TSH 2023: Aikataulu ja taustakeskustelu

Huomatkaa, että ensi viikon keskustelu (Jäähyväiset Lórienille) on vielä ilman alustajaa. Jos näppäinsormi alkaa kellä syyhytä, ilmoittautukoon!
 
Minä voisin muuten vetäistä välissä johonkin lukuun pika-alustuksen, mutta olen edelleen jumissa Lórienissa. Pitää nyt ryhdistäytyä ja yrittää ottaa lukupiiriä kiinni, että pääsee taas keskusteluunkin mukaan.
 
Minä voisin muuten vetäistä välissä johonkin lukuun pika-alustuksen, mutta olen edelleen jumissa Lórienissa. Pitää nyt ryhdistäytyä ja yrittää ottaa lukupiiriä kiinni, että pääsee taas keskusteluunkin mukaan.

Mikäs tämän hommandeeroksen tilanne on nyt?
 
Olen edelleen jumissa Lórienissa 😅 Olen kyllä lukenut, mutta vauvaperheessä lukutahti on sellainen pari-kolme aukeamaa päivässä (niinä päivinä kun jaksaa lukea). Paitsi jos oikein innostun ja käytän todella aikaa, mutta juuri nyt on vähän nihkeämpää.
 
Eli Jaamar ei nyt ole käytettävissä ja jos @Estas Reebok Nike vain haluaa, niin Jäähyväiset Lórienille on saatavilla, ymmärtäisin.
 
Voin hoitaa seuraavilla ehdoilla. Hiyaaaaagh!!!

1. Kukaan muu ei innostu ottamaan tätä ja ilmoittaudu vaikkapa huomiseen klo 10.59 mennessä.

2. Alustus ei missään nimessä tule maanantaina. Se saattaisi tulla tiistaina.

3. Kirjaa ei ole, niin se pitää käydä hakemassa. Arkiviikon alussa voin käydä tsekkaamassa sitä Korkalovaarasta tai Ounasrinteeltä. Niitä pitäisi olla muutama kappale olemassa sivukirjastoissa. Jos ei sieltä yhtäkkiä löydykään, niin sitten meneekin vaikeaksi.
 
Kuulostaa hankalalta @Estas Reebok Nike . Jos kyse ei ole siitä, että oikeasti haluaisit hoitaa alustuksen, minä voin kyllä ottaa sen kontolleni. Koitan joka tapauksessa saada ensi viikon luvun luettua ja muistiinpanot siitä tehtyä huomenna, koska viikolla en todennäköisesti ehdi, joten voin sitten yhtä hyvin kirjoittaa siltä pohjalta alustuksenkin maanantaina - ellei muita osallistujia haittaa, että alustan näin tiheästi.
 
Kätevämpää se varmasti on, jos alustus tulee varmemmin jo maanantaina ja siihen liittyy vähemmän liikkuvia osia. Tietty voihan tässä vielä ilmoittautua joku, jolla on oikein kova periaatteellinen vastustus samojen alustajien kierrättämiselle.
 
Olisi äärimmäisen suotavaa että foorumille löytyisi jossain vaiheessa uusia Tolkien-alustusten kirjoittajia. Uskon että kaikki vanhat alustajat ovat tästä samaa mieltä.
Houkutus on suuri, mutta vielä pitää kiirettä kouluhommien kanssa sekä siinä sivussa Silmarillionin lukeminen. Olen viime vuoden lopulla kuitenkin lukenut Kaapuhemmo -painoksen, joten kirjan juoni ja Keski-maan kolmannen ajan tapahtumat ovat jokseenkin tuoreessa muistissa, jotta voisin tulkita lukujen kulkua tuoreimman painoksenkin kanssa yhdessä. Aika näyttää!
 
Mainitsenpa jo nyt (ajoissa) että toisen kirjan loppukeskustelu sekä kolmannesta kirjasta kuusi lukua etsii alustajaansa. Oletko se sinä? Ettet vain olisi?
 
Ylös