Tolkienin maailma tunkeutui (taas) uniini!

Heh heh :D . Minun Keski-Maa uneni ovat... hmm.. hieman omalaatuisia? Minäkun yleensä kuvittelen itseni sinne joksikin punahiuksiseksi tytöksi jolla on tulen magia (älkää kysykö, tää on taas näitä mun mielikuvitusolentoja :wink:). Sitten seikkailen siellä kaikkien "oikeiden" henkilöiden kanssa. Kuvitteleppa nyt itsesi laulamassa Helmin syvänteen muureilla...
 
Voisi käydä köpelösti jos laulelee Helmin syvänteellä taistelun aikana, varsinkaan jos ei osaa laulaa(en väitä ettetkö sinä osaisi) :lol:
 
No onhan noita unia nähty....
Mieleen painuvin oli ehkä se ensimmäinen reilu vuosi sitten.... alkua en muista enää mutta olin kuitenkin frodon, merrin ja pippinin kanssa jollain riipusillalla metsässä :? ja yht'äkkiä gandalf laskeutui liaania pitkin sillalle ja alkoi nauraa meille häijysti... en tiädä mitä olimme tehneet, mutta karkuun silti juostiin ja ilmeisesti päästiinkin koska seuraavaksi heräsin nuotion vierestä metsässä ja aragorn istui toisella puolella nuotiota ja poltti piippua...
uni oli todella outo...
 
Olen tätä topikkia vähän kummastellut, kun eihän tämä oikeastaan muuta kuin listausta ole, mutta mikäpä siinä kun on näin hauskaa sellaista. :) Niin ja heti kun näen Keski-maa-aiheisen unen, kirjoitan tänne itsekin... :roll:

Eilen illalla luin TSH:ta, Tuomiovuorelta eteenpäin. Niinpä sitten yöllä kiipesin muutaman hobitin(?) kanssa Orodruinia ylös. Oltiin tultu sen juurelle purjeveneellä. Alla oli jäätynyt meri, jonka päällä lainehti vettä. Välillä sitten otettiin pulkat ja laskettiin rinnettä alas. Yhden tällaisen kerran jälkeen huusin ylhäällä olevalle naispuoliselle Samille (Samin henkilö se oli ihan varmasti, mutta aivan yhtä varmasti se oli naispuolinen), että nähdään aamulla, mä jään tänne alas yöksi.

Olen kyllä sitä mieltä, että mieluummin olisin nähnyt unta Faramirista, kyllähän minä hänestäkin luin, ja vielä lähempänä nukahtamista! :x :p
 
Olen itsekkin miettinyt ja pelännyt että lukko naksahtaa, koska onhan tämä kieltämättä vähän listausta, mutta ei näistä oikein vain herää sellaista keskusteluintoa. Mitä sitä nyt unista keskustelemaan kun ne kaikki käsittelee samaa aihetta? :) Toki jos jotain sellaista käy ilmi, että voisi keskustelua saada aikaiseksi niin siitä vaan, minä olen mukana :D
Itse en ainakaan juuri nyt keksi mitään sellaista keskusteltavaa aihetta tästä topicista, mutta ehdotuksia siis otetaan vastaan ilomielin! :)
 
Näin kerran sellaista unta että olin siinä kohdassa Taru sormusten herraa missä Mazarbulin kammioon hyökkää örkkejä. Olin juuri odottamassa että vihollinen tulee sen oven läpi. Yhtäkkiä jokin veti minut kaivoon ja tipuin sinne. Sen jälkeen tuntui kuin joku olisi ottanut minua takaa olkapäästä kiinni ja karjaissut lujaa. Sitten heräsin ja en pystynyt vähään aikaan liikkumaan ja olin aivan kauhuissani. Vihdoin kun sain liikuttua löin niin lujaa kuin lähtee taakseni seinään. :?
 
eläidyit sitten ihan kunnolla uneen... itse olen käynyt kerran keskustelemaan, ilmeisesti boromirin kanssa, ääneen... tai niin ainakin veljeni väittää... tulipahan tässä samalla mieleen, että liittyvätkö unenne usein johonkin tiettyyn kohtaan lotrissa? omani ovat ainakin yleensä aivan sekavia, esim. boromir on konnussa tai gandalf roikkuu liaanissa... :lol: vai ovatko ne vain putkahtaneet jostain... okei unethan ovat aina aika sekavia, mut yritän kovasti saaha jotai keskusteluakin aikasiks...
 
No en voi tähän kauheasti sanoa, kun olen sen yhden ja ainoan kerran uneksinut Keski-Maasta. Sen verran voin kyllä sanoa, että omat uneni tuntien, ne tuskin sijoittuisivat samoihin paikkoihin, mutta hahmo ehkä pysyisivät aika lailla samoina. Yleensä aina kun ajattelen Keski-Maata siinä on hobitteja. :D Aina kun tulee mieleeni Tolkien, käy mielessäni myös hobitit. Minulla on ilmeisesti jokin hobittipakkomielle, joten luulen, että kun seuraavan kerran näen unta Keski-Maasta olen hobitti tai teen jotain heidän kanssaan. :) Ja minä kun haluaisin olla haltia! :p
 
Minä en ole nähnyt Keski-Maahan liittyviä unia miltei koskaan. Minusta olisi kiva nähdä. :(

Ainoastaan kahdesti olen nähnyt Keski-Maa aiheista unta, liittyen melko löyhästi Mordoriin, Sauroniin ja örkkeihin ja kerran unta, että olin leffateatterissa katsomassa Kahta Tornia.

Kerronpa tässä ajankuluksi toisen näistä Mordor-unista:
Olimme eräällä kotikaupunkini bussipysäkillä ison kaveriporukan kanssa odottamassa bussia. Onneksi bussi vihdoin tuli, sillä olimme lähdössä tuolla bussilla Mordoriin taistelemaan Sauronia vastaan...KÄNNYKÖIDEN kanssa!
Kännykät olivat ilmeisesti tehokkaampia kuin mitkään miekat. :)
 
Olen oikeastaan nähnyt melko usein keski-maa aiheisia unia, mutta yleensä muistan vain sen että olin keski-maassa ja ne henkilöt kenen kanssa siellä olin... Harvemmin maisemat muistuvat :cry: harmi, nimittäin nähän ne vasta kauniita olivat (ainakin omissa mielikuvissani)... En tiedä teistä mutta itse en ole koskaan nähnyt henkilöitä unissani sen näköisinä kuin elokuvissa. En tosin osaa ollenkaan sanoa miltä he sittän näyttävät (ties vaikka Gandalf olisi ollut kyttyrä selkäinen ja hänellä olisi olut syylä nenässä!!! hyi), onneksi tuolla ei niin väliä unissa ole.
 
Pikku Hobitti sanoi:
Olimme eräällä kotikaupunkini bussipysäkillä ison kaveriporukan kanssa odottamassa bussia. Onneksi bussi vihdoin tuli, sillä olimme lähdössä tuolla bussilla Mordoriin taistelemaan Sauronia vastaan...KÄNNYKÖIDEN kanssa!
Kännykät olivat ilmeisesti tehokkaampia kuin mitkään miekat. :)

Kuulostaa veikeältä :lol: Siitäpä nokialaiset(tai muut) pauhaamaan kunnon Ainulindaet niin johan tulee Sauronilta löysät housuun :lol:

Mutta joo..Se on ikävä juttu, että noi unet on yleensä niin epäselviä. Varsinkin Keski-Maahan liittyvät. Ja silloin kun omaa untani näin niin se katkeili aina välillä ihan ihmeellisellä tavalla. Eikös unet muodostu siitä mitä olet joskus nähnyt?
Siitähän ne ihme hyppelytkin johtuu...Kai :?
 
Voi, voi...

Keski-maasta on tullut nähtyä niin paljon unia, että todellinen maailma alkaa jo tosiaankin maistua kääpäiseltä puulta. Onko kellään muulla sellaista, että ei näe kunnollisiä unia, vaan enemmänkin niinkuin näkyjä, "välähdyksiä", niinkuin niitä itse nimitän? Itselläni on usein sellaisia...että kun olen sopivan uneliaassa ja surullisessa tilassa, niin päähän tulee jokin tosi kumma kohtaus, mistä herää parin sekunnin kuluttua. Tunnelmat ovat silloin tosi sekavat.

Erään kerran tälläisenä välähdyksenä näin harvinaisen hauskan kohtauksen, jossa Gandalf (oma mielikuva-Gandalfini) juoksi kaarevaa siltaa pitkin kohti Kontua, huitoi silmittömästi sauvallaan ja huusi: "Ette voi tälle mitään, tästä on tullut jo perinne! Mene pois, sinä Pohjolan Dallas!" Ja siihen se loppui. Havahduin, ja nauroin vedet silmissä monta minuuttia enkä ole vieläkään käsittänyt mistä tuo tuli... :lol: Tämä oli siis poikkeus, yleensä näen jotain tosi surullista, niin että ahdistaa ja sydän hakkaa kahtasataa kun havahdun. Kuten se, kun näin örkkijoukon kiipeämässä henkensä hädässä ylös Tuomiovuoren sisältä, kun laava purkautui jo ylös ja nieli örkkejä kitaansa. Voi sitä tuskanhuutoa. Sauron oli heittänyt ne sinne.. :( Näin sen siis örkkien yläpuolelta.

Toki näen myös kunnon unia, ja ne ovat sellaisia jotka kestävät läpi yön ja koko seuraavan päivän joko hihittelen itsekseni tai sydämeni itkee verta (jälkimmäistä tapahtuu paljon useammin).
Eräs uni oli, että taistelin Helmin Syvänteellä ja taistelu oli hyvää vauhtia kääntymässä örkkien voitoksi. Kaikki soturiystäväni olivat kuolleet, ja itku ja vaikerrus kaikui kaikkialla ja lopulta luhistuin pelosta ja pelkäsin niin kuolevani että painauduin muuria vasten itkemään. Sitten tapahtui maailman 11. ihme, nimittäin Elrond kurvasi sinisellä pakettiautolla taistelutantereelle ja pyöräytti parit amisringit, joiden aikana kaikki eloonjääneet kärrättiin keinoilla millä hyvänsä autoon turvaan. Kun viimeinenkin kottikärryllinen haavoittuneita saatiin autoon, painoi Elrond kaasun pohjaan ja vei meidät pois. Kaikki itkivät koko matkan ajan. Se oli hieno uni. :)

Erään kerran näin unta että biisonit valloittivat Keski-maan, ja ne harvat muistikuvat joita minulle siitä unesta jäi, olivat Eomerin huudot "Puolustakaa maitanne! Taistelkaa!" ja se että kaikki kansat pelkäsivät suoraan sanottuna aivan hel*etisti. Sitten kun seuraavana päivänä yritin koulussa selittää untani kavereille, niin sanat jotenkin vain katkesivat ja aloin itkemään. Se otti koville... :roll:

Nyt juuri en muuta ehdi tähän laittaa, vaikka muitakin unia löytyy. Haluaisin vain todellakin kohtalotovereita tuohon "välähdys"-juttuun...En kyllä valita, se tuntuu aivan mahtavalta, mutta kun sen kaiken pitäminen sisällä ahdistaa niin. :( Koska ei sitä voi kunnolla selittää kenellekään, sillä kukaan ei vielä tähän mennessä ole tuollaisia kokenut.

Teidän muidenkin unet ovat kyllä hauskoja. Lisää vain!
 
Mä en oo nähny yhtään LotR unta vaikka kuinka olisin halunnu :evil: En kyllä muutenkaa paljoo uni kattele tai ainakaa muista :)
 
Nyt tuli minun eka LOTR-uni!
Olin mennyt katsomaan ROTK-leffaa ja siinä sitä olikin!Aragorn ja Eowyn ratsasti jonkun mäen päällä ja oli siinä paljon Gandalfiakin.
Enempää en muista, mutta yhtäkkiä leffan tilalle tuli "Nemoa etsimässä"-leffa :D Olisi voinut ajtkua pitenpäänkin :p
 
Vine Trellis! Voi herramunjee kun nauroin tuolle Elrond unellesi :lol:
Pakettiautolla pelastamaan ja amisringit. Voi että!

Minullakin noita välähdyksiä on tullut useammin kuin 'täyspitkiä unia' :D

Yhdessä välähdyksessä seilasin jollain lautalla missä oli kaksi kerrosta. Istuin ylimmällä tasolla ja jostain kumman syystä heitin alempana istuvaa Grímaa kivellä suoraan ohimoon. Sitten voivottelin että "Enhän minä sitä tahallani heittänyt" Hassua...

Sitten yhdessä ratsastin Rohanin niityillä täyttä laukkaa Éomerin ja Gandalfin seurassa. Muuta en tuosta muista kuin sen, että meillä oli hirmuinen kiire jonnekkin.

Onhan näitä tullu nähtyä enemmänkin, mutta nyt ei vain tule mieleen :)
 
Re: Voi, voi...

Vine Trellis sanoi:
Erään kerran tälläisenä välähdyksenä näin harvinaisen hauskan kohtauksen, jossa Gandalf (oma mielikuva-Gandalfini) juoksi kaarevaa siltaa pitkin kohti Kontua, huitoi silmittömästi sauvallaan ja huusi: "Ette voi tälle mitään, tästä on tullut jo perinne! Mene pois, sinä Pohjolan Dallas!" Ja siihen se loppui. Havahduin, ja nauroin vedet silmissä monta minuuttia enkä ole vieläkään käsittänyt mistä tuo tuli... :lol:

Voi, oli kyllä pakko nauraa tuolle. Pohjola Dallas...

No, olin linja-autossa ja oli kesä ja ohitimme juuri kohtaa, jossa kasvoi suuria pensaita ja luulin oikeasti olevani hetken Hobittilassa...
Minulla oli samantapainen juttu. Olimme matkanneet täältä kaukaa pohjolasta Tampereelle, ja olin valvonut koko pitkän matkan. Olin ostanut Tuurin kyläkaupasta KTKn, ja olin lueskellut sitä muiden nukkuessa. Kumminkin kaupungilla nukahdin, ja herätessäni huomasin edessäni aivan ihanan metsän, oli juuri satanut ja aurinko paistoi metsän takaa. Olimme juuti Härmälän leirikeskuksen tiellä. Oli pettymys todeta olevani vieläkin Tampereella. Oikeastaanm tämä ei uni ollut, mutta silti.

Muistelen jotain, että unessani, että meillä olisi ollut hobitti-juhlat kotona. Keittiössä oli kymmeniä hobitteja, jotka söivät jääkaapin tyhjäksi ja valittivat vähästä ruuasta. Koitin huutaa heille jotain, mutta sitten joku kekkasi syödä minut. Luojan kiitos että heräsin.
Toinen oli jotain haltioita hehkulamput päässä. Unella ei ollut mitään järkeä, juoksin haltioita pakoon huutaen jotain "Varokaa, palavat kynntilänjalat tulevat!"
Että tälläisiä mukavia unia...
 
"rauhallinen" kesäpäivä

Eräässä unessani minä, Legolas, Aragorn ja Gimli vietetään kaunista kesäpäivää kesämökillä jonkin järven rannalla.

Gimliä en unessa nähnyt, koska hän oli talon takana hakkaamassa saunapuita. Legolas, Aragorn ja minä taasen olimme paistattelemassa päivää mökin laiturin päässä.

Aragorn kalasteli istuen jonkinlaisen patsaan päällä :? Hän myös poltteli piippua ja mumisi jotain itsekseen. Minä ja Legolas taas juttelimme Legolaksen hiuksista. Siitä että minkä väriset niiden oikeasti pitäisi olla ja miten hän pitää ne niin hyvän näköisinä. Vähitellen me siinä sitten Legon kanssa ajauduttiin vähän lähemmäs toisiamme ja asiat oli juuri aikeissa muuttua intiimeiksi :heart: , kun mökin takaa sijaitsevalta metsikköiseltä vuorelta (joka muuten silloin juuri sinne ilmestyi) alkoi kuulua hirveä jylinä ja Gandalf laukkasi sieltä esiin Hallavaharjalla. Gandalfin takaa ryntäsi mustanaan örkkejä.

Minä olin niin vihainen Gandalfille siitä, että hän keskeytti minut ja Legon, että en edes ehtinyt kauhistua lähenevästä örkkivyörystä vaan kävin Gandalfin kanssa mielenkiintoisen keskustelun, joka meni suurin piirtein näin:
-Mitä sinä nyt oikein olet tehnyt!?
-No mie vähän niin kuin varastin niiden pomolt sen mahtikorviksen. En kai mie keskeyttäny mitään? (huom. murre)
-MITÄ?! Miks sä niin teit?
-No kun sillähän voi hallita koko mailmoo? Enkös mie sitten tehny niin kuin sie käskit?
(annoin Gandalfille korvapuustin :p )
-No joo mut miks sun piti herättää koko maan alainen örkkiarmeija ja sunhan piti sitä paitsi tuhota se.
-No kun mie ajattelin että sie haluut nährä sen ensten.
-No voi herre Gut! Pane velho asialle ja tee itse perässä!
(nappasin korvakorun Gandalfin kädestä ja hyppäsin järveen :? )

Sitten minä heräsin. :(

Ai niin! Heti örkkien ilmestyttyä Aragorn oli juossut niiden kimppuun iso hauki aseenaan ja legolas oli ruvennut ampumaan niitä vimmatusti jollain superbumeranginuolilla :lol: Että sellasta...
 
Nyt on aivan pakko tähän kirjoittaa.
Harvemmin näen unia, ja vielä harvemmin Keski-Maahan liittyviä.

Tänään oli kuitenkin poikkeuksellinen päivä, nukahdin klo 15 iltapäivällä ja sen 3h aikana minkä nukuin kerkesin näkemään niin paljon hassuja unia.

Hassuin oli tämä.
PJ oli kuvaamassa RotK:a Suomessa, ja hän oli päättänyt lisätä Sauronille silmän sijaan hahmon.
Sauron oli liekehtivän (tulen punainen) värinen leijona. Ja minä olin jotenkin eksynyt kuvauksiin ja olin Sauronin eka uhri.
Meinasin saada sydänkohtauksen kun se leijona hyökkäsi minua kohti, piilouduin maahan ja peitin niskani.
Yhtäkkiä se oli kuitenkin pois ja minä elossa. Sitten aloin harhailemaan ympäri kuvauspaikkaa ja kun näin sen leijonan uudestaan, nappasin seinällä olleen metalliputken ja hyökkäsin Sauronin kimppuun, löin ohi ja kun se hyökkäsi kimppuuni, otin sitä suusta kiinni. Ja *puff*. Sauron oli muuttunut mitä ihanimmaksi koiranpennuksi.

Tämän jälkeen vielä tapahtui jotain mitä nyt en muista, mutta muistan, että samassa studiossa myös äänitettiin RotK:n soundtrackiä ja sen tekivät suomalaiset ihmiset. He tervehtivät minua kuin olisin yksi heistä.
Lopulta näin unessa tyttöystäväni ja hänen kaverinsa ja menin heidän luokseen ja *puff* heräsin.

Että kaikkea sitä tuleekaan unissa nähdyksi. :p
 
Toisten unia on kyllä tosiaan mielenkiintoista lukea :D

Yhden Keski-Maa unen muistan. Siinä unessa olin jonkun SUUREN järven rannala samoilemassa (se siis oli tosi suuri , oikeastaan meri. Mutta kuitenkin näkyi sen toiselle puolelle, vähän vaikea selittää).Toisella puolella oli Valarin puu( tai puut en muista), ja järveä ympäröi suuret mäet tai vuoret, jotka olivat metsän peitossa. Kävin myös jollakin niityllä missä lensi perhosia ja oli kukkia (?).

Tässä unessa oli todella vahva "siellä olemisen tuntu" sen ainakin muistan. Tässä unessa oli paljon muitakin asioita, mutta ne eivät liittyneet Keski-Maahan, kuten että kävin Riihimäellä erään henkilön kotona :mrgreen: .

Varmasti olin kyllä tässä unessa Keski-maassa ja seikkailin siellä (tiesin sen vain jotenkin unessa :) ). Sitä en sitten tiedä, että mistä tälläisiä asiota mieleeni tulee :)
 
Ylös