Tolkien-kokoelmanne

Tällä viikolla kokoelmani on karttunut kahdella (tai siis kolmella) harvinaisuudella, Lohikäärmevuorella (1979) ja Linguaphonen kahdella savikiekolla, joilla Tolkien puhuu (At the Tobacconist ja Wireless)!

Koko kokoelma löytyy tästä keskustelusta täältä.
 
En näemmä huomannutkaan tätä keskustelua ennen kuin nyt ja näemmä siitä on aikaakin kun olen täällä viimeksi käynyt. Mutta joo itsekin olen kerännyt (noita topps kortteja ei taida enää juuri mistään saada, paitsi tori ja huuto.net/fi paikoista, mihin en kauheasti luota) noita LOTR keräilykortteja (ja Star Wars, sori että ne on kuvassa). Tuo Memorabilia kortti taas on toista topps trading kortti sarjaa ja olen ylpeä siitä ja se ei ole jaossa. Ellei sitten jollakulla ole vaihtaa sitä Saruman Memorabilia vastaavaan. Minun tuo toinen kokoelmani on lähes täydellinen. Kuninkaanpaluu osiosta puuttuu kuusi korttia. Tämän lisäksi minulla on erittäin iso kansiollinen tuplia, joita voin tarvittaessa vaihtaa, jos joku niitä ehkä sattuisi kaipaamaan. Ostin näitä aikoinaan kun niitä sai R-Kioskista ja Tennispalatsin ohessa olleesta Kukunor nimisestä leffakrääsä kaupasta. Sellaisia ei oikein ole enää. Tai no Triplassa on joku, mutta osa jutuista näyttää tosi halvalta krääsältä, jota ei tee mieli ostaa. Ja nykyisin mulla onkin mielenkiinnon kohteena myös Trollhunters (Guillermo Del Toron animaatiosarja Netflixistä) ja The Strain (samalta ohjaajalta kuin edellinenkin), mutta näihin ei ole löytynyt juurikaan keräilykrääsää tai kortteja. Muuten hankkisin niitä huolimatta siitä, että varaa ei oikeastaan olisi. Mutta mieluummin minä pistän rahani tällaiseen, kuin pistän ne kurkusta alas.
Ai joo ja miehen enon jäämistöstä sain Sormusten Herra trilogian (kirjoja siis, pehmeä kantisia) englanninkielisenä ja ekaa kirjaa luen vieläkin. Suomenkielinen versio minulla jo onkin, samoin Hobitti ja Silmarillion. Lisäksi minulla on toki elokuvat Hobitti ja LOTR trilogiat, joista jälkimmäinen dvd:nä ja bluraynä, pidennetyt versiot tietysti. Ja sitten minulla on Galadriel barbie ja Saruman figuuri, jonka mukana tietysti se taso missä Palantir on ja myös se Palantir siinä päällä. Pidän siitäkin. Ehdottomia suosikkejani. :)
Ai niin ja se unohtui, että mulla on myös LOTR shakki (joskaan en pelaa, kun en osaa) ja LOTR-Monopoly ja ihan LOTR-lautapeli. Ja tämän lisäksi vielä useita LOTR aiheisia (ja pari muutakin leffa/sarja aiheista) kahvikuppia. Just ostin Triplan leffakrääsäkaupasta yhden, missä on Gandalf ja teksti You shall not pass! :D

Ja sori tosi iso kuva.

SW-AttacOfTheClonesLOTR Trading cards.jpg
 
Last edited:
Ylös