Tolkienin maailma tunkeutui (taas) uniini!

Unessa olin katsomassa ROTK:ta, mutta näin kaiken sen verran läheltä, että olin paikalla.
Nazgúlit olivat kokoontuneet metsään, mutta yhtäkkiä kauhea nuolisade tuli ja repi niitä.Ne eivät mahtaneet sille mitään ja lopulta tuhoutuivat :cry: Se oli todella raakaa, sillä sade kesti kauan.Nuolien ampujat olivat örkkejä, joita ei paljoakaan näkynyt :roll:
"kyllä nazgúlin voi näinkin tuhota!"huudahti örkki^_^
 
Byääh :cry: , miksen minä ikinä näe unia Keski-Maasta? Miksen minä ikinä muutenkaan muista uniani? Teidän unenne ovat niin mahtavia, että mäkin alan kaivata unia, näin niitä viimeksi joskus vuosia sitten... Mäkin haluaisin seikkailla hobittien ja haltioiden kanssa, muutenkin kuin ficeissäni. Epäreilua :x .
 
LOTr-unet ovat alkaneet toteutumaan myös minulla.Näin hupaisaa unta viime yönä.

Olin keittiössä ja katsoin ulos.Näin jotain mustaa(pimeää oli) varjomaista ulkona.Ajattelin, että se on vain harhanäky.Menin ikkunaan kiinni ja näin pellolla...Hiihtäviä Nazgúleita :lol: :lol: Pikkuveljeni oli samaan aikaan hiihtämässä, mutta Nazgúlit olivat paljon nopeampia, kuin hän.Koska pelto oli iso, niin niillä oli paljon tilaa hiihdellä.Vauhti niilla oli kova ja pian itsekin olin ilmassa ja katselin niiden menoa.En vaan koskaan päässyt tapaamaan niitä... :cry:
 
Jospa tässäkin topiikissa yritettäisiin panostaa keskustelullisuuteen hitusen enemmän, eikä vain listattaisi omia juttuja. Jookosta?
 
Höh... Epäreilua! Te pääsette unissanne Keski-Maahan, tai tapaatte jonkun TSH:n hahmoista!
Minä pääsen vain Helsinkiin. Tässä minun edes vähän TSH:hon liittyvä uni:

Olin menossa yksin katsomaan Kuninkaan paluun kolmannen kerran. Kävelin kaupungilla(Joka oli kuin jostain illuusiomaalauksesta). Vihdoin illuusio Helsingissä jonkinaikaa harhailtuani löysin elokuvateatterin. Menin ostamaan lippuja, ja lippukassan vieressä seisoi Orlando Bloom. Menin kysymään nimmaria.

Ja tässä toinen TSH uni,jonka näin viime yönä:
Olin taas Helsingissä. Oli pimeä, vaikka kello oli vasta jotain 14.00...Olin kaverini kanssa kävelemässä kaupungilla, vaikka Äidinkielen tunti oli seuraavalla tunnilla(Olimme ehkä vain välitunnilla). Löysin jonkun kaupan, jossa myytiin TSH-tavaraa. Menimme sinne. Aikamme siellä oltuamme vilkaisimme kelloa, ja huomasimme että olimme jo myöhässä äidinkielen tunnilta. Jossain vaiheessa kaverini katosi, ja jäin yksin pimenevään Helsinkiin. Lopulta soitin isälle, että voisi tulla hakemaan minut Kauppatorilta

En tajua miksen voi nähdä unta, että olisin keskimaassa ;_;
[/i]
 
Minä näen lähes joka yö unia, jotka liittyvät jotenkin Keski-maahan. Yleensä niiden aiheena on Samin ja Frodon matka, mutta joskus tapaan muitakin saattueen jäseniä.
Tässä yksi esimerkki:

Gandalf, Merri ja Pippin ovat laivan ruumassa piileskelemässä. He pysyvät kaukana ikkunoista, koska meren pohjalla uiskentelee Nazgûleita. Gandalfilla on palantír, joka muistuttaa lähinnä kristallipalloa. Kaikki kolme katsovat siihen jännittyneinä. He näkevät Frodon ja Samin tarpovan väsyneinä Mordorissa. Tästä kauhistuneina Merri ja Pippin vaativat, että Gandalf päästää heidät ystäviensä avuksi, mutta Gandalf vain hokee, että Frodon pitää selvitä matkastaan yksin. Yhtäkkiä minäkin olen siinä vaatimassa, että pääsisin mukaan, huomauttaen samalla velholle että jos Sam saa olla Frodon mukana, niin miksemme mekin. Sitten Gandalf katsoo minuun pistävästi ja sanoo: "Et sinä oikeasti sinne halua, väität vain."
Siihen uni loppuu. Hämmentävää.
 
Hmm. Näin joskus unta, että Gandalf oli johtamassa Lännen armeijaa Mustan Tornin porteille ja piti hyvin... moraalia kohottavan puheen ennen varsinaista sotimista.
"Miehet! Olemme saapuneet nyt kuolemaamme! Niitä on vähintään sata yhtä vastaan ja ne murskaa meidät! Sauron tulee käyttämään sauvaani hammastikkunaan ja syö meidän sielumme päivälliseksi. Mutta ei anneta sen lannistaa!" :D
Tämän jälkeen Gandalf lähti johtamaan pikku armeijaansa valtavia örkkien laumoja vastaan mukanaan eräs ystäväni, joka taistelun alettua alkoi villisti huitoa miekallaan niin Gandalfin sotilaita kuin pimeyden sotureita ja oli suorastaan ekstaasissa. Sitten tajusin, että katselin kaikkea Barad-dûrin huipulta ja myös sen, että örkkiarmeijat tottelivat käskyjäni. Olin Sauron. :twisted:
No, Gandalf siinä liukastui sitten johonkin ja tippui Barad-dûrin laavalla täytettyyn juoksuhautaan huutaen "Ei huolta! Resurrection (pieni viittaus ropeuraani...) toimii aina!!!" Sitten valon armeija pakeni kauhuissaan, mutta ystäväni alkoi lähennellä Nazgûleita, jotka pakenivat hulluna Mustaan Torniin. Ja lopulta päätin pelastaa sormusaaveet ja lukitsin ystäväni johonkin kammioon opettamaan hobitteja lukemaan.

Joo, outo uni tuo on. :)
 
Tämän unen näin 2003 keväällä, kun Kaksi tornia-elokuva oli ilmeisesti mielessäni pinnalla.

Kävelin Aragornin, Legolasin ja Gimlin (elokuvanäyttelijöiden näköiset ja kuuloiset Kolme ajomiestä) kanssa Rohanin ruohotasangoilla, kun kuulimme takaatamme jotain ääntä. Ympäri kääntyessämme näimme monisatapäisen uruk-hai-armeijan (elokuva-urukkeja) seuraavan meitä. Ne olivat paljon meitä nopeampia ja tulivat juosten jälkiämme pitkin. Tyhjällä tasangolla ei ollut mitään, minne piiloutua tai turvata selustansa, joten ainoa mahdollisuus oli taistella.

Aragorn meni meistä katsottuna oikealle etuviistoon ja minä jäin Gimlin ja Legolasin kanssa taistelemaan niille sijoillemme. Urukit juoksivat lähemmäs karjuen, miekat käsissään. Muistan, miten pelkäsin kuollakseni. Monta sataa neljää vastaan! Onneksi Legolas ja Gimli olivat lähelläni, muuten olisin varmaan kuollut siihen paikkaan jähmetyttyäni kauhusta.

Urukit kävivät kimppuumme miekoin ja kilvin, ja äkkiä tajusin miekkailevani ja vieläpä hyvin. Tapoin vihollisia tusinoittain ja vihasin niitä, vihasin koko sydämestäni, enkä tuntenut mitään armoa niitä kohtaan, tapoin vain.

Muistaakseni me selvittiin hengissä siitä, jopa yksinään taistellut Aragorn. Herätessäni olin ihmeissäni siitä, miten aitoja olivat pelkoni ja vihani olleet. Se vihan tunne oli kirjaimellisesti punahehkuista raivoa. Onneksi koin sellaista vain unessa.
 
[color=green:81ab5366e7]mullakin on ollut pari keski-maa aiheista unta. kaksi Žmuistan selkeähkösti; toisessa olin kaverini kanssa koulumme ruokalassa ja suursormus oli piilotettu johonkin sadoista ruokalaatikoista(perunalaatikkoa, makaronilaatikkoa, maksalaatikkoa...jne)ja meitin piti löytää se. sauron taisi myös olla siellä etsimässä sormustaan, ja minä paniikissa etsin sitä että voisin antaa sen frodolle, mutta ystäväni keskittyi syömiseen. sitten uni päättyi. löytyikö sormus koskaan, sitä en tiedä :? toinen uni oli aika jännä. siinä minä itse en ollut kuin katsomassa. legolas ja toinen haltia seisoivat nuolet jännitettyinä metsän rajalla(epäilen fangorniksi)ja sieltä puskien joukosta nousi mustaa savua, sumua. haltiat oli peloissaan. jotain mordor-sählinkiä. aamulla olin vihainen itselleni kun heräsin :evil: [/color]
 
Siis nää on aivan hervottoman hauskoja...Luen täällä töissä (uups..) noita ja meinasin revetä ihan totaalisesti muutaman kerran. Jotenkin juuri tuollainen mieletön komiikka tekee ihan hyvää välillä.

Olihan siellä joukossa niitä painajaisiakin, ja kun lueskein noita, niin muistin, että juuri viime yönä heräsin siihen, että ympärilläni oli lauma örkkejä. Ajattelin siinä unessa jotain, tyyliin miksi noita örkkejä täytyy nyt olla joka paikassa. Luen parhaillaan Silmaa ekaa kertaa ja TSH:ta noin neljättä kertaa...Mulla oli silloin yöllä kamala vessahätä, mutten uskaltanut hetkeen lähteä, ajattelin varmaan että jostain hyökkää örkkiarmeija...

Unissa kai käsitellään valvemaailman asioita, mutta luin joskus, että vain jos joku asia on jäänyt ratkaisematta unessa, sen muistaa vielä valveilla.
 
Mä näin tossa pari yötä sitten sellasen unen, jossa olin tunnelissa (kenties Cirit Ungolissa) ja kävelin sitä pitkin jonnekkin. Yhtäkkiä tulee vähän leveämpi tila, ja siinä on pieni syvennys. Huomaan että sielä on mun isoveli, joka istuu nojatuolissa. Kuulen kun takaa tulee örkkejä. Menen syvennykseen piiloon ja näen kun ohi menee örkkejä ja meidän koululaisia. (Ihan kuin opastetulla kierroksella) Kun kaikki on mennyt ohi, nousen mutta sitten kulman takaa kurkkaa örkki ja se huomaa minut. Lähden juoksemaan täysiä tulosuuntaan ja kuulen kuinka kaikki örkit lähtee perään... :D

Olen huomannut, että omalla kohdalla unet muistaa, jos on esim. hukkumassa tai joutumassa kiinni ja herää juuri ennen kuin se tapahtuu. Se on ärsyttävää jos muistaa nähneensä jonkun ihanan unen, muttei muista mitä siinä oli. Muistaa vaan pieniä pätkiä unesta. :evil:
 
Nyt kerrankin olen nähnyt Keski-Maahan liittyvän unen! Eli, tapahtuma tapahtuu ilmeisesti Hobittilassa. Näen Samin, joka on samannäköinen kuin elokuvassa. Hänen poikansa Faramir (näytti kyllä ihan elokuvan Frodin ja ihmis-Faramirin sekoitykselta) haki jotenkin Elanorin esiin. Elanorilla oli mustat hiukset ja rupesin siitä hänelle huutamaan, miksi elokuvan Elanorilla on mustat, kun kirjan Elanorilla on keltaiset hiukset. Jaa-a, kuka tietää, mitä päässäni liikkuu...
 
Minä näin 11-vuotiaana TSH:n ensimmäistä kertaa luettuani ihan naurettavan unen. Siinä minä olin Rivendelin haltia ja muistaakseni jotain sukua Arwenille, kaipa sisaren tytär [Arwenin sisaren tytär, mielenkiintoista...] tai jotain. Joka tapauksessa olin muka lähdössä vaeltamaan jonnekin ja Arwen neuvoi minua ennen lähtöä harkitsemaan tarkkaan, jos sattuisin rakastumaan ihmismieheen, ennen kuin valitsisin sen kohtalon. Minä lupasin harkita ja lähdin matkaan. Sitten kuitenkin rakastuin ensimmäiseen mieheen, jonka näin ja ratsastin hänen kanssaan Gordoriin, missä paljastui että hän oli jo naimisissa. Minä käännyin ja juoksin itkien takaisin kotiin ja uni loppui.

Sitten olen nähnyt toisenkin, ennemmän vakavan unen. Siinä juoksen meidän lähellä olevassa metsässä. Tiedän, että metsän laidalla on valtava määrä örkkejä, jotka hävittävät kaiken mennessään. Ne ovat jo todella lähellä, niin lähellä että ne huomaavat minut. Juoksen kauhuissani kalliota ylöspäin, mutta etenemiseni on todella hidasta ja örkit lähestyvät nopeasti. Sitten yksi örkeistä saavuttaa minut. Se kohottaa miekkansa ja uni alkaa äkkiä alusta. Tällä kertaa en kuitenkaan näe vielä örkkejä. Kuulen niiden huudot ja tiedän että ne ovat tulossa ja tiedän myös että minulla olisi aikaa paeta ennen kuin ne näkevät minut. Alan kuitenkin jostain syystä viivytellä ja uni loppuu.
 
Näin tässä pari yötä sitten sellaista unta,että olin Eowynin ja Arwenin kanssa shoppailemassa Tampereen keskustassa. Eowyn oli hiljainen ja silloin tällöin mainitsi,että Faramirilla on erektiohäiriö :|
Arwen taas selitti kokoajan yksityiskohtia hänen ja Aragornin seksielämästä ja kertoi pettäneensä sitä Legolaksen kanssa :shock:
Ihan outoo :roll:
 
Örkkien tapettavana!

no..siitä on jo jonkin aikaa kun näin unta että olin keskimaassa Legolasin ja Frodon kanssa sitten vain yhtäkkiä olinkin örkkien piirittämänä ja verta lensi yhtäkkiä kaikkialle ja sitten vain kulin ja sitä seuraavana yönä näin untä että olin uruk hai ja sanoin "On aika mennä tappamaan tytöt" muut Örkit olivat kaverini Ja tunsin sen kun silloin ekassa unessa minut tapettiin!!!!! :( se oli mahtava tunne (puol hullu kun olen)
 
Tuilis. Sin olet hullu. Et puol hullu.

Unia Keski-Maasta..? Onan niitä jotain tosi sekavia unia tullut nähtyä, mutta onkin sitten olleet tosi sekavia. Yhdessä olin muistaakseni sormusaave.. En muista siitä unesta mitään muuta kuin että ratastin sellaisella somalla mustalla hepalla.. :roll:

Sitten toisessa unessa olin muistaakseni haltia lähdössä kuolemattomille maille. TÄmä sattui silloin kun olin lukenut juuri Kuninkaan Paluuun loppuun ensimmäisen kerran... :roll: Erh.. Muita Keski-Maahan liittyviä unia en ole muistaakseni nähnyt ja vaikka olisinkin en muista niistä mitääån... :(
 
kymmenes jäsen saattueessa...

Mäkiin oon nähny paljon unia Keski-Maasta.
Yleensä ne on ollu sellasia, et mä oon muka
joutunu meijän maailmasta jonnekkiin Rivendelliin
vievälle tielle ja sitä pitkin lampsinu Rivendel-
liin.Siellä mä sit muka osallistun siihen kokoukse-
en jossa päätetään kuka lähtee viemään sormusta
tuhottavaksi ja ketkä lähtee viejän mukaan.Mä sit
liityn sormuksen saattueseen mukaan.Sen jälkeen
mä oon mukana kohtauksissa jossa saattue on koossa,
ja saattueen hajotessa mä oon Aragornin,Legolasin ja
Gimlin mukana.Sillä mä taistelnen muitten mukana
örkejä ja hiisejä vastaan.Mä oon yleensä tosi viilee
8) kaikissa taistelukohtauksissa ja posauttelen
örkien päitä mitä erilaisemmilla pyssyillä taivaan
tuuliin.Joissakin kohtauksissa mä saatan sit heittää
tiukkaakin läppää muille.Yleensä ne on ollu tollasia
tai jotankii vastaavaa.Onneks mä en oo ainut joka on
nähny Keski-Maasta unia...[color=indigo:de7eb5febe][/color]
 
Hihhih...
Hauska kuulla muidenkin Keski-Maa unista.
Itse olen useat kerrat liihotellut mukaan mitä ihmeellisimpiin seikkailuihin.
Vakiopaikkani on Pomppiva Poni, jossa aina silloin tällöin sovimme tapaamisen Rilwenin kanssa.
Ja jos se ei ole hullua, niin mikä sitten? :wink:
Olen nähnyt niin monia unia, että kerron tässä vain yhden niistä...
Elikä Rilwenin kanssa olimme sopineet tapaamisen Pomppivaan Poniin. Rilli oli hieman myöhässä, jotenka päätin lähteä erään ystäväni kanssa ratsastamaan hieman sinne sun tänne.
Kävimme erään vesiputouksen luona ja vaikka missä!
Kun lopuksi palasimme Pomppivaan Poniin Rilli oli tallissa laittamassa hevoselleen heinää jne.
Se oli mukava uni ja tällaisiahan riittää...
Olen myös joskus nähnyt unia, mistä en sitten enää muista kuin sen, että uni on ollut mukava.
Toisinaan saan pieniä muistin välähdyksiä edellisenä yönä näkemästäni unesta.
 
Ainoa uni, minkä nyt muistan(eikä sekään periaatteessa liity Keski-Maahan) meni näin:
Olin koirien kanssa metsässä lenkillä. Kävelin ihan metsässä, lähellä ei ollut tietä tai polkua tms. Yhtäkkiä takaani juoksee tuhansia örkkejä. Kiljasin, ja lähdin juoksemaan, ja yritin houkutella koiria mukaani, epätoivoisesti, koska ne jotenkin villiintyivät örkkien näkemisestä. Sitten örkit pysähtyivät, ja yksi niistä otti maskin pois. Puvun sisällä oli mies, ja hän sanoi että ei mitään hätää, tämä on vain elokuva. Hetken kuluttua puiden ja kivien takaa tuli kuvausporukkaa, ja Peter Jackson tuli yhden puun takaa katsomaan, että mikä on hätänä. Sitten sain tavata kaikkia näytteliöitä, erityisesti Orlando Bloom, Dominic Monaghan ja Billy Boyd olivat erittäin mukavia tyyppejä. :)
 
Ylös