Heips. Konnussa ei kuulemma ole ennen ropetettu, joten kokeillaanpa sellaista. Kyseessä on varionti perinteisestä ihmissusipelistä; hieman hahmoja muutettu, säännöt sinällään ovat samat. Ne löytyvät tuosta alempaa.
Itse aion toimia PJ:nä, mutta olisi mukavaa, jos saisin jonkun, joka mahdollisesti voisi olla sijainen jos minulle tulisi jokin este. Annan kyllä hänelle täsmälliset ohjeet.
Ilmoittautukaa mukaan yksärillä, jos haluatte osallistua, ja kertokaa hahmonne ammatti ja hieman historiaa, jos keksitte. Merkitsen sitten tähän topiin ilmoittautuneet ja ammatit.
Peliin otetaan mukaan 20-25 pelaajaa, riippuu siitä, kuinka moni innostuu. Jos tarvittavaa määrää ei saada, voidaan kokeilla pienemmälläkin porukalla.
Päivä on sunnuntain ja torstain välillä, yö taas torstain ja sunnuntain.
Kylässä on x- kyläläistä. Kyläläiset puhuvat Päivän aikana topikissa epäilyksistään usvajaisten suhteen, ja heidän on joka Päivä äänestettävä, kuka vaikuttaa usvajaiselta -> eniten ääniä saanut kyläläinen lynkataan. Äänestys muodossa ++ Nimi
Kun olet kerran äänestänyt, et saa enää vaihtaa, ja kahta ei myöskään lynkata saman päivän aikana. Jos useampi saa saman verran ääniä, ensimmäisenä äänensä saanut lynkataan.
Kuolleiden on pysyttävä kuolleina; ei kommentointia topikissa tai yksitysviesteillä. Spekuloida voidaan sitten pelin päätyttyä
Kyläläisten joukossa on myös...
2-3 usvajaista, jotka Yön aikana sopivat yksityisviesteillä, kenet kylästä surmaavat sinä Yönä. Valittu uhri ilmoitetaan yksityisviestinä pelinjohtajalle (=minulle, ellei kukaan muu tahdo?), ja pelinjohtaja ilmoittaa Päivän koittaessa topikissa, kuka on kuollut. Usvajaiset yrittävät äänestää mahdollisimman monta viatonta kyläläistä lynkattavaksi. Myöskin kuolintapaa saa ehdottaa.
1 Uhrautuja, joka kuuluu kyläläisten joukkoon. Ainoa poikkeus on, että Uhrautuja toivoo usvajaisten voittoa, ja on valmis menemään jopa niin pitkälle, että äänestää itsensä lynkattavaksi, mikäli siitä on apua näille. Pelin alussa ilmoitan uhrautujalle yhden usvajaisen nimen, joka saa päättää, kertooko myös muista.
2 Samoojaa. Kuten kaikki muut, Samooja on tavallinen kyläläinen. Hän elää Päivisin tavallista elämää, mutta Yöllä hän suojelee jotakuta. Mikäli usvajaiset valitsevat Samoojan suojeleman henkilön uhrikseen, tämä ei kuole (ainakaan sinä Yönä); usvajaiset eivät rohkene vastustaa Samoojaa. Samooja lähettää joka Päivän aikana yksityisviestin pelinjohtajalle, ketä suojelee seuraavana Yönä. Samooja ei kuitenkaan voi suojella samaa henkilöä useampaa Yötä peräkkäin.
1 Näkijä, kyläläinen, joka omaa kyvyn nähdä unia henkilöiden todellisesta olemuksesta. Näkijä ilmoittaa pelinjohtajalle yksityisviestillä Päivän aikana, kenestä tahtoo nähdä unta seuraavana Yönä -> saa tietää, onko henkilöllä suurempi rooli vai onko tämä vain tavallinen kyläläinen.
1 usvamieli, joka ei itse tiedä olevansa sellainen - vain pelinjohtaja tietää. Mikäli usvajaiset valitsevat hänet uhrikseen, tämä ei kuole, vaan muuttuu myös usvajaiseksi ja on siitä eteenpäin liitossa muiden kanssa. Tässä vaiheessa usvamieli sekä usvajaiset saavat tietää uudesta jäsenestä, mutta muuten asia paljastuu vasta pelin lopussa.
1 kuusimurmeli, joka ei voi kuolla usvajaisten toimesta.
2 vapaamuuraria, jotka kulkevat aina kaksittain. Muut eivät tiedä, keitä nämä ovat, mutta he tuntevat toisensa.
1 kamikazemurmeli. Kuollessaan valitsee yhden henkilön kuolemaan mukanaan - usvajaiseksi epäiltynä. Ilmoittaa joka Yö privalla PJ:lle, kenet valitsee (saa valita joka Yö saman tai eri, ihan miten tahtoo), mikäli kuolee sinä Yönä. Jos kamikazemurmeli kuolee Päivällä, edellisenä Yönä valittu henkilö lähtee mukana
1 ryövääjä, joka saa pelin aikana siepattua jonkun toisen pelaajan kyvyn. Hän ilmoittaa päätöksestään PJ:lle. Vain kerran, kuitenkin, joten harkitkoon tarkkaan.
Ilmoitan rooleista yksärillä ilmoittautuneille.
Kysyttävää?
Ilmoittautuneet:
Vehka, PJ, kutoja
Papa Legba, kylän seppä
Tix, mylläri
Samooja, samooja
Fica, omenatarhuri
Aila, majatalon emäntä
CAPS, lääkäri
Tenio, kirvesmies (pelissä nimellä Louis)
Pikku Myy, siskossarjan vanhin
Haltiamieli, maanviljelijä
Dolphin, räätäli
Miccoh, kulkuri
Aiwendil, kylähullu
Juspe, työtön metsästäjä
Ereinion, kerjäläismunkki
Poppy, piikatyttö
Päivä ja yö vaihtuvat torstaisin sunnuntaisin siten, että su-to on päivä, to-su on yö. Päivällä voivat toimia enemmän kamikazemurmeli ja ryövääjä. Yöllä taas haluan yksäriä Näkijältä, Samoojilta ja usvajaisilta.
Peli päättyy, kun usvajaisia on yhtä paljon kuin kyläläisiä tai kun kaikki usvajaiset ovat kuolleet.
Itse aion toimia PJ:nä, mutta olisi mukavaa, jos saisin jonkun, joka mahdollisesti voisi olla sijainen jos minulle tulisi jokin este. Annan kyllä hänelle täsmälliset ohjeet.
Ilmoittautukaa mukaan yksärillä, jos haluatte osallistua, ja kertokaa hahmonne ammatti ja hieman historiaa, jos keksitte. Merkitsen sitten tähän topiin ilmoittautuneet ja ammatit.
Peliin otetaan mukaan 20-25 pelaajaa, riippuu siitä, kuinka moni innostuu. Jos tarvittavaa määrää ei saada, voidaan kokeilla pienemmälläkin porukalla.
Päivä on sunnuntain ja torstain välillä, yö taas torstain ja sunnuntain.
Kylässä on x- kyläläistä. Kyläläiset puhuvat Päivän aikana topikissa epäilyksistään usvajaisten suhteen, ja heidän on joka Päivä äänestettävä, kuka vaikuttaa usvajaiselta -> eniten ääniä saanut kyläläinen lynkataan. Äänestys muodossa ++ Nimi
Kun olet kerran äänestänyt, et saa enää vaihtaa, ja kahta ei myöskään lynkata saman päivän aikana. Jos useampi saa saman verran ääniä, ensimmäisenä äänensä saanut lynkataan.
Kuolleiden on pysyttävä kuolleina; ei kommentointia topikissa tai yksitysviesteillä. Spekuloida voidaan sitten pelin päätyttyä
Kyläläisten joukossa on myös...
2-3 usvajaista, jotka Yön aikana sopivat yksityisviesteillä, kenet kylästä surmaavat sinä Yönä. Valittu uhri ilmoitetaan yksityisviestinä pelinjohtajalle (=minulle, ellei kukaan muu tahdo?), ja pelinjohtaja ilmoittaa Päivän koittaessa topikissa, kuka on kuollut. Usvajaiset yrittävät äänestää mahdollisimman monta viatonta kyläläistä lynkattavaksi. Myöskin kuolintapaa saa ehdottaa.
1 Uhrautuja, joka kuuluu kyläläisten joukkoon. Ainoa poikkeus on, että Uhrautuja toivoo usvajaisten voittoa, ja on valmis menemään jopa niin pitkälle, että äänestää itsensä lynkattavaksi, mikäli siitä on apua näille. Pelin alussa ilmoitan uhrautujalle yhden usvajaisen nimen, joka saa päättää, kertooko myös muista.
2 Samoojaa. Kuten kaikki muut, Samooja on tavallinen kyläläinen. Hän elää Päivisin tavallista elämää, mutta Yöllä hän suojelee jotakuta. Mikäli usvajaiset valitsevat Samoojan suojeleman henkilön uhrikseen, tämä ei kuole (ainakaan sinä Yönä); usvajaiset eivät rohkene vastustaa Samoojaa. Samooja lähettää joka Päivän aikana yksityisviestin pelinjohtajalle, ketä suojelee seuraavana Yönä. Samooja ei kuitenkaan voi suojella samaa henkilöä useampaa Yötä peräkkäin.
1 Näkijä, kyläläinen, joka omaa kyvyn nähdä unia henkilöiden todellisesta olemuksesta. Näkijä ilmoittaa pelinjohtajalle yksityisviestillä Päivän aikana, kenestä tahtoo nähdä unta seuraavana Yönä -> saa tietää, onko henkilöllä suurempi rooli vai onko tämä vain tavallinen kyläläinen.
1 usvamieli, joka ei itse tiedä olevansa sellainen - vain pelinjohtaja tietää. Mikäli usvajaiset valitsevat hänet uhrikseen, tämä ei kuole, vaan muuttuu myös usvajaiseksi ja on siitä eteenpäin liitossa muiden kanssa. Tässä vaiheessa usvamieli sekä usvajaiset saavat tietää uudesta jäsenestä, mutta muuten asia paljastuu vasta pelin lopussa.
1 kuusimurmeli, joka ei voi kuolla usvajaisten toimesta.
2 vapaamuuraria, jotka kulkevat aina kaksittain. Muut eivät tiedä, keitä nämä ovat, mutta he tuntevat toisensa.
1 kamikazemurmeli. Kuollessaan valitsee yhden henkilön kuolemaan mukanaan - usvajaiseksi epäiltynä. Ilmoittaa joka Yö privalla PJ:lle, kenet valitsee (saa valita joka Yö saman tai eri, ihan miten tahtoo), mikäli kuolee sinä Yönä. Jos kamikazemurmeli kuolee Päivällä, edellisenä Yönä valittu henkilö lähtee mukana
1 ryövääjä, joka saa pelin aikana siepattua jonkun toisen pelaajan kyvyn. Hän ilmoittaa päätöksestään PJ:lle. Vain kerran, kuitenkin, joten harkitkoon tarkkaan.
Ilmoitan rooleista yksärillä ilmoittautuneille.
Kysyttävää?
Ilmoittautuneet:
Vehka, PJ, kutoja
Papa Legba, kylän seppä
Tix, mylläri
Samooja, samooja
Fica, omenatarhuri
Aila, majatalon emäntä
CAPS, lääkäri
Tenio, kirvesmies (pelissä nimellä Louis)
Pikku Myy, siskossarjan vanhin
Haltiamieli, maanviljelijä
Dolphin, räätäli
Miccoh, kulkuri
Aiwendil, kylähullu
Juspe, työtön metsästäjä
Ereinion, kerjäläismunkki
Poppy, piikatyttö
Päivä ja yö vaihtuvat torstaisin sunnuntaisin siten, että su-to on päivä, to-su on yö. Päivällä voivat toimia enemmän kamikazemurmeli ja ryövääjä. Yöllä taas haluan yksäriä Näkijältä, Samoojilta ja usvajaisilta.
Peli päättyy, kun usvajaisia on yhtä paljon kuin kyläläisiä tai kun kaikki usvajaiset ovat kuolleet.