen kokeillut tämän
jo niin monesti, että pakko se on uskoa...
 
Joku muukin on vala \o/. Minä itse päädyin Niennaksi. Uskoin, että olisin ollut haltia, mutta ilmeisesti olen liian sivustakatselija sellaiseksi.

/muoks: muistikatko
 
tervemenoa työnantajaluokkaan!

Incanus sanoi:
Uteliaani kokeilin vielä, että kuka heistä niin toteamus oli, että olen Lórien. ...

Vaan etkö sinä Incanus ollut ammoin unohdetussa lännessä Olórin, Lórienin väkeä? Joten Lórien sopii vallan mainiosti sinulle, et olekaan vain köyhä duunarivelho vaan hänen pomonsa.
 
Testin mukaan olen Finarfin... Aika yllättävä tulos, mutta mitäpä minä itseäni arvostelemaan...
 
Loistava testi.

Merri minusta tuli, ei voi mitään. Ihan kiva olla hobitti ;):

Muita jotka olisin voinut olla, jos vähän ajattelisin eritavalla: Mandos, Eomer, Caranthir ja Feanor. Mutta kyllä se Merri on kuitenkin loppuen lopuksi. Caranthir ja Feanor kyllä saattaisivat kuvata minua paremmin.

Ihmistä veikkasin ennen testiä, oli edes yksi noista ihminen että...
 
Tein testin pariin otteeseen, ja myöskin minä päädyin valariin. Hauskinta tässä oli se että pidän oikeasti Dancing in the Darkista, joten tulin itsekseni, eli Nessaksi.

Tällaiset on ihan hauskoja, Tikillä tuntuu näitä erilaisia ideoita löytyvän.
 
Sangen veikeää. Olen lohikäärme. Ehdottoman lohikäärme.

Toisaalta, minun käsitykseni lohikäärmeistä eivät ole aivan samat kuin Tolkienin. Niinpä olen siis todella ylpeä siitä, että olen lohikäärme. Jee jee.
 
Ylös