Turku-miitti?

Tämä on ehkä väärähkö paikka kysyä, mutta topikki kiinnittää ehkä turkulaisten huomion paremmin: saatan olla tulossa Turkuun orkesterileirille ensi vuonna viikoilla 8 (pe-su 26.–28.2.) ja 10 (pe-la 11.3.–12.3.). Onko Turussa tai Turun lähiseuduilla (ts. kohtuullisen hintainen ja mittainen julkinen yhteys Turun konservatioon myös viikonloppuisin) kontulaista, joka voi tarjota yösijaa lohikäärmeelle? Yritän tässä punnita, onko minulla varaa osallistua ilmaiselle leirille... [22] Leirin puutteissa ei ehkä hirveästi ole miittausaikaa, mutta jos se samaan yhteyteen järjestyy, niin iloahan siitä toki syntyisi.
 
Kun nyt ketjua aktivoidaan, ehdotan itsekin turkumiittiä 16. tai 17.7.2016, koska silloin Turun linnan luona järjestetään kunnon turnajaiset! :1420:
 
viikoilla 8 (pe-su 26.–28.2.)
Kyseisenä ajankohtana olen luultavasti viettämässä vapaita Turun lähiseudulla, perheenjäsenteni nurkissa majoittuen.
Samoihin nurkkiin saattasi mahtua yksi lohikäärmekin.
Tämä ei ole kovin kätevä järjestely, joten sitä pitäisi käyttää vain viimeisenä vaihtoehtona.


silloin Turun linnan luona järjestetään kunnon turnajaiset!
Voisitko laittaa linkin mainitsemasi turnajaistapahtuman sivuille?

Kyseisenä ajankohtana olen vapailla ja lähtökohtaisesti valmis osallistumaan miitteihin.
 
Muita Konnussa olevia turkulaisia en tunne kuin 'Jykke'n joka asuu oikeastaan ihan vieressä mutta joka ei ole ollut aktiivi Konnussa pitkään aikaan. Hätämajoitus avattavalla sohvalla saattaisi olla mahdollinen täälläkin, mikäli jatkuva piippukessun käry ei haittaa. Tämä on kyllä toisella puolen keskustaa kuin konservatoorio, että lähempääkin tai paremmilla yhteyksillä varustettu paikka saattaa löytyä. Omat krempat estää liikkumista ajoittain varsin rankasti ("en ole kovin, hmm... taipuisa", lainatakseni.) , lisäksi heräilen öisin särkyihin, esim. saatan aloittaa keittämään kahvia 3:30 yöllä, ja käsittääkseni myös kuorsaan rankasti, että suosittelen jatkamaan yöpaikan etsimistä.

Miittaamisesta en niin tiedä, en ainakaan voi olla vaivojen takia järjestämässä mitään fyysistä toimintaa, mutta saattaisin tulla tervehtimään mikäli moista tänne päin on tulossa.
 
viikoilla 8 (pe-su 26.–28.2.)
Kyseisenä ajankohtana olen luultavasti viettämässä vapaita Turun lähiseudulla, perheenjäsenteni nurkissa majoittuen.
Samoihin nurkkiin saattasi mahtua yksi lohikäärmekin.
Tämä ei ole kovin kätevä järjestely, joten sitä pitäisi käyttää vain viimeisenä vaihtoehtona.

Kasiviikolle todennäköisesti löysin yösijan, joten enää olisin petipaikkaa vailla 11.–12.3.

Tupakkatuotteiden kärystä en tykkää, joten lienen Laichalafin kanssa samaa mieltä, että hänen kotikolonsa sijasta jokin muu paikka voisi olla parempi.
 
Jep juu. Täällä ei siltä käryltä voi välttyä. Nyt kun tutkailin tätä ketjua, niin kyllähän täälläkin päin Suomea Kontulaisia on useampiakin kuin minä ja Ares B.
 
Kivikennossa pesivänä lapsiperheellisenä minun on huono luvata yösijaa kulkijoille, mutta katsotaan miten hallitusneuvotteluissa käy miittiin osallistumisen suhteen.
 
Turun Keskiaikamarkkinat alkaa ensi viikolla (30.6-3.7.2016), olisiko vaikka tuona viikonloppuna ideaa kokoontumisajoissa?
 
Mua alkoi nyt kiinnostaa toi koalan sata vuotta sitten postaama 16.-17.7. taisteluviikonloppu. En kyl tiedä että onko rahaa lähteä tahi minne päänsä kallistais (kun on pää mitä kallistaa, toisin kuin Johannes Kastajalla) mutta periaatetasolla harkintaan. Voishan toki lähteä vain päiväreissullekin. Mietitään.
 
Oon keskiaikamarkkinoilla tänä vuonna vain torstaina ja perjantaina. Tuo taisteluviikonloppu osuu juuri Unkarin matkan kohdalle.
 
Keskiaikamarkkinat sattuu ikävästi päällekkäin Finnconin kanssa, mutta sen jälkeen voi harkita osallistumista.
Ja jos satutte Finnconissa näkemään vanhempaa herrasmiestä Tähtilaivaston vormussa, moikatkaa. ☺
 
Turun Linnalla myös tänä vuonna turnajaiset ensi viikonloppuna perjantaista sunnuntaihin. Saatan itse poiketa sään ja kunnon salliessa paikalle jonain päivänä. Keskiaikamarkkinoilla tuli yhtenä päivänä pyörähdettyä, mutten jaksanut ees kävellä koko aluetta läpi. Ylempänä mainittu kämpän piippukessun haju on hieman haihtunut kun on koettanut olla polttamatta sisällä vuoden, sen sijaan täällä haisee pöly ja muut ns. Normaalit Tuoksut. Veikkaan silti että nyt on terveellisempi kolo.
 
Last edited:
Onkos Turun suunnalla asuvilla suunnitteilla jotakin toimintaa lähitulevaisuudessa? Sielläpäin asuva kiinnostunut kyseli Turun toiminnasta :)
 
Last edited:
Tällaisena harhailevana kulkurina sitä mielellään vaelluksellaan olisi kiintoisaa kohdata myös toisia jotka samoilla Turun konnuilla kulkevat... :)
 
En tiiä. Itte olen tuuminut käyväni paikallisella Orthancilla siivoamassa kalliomaastoa Örkkien lasinsiruista ja muusta moskasta jossain kohtaa kun on tarpeeksi viileää. En kuulemma liiku tarpeeksi joten tuollainen voi toimia terapiana selälle. Kaveri on siirtänyt hänen hobittimaisuutensa mökille kesäksi joten peli-iltaa tuskin on tapahtumassa. Muutenkaan nuo ei ole olleet avoimia tapahtumia. Saarion Marilla on kiireitä Fantastisen pitojen organisoinnissa ynnä muussa, ja loput aktiivit kai ovat finnconin kimpussa. Ainakaan en kuullut mitään tapahtumista lyhyellä E-con (Tutka) visiitillä männät viikolla.
 
Mietin että pitäisikö Turkumiitit nostaa taas henkiin useamman vuoden tauon jälkeen? Kiinnostaisiko porukkaa mieluummin tapaaminen keskustassa (kirjasto? kahvila? tms?) vai esimerkiksi luontoon suuntaaminen (Ruissalo? Pomponrahka? Friskalan lahti? joku muu?)? En osaa ehdottaa mitään ajankohdaksi. Miulla on jokunen reissu tässä tammi-helmikuussa, mutta katsotaan miten aikataulut sattuis kohilleen. Maaliskuussa alkaa taas kevätseuranta, joten silloin voisin hakeutua mieluummin luontokohteeseen. Ja jos niin pitkälle venähtää niin olen kyllä keskiaikamarkkinoilla taas kesäkuun lopussa.
 
Kirjaston kahvila lienee helpoin paikka miittiä ajatellen talvisaikaan, vaan mitä siellä sitten tehtäisiin? Jossain vaiheessa tuumi kyllä että ottaisi kotiprintterillä mustavalkokopion Kontu-kartasta (6-8 A4:ta) johon olisi lykännyt heksakuvion päälle pelaamista varten. Vaan sääntöjä siihen ei sitten jaksanut sen kummemmin miettiä. Tunnen kyllä luontokohteita Turun seudulla jotenkuten, mutta kun tuota vaivaa on niin vanha varmasti hidastaa muuta väkeä.
 
En tiedä tarvitseeko siellä mitään tiettyä tekemistä olla etukäteen suunniteltuna (saa toki miettiä jos haluaa). Jos vaikka tutustuis (nykyisiin) paikallisiin kontulaisiin ja näkis tuttuja? Miltä kuullostaisi näkeminen vaikka ensiviikolla tai seuraavalla? Tosin 30.-31.1. mie oon reissussa muualla. Vai tuleeko nämä liian pian?

Luontokohteista sen verran et tuskin miekään kovin nopeella tahdilla etenen kun jään ihmettelemään elollista ja elotonta mitä milloinkin sattuu löytymään ja jos lapsi on mukana niin hän varsinkin tutkii kaikenlaista.
 
Ylös