Turku-miitti?

Ereine

Kontulainen
Suljin edellisen keskustelun pyynnöstä.

Onko kiinnostusta esim. kahvilamiittiin nyt syksyllä? Minulla lokakuu saattaa olla vähän kiireinen mutta luulen että pari tuntia miittiin löytyy jostain ja tekee hyvää.
 
Hiukan kiireiseltä tuo miullakin vaikuttaa mutta toisaalta miulla olisi asiaakin sinnepäin Suomea. Miulle kävisivät arkipäivät, mieluiten alkuviikoista, paremmin kuin viikonloput.
 
Ilmojen kylmetessä kahvilamiittiä tai sitten jokin miitti, jossa käydään jossain Turun kohteessa. Turun linna ja Ruissalo on nähty. Jokin museokin voisi kiinnostaa ja jos museon yhteydessä on mukava kahvila, johon voisi kierroksen jälkeen poiketa. Lokakuun loppu on myös kiireistä aikaa minulle, mutta tätähän ehtii nyt miettiä vaikka marraskuulle?
 
Minullekin sopii marraskuu paremmin, silloin mahdollisesti arkipäivätkin (ja sopivat ne muutenkin mutta vasta illalla).
 
Monet Turun museoista näyttävät olevan kiinni marraskuun loppupäiville asti tai sitten joissakin vaihtuu näyttely, eli marraskuusta 2-3 viikkoa eivät kaikki kohteet tarjoa mahdollisuutta kierrokseen. Itse kaipaisin kahvilamiitin kylkeen pienoisen aktiviteetin, etten vallan turhaudu. En ole tullut Turkuun tutustuneeksi tarpeeksi niin uutta nähtävääkin piisaisi, kun vain keksisi sopivan marraskuisen kohteen jonka voi päättää mukavasti johonkin kahvilaan.
 
Miten olisi Aboa Vetus (& Ars Nova), jos se ei ole tuttu entuudestaan? Siellä on myös erittäin hyvä kahvila.
 
Aboa Vetuksessa on vielä riimusauvat ja kirjoituksenhistoriaa esillä helmikuuhun asti. Olen ne jo nähnyt siellä. Toisaalta marraskuussa on Hobitin jonotus ja sinne olen suuntaamassa. Sen alkamisesta ei ole tietoa.
 
Hi all, I am a US student/researcher in Turku for the year. Kati told me that this post was about a small Turku meetup, and I am interested in joining you guys if you think there will be some English involved =]. I'm taking Finnish class, but I have a very small vocabulary at the moment.

When you confirm your meeting place and time, please post it in English as well so I can come along and meet you all. I also plan on joining the moot later in November if I can get a spot!

Cheers,
Mitchell
 
When we deside the meetingday, Qohelet will give more information in english in e-mail. We just plannin if we go to museum and cafe. When? Must deside very soon. November 8th or 9th? Or maybe 15th or 16th?

Hmm, olisiko viikonloppu kuitenkin marraskuussa paras ajankohta. En tiedä Hobitin jonotuksista tuon taivaallista, pienessä Turkussa kun ei tapahdu niin paljon juttuja. Aboa Vetuksen riimuhommelit voisi kiinnostaa. Onko muita ajankohtia mielessä, kuin yllä heittämäni viikonlopun päivät. Mulle toki sopii muukin päivä, vaikka perjantai. Pitää vaan varmistaa museon aukioloaikoja.
 
Nyt on lokakuun kiireet eletty ja lomaviikko takana, joten voin katsoa tästä taas eteenpäin ja kohti joulua. Marraskuu näyttää nyt vielä kovin tyhjältä tekemisen kannalta. Miittiä kehiin.
 
Yhyy, heikolta näytää (ja kuuluu myös) tämä Turun ja lähikuntien vointi. Ihmisiä toki olisi, mutta ei ole yhtä helppoa saada koottua kaikkia samaan aikaan samaan paikkaan. Täällä on Qohelet ollut s-postilla yhteyksissä muutamiin Turussa asuviin, mutta ei ole viestitystä tullut tänne saakka. Kohta pukkaa joulukuu, Hobitin ensi-ilta ja muuta hässäkkää. Ellei sitten nähdä vaikka Hobittia katsomassa ensimmäisen illan 17.30 näytöksessä? Minulla on lippu siihen (erittäin toivotulle istumapaikalle kaiken lisäksi :D.)

Miitin suhteen olen heittänyt monia hansikkaita jo nurkkiin täällä omissa oloissani.
 
I just found this post again since the last forum was changed. I am not sure when the planned meet-up is, but please let me know what you guys are doing in Turku and I will join up! As a reminder, I can't read Finnish yet, so if you are able to translate anything important from above, that would be great!!
 
Are any of you guys planning on watching the hobbit when it is available in Turku? Also, is anyone traveling to Helsinki this week for the premiere? If so, I left my sleeping bag at Merri's apartment this weekend, and it would be great if someone could pick it up for me!
 
Hämeenkoskimiitissä mietittiin, että voitaisiin pitää Turkumiittiä kun @martalex vielä on Suomessa. Käyn Turun suunnalla niin, että kerkeäisin miittaamaan esimerkiksi 23. tai 24.3. Kävisikö jompikumpi niistä? Kellonaika? Paikka?
 
Minä satun olemaan juuri silloin toisella paikkakunnalla, muuten miittaaminen kyllä kiinnostaa.
 
Minustakin olisi kiva päästä käymään Turussa vielä ennen kuin martalex lähtee pois Suomesta,
mutta miittaamaan pääsisin vasta toukokuussa.
 
Entä 11.-12.4. tai 23.-26.4. tai 3.-4.5. tai 11.-13.5.? Olisiko noissa joku päivä joka sopisi?
 
Minulle pitäisi sopia noista mikä tahansa, ainakaan vielä ei ole ilmennyt mitään ohjelmaa niin pitkälle.
 
Itselleni kävisi ainakin toistaiseksi 11.-12.4. ja 11.-12.5. Tällä hetkellä nuo päivät ovat kalenterissani tyhjiä, joten mikä tahansa kellonlyömä kelpaa. Mukavaahan se tietysti on, jos saa nukkua pitkään aamuisin.
 
Ylös