Tolkien-tapahtuma Helsingin keskustakirjasto Oodissa maaliskuussa 2022

Muuten, FB-sivulla lukee ajankohdasta klo 16-22.

Oho, otin ajankohdan juurikin FB:stä ja mulla lukee siellä edelleen 15.00-21.00. Tutkimattomat ovat Facebookin tiet, jäämme odottamaan Oodin omaa lisätietoa aiheesta.
 
Kas, minullekin tarjotaan nyt 15-21. FB antoi, FB otti, kirottu olkoon FB:n nimi. 25. maaliskuuta on talviajan viimeinen kokonainen päivä, liekö Aikojen vaihtumisella tekemistä asian kaa.
 
Kuinkahan paljon väkeä on tulossa perjantaina paikalle? Voisi olla hauskaa tavata kontulaisia kasvotusten vaikkapa kahvikupin äärellä ja vaihtaa ajatuksia Oodin Tolkien-päivän tarjonnasta?

Iltapuolella (n. klo 19 eteenpäin) jotkut kontulaiset ovat kiinni erään seminaarin järjestelyissä, mutta ennen sitä sopisi.
Kellonaikaa voinee sopia tarkemmin kunhan Oodi julkaisee tarkemman ohjelman.
 
Jos vain saan vapaata töistä, olen tulossa perjantaiksi paikalle - myös kuorolaulamaan, jos ehdin käydä kyllin monissa treeneissä ollakseni keikkakelpoinen.
 
Mielellään ennen klo 18:aa, koska silloin on ehkä jotain muuta tekemistä. FB:n mukaan tapahtuma alkaa klo 15.00.
 
Sen lisäksi että sitä voisi tavata iltapäivällä (klo 18 eteenpäin Oodissa on sellaista ohjelmaa, johon monet kontulaiset varmasti osallistuvat) niin mietin, että onkohan ulkopaikkakuntalaisia tulossa perjantaina paikalle ja jäämässä yöksi Helsinkiin?
Jos on, niin myöskin Oodin tapahtuman jälkeen voisi mahdollisesti mennä yhdessä istumaan iltaa johonkin? Esimerkiksi kontulaisten kestosuosikki oluthuone Kaisla on kävelymatkan päässä Oodista?
 
Mä olen taipuvaisempi lähtemään baariin vasta lauantaina seminaarin jälkeen, jos jotakuta silloin kiinnostaa. Joku sellainen paikka olisi kiva, jossa voisi syödäkin, ja jos on kiinnostuneita enemmän, niin voisihan varata pöydän? Kaisla on kiva, sittenhän siinä Rautatieasemalla on Vltava ja on kai lähistöllä muitakin. (Itse en juuri käy nykyään missään :)
 
Last edited:
Pääkaupunkiseutulaisia varmaan lähtisikin lauantaina ulos, mutta mahtavatkohan ulkopaikkakuntalaiset lähteä kotiin päin seminaarin jälkeen? Olettaen siis, että ovat tulleet jo perjantaina Helsinkiin Oodin tapahtumaa varten?
Mikäänhän ei toki estä istumasta iltaa molempina iltoina. 😁
 
Pääkaupunkiseutulaisia varmaan lähtisikin lauantaina ulos, mutta mahtavatkohan ulkopaikkakuntalaiset lähteä kotiin päin seminaarin jälkeen? Olettaen siis, että ovat tulleet jo perjantaina Helsinkiin Oodin tapahtumaa varten?
Mikäänhän ei toki estä istumasta iltaa molempina iltoina. 😁
Juu, en tietenkään ole estämässä kenenkään tapaamista perjantai-iltana, vaan ajattelin ehdottaa myös lauantai-iltaa. Minun kohdallani kunto ei oikein taida kestää molempia, varsinkin kun lauantai on aika pitkä ja jännittävä päivä. Ja perjantain tilIaisuuteen saa pukeutua teeman mukaisesti, joten en välttämättä ole liikkeellä ihan normiasussa 🧝🏻‍♀️.
 
Minä asun Helsingissä, joten olisi kiva tulla tuonne Tolkien-tapahtumaan! En kyllä tunne oikein ketään, joten mikäli olisi joku selkeä tapaamispaikka- ja aika niin tämä alentaisi kummasti kynnystä osallistua. Tulisin myös mieluusti tuonne cossissa mikäli se on ihmisillä suunnitelmissa, varmaankin jokin helppo lookki (esim. Galadriel) olisi suunnitelmissa niin voisi vaihtaa sen tuolla paikan päällä päälle / pois.
 
Minut on ainakin helppo tunnistaa: goottityttö, tupeerattu tukka, pitkä musta samettihame ja luultavasti liehuhihat. :) Oodissa on myös hyvät tilavat vessat alakerrassa, jossa on mm valtaisa peili.
 
En kyllä tunne oikein ketään

Minut tunnistaa perjantaina todennäköisesti mustasta tunikasta, jonka rintaan on kirjottu Gondorin valkoinen puu tähtineen ja kruunuineen (joskus 90-luvulla, joten ei todellakaan leffatyylillä) ja yleisesti pseudokeskiaikaisesta mustavalkoisesta asusta. Lauantain hengaan todennäköisesti tummansinisissä reisitaskuhousuissa ja samanvärisessä Tolkien-seuran hupparissa, jalassa maiharit. Kumpanakin päivänä nenällä keikkuvat silmälasit ja naama on meikitön.

Olen tosin hyvin introvertti, mutta jos haluat tulla juttelemaan, se käy mainiosti. Hanskaan ainakin perustason sosiaaliset taidot ;)
 
@falindis : Kun Oodi julkaisee oman ohjelmansa lähiaikoina, niin voisi katsoa, olisiko siinä jokin hyvä hetki Kontu-tapaamiselle esim. kolmannessa kerroksessa. Sen verran tiedän, että ennen klo 17:ää sopisi varmaan parhaiten, jos vain ihmiset ennättävät sitä ennen paikalle.
 
@falindis : Kun Oodi julkaisee oman ohjelmansa lähiaikoina, niin voisi katsoa, olisiko siinä jokin hyvä hetki Kontu-tapaamiselle esim. kolmannessa kerroksessa. Sen verran tiedän, että ennen klo 17:ää sopisi varmaan parhaiten, jos vain ihmiset ennättävät sitä ennen paikalle.

Tämä olisi tosi kiva! Eiköhän tuo ennen klo 17 onnistu myös, minulla on aika joustavat työajat. :)
 
(Huom. Poistin sananvaihdon joka liittyi tavallaan Oodiin mutta ei mitenkään tämän ketjun aiheeseen eli Tolkien-tapahtumaan.)
 
Tosiaan, ohjelma on nyt julkaistu ja pääohjelmanumerot ovat tässä (lisäksi on työpajoja, pelaamista ym.):

Klo 16-16.30 Tom Bombadill runoja, Kirjataivas, 3 krs.

Klo 17-17.45 Another Castle, Maijansali

Klo 18-19 Tolkien-filmatisoinnit kautta aikojen, Maijansali

Jos halutaan tapaaminen Kontu-porukalla sisätiloissa jo tapahtuma-aikana, niin ehdottaisin, että se olisi joko ennen tai jälkeen Bombadill-runojen eli varmaan noin 15.30 tai 16.30. Eli jos joku on kiinnostunut, niin mihin aikaan ehtisitte?
Mulla itsellä on tuolloin perjantaina vapaapäivä, joten sopii koska vaan. Haluan kuitenkin ehtiä kuulemaan Another Castlea ja mielellään vielä istumapaikan kera, joten tuolloin puoli viideltä olisi sitten aika lyhyehkö tapaaminen. Mutta kyllä siinäkin varmasti ehtisi hei sanoa ja pari kuvaa näpsäistä (kuviin suostuvaisista).
@Olórin tuolla toisessa ketjussa kyselee muuten myös kiinnostusta tapaamiseen joko perjantai-iltana tai lauantai-iltana tapahtumien jälkeen (noin klo 19.00 alkaen tai myöhemmin) esimerkiksi ravintola Kaislassa. https://kontu.me/keskustelut/tolkien-seminaari-26-3-2022-helsinki.6528/post-282695. Ketjun alussa on äänestysmahdollisuus, joten sinne vaan ottamaan kantaa.

Me seminaarin järjestäjät olemme perjanta-iltana kiinni seminaarin valmisteluissa jonkin aikaa vielä klo 19:n jälkeen. Lauantaina taas ei varmaan mene kauhean kauaa seminaarin purkamiseen, joten sinänsä lauantai-ilta olisi mulle parempi, mutta ei se perjantaikaan aivan mahdoton ole. En kuitenkaan voisi perjantaina olla kovin myöhään, kun lauantaina pitää olla hyvässä vedossa seminaarissa. Lisäksi laitan perjantaina varmaan mun Aredhel-mekon päälle, jos kerran saa pukeutua (josko tuolta löytyy vaikka sukulaisia :)). Samoin omat jatkomahdollisuudet riippuvat vähän siitä, onko mulla teini mukana perjantain tapahtumassa. Tietty voi aina laittaa lapsen bussilla kotiin ja lähteä itse baariin 😄.
 
Last edited:
Ylös