Unista

Minun ei olisi selvästikään pitänyt illalla kuunnella Arwenin Bohemian Rhapsodyä.
Vanha juttu näköjään ja ihan offiakin vielä, mutta uteliaisuus heräsi - missähän tuon voisi kuunnella (tai voiko)?
 
Kiitos! Varsin tyylikäs versio imho. Sound of Silence toimi myös mulle. Pitää ottaa loputkin kuunteluun.

Selvyyden vuoksi: ymmärsinkö oikein että meidän oma @Arwen Undomiel Iltatähti siinä tulkitsee?

Edit. Sori, tää viesti oli jo ihan totaalista offia!
 
Selvyyden vuoksi: ymmärsinkö oikein että meidän oma @Arwen Undomiel Iltatähti siinä tulkitsee?

Minäpä minä. Tosin vanhahan tuo jo on, onneksi. Perfektionismini puskee päälle niin voimakkaasti, että ensimmäisenä rupean miettimään, miten osaisin tehdä niin paljon paremman (ja nyt kun sain ihan oikean TIETOKONEEN ei laatukaan enää muistuta varhaista 40-lukua) enkä suinkaan sitä, että joku juuri julkaisi nimeni internetissä lupaa kysymättä yes I'm looking at you Merri. (Vink vink, youtube-kanavallani on paljon laadukkaampaa kamaa, kuin soundcloudissa, jota käytin joskus, kun en vielä pystynyt äänittämään kunnolla).

Tämän offimmaksi ei voi enää mennä.
 
Lähdin tuon linkin kanssa siitä, että olet jo itse julkaissut nimesi, joten en voi tehdä enempää vahinkoa, ja että jos et oikeasti olisi koskaan halunnut linkkiä jaettavaksi omalla nimelläsi, niin olisit luonut tunnuksen taiteilijanimellä :)
 
youtube-kanavallani on paljon laadukkaampaa kamaa, kuin soundcloudissa, jota käytin joskus, kun en vielä pystynyt äänittämään kunnolla
Jatkan offia vielä tämän viestin verran, mutta mistähän tuon youtube-kanavan löytäisi? Saa laittaa vaikka yksärillä jollet halua jakaa, mutta mielelläni kuúntelisin enemmänkin.
 
Jep, joku voi tulla tänne tilittämään ties mitä salaisuuksia turvallisesti nimimerkin suojista ja sitten hänet yhdistetään iloisesti oikeaan nimeen. Miten meni noin niinku omasta mielestä, Merri?

Näin unta, jossa Sauron oli antanut Mordorille oman nimen, eikä HALTI TIENNYT SITÄ! Siinä vaiheessa unta olisi pitänyt tajuta, että tämä on aivan liian epärealistista ollakseen totta.
 
Näin unta, että olin Micin ja Atheonin kanssa seikkailupuistossa talvella. Seikkailupuiston kaikki lumi olikin syötävää jäätelöä ja söimmekin sitä pitkin päivää aika paljon. Yövyimme puistossa ja aamulla herätessäni Mic ja Atheon olivat syöneet IHAN KAIKEN jäätelölumen yön aikana! Oli kuulemma niin hyvää, ettei voinut lopettaa syömistä. Olin vihainen, varsinkin kun molemmat vaan naureskelivat.
 
Minä taas näin unta jossa esiintyi kyllä lukuinen määrä kontulaisia (mm Rora, Halti, ehkä Pagbakin), mutta se on jo hämärtynyt mielestä aika pitkälti. Sen kuitenkin muistan että uni sijoittui meidän suvun tilalle Kymenlaaksoon ja että olin uimassa ison kontulaisporukan kanssa kun @Henane kertoi että hän söi lapsena niin nopeasti ja paljon että hän sai hampaiden väliin asennettavan verkon joka hidasti syömistä ja että hänellä oli kaveri joka halusi aina kaikessa olla erikoisempi kuin muut ja omistaa asioita joita ei muilla ole ja siksi tämä kaveri varasti henanen verkon...
Muistaakseni Rora ei kyseisessä unessa halunnut uimaan vaan istui vain laiturilla ja minulla oli niin iso putkikassi että sain tehtyä siitä teltan itselleni jos tuin kassin katon jollain kepeillä.
 
Mä näen aina silloin tällöin unia jotka on varsin arkisia. Näin kävi taas kun löysin itseni vaeltamassa oikeasti jo lopettaneen vähittäistavarakaupan käytäviä etsien tarkoin hyllyjä tutkien jotain tiettyä tuotetta. Tuotetta ei löytynyt joten tyydyin lähinnä vastaavaan, ja polkaisin kotiin tuosta n kilsan päästä. Uni hyppäsi kai pari viikkoa eteenpäin, ja rasia oli tyhjentynyt. Vein sen roskikseen ja muiden roskien päältä löysin jonkun naapurin dumpanneen tietyn tuotteen rasian. Poimin sen yhtiöroskiksesta, puhdistin ja se sopi täsmälleen siihen kohtaan hyllyä missä oli ollut vuosia ärsyttänyt kolo. Tässä kohtaa tajusin kyseessä olevan unen, sillä eihän tuollaista voi oikeasti käydä.
 
Uneksin äsken siitä että olin haalinut itselleni joukon eläimiä joiden kanssa minun oli vaan todella vaikea pärjätä. Ne olivat liian kovia ja vaativia minulle. Jostain syystä vaan ostelin niitä lisää ja lisää etsiessäni itselleni sopivaa.
Minulla oli ainakin kaksi dobermannia jotka minun piti kouluttaa, mutta en uskaltanut lähestyä niitä kun tiesin että ne alkavat rähistä ja purra. Olivat aina kytkettynä varaston seinään. Sitten minulla oli tiikeri jota uskalsin juuri ja juuri silittää, joku vähän helpompi koira joka sai olla sisällä ja valtava itsepäinen sika. Lisäksi minulla oli päivähoidossa mies joka soitti jonkinlaisia ulkomaalaisia heimorumpuja ja hän ei millään olisi jättänyt rumpuja valvomatta minnekään edes ruokailun ajaksi.
 
Uneksin äsken siitä että olin haalinut itselleni joukon eläimiä joiden kanssa minun oli vaan todella vaikea pärjätä.
Minä näin viime yönä hyvin samanlaista unta! Minulla oli hieman varastomainen talo, jonka jokaisessa huoneessa oli 2–3 eri eläintä omassa sopessaan, jokaista eläintä kymmeniä. Oli kaneja, hamstereita, marsuja, kissoja ja koiria ainakin. Ja kun niitä yritti ruokkia, seurasi väkivaltaisuuksia, kun ne kymmenen lajitoverit eivät pystyneet jakamaan, tai koska toisten lajien edustajat eivät sietänet ajatusta, että nuo toiset saivat ruokansa aikaisemmin. Jossain kohta unta tehtäväni oli harjata kaikki eläimet, koska ne olivat jotenkin saastaisia ja takkuisia, eivätkä useimman niistä tykänneet siitä yhtään. Joukossa oli myös sairaita eläimiä ja taisin löytää myös kuolleita pikkujyrsijöitä.
Kyseenalaistin koko unen ajan, että mikähän järki siinä on, että on tällainen eläintarha.
 
En muista olenko aikoinani kirjoitellut tähän topiciin. Unet ovat minulle hirveän tärkeitä ja kun olen vuosien myötä alkanut kiinnittämään niihin enemmän huomiota, olen hahmottanut yhä enemmän mekaniikoita joilla ainakin omat uneni toimivat. Minulla on selkeästi erilaisia uneksimisen tasoja. On sellaisia hyvin ns. kevyitä unia joissa kaikki saattaa muuttua hetkessä kun jokin ajatus pälkähtää päähän ja mikään ei tunnu miltään, ja sitten on "kiinteämpiä" unen tasoja joissa kaikki tuntuu paljon todellisemmalta ja unen maailma ei muutu niin nopeasti. Myöskään en pysty itse kovin helposti vaikuttamaan ympäröivään maailmaan näissä kiinteissä unissa.

Jotkut pelottavimmat uneni tuntuvat sijoittuvan vakiintuneisiin paikkoihin unimaailmassa. Paikkojen ulkonäkö vaihtelee mutta ilmapiiristä tunnistan ne samoiksi paikoiksi. Toinen näistä, jolle yhdessä unessa kuulin nimen "Terra Umbrum" on hirvittävä, vaarallisen tuntuinen paikka täynnä vihaa ja väkivallan uhkaa. Tätä nykyä en enää löydä sinne unissani, vaan löydän vain ovia ja muureja jotka on rakennettu sen ympärille.

Toinen paikka, jota yhdessä unessa kutsuttiin nimellä "Morga" ei ole niin välittömän uhkaava. Se on harmaa ja kylmä, ja siellä on voimakas tuntu kätketyistä asioista jotka eivät välttämättä ole hirveän mukavia. Näistä unista tulee aina fiilis että liikun jossain mielen alueella joka on niin vanhaa ja käyttämätöntä että sillä ei ole mitään tekemistä sivistyneen järjen kanssa, ja siksi se tuntuu epämääräisen pelottavalta.

Sitten toisaalta näen hirveän paljon tarinaunia jotka toisinaan vaikuttavat valveilla miettiessä järjettömiltä, mutta aina joskus ihan kiinnostavilta ja selkeiltä. Olen joitakin unia kirjannut ylös uniblogiin: https://dreamdom.blogspot.fi/
 
Raumlaisten jaaritusten lukemisella on oudot sivuvaikutukset.
Metkaa murretta tulee ilmeisesti luettua niin ajatuksella, että Tasalan Vilkun, Hakkrin Iiron ja Anundilan Galkken edesottamukset tunkevat uniinkin. Varsinkin unen ja valveen välillä puolihorteessa mieli keksii tyystin uusia jaarituksia, kuten että "kun gapteenil on kaks kerta koreemp takki, ni gapteenill pitä sano huomend kaks kerta kauniimmi," ja että norsusta saa lihaa "kaks tramboliininmitta."
 
Viime yönä unessani entti puhui minulle ja kehotti kastelemaan muuatta kasvia. Seikka ei vaikuttanut minua mitenkään hämmästyttävän: totta kai entit tällaista tekevät meidän jokapäiväisessä elämässämme.
Aamulla herätessäni tajusin, ettei minulle ole entti koskaan oikeasti puhunut. Sääli. Mutta eihän sitä koskaan tiedä...
 
Toissayönä näin unta joka on varsinainen tyyppiesimerkki pelottavista unista jotka eivät kuitenkaan ole painajaisia.
Oli aika hämärää ja kävelin keittiönikkunan ohi kun luulin nähneeni suden piha-aidan takana. Vähän ajan päästä kerroin äidilleni mitä olin kuvitellut nähneeni ja katsoin uudetaan ulos niin sielläkös se jökötti. Valtava harmaa urossusi ja tuijotti sisälle.
Välissä tapahtui jotain mitä en enää muista, mutta jotenkin päädyin pihalle hätistelemään sutta pois ja se otti käteni suuhunsa. Aina kun yritin huiskia sitä menemään pois se nappasi kädestäni kiinni. Ei purrut kovaa tai mitään. Tavallaan vähän kuin tanssimme yhdessä. Minulla käsi suden suussa. Susi selvästi leikki. Pikkuhiljaa tutustuttiin ja vaikka olin todella varautunut otuksen seurassa niin unen loppupuolella olin jo vähän huolissanikin kun en ollut nähnyt sutta hetkeen.
 
Tuplapostaus, mutta viime yönä näin unta jossa minulla oli suursormus. No minullahan ON, mutta se oli se Y´The sormus ja oku havitteli sitä. Se oli minulla työpöydän laatikossa, mutta onneksi ehdin ottaa sen turvaan kun väki tuli sitä kaivelemaan. Unessa muistan pohtineeni että haluan pitää sormuksen salassa mahdollisimman pitkään, mutta todennäköisesti tarinan edistyessä se vaan jossain vaiheessa tulee paljastumaan. Ei paljastunut ainakaan sinä aikana mitä unta ehdin katsella.
 
Unissani tahtoo esiintyä joskus toistuvia kaupunginosia, ostoskeskuksia, niiden kerroksia, käytäviä, kirjakauppoja jne., joita ei kuitenkaan ole olemassa hereilläolevien tuntemassa paikallisessa ulottuvuudessa (kuten me takuulla todellisuusjuurevat ihmiset [... " "] sanomme).
 
Last edited:
Ylös