Tolkien / Elokuva memorabilia

MTT

Hobitti
Tervehdys, en löytänyt heti suoraan ketjua jossa asiasta olisi keskusteltu joten aloitin uuden. Olen uusi jäsen täällä mutta olen muuten ollut suhteellisen aktiivinen kaikessa keräilyyn liittyvissä jutuissa. Saattaa siis olla että olen joihinkin teistä törmännyt muilla foorumeilla?

Itse olen ollut aina kiinnostunut Tolkienin kirjojen lisäksi myös elokuvasovituksista ja kaikesta aiheeseen liittyvästä memorabiliasta. Olisiko täällä muita keitä asia kiinnostaa.

Etenkin nyt kun The Hobbit elokuvien esitykset lähenevät alkaa kaikenlainen tuotteistus taas vilkastua, kaiken krääsän seasta löytynee sitten toivottavasti aina myös jokin helmi.

Yhtenä omista "graalin maljoistani" ja aarteistani on aina ollut Länsikairan punainen kirja. Kuvan sormus on vain koristeena kuvassa :)

DSC_0025-1.jpg


DSC_0023.jpg


DSC_0024.jpg


DSC_0022.jpg
 
Toi on ns. custom made kirja. Kirjan on tehnyt Indy Magnoli ja tuo on muutaman sanoisinko Tolkien harrastajan koostama ja kirjoittama.
PS. Indyllä on myös loistavia muita juttuja, itselläni on myös Throrin kartta sekä Keskimaan kartta.

Kirjassa on siis koko tarun tapahtumat päiväkirjamuodossa niinkuin Bilbo ja Frodo ja lopuksi Sam ovat asiat pääasiassa nähneet. Kirjassa ei ole siis koko kirjoja vaan kirjoittajien näkemät tapahtumat.

Noita on varmaan tehty siinä 60-80 kappaletta, tarkkaa tietoa ei ole säiilynyt edes tekijällä.
Jokainen sivu on erikseen tulostettu ja vanhennettu ja kirja on sidottu nahkakansiin.
 
Onko näitä netissä muualla nähtävissä? Onko laittaa linkkiä? Vaikuttaa tosi mielenkiintoiselta, kutkuttaisi itsekin yrittää jotain... (sitten, kun olen eläkkeellä ja minulla on aikaa jne.).

PS. googlasin Indy Magnolin ja olihan siellä kaikenlaista...
 
Jotenkin aavistelen, että kuvissa olevan kirjan hinnalla olisi ostanut makaroonipussin ellei toisenkin. Toivottavasti tähän ketjuun ilmestyy kuvia muistakin vastaavista aarteista. :)

Hienoa olisi myös se, jos STsK pystyisi joskus kokoamaan jonkinmoiseen näyttelyyn erilaisia aiheeseen liittyviä esineitä. "Tolkienistista käsityötä" tms.
 
Noita custom tekoa olevia töitä on paljonkin ja kaikista ei suoraan edes löydy tietoa netistä.
Indyn työt kuitenkin on hänen omilla sivuillaan joskin kaikki ei ole myynnissä, tekijänoikeudellisista tms. syistä; indyprops.com.
 
Tänään 1.10. alkoi The Hobbit elokuviin pohjautuvien replikoiden ja muiden oheistuotteiden myynti !!

Ohessa linkki Wetan sivulle.
http://www.wetanz.com/hobbit-auj/
 
Atheon sanoi:
On kyllä todella hieno. Mutta Silmä puuttuu.

Joo tuo puuttuu ja puuttumisesta on ollut aika paljon keskustelua. Suhteellisen yhtenäinen mielipide kuitenkin on ollut että parempi näin. Silmä olisi toisaalta hyvä mutta saattaisi olla vaikea tehdä siitä oikeasti aidon näköinen. Ja custom tekoisia silmiä on jo ollut suunnitteilla.

Ja toisaalta tämä on tehty alkuperäisen mallin (nk. Bigature) mukaan ja siinäkään ei silmää ole vaan se on tehty digitaalisesti.
 
Minkä kokoinen tuo on?
Olihan tornista myynnissä joskus ainakin tuommoinen alle 35 cm korkea silmällinen versio. http://www.danburymint.com/collectibles/prod/8DB/Barad-Dur-The-Dark-Tower-of-Sauron-Sculpture_3211-0033.aspx mutta ei läheskään yhtä hyvän näköinen..
 
FreakyMike sanoi:
Minkä kokoinen tuo on?
Olihan tornista myynnissä joskus ainakin tuommoinen alle 35 cm korkea silmällinen versio. http://www.danburymint.com/collectibles/prod/8DB/Barad-Dur-The-Dark-Tower-of-Sauron-Sculpture_3211-0033.aspx mutta ei läheskään yhtä hyvän näköinen..

Toi on jotain 54 cm korkea. DB versio oli pienempi, siinä oli vähemmän yksityiskohtia, aika paljon virheitä mittasuhteissa ja toteutuksessa. Tosin muuten ihan hieno.
 
[Kovasti arvoin, mihin ketjuun tämä aihe parhaiten sopisi. Ehkä sopii tänne, vaikkei ihan samalla wow-meiningillä mennäkään kuin aiemmissa postauksissa :) ]

Grouponilla on vielä tämän vuorokauden ajan (eli 23 tuntia) tarjous, jolla saa Alphageek-verkkokauppaan 50 €:n lahjakortin vain 20 eurolla (lahjakortti pitää käyttää 24.10. mennessä eli melko pian). Nimensä mukaisesti Alphageekissä myydään kaikkea hassua giikkikamaa, myös Tolkieniin liittyviä juttuja tarjolla [legoja ostaessa tuo lahjakorttitarjous olisi aika rapsakka - kuuleeko Halti?]. En ole koskaan ostellut mitään Grouponista enkä Alphageekistä, joten tutustukaapa toimitusehtoihin, ennen kuin ostelette. Ehkä pitäis laittaa yksi tollanen ostoon, niin sais hankittua joululahjat velipojalle ja parille giikkiystävälle. Ja itselle.
 
Ylös