Unelmia

Imithuel

Hobitti
No niin eli kysymys kuuluu onko teillä unelmia?
Jos,niin millaisia?
Haluaisitko matkustaa/muuttaa jonnekkin? Perhe?
Ammatti? Mitä vaan!
Jos tästä tulee jotain niin kerron omat unelmani sitten.
 
Kaikillahan on unelmia. Yksikään unelmistani ei ole toteutunut, mutta onhan tässä aikaa. Joskus olen aivan ala-maissa huomatessani todellisuuden. Mikä on sitten unelmani? Aion kertoa sen vasta kun se on totta - jos se tulee ikinä olemaan totta.
 
Minulla on unelmia. Pieniä ja suuria. Vähemmän tärkeitä ja erittäin tärkeitä. Osa on jo käynyt toteen kokonaan, osa puoliksi. Osa ehkä toteutuu joskus ja osa sitten vähän myöhemmin. Ja osa ei koskaan.

(Tuskin opin ikinä lentämään...) :D
 
Hieman hassu kysymys, koska eiköhän jokaisella ihmisellä ole unelmia. Elämä olisi aika tyhjää jos ei olisi mitään mistä unelmoida. Minun unelmani ovat niinkin arkisia kuin elää terveenä, löytää ihana mies, mennä joskus naimisiin ja saada lapsia.

Yhden unelmani toteutan toivottavasti kesällä, jos pääsen aupairiksi Englantiin. Olen aina halunnut matkustaa Englantiin, mutten ole koskaan siellä vielä käynyt. Ajattelin, että jos lähden sinne lomalle, rahat loppuvat viikossa. Ja koska olen alan ammattilainen ajattelin että aupairin hommat olisivat mielekkäitä ja "helppoja". Hakupaperit laitoin pari viikkoa sitten ja nyt odotellaan kärsimättömänä pääsenkö toteuttamaan yhden unelmani. :)

Mitenkäs te muut, unelmoitteko yleensä asioista jotka voivat toteutua vai ns. saavuttamattomista asioista?
 
Melilot sanoi:
Mitenkäs te muut, unelmoitteko yleensä asioista jotka voivat toteutua vai ns. saavuttamattomista asioista?

Mä ainakin yleensä unelmoin lähinnä asioista, jotka voi toteutua. Mietin, kuinka moni asia elämässä voi mennä päin persettä ja toivon sitten, etteivät ne menisi. Minusta "mitä haluat elämältäsi" on tosi hassu kysymys, sehän menee paremminkin niin, että mitä elämä haluaa minusta..

No, anyway, tällä hetkellä toivoisin kai vain, että pysyisin terveenä ja joskus saisin töitä. Ne on ne tärkeimmät. Sitten tietysti kun vähän laajentaa, niin toivoisin, että saisin aikaiseksi jotain järkevää elämäni aikana ja että kaikilla läheisilläni menisi hyvin ja maailma olisi parempi paikka sitten kun täältä lähden. Mutta tuskinpa kaikki tulee aina menemään hyvin. Ei elämästä selviä ilman tuskaa, niin se vain on.
 
Mie unelmoin monista asioista.Unelmia on niin monta ettei niitä pysty luetteleen!!
Mun yks unelma on että musta tulee isona elokuvakriitikko tai copywriter.
 
Luulisin kaikilla olevan unelmia, itse en ainakaan selviäisi päivistä ilman niitä! Unelmoin usein pienistä asioista jotka toivon joskus toteutuvan ja ne usein ovat realistisia. Tosin tietenkin osa saattaa olla hieman suuria unelmia eli epäilen niiden mahdollisuuksia toteutua koskaan. Mutta olen kokenut senkin että mahdottomalta tuntuva unelma toteutuukin odottomatta! Ja sekös vasta ihanaa onkin! Vuosi sitten toteutui unelmani saada rakastamani hevonen omakseni, uskoin sen olevan saavuttamaton unelma mistä voin vain uneksia. Toisin kävi ja nyt elän osittain tuossa unelmassani! Älkää koskaan lopettako uskomasta unelmiinne! (elleivät ne ole täysin mahdottomia :D )
Uskon myös että unelmani matkata joskus Uuteen-Seelantiin tai Austraaliaan tai johonkin sinneppäin maaimaa toteutuu joskus, mutta siihen voi mennä aikaa. Jaksan kyllä odottaa vaikka olenkin hieman malttamaton.
Tietenkin on myös niitä unelmia mitä on hauska miettiä juuri ennen nukahtamista. Kuten se että joskus joku keksisi keinon matkustaa ajassa taakseppäin tai jopa toiseen maailmaan jota me pidämme vain satuna! :lol:
 
Okei myönnetään, kysymys oli hiukan hassu. Mut silti tiiän joitain ihmisiä jotka ei jaksa unelmoida tai sit ne ei van oo kertonu niistä mulle :wink:
Mun unelmat on hyvin tavanomaisia eli lapsia,ihana mies,hyvä ammatti jne... Mut haluaisin myös nähdä maailmaa ja tutustua eri kulttuureihin.
Joskus pienenä unelmoin missiksi tulemisesta,mut se on vaan unelma, ei se ikinä toteudu. Pituuskin on niin lyhyt...
 
Minun unelmani ovat suurin osa ihan niitä tavallisia. Että läheisille ei tapahdu mitään, saan hyvän ammatin, pysyn terveenä, ja muuta sellasta.

Vaikka on (tietysti) niitä aika itsekkäitäkin unelmia. Siis sellaisia, että olisi kaikessa parempi, kauniimpi, urheilullisempi ja muuta vaatimatonta. Mutta en todellakaan odota, että tuollaiset toteutuisivat. Ne nyt on enemmän sellaisia, että jos menee pieleen tai on on huono päivä niin mutisee, että "voi vitsi, jos..."

Maltahwesta sanoi:
Uskon myös että unelmani matkata joskus Uuteen-Seelantiin...

Minäkin olen haaveillut matkasta Uuteen-Seelantiin. Muutenkin se kuulostaa upealta maalta ja lisäksi olisi tietysti hauska nähdä paikkoja, joissa TSH kuvattiin...

Haaveile tosissani asioista, jotka yleensä voivat toteutua. Omasta mielestäni ainakaan unelmani eivät ole mitään mahdottomia, mutta vain yksi niistä isommista unelmista on toteutunut. Olin nimittäin aina haaveillut koirasta tai ylipäänsä jostain eläimestä ja sain koiran sitten lopulta.
 
Minäkin olen unelmoinut Uuteen-Seelantiin matkaamisesta. Ja yleisestikkin olisi ihana asua jossain todella kauniissa maassa, vaikka jossain italialaisessa uneliaassa pikkukylässä. Nykyään se on ihan mahdollista. Aah, kasvattaisi appelsiineja ja keikkuisi kylällä hellemekossa ja olkihatussa mukavien italiaanojen kanssa...
 
"I have a dream, that one day..."

Tuo Mewin kommentti piti kyllä paikkansa. Unelmia on ihan liikaa. Mutta tietysti se, että saa hyvän tulevaisuuden.

ÄÄnestys on muuten äärimmäisen tiukka. :D
 
Tietenkin minulla on unelmia. Eikö kaikilla ole ainakin jonkinmoisia unelmia?!

Ajattelen, että on kahdenlaisia unelmia. Toiset ovat sellaisia arkipäiväisiä pikkujuttuja, jotka ovat paljon realistisempia kuin ne toiset. Tyyliin "olisipa jo kesä" jne. :)

Ne toiset taas ovat sellaisia haaveita, joita ei ehkä koskaan pysty saavuttamaan. Näistä esimerkkinä matka Keski-Maahan. :wink:
 
"Unelmoin" mahdottomista asioista. Niistä on turha täällä puhua.
 
Eikös tuo ole aika tyhmä kysymys. Varmasti kukaan ei vastaa ei, (ellei sitten aivan vitsillä.)

Minulla on liikaa unelmia, niitä ei varmasti tähän pystyisi listaamaan. On semmoisia pieniä, hetkellisiä (olisipa suklaata), ja suurempia, pysyvämpiä (vaikkapa matka sinne Keski-Maahan).

Tällä hetkellä toivon kesää ja suklaata.

Ilman unelmia ei tule toimeen, mutta ei niitä kyllä saisi aivan mahdottomiin olla, muutenhan elämä jää elämättä kun vaan unelmoi.

[/höpöä]
 
Neala. sanoi:
Tällä hetkellä toivon kesää ja suklaata.

:D Minä taas unelmoin vasta keväästä! Ajatelkaapas nyt, ihanammalta ne ensimmäiset kevään lämpöiset päivät auringon paisteessa tuntuvat kuin kesällä paahtava aurinko. Siis kesälläkin on ihanaa, mutta juuri nyt toivoisin sen kevään jo tulevan! Voisi hylätä untuvatakit sun muut ja nauttia keväästä!
 
On muuten harvinaisen harvinaista että on 100% yhdessä vaihtoehdossa kun on jo 37 tyyppiä käynyt vetämässä punaisen viivan. Luulisi että vastaan olisi tullut edes yksi tihulainen tai jonkin sortin apaattinen angstittaja. :p

En nyt ole varma käyttäisinkö tästä sanaa unelma, mutta maailman tilanne ärsyttää minua suuresti. En nyt kuitenkaan rupea tässä vaiheessa tylsistyttämään kaikkia luennoimalla mikä mättää. Ei minulla ole kovin kummoista suunnitelmaa, mutta kuitenkin jonkin asteen pakkomielle tehdä asialle jotain. Kyllä sekin kelpaa että joku muu tekee jotakin ja minä voin vain chillata tietenkin. :)

Niin tämä kyllä kuulostaa aika tyhmältä, tämä onkin vähän simppeli versio. :)
 
Suurin unelmani on kaiketi olla kirjailija. Se lienee mahdotonta, mutta silti en luovuta ainakaan vielä.
Pienempiä unelmia ovat oma perhe, työ ja terveys.
Toisaalta haluaisin matkustella ja nähdä maailmaa.
Arkipäivän unelmiin kuuluu kesä, ystävien kanssa vietetty aika, kiva kampaus, uudet vaatteet....
Muistaakseni yksikään suuremmista unelmistani ei ole käynyt toteen, mutta ei minulla toisaalta ole nuorempana sellaisia ollutkaan.
 
Minullakin on unelmia.. (Ylläri!!) Tietenkin, koska olin vasta 16, minulla on kaikki suuret valinnat edessä.. Yksi lähiajan unelmista on että pääsen toivomaani lukioon. Toinen mistä unelmoin on, että saan viettää kaksi hauskaa viikkoa Espanjassa, kun lähdemme sinne kouluprojektin takia.. Tietenkin minulla on unelmia myös tulevaisuudelle.. Ura, perhe, ym. vastaavaa.. Mutta nuo ei ole vielä tämän hetken tärkeimpiä kysymyksiä...
 
Kyllä niitä unelmia on matkan varrella muutamia kertynyt.

Vielä jonakin päivänä haluaisin matkustaa yksin tai erityisen hyvän ystäväni kanssa San Franciscoon. Mukana ei olisi mitään hienoja varusteita tai kyytejä suunniteltu etukäteen. Kunhan vain lähdettäisiin ja pidettäisiin se siinä itse tarkoituksena. Haluaisin jotain todella aitoa.
Kaipa se on siis jonkinlainen unelma, hieman hassu sellainen, mutta kuitenkin syöpynyt päähäni.

"Hänelle, joka eli elämän."
Haluan kuulla nuo sanat vielä joskus muistotilaisuudessani.
 
Ylös