Tik testaa kenen joukoissa seisot (päiv. 10.5.2013)

Kysymys ennen testiä: kenen joukoissa mielestäsi seisot?

  • 1. Olen hobitti

    Votes: 28 32,9%
  • 2. Olen ihminen

    Votes: 11 12,9%
  • 3. Olen haltia

    Votes: 26 30,6%
  • 4. Olen velho tahi muu maia

    Votes: 5 5,9%
  • 5. Olen vala (Melkor pois lukien)

    Votes: 2 2,4%
  • 6. Olen örkki, lohikäärme, Sauron...

    Votes: 3 3,5%
  • 7. Olen entti

    Votes: 8 9,4%
  • 8. Olen se mikä minä olen eli Eru Ilúvatar

    Votes: 1 1,2%
  • 9. Olen joku muu (mikä?)

    Votes: 1 1,2%

  • Total voters
    85
Teinpä testin uudestaan pitkästä aikaa ja nyt minusta sitten tuli maiariin kuuluva, jos puhun paljon itsekseni (ja puhunhan minä) Gandalf. :) Mahtavaa kerrassaan.
 
Minun oli hieman vaikeaa valita noista vaihtoehdoista… pitsi siinä kärpäs jutussa. :x
Olen Galadriel (valohaltia, eldarin väkeä -> noldor ->Galadriel, Finarfinin tytär), yllättävää minusta, mutta olen oikeastaan aika iloinen siitä.
Kaikkein vähiten olen Smaug kultainen. :)
Tämä on tosi-ihana testi!
:D
 
Olen suureksi ilokseni havainnut, että testi on väkeä kiinnostanut ja että se myös on johtanut moniin erilaisiin lopputuloksiin. Yksi Ardan kansoista vain näyttää jääneen vähemmälle suosiolle, kenties liian hankalan kysymyksen takia. Ja onpa tämän heimon lisäkysymyksien sarjakin tähän asti loistanut poissaolollaan kuin Sauron Ar-Pharazônin laivastosta. Pitemmittä puheitta: testiä on hieman päivitetty ja pari kirjoitusvirhettä korjattu. Vaan valmsi se ei onneksi ole vieläkään.

Alati teidän ja teidän perheidenne palveluksessa,

Tik
 
Minusta tuli testin mukaan samooja, ja sitä itse asiassa toivoinkin. Tiukille muuten veti tuossa valinnassa hevosten ja laivojen välillä, olisin melkein päätynyt beorningiksi. Eipä tuokaan kovin paha olisi ollut. Joutessani vilkaisin myös mikä en olisi, ja tuloksena oli Klonkku.

Varsin hyvin suunniteltu testi. Kiitokseni Tikille. :)
 
hei, tätähän oli päivitelty. teinpäs uudestaan ja minusta tuli valohaltia. *epävarma hymy*
taas mietin muistuttaako se minua missään mielessä, mutta onhan se perin mukava vaihtoehto.

aina vain paranee tämä testi. ^^
 
taisin muuten olla Saruman.. velhoa olisin veikannut muutenkin, ja Saruman on muutenkin hieno hahmo. ainakin sen osuus tarussa on merkittävä, ja Keskeneräisten tarujen kirjassa oli mielenkiintoisia tarinoita liittyen sormukseen, Sarumaniin ja Rautapihaan.
kiva.
 
Luulisin että olisin ollut joku pahis twisted ....

Mutta Klonkkuhan minusta sitten tulikin........ P Ei haittaa. Klonkku on yksi suosikkihahmoistani.
 
Päivitys 27.12.

Tänään lisätty testiin muutama maia ja tehty Gandalfiksi pääsy hieman hankalammaksi ja johdonmukaisemmaksi.

Lisäksi olen huomannut vakavan puutteen kyselyssä, mutta en osaa sitä korjata, koska olen mennyt vahingossa siihen itsekin vastaamaan ja nyt ei sitä näy enää ensimmäisen viestin muokkausikkunassa. Toisaalta kukaan ei ole puutteesta valittanut, joten olkoon vielä sellaisenaan. Ah ja voi!
 
Kääpiö minähän se olen, Dáin 2 Rautajalka (miten tuo roomalainen kakkonen saadaan aikaan...).

Luulin aluksi että minusta tulee ihminen tai hobitti, mutta kääpiö sittenkin.
Tavallaan se ei edes ihmetytä, koska kerran jaoimme kavereiden kanssa itsellemme saattueesta henkilöt (älkää kysykö) ja meikäläinen oli tietenkin Gimli. On minulla kyllä aika samanllaiset tavat kuin kääpiöillä 8) ...

Hauska testi. Tuota vois ehdottaa kavereillekkin kokeiltavaksi :) .
 
*virnu*

:D Min olin kuin olinkin haltia! Äänestinkin itseni haltiaksi jo heti alkuun.
Tarkemmin sanottuna, olen harmaahaltia, sindarin väkeä.

Kertoisiko joku minulle, millaisia ne ovat, yleisesti ottaen.
Kai se jossain päin Silmarillionia tai Sormustenherraa kerrotaan, mutta emmie mitään muista. :)

Missään nimessä en ole Vuorenpeikko Bertti. Hyvä. :wink:

Jos en olisi haltia, haluaisin olla myös hobitti; mieluiten Merri tai Pippin! :D

Mutta kiitos, Tik! Rakastan kaikkia mahdollisia testejä, olen ihan ihku oikea testifriikki! x)
 
Harmaahaltioista

Lawrene sanoi:
- - - sindarin väkeä. - - - Kertoisiko joku minulle, millaisia ne ovat, yleisesti ottaen.

Harmaahaltioista puhutaan lähinnä Silmarillionissa ja tämä kansa oli voimissaan Auringon Ensiajan loppuun saakka. Tässä pääkohtia:

Haltiat jakautuivat alun perin kahteen osaan, eldariin, joka lähti kohti Valinoria vala Oromën opastuksessa ja avariin, joka jäi itään. Kaikki eldarista eivät kuitenkaan päässeet perille valarin maahan, koska kolmesta eldarin sukukunnasta suurimman, telerin, kuningas Elwë katosi Beleriandissa ja hänen väkensä jäi häntä etsimään ja odottamaan.

Elwë löytyi aikanaan - hän oli tavannut maia Melianin ja jäänyt lumottuna seisomaan paikoilleen pitkäksi aikaa. Elwën kansa siis jäi suuren meren itäpuolelle, mutta heitä ei kutsuttu pimentohaltioiksi kuninkaansa Elwën eli Thingolin (joka oli käynyt Valinorissa) ja kuningattarensa Melianin (joka kuului haltioita suurempaan sukuun) ansiosta, vaan harmaahaltioiksi, sindariksi.

Sivumennen sanoen, Tarussa Sormusten Herrasta useaan kertaan mainittu Lúthien oli edellämainitun pariskunnan tytär ja kuului siis tavallaan sindariin.
 
Kiitos!

Kiitos selityksestä! ^_^
Eli voisin siis olla henkilöllisyydeltäni esim. Lúthien, Elwën tai Melian?
Wii. :D
Päivitä Tik pian, jookos?
 
Hmm. Pettymys. Olin ihan varma että olen haltia, mutta ilmeisesti en sittenkään kovin lähellä. Olen Saruman Valkoinen. (tai ennemminkin Monivärinen! )

En olisi itsestäni uskonut. Pitänee joskus tehdä testi uudestaan paremmalla ajalla, nyt tuli vähän kiireessä tehtyä..

Ärsyttävää, olisin niin tahtonut olla hyvis, vaikka kyllä tiesinkin jo heti testin alussa, että ei tässä mitään puhtaita pulmusia ollakaan.

*mutinaa* vai että Saruman.. Kiitti vaan. :D
 
Tunnen muutoksen ilmassa...

ja siksi olenkin päivittänyt testiä (tänään 2. tammikuuta - sindarin, nandorin ja vanyarin osalta) vain uudessa Nuotio-huoneessa. Vähän tulee ikävä kaikkia vanhoja viestejä ja kyselyä, mutta joskus sitä pitää itse kunkin lajin haipua.

Nuotiolla tavataan

Tik

Muok. 3.1. - laitoin kuitenkin saman päivityksen tänne Takkahuoneeseen, koska täälläkin näyttää joku silloin tällöin piipahtavan.

Muok. 1.2. - kappas vain, täällä sitä ollaan taas.
 
Valitsin suuressa ylpeydenhalussa minulle sopivimmaksi hahmoksi jonkin haltian, mutta testi tönäisi minut siihen henkilöön, johon olen aina eniten tuntenut samaistuvani - Bilbo Reppuliin. Minun osaltani siis kaiketi onnistunut testi.

Minun täydellisin vastakohtani on Sauron. Taidanpa olla pesunkestävä hyvis. :D

(Ja itse asiassa, tehtyäni testin uudelleen hieman erilaisessa mielentilassa, minusta tuli Idril Celebrindal. Sopii paremmin kuin hyvin.)
 
Tein testin uudestaan ja minusta tuli Thorin tammikilpi, Vuorenalainen kuningas Ereborilla. Ja tyytyväinen olen. Ei siis tarvitse keksiä nimeä itse.
 
ZBRN!

Jibzii!!! Minusta tuli Legolas! :D Ja ihan huijaamatta! Voi että min olen ylpeä ittestäni! ^o^
(Olihan se kivaa olla harmaahaltiakin, mutta mieluummin Legolas! :))
JIBZII!!! *lähtee hypellen ja rallattaen kailottamaan muille olevansa yhtä ihku kuin Legolas!*

Muoks: Testasin uudestaan mikä en olisi ja sain tulokseksi tämän:
"Olet Glaurung, Lohikäärmeiden Isä, Matojen Mato, jne. jne." :shock: Hyvä niin. En tahdo olla Matojen Mato. -Ei lohikäärmeenä, varsinkaan pääpomona muuten niin kamalaa olisi... *iivul grin* :twisted:
 
Pro Isilduro -liikkeen terveiset

Baranmerethion sanoi:
jaa? isildur elendilin poikako siis olen...
olen kyllä kai ahne mutta se on minulla vähän toista luokkaa :D

Ajattele asiaa siltä kannalta, että Isildur oli äärimmäisen rohkea ja epäitsekäs ja kylmäpäinen kaveri - kaikki muistelevat aina sitä sormusjuttua, mutta kuka kävi nappaamassa valkoisen puun hedelmän Sauronin sotilaiden nenän edestä? Eihän Frodokaan lopulta luopunut vapaaehtoisesti sormusta, joten mitä me syyttelemme turhaan Isilduria siitä minkä hän teki. Kunnon kaveri eikä mitenkään erityisen ahne. Se sormuksen pitäminen oli nyt vain ankarien olosuhteiden ja sauronin pahuuden aikaansaannosta.
 
Ylös