Tolkien-tapahtuma Helsingin keskustakirjasto Oodissa maaliskuussa 2022

Minulla on myös perjantaina vapaapäivä, joten mikä aika vain sopii. Sekä iltapäivällä, illalla (perjantaina sen jälkeen kun seminaarin valmisteluista vapaudun) ja lauantaina myös.
Perjantai-iltapäivällä minäkin haluan ehtiä kuulemaan Another Castlea, joten 15.30 voisi olla hyvä aika kontulaisten tapaamiselle. Tulevat sitten paikalle ne, ketkä ehtivät.
 
Perjantai myös sopii minulle alustavasti, joudun ehkä sumplimaan vähän työjuttuja mutta eiköhän onnistu! Jonkun Tolkien-cossin varmaan laittaisin minäkin.
 
Hienoa! Nähdään vaikka sitten tosiaan 3. kerroksessa pe 25.3. noin 15.30? En tarkkaan tiedä, missä runoja esitetään, mutta olisiko jompikumpi rakennuksen nousevista päädyistä hyvä paikka? Varmaan hakeudumme sitten runonlausuntapaikan läheisyyteen, ennen kuin se alkaa, jos joku haluaa tulla moikkaamaan myöhemmin. (Seuraankos mä @falindis sua Instassa? 😊)
Oodi tiedotti muuten eilen lisää tapahtumastaan: Oodin lehdistötiedote
 
Last edited:
Voi hitsi, mulle tulikin yksi työpalaveri vielä perjantaille kello 15-16. :( Haluaisin kyllä sen jälkeen tulla vielä tuonne tapahtumaan, mutta olisin paikalla varmaan vasta lähempänä viittä (eli ehtisin juuri sopivasti Another Castlea kuuntelemaan)... mutta tuo miittiajankohta pitäisi sitten miettiä osaltani uusiksi.
 
Voi hitsi, mulle tulikin yksi työpalaveri vielä perjantaille kello 15-16. :( Haluaisin kyllä sen jälkeen tulla vielä tuonne tapahtumaan, mutta olisin paikalla varmaan vasta lähempänä viittä (eli ehtisin juuri sopivasti Another Castlea kuuntelemaan)... mutta tuo miittiajankohta pitäisi sitten miettiä osaltani uusiksi.
Ok. Jos sä @falindis yrität bongata meidät Maijansalista, kun pääset paikalle (en tiedä, liikutaanko jotenkin ryhmässä, mutta kuitenkin). Luulen, että suurin osa kontulaisista jää seuraamaan Another Castlen jälkeen tuota esitystä Tolkien-filmatisoinneista, joten ainakin itse olen siellä klo 19:ään saakka. (ja itse asiassa vielä sen jälkeenkin, kun katsomme lauantain seminaaria varten, kuinka hommat toimivat :). Siinähän on myös vartin tauko klo 17.45. En tiedä, oliko tuon klo 19 päättyvän luennon jälkeen jotain yhteisiä tapaamissuunnitelmia, mikähän siinä on tilanne @Olórin ? Itse toivoisin ehtiväni myös Konehuoneeseen ennen kuin se menee kiinni klo 20.00.
 
Last edited:
Ok. Jos sä @falindis yrität bongata meidät Maijansalista, kun pääset paikalle (en tiedä, liikutaanko jotenkin ryhmässä, mutta kuitenkin). Luulen, että suurin osa kontulaisista jää seuraamaan Another Castlen jälkeen tuota esitystä Tolkien-filmatisoinneista, joten ainakin itse olen siellä klo 19:ään saakka. (ja itse asiassa vielä sen jälkeenkin, kun katsomme lauantain seminaaria varten, kuinka hommat toimivat :).

Joo! Selvitin myös nyt sellaista että onnistuu että otan tuon työpalsun etänä, eli voin tulla vaikka Oodiin koko päiväksi tekemään hommia ja ottaa palaverin sieltä käsin. Olen kuitenkin tuossa palsussa kiinni klo 15-16 mutta heti neljän jälkeen pitäisi onnistua (täytyy toki vaihtaa myös cossi päälle siinä välissä mutta sen pitäisi sujua nopsaan).
 
Lapsi sovittu tuoksi viikonlopuksi isovanhempien luo joten voin tulla koululta suoraa Oodille. En vielä tiedä mikä on pukeutumiseni panostamistaso, mutta jollei muuten niin teemaan liittyvä t-paita ainakin. Riippuu stressitasoista että minkä verran jaksan nähdä vaivaa. Viime aikoina on ollut taas ihan liikaa kaikkea...
 
Jos oikein ymmärsin, niin tuo 15.30 tapaaminen ei siis ole tapahtumassa (ei sinne ainakaan ole kukaan ilmoittanut tulevansa)?
Kontulaisia tulee varmaankin paikalle klo 16 kuuntelemaan Bombadilin runoja, sen jälkeen väki siirtynee Maijansaliin siellä tapahtuvaa ohjelmaa varten.
Klo 19-20 ehtisi vielä periaatteessa Kaupunkiverstaalle (tosin seminaarin järjestäjät ovat varmaankin kiinni seminaariasioissa).

Klo 20 eteenpäin tapaaminen onnistuisi myöskin, tosin toki jossain muualla kuin Oodissa, koska Oodi menee kiinni klo 20.
 
@Samooja : Oodi on siis perjantaina klo 21:een auki, eli siellä olisi kyllä mahdollista tavata vielä klo 20.00. Verstas sulkee klo 20.00. Lauantaina Oodi sulkeutuu klo 20.00. Minä pyörin noin puoli neljästä puoli viiteen kolmoskerroksessa, jos joku haluaa moikata.
 
Minä tulenkin vasta viiden maissa Oodiin. Kun en olekaan mukana laulamassa ja meillä on hankala tilanne työvoiman suhteen huomenna, peruin vapaapyyntöni ja pääsen siis vasta neljän jälkeen suuntaamaan täältä Vantaalta kohti keskustaa. Saattaa siis olla, että missaan kuoron esityksen myös kuulijan kantilta, mutta elokuvakeskustelua kuuntelemaan ehdin sentään varmasti. Koska osallistumiseni tapahtumaan jää näin lyhyeksi, en myöskään jaksa panostaa pukuun vaan tulen ihan arkivaatteissa.
 
Enköhän ilmaannu paikalle viimeistään viideksi kuuntelemaan kuoroa. Välttämättä en jaksa ohjelman päätyttyä jatkaa mihinkään. Pitää kerätä voimia seminaaripäivään, sen verran väsynyt olen ollut.
 
Ylös