Tilastokivan keräämistä

Merri

Ylläpitäjä
Vastuuhenkilö
Ylläpitäjä
Uuden tilastointijärjestelmän takia on entistä tarkemmin mahdollista tietää moneltako eri tietokoneelta käy ihmisiä Konnusta. Tietokonemäärä on tiedossa (ja se kasvaa kokoajan), mutta olisi hienoa jos auttaisitte vähän pienessä arvoituksessa: kuinka monelta tietokoneelta te käytte täällä?

Eihän tästä mitään suurta hyötyä ole, mutta "innokkaana" tilastojen tutkijana ja numeronmurtajana olisi hienoa tietää, kuinka moni eri ihminen käy Konnussa. Kun ääniä on kertynyt tarpeeksi, voin laittaa esille jonkinlaisia käyttäjämääräarviointeja :)

Vastaa kuten parhaaksi näet! Ei ole väliä vaikka olet epävarma, jos et muuta keksi niin laita suurinpiirtein suurin määrä koneita joilta saatat käydä.


Huomaa myös: nyt puhutaan Konnusta, ei Käärmeestä!
 
Periaatteessa kahdelta, siis kotoa ja lukiolta, mutta käytännössä lukiolla käytettävä kone vaihtelee ATK-luokan kansoittumisen mukaan. Äänestin silti "kahdelta".

/edit: Muuten en olisi kommentoinut ollenkaan, äänestänyt vain, mutta selvitinpä kuitenkin tuollaisen poikkeaman.
 
Pitäisiköhän tähän perään keksiä jotain kehittävää keskustelua? Onkos täällä ketään muita tilastofriikkejä kuin vain minä? Tykkään noista teoreettisista tiedoista turhankin paljon, tulee seurattua kehitystä ja verrattua todelliseen tilanteeseen vähän kaikessa. Numeronmurskaaminen on myös aika kivaa puuhaa :)
 
Laitoin yhdeltä koneelta (kotona), mutta kyllä minä saatan joskus harvoin kirjaston tai apukaapelin koneeltakinvierailla, mutta yleensä silloinkin katson vain mailit.
 
Käyn kotoa ja kouluista. Vaikkakin ammattikoulun puolella ollessani liikuskelen enemmän netissä, lukion aikana valehtelen itselleni, ettei ole aikaa, mutta ainahan tänne eksyy...
 
Pakko oli vastata useammalta. Käyn täällä kodin kisäksi myös koulussa, jossa meillä on muutama tietokoneluokka + kirjaston ja oppilaiden tilan koneet. Eikä minulla ole erityisiä suosikkikoneita.
 
Vaikka onkin aika vanha keskustelu, niin vastasin silti. Ei siitä ainakaan haittaa varmaan ole.
Eli käyn kahdelta koneelta. Kun pikkuveli valtaa pelitietokoneen tai "lasten" koneen niin saatan käydä äidin työkoneelta.
 
Pistin kolmelta vaikka tosiasiassa se on kotikone+mikä tahansa koulun paristakymmenestä koneesta+mikä tahansa kirjaston kone. Eikö käyttäjämäärää pysty silleen karkeasti arvioimaan rekisteröitymisien pohjalta...?
 
Merri sanoi:
Pitäisiköhän tähän perään keksiä jotain kehittävää keskustelua? Onkos täällä ketään muita tilastofriikkejä kuin vain minä? Tykkään noista teoreettisista tiedoista turhankin paljon, tulee seurattua kehitystä ja verrattua todelliseen tilanteeseen vähän kaikessa. Numeronmurskaaminen on myös aika kivaa puuhaa :)

Minä tykkään tarkistella, ketkä ovat kirjoittaneet eniten viestejä tiettynä aika. Kaikenlainen muukin tilastotieto on hauskaa, joskaan en ole tältä uudelta keskustelualueelta löytänyt samaa hienoa tilastosysteemiä kuin vanhasta Käärmeestä. (Ja en siis puhu wanhasta, koska en ollut vielä silloin käyttäjä.) Onko sellaista?

Edit: Näemmä on. Kiitos Haltille, olenpa minä sokea. :grin:
 
Pakkohan tähän on vastata, kun on esiin kaivettu. Vastasin kolmelta, sillä käyn vanhempien luota, omalta koneelta, sekä välillä joltakin muulta.

Tilastotieettä lukemaan. Päätelkää siitä, miten suuri on mieltymykseni tilastojen tutkailuun. Mitä tuo "numeronmurskaaminen" tarkoittaa?
 
Kyllä minusta tilastot on mielenkiintoisia.
Olen varmaan sitä vähemmistöä, joka nolifettajana käy täällä kolmelta koneelta. Kotoa, toisesta kotoa, koulusta.
Melko säännöllisesti.
 
Olen käyttänyt kahta konetta, tosin ne ovat kotikoneita kumpainenkin. Käytän enimmäkseen alunperin työkäyttöön hankkimaani pöytäkonetta ja jonkin verran myös myöhemmin hankkimaani kannettavaa. Periaatteessa voisin käyttää myös työpaikan konetta/koneita, mutta siihen ei oikein tahdo olla aikaa - etenkään työaikana.
 
Kotikoneelta useimmiten käyn. Myös koulussa tulee välillä Konnussa käytyä, vaikka yliopiston koneet onkin tarkoitettu vain opiskelukäyttöön. Lisäksi käyn välillä vanhempien luona ollessani niiden koneelta, joten kolmesta paikasta käyn. Yliopistolla on vaan useampi kone jota olen käyttänyt, joten ehkä kuutta konetta kokonaisuudessaan olen käyttänyt Konnussa ollessani.
 
"yliopiston koneet onkin tarkoitettu vain opiskelukäyttöön."
Niinpä :D
Lue: netittömänä en muuta teekään kuin roikun yo:n koneilla kaikkea muuta paitsi opiskeluja tehden.
 
Käytännössä yhdeltä koneelta vaikka pari kertaa olen myös yliopiston koneilta tai jostain muualta Kontua lähestynyt. Vähän nolo juttu, mutta koska minulla on oikeasti käytössä vain yksi salasana josta on kuusi eripituista ja erinäköistä versiota, mutta minun piti kerran muuttaa Kontuun salasana joka ei paljastaisi tuota salasanapohjaani, en tällä hetkellä tiedä mikä salasanani on, mikä taas rajoittaa aika pitkälti Konnun käyttöäni muualta kuin omalta koneeltani. (Juu, lupaan korjata asian ennen pitkää, todennäköisesti vasta kun on ihan liian myöhäistä.)
 
Minä käytän oikeastaan vain kotikonetta. Olisinko kerran käynyt työkoneelta kurkkaamassa Kontua, kun on ollut todella hiljainen hetki. Ja muualla ei tulekaan konetta sitten käytettyä.
 
Lähes aina käyn omalta pöytäkoneeltani, mutta joskus jos meillä on koulun tietokoneluokassa tunteja, käyn vilkaisemassa Kontua siellä (luvallisesti tai ehkä ilman lupaakin).
 
Tarkoitetaanko tässä sitä, että moneltako koneelta käy sillai säännöllisesti, vai lasketaanko mukaan myös satunnaiset piipahdukset eri kirjastojen koneilta?
 
Ylös