Tik testaa kenen joukoissa seisot (päiv. 10.5.2013)

Kysymys ennen testiä: kenen joukoissa mielestäsi seisot?

  • 1. Olen hobitti

    Votes: 28 32,9%
  • 2. Olen ihminen

    Votes: 11 12,9%
  • 3. Olen haltia

    Votes: 26 30,6%
  • 4. Olen velho tahi muu maia

    Votes: 5 5,9%
  • 5. Olen vala (Melkor pois lukien)

    Votes: 2 2,4%
  • 6. Olen örkki, lohikäärme, Sauron...

    Votes: 3 3,5%
  • 7. Olen entti

    Votes: 8 9,4%
  • 8. Olen se mikä minä olen eli Eru Ilúvatar

    Votes: 1 1,2%
  • 9. Olen joku muu (mikä?)

    Votes: 1 1,2%

  • Total voters
    85
RE: Tik testaa kenen joukoissa seisot (päiv. 20.5.2011)

Testeistä aina olen pitänyt, mutta ikäväkseni kun olen sen verta juuria myöten asiat ja kysymykset läpikäyvä ihminen, niin sitä meinasi moneen paikkaan jäädä junnaamaan.
Ensimmäinen kysymyskin jo tuotti ongelmia, kun piti alkaa miettimään, että minkälaisesta siipien repimisestä oli kyse, ja oliko motiivilla väliä. Tämän kun olin selvittänyt katsomalla mitä siipien repimisestä olisi seurannut, niin eikös vain toinenkin kysymys ollut yhtä hankala.
Kolmannessa kysymyksessä tapahtuikin sitten pakollinen haarautuminen, jonka myötä syvien pohdintojen ja itsetutkiskelujen jälkeen päädyin eldariin, Ingwioniksi tarkemmin ilmaistuna, sekä Maiariin jommaksi kummaksi sinisistä velhoista.

Epäilen tosin, että jos huomenna uudelleen tekisin, niin enkös vain silloin olisikin joku kääpiöistä ja sitten ylihuomenna kuuluisinkin ihmisiin.
Varmaan se istuvin rooli sitten olisi Ungoliantina. Eihän sekään nyt kai niin paha ole, jos oikein silmiä siristäen katsoo, melkeinpä saa silmät sulkea.
 
RE: Tik testaa kenen joukoissa seisot (päiv. 20.5.2011)

Kriisus sanoi:
Ensimmäinen kysymyskin jo tuotti ongelmia, kun piti alkaa miettimään, että minkälaisesta siipien repimisestä oli kyse, ja oliko motiivilla väliä.

Repimisellä ei sinänsä ole väliä (yhtä aikaa / ensin vasen siipi / hitaasti / nopeasti...) vaan olennaista on testattavassa syttyvä HALU repiä / nähdä revittävän siivet kärpäseltä oitis sen nähtyään. Oikeastaan kärpäsen tilalla voisi olla myös varpunen, merikotka, Pegasos, enkeli... ehkei sentään lohikäärme, tai ehkä oikeastaan sekin.
 
RE: Tik testaa kenen joukoissa seisot (päiv. 20.5.2011)

^Näin vähän uumoilinkin, kun noita jatkokysymyksiä vilkaisin.
Ja joko kirjoitusvirheen paholainen iski, taikka mielsin virkkeeni aluksi erilaiseksi, mutta minun oli tarkoitukseni kirjoittaa, että minkälainen se halu oli, jolla niitä siipiä halusi revittävän/repiä. Vastasit siihen kuitenkin kattavasti, ja samoin sen kysymyksen idean löysi myös myönteistä vastausta seuraavia kysymyksiä vilkaisemalla (jotka tosin tulin huomanneeksi jälkikäteen).
Eikä sillä nyt hirmuisesti väliäkään olisi omalla kohdallani ollut mitä kysymyksellä olisi haettu, koska myönteiseen vaihtoehtoon en olisi missään vaiheessa päätynyt. Kärpäsistä en pidä, mutta sen tuon esille nappaamalla ne mukiin ja viemällä ulos kiusaamaan muita.
Asia kuitenkin mietitytti sen takia, kun aluksi pähkäilin että tehdäänkö tässä eroa äärimmäisen kärpäsvihan ja halun satuttaa välillä. Johon näihin ne jatkokysymykset vastasivatkin.
 
RE:

Minusta ei onneksi tällä hetkellä saisi örkkiä tekemälläkään. Onneksi.
Vaan kuka olisin, jos vastaisinkin seruraavaksi omien mieltymysteni mukaisesti? Mietinpä sitä aikani kuluksi.:)


Amroth sanoi:
Vaan kuka olisin, jos vastaisinkin seuraavaksi omien mieltymysteni mukaisesti? Mietinpä sitä aikani kuluksi.:)

Kautta Durinin parran! Nyt olenkin kääpiö: ehkä itse Durin, tai sitten Tohrin Tammikilpi, tai jokin kumma kääpiö, joka muistuttaa sekä esi-isäänsä että muinaisen Ereborin Vuorenalaista kuningasta.:grin:
 
RE: Tik testaa kenen joukoissa seisot (päiv. 20.5.2011)

Kriisus sanoi:
Asia kuitenkin mietitytti sen takia, kun aluksi pähkäilin että tehdäänkö tässä eroa äärimmäisen kärpäsvihan ja halun satuttaa välillä. Johon näihin ne jatkokysymykset vastasivatkin.

Kun tätä testiä tein, jouduin pohtimaan örkkien ja muiden pimeyden olentojen olemusta ja tulin siihen johtopäätökseen, että rehellisyyden nimessä sille polulle lähtemisestä ei mitenkään sovi tehdä liian helppoa, mieluummin liian vaikeaa. Muu olisi testattavan ja örkkien huijaamista.
 
RE: Tik testaa kenen joukoissa seisot (päiv. 20.5.2011)

Ensin testi sanoi että olen joku noldo. Sitten joku nahanvaihtaja. Sitten vihdoin minua miellyttävä tulos:Eowyn! Tahtoisin olla kyllä viherhaltia...
Voisitko lisätä tuonne viherhaltiakyselyn, niin voisin koittaa onneani?
 
RE: Tik testaa kenen joukoissa seisot (päiv. 20.5.2011)

Ilman muuta ja mielelläni. Ehkä en ihan tänään, mutta mahdollisimman pian kuitenkin.
 
RE: Tik testaa kenen joukoissa seisot (päiv. 20.5.2011)

Katoshan jurkaletta, Arathornhan se siinä! Ja vastauksena kysymykseen nro.1: ei, minä en kisko siipiä kärpäsiltä vaan ainoastaan paarmoilta (mitäs tulevat puremaan). Kärpäset syötän kissoille. Meidän vanha Mikki suorastaan rakastaa niitä.
 
RE: Tik testaa kenen joukoissa seisot (päiv. 20.5.2011)

Tuota noin, Linwenille sen verran, että löysin testistä kokonaista kolme viherhaltiaa eli suunnilleen kaikki jotka nimeltä tunnetaan. Siellä ei taida olla erikseen sellaista kohtaa, jossa joutuisi yleisesti ottaen laiquendiin (tahi nandoriin mikä on melkein sama asia) ilman tarkkaa henkilöllisyyttä. Näin ollen erityistä viherhaltiatestiä ei oikeastaan voi minnekään sovittaa.
 
RE: Tik testaa kenen joukoissa seisot (päiv. 20.5.2011)

Ahhah, epäilykseni oli oikea, olen hobitti, ja henkilötuloksena Merri ♥
 
Testiä päivitetty ja korjattu hitusen noldorin osalta. Ei mitään mainittavia muutoksia ja lisäyksiä kuitenkaan.
 
RE: Tik testaa kenen joukoissa seisot (päiv. 20.5.2011)

Kun testiä tekee useamman kerran, huomaa että mielipiteeni eri asioista muuttuvat myös. Tietenkin jos päätän tehdä jotain, niin se ei välttämättä tapahdu. Sehän riippuu asiasta. Mutta nyt taas ilokseni huomasin että taidan oikeasti olla haltia. Jos ensimmäisellä kerralla kuulun noldoriin, nyt olin sitten Legolas... Jotkut kohdat olen testissä voinut katsoa väärin ja siitä loikata sitten väärään kysymykseen.
Balrogia tai Sarumania minusta ei onneksi millään tulisi!


Valvoja-Jas (ValvoJas, ehehe) yhdisti kaksi peräkkäistä viestiä. Jos omasta edellisestä viestistä ei ole kulunut paria tuntia enempää ja keskusteluun ei ole tullut uusia vastauksia, muokkaa-toiminnolla (EDIT) voi lisätä sisältöä edelliseen viestiinsä. Edit-nappula antaa pikamuokkauksen ja täyden muokkauksen, joista täysi antaa samanlaisen ikkunan kuin viestiä alunperin kirjoittaessa. Pikamuokkaus antaa vain viestin "tilalle" tekstikentän ja muotoilunappeja ym. ei näy.
- Jasdril
 
Yhdeksän vuotta siitä, kun tein testin ensimmäisen kerran, jolloin olin vala Lórien. Välillä käväisin Keski-Maassa oman itseni neuvonantajana ollen Olórin, mutta sittemmin palasin takaisin kuolemattomille maille jossa minut myös Irmona tunnetaan.

Aika kuluu, testi ei muutu vaan kertoo totuuden. Ihmiset muuttuvat kovin nopsaan, vala ja maia ei niinkään, sillä vielä nytkin, lähes kymmenen vuoden jälkeen sain edelleen tulokseksi vala Irmon eli Lórienin.

Velho on velho, vielä vuosien tauonkin jälkeen.
 
Oikiat asiat pysyy ja paranoo, vaikka sanotaankin, että vain muutos on pysyvää.

Asiasta toiseen: Tämä testi on hiljattain bongattu netissä myös Vihreän Lohikäärmeen ulkopuolella. Sehän ei testin tekijää lainkaan haittaa, hauskaahan se vain on, jos kiinnostusta piisaa. Mutta toivoisin kuitenkin että jos joku julkaisee testin muualla, hän ilmoittaisi lähteen, eli sen, että teksti on peräisin Vihreästä Lohikäärmeestä ja sen on kirjoittanut nimimerkki Tik. Sehän on yleisesti ottaenkin (ainoa) korrekti tapa julkaistaessa toisen kirjoittajan tekstiä.

Lisäksi toivon, että jos joku julkaisee testin muualla, sitä ei muutettaisi mitenkään, vaan koko teksti säilyy alkuperäisessä muodossaan.
 
Hih.. ensimmäiseksi olin Tilion, Kuun laivan ohjaaja.

Tein päivitetyn testin ja olin Eärwen, Finarfinin puoliso.

Ja nyt olen Indis, Finwën puoliso.

1. maia 2. teleri-haltia 3. kultahaltia

Kun ajatellaan kuitenkin, että viimeisin oli tämän
edellisen "anoppi", niin suhteellisen lähellä mentiin.

Ei huonommin.. kyllä huomaa, miten ajatukset muuttuvat
ajansaatossa. Kiitos jälleen testistä Tik! :)
 
Minusta tuli nyt Celegorm. Olen "alentunut" Fëanorista hänen pojakseen. Kun testasin että mikä minusta ainakaan ei tulisi niin se olisi peikko Viljami.
 
Haltia on haltia, vaikka kuka väittäisi muuta. Ensin kuuluin Eldariin, ja nyt kuulun Valáriin, tarkemmin sanottuna olen Varda.
(Toivottavasti en keikahda nenälleni, jos oikein ylpistyn.:grin: )
 
Minusta tuli Celegorm.. olen muuttunut Feanorista yhdeksi hänen pojistaan. Ainakaan en olisi peikko Viljami, mikä on sinänsä vähän hämmentävää, koska minusta EI tullut Morgoth...
 
Tämä on mahtava :D!
Jään koukkuun. Olen tehnyt tämän nyt neljä kertaa ja koittanut venyttää mielipiteitteni rajoja. Tulokset ovat seuraavat:
1. Samooja, tarkalleen Gilraen, Aragornin äiti
2. Rohirrimin heimoa, itse asiassa Eowyn Eomundin tytär.
3. Valohaltia, noldor, Maglor Feanorin poika
4. Itse Legolas.
Kahta ensimmäistä voi pitää oikeina ja lähempänä totuutta.
Olen siis ihminen kuten uumoilinkin.
Tein testin päinvastoin ja vastakohdakseni julistettiin Sauron, omituista, en ole koskaan pitänyt itseäni pahuuden vastakohtana, joskaan en ole tahallani ilkeä.
Todella mielenkiintoinen ja hieno testi, kiitos!
 
  • Like
Reaktiot: Tik
Ylös