Tolkien Reading Day 25.3. (2009 & 2010)

Oli mukava huomata eräässä Turun lähikirjastossa, että siellä oli pieni pöytä, johon oli kerätty Tolkienin ja Tolkienista kertovia kirjoja TRD:n tiimoilta. Ohessa oli myös lappu päivästä ja sen teemasta.

Itse unohdin päivän tyystin, kun samana päivänä on miekkosen synttärit, enkä ole täällä käynyt sitten tammikuun, niin ei ollut muistutustakaan. Harmi.
 
eowynofmay sanoi:
Meillä on paikallisessa koulussa 3- ja 6-luokkalaisille Tolkien-aiheinen äidinkielentunti.
May

Vähän tiedotusta tästä... kolmosluokkalaiset olivat aivan innoissaan. Smaugista oli luettu ja sitten piirrettiin Smaugia aarrekasan päällä tai kun Smaug hyökkäsi järvikaupunkiin. Oli oikein napakymppi valinta noille.

6-luokkalaisilla oli teknisiä ongelmia, kun valittu pätkä tsh-dvd:stä ei lähtenyt toimimaan. Asian varsinaiseen käsittelyyn ei sitten jäänyt sitä aikaa kun piti. Mutta huom! sen verran innoissaan olivat tästä, että päättivät jatkaa aihetta Smeagol/Klonkku-pohdinnoilla seuraavalla tunnilla. Olisivat halunneet vielä useammankin tunnin, mutta valitettavasti koulun opetussuunnitelma ei anna tässä myöten :wink:

Ja kuten sanottu, niin kirjasto oli pannut esille Tolkien-materiaalia.

Tahollaan Jaamar sitten tolkienhuolsi pikkuisia Roverandomin kanssa.

Olen varsin tyytyväinen Marachin ensimmäiseen Tolkien Reading Day:hin. Varsinkin, kun näytämme sytyttäneen monta uutta innostuksen liekkiä Tolkienia kohtaan.
 
Käpylän kirjastossakin olivat laittaneet Tolkien-kirjoja esille (24.3.). Ja tosiaan levittämämme julisteet toivat ainakin yhden henkilön varta vasten kuuntelemaan meitä. Oli bongannut ilmeisesti samana päivänä Kallion kirjastossa julisteemme ja joutui kyselemään kirjastovirkailijalta mistä Käpylän kirjasto oikein löytyykään. Muu yleisö löytyi ilmeisesti enemmän Käpylästä.
 
eowynofmay sanoi:
Tahollaan Jaamar sitten tolkienhuolsi pikkuisia Roverandomin kanssa.
Kirja oli itse asiassa Seppä ja satumaa.
Projekti aloitettiin tuolloin ja se jatkuu edelleen. Noille pikkuisille kun ei voi lukea koko kirjaa kerralla. ja aina tehdään luettuun pätkään liittyen jotakin.
 
Ylös