Usvajaisten kylä, offtopic

Eiköhän tässä voi. :p

Lääkäri siis tosiaan oli samooja (vaikka ensimmäisenä yönä kyvyt menivät ihan hukkaan kun suojelin kuusimurmelia :D).

Aila oli ryövääjä ja ryöväsi Poppyn kyvyt. Valitettavasti Poppy oli tavallinen kyläläinen. (ellei sitten ollut usvamieli)

Osan hahmot tiedän, mutta niistä joita en tiedä, voisin koittaa veikata ainakin: Haltiamieli oli toinen samooja, Pikku Myy oli toinen vapaamuurari ja Ereinion oli se usvamieli kuten itsekin veikkaili...?
 
Joo, eli Samooja oli kuusimurmeli, ilmeisesti minut yritettiin ainakin kertaalleen tappaa. :D
Tietysti pelinjohtaja voisi samantien laittaa tänne listan ihmisten rooleista, niin siitä näkisi kerralla että kuka oli kukin.
 
Ai se omena Vehkan pihalla ei todistanut mitään? Minä ainakin varoitin, mutta ette uskoneet. :knockout:

Oli kyllä kiva peli, vaikka ei päässytkään kunnolla pelailemaan, kun minut surmattiin heti. :yuck: Ja Caps ei ollutkaan usvajainen... Niistä viimeisistä sanoistakin tuli vähän epäuskottavat, kun Vehka keksi, että ne oli kirjoitettu johonkin lapulle.
 
Miccoh sanoi:
Ja Caps ei ollutkaan usvajainen... Niistä viimeisistä sanoistakin tuli vähän epäuskottavat, kun Vehka keksi, että ne oli kirjoitettu johonkin lapulle.
Noh, niistä tuli ihan hauska pieni yksityiskohta, usvajaisten ilkeilyä. Vaikkei heillä varaa ollutkaan brassailla, kun me lyötiin ne ihan satanolla ;)

Ja tosiaan, kliseekimppumme Halthmael oli todellakin Capsin ohella toinen samooja. Vuosia sitten Borcodan saarella olin raangerinopissa mestari Bjoornin luona, mutta ei siitä oikein mitään tullut kun nuoren veri veti vielä sotiin. Minusta ei siis varsinaista raangeria tullut, mutta osasinpa kuitenkin niksin jos toisenkin...
Liekö niistä tosin oli juurikaan hyötyä - alkuunsa suojelin veli Ereinionia, jonka te sitten päätitte tappaa, seuraavaksi koetin houkutella usviksen kimppuuni ja suojelin itseäni - mutta ennen kuin Vehka sen vahvistaa, on epäselvää osuiko usvajainen sinä yönä kusimurmeliin vai meikäläiseen? Viimeisenä yönä suojelin sitten Samoojaa, joka oli mokoma kusimurmeli. Ihan turhaa sekin siis.
Olen kyllä vähän pettynyt, jos minua ei koetettu kertaakaan tappaa - kummankaan puolen taholta [15]
 
Täällä kans yksi Coshimormael tunnustautuu. :)
Ja ne ketkä eivät vielä tienneet, niin löysin taskustani "ylimääräistä" rahaa ja tilasin pelin alussa itselleni paidan missä lukee Usvametsän kusimurmeli edessä ja takana Kontu 2006.

Tämä paita minulla oli päällä esimerkiksi Vesilahti-miitissä pari viikkoa sitten. :p

Mylläri oli Näkijä. Sen voinen hänen puolestaan kertoa kun tuossa vieressä istuu eikä ilmeisesti itse jaksa kirjautua nyt sisään Käärmeeseen. ;)
 
No ohhoh, se loppui. Kiitos Vehkalle järjestämisestä. Ainiin, ja kiitos siitä hienosta korpiksi muuttumisesta! Kun aloin tänään lukea viestejä (olen ollut vähän poissa) niin olin ihan varma että minun mukiloitu ja surkea ruumiini vielä jossain vaiheessa halveksuen poltettaisiin. Hyvä näin. :)

Olin itse ihan tietämätön mitä tehdä, en ollut yhtään varautunut mihinkään erikoisrooliin itselleni. Ainakaan mihinkään mikä vaatisi jotain toimia. En oikein tiennyt miten ihmeessä itseni olisin voinut lavastaa syylliseksi. Löytää omenan joka murhapaikalta? "Köh köh, tuooota, en minä vain tiedä mistä ne kaikki omenat ja minun patalappuni ovat sinne ilmestyneet!" Tjsp. Tai siis, ideani läpi olisi ehkä nähty, jos minä olisin keksinyt ne löytäväni jostain. Hmm... Toivottavasti seuraavassa pelissä (jos sellainen järjestetään ja siihen osallistun) en joudu olemaan pahisten puolella, se on niin vaikeaa. Mie olen liian läpikotaisen kiltti hyvis. :grin:

Vielä semmoinen harmitus pelistä: miusta oli ikävää että usvajaisia saatiin niin monta kiinni heti alussa. Huono tuuri ehkäpä, mutta olisi ollut mielenkiintoisempaa pelata jos olisi muutama viatonkin surmattu. Ja minullakin ehkä olisi ollut helpompaa kun en olisi joutunut huomaamaan aina sisään kirjautuessa että "jaaha, siellä on taas usvajainen saanut satamiljoonaa ääntä, mitenpä häntä enää pelastaa".

Ja Haltiamieli: Ei miulle tullut mieleenkään että tuoreissa omenoissani heti talven jälkeen oli jotain mätää. Kuvaannollisesti siis. :grin:
 
Kivahan tämä peli oli, tosin aikani ei oikein riittänyt pelaamiseen. Tähänkään topiin en tainnut kirjoittaa yhtään mitään. :roll:
Mutta hei, on historiallista, että hyvikset voittavat. Tämä taitaa olla toinen peli, jossa olen nähnyt niin käyvän, ja olen nähnyt moooonta peliä...
 
Jos aloitetaan uusi peli, niin luulen, ettei kannata pelata sitä kovin nopeasti, sillä sitä vähemän ihmisiä osallistuu, kun näin kesäisin kaikki kuitenkin lähtevät johonkin maalle lomailemaan, netin ulottumattomiin. :roll:
 
Eiköhän uuden pelin kanssa kannata venailla tuonne syksyyn ainakin, kun ihmiset ovat taas enemmän koneillaan. :) Sitäpaitsi hetki kestää toipua tästä peliväsymyksestäkin, jos uutta heti yrittäisi aloittaa ei siitä mitään tulisi.
 
Kiitoksia Vehkalle pelistä ja sen tuomasta muusta oheisesta sosiaalisesta toiminnasta ;) Kovasti olen nauttinut pelistä, vaikka rooli näkijänä aiheutti ensin valtavan hysteerisen kohtauksen (kuka tahansa muu olisi sattunut siihen paremmin kuin paloviinalta lemahtava Mylläri, mutta ehkäpä siksi olinkin niin viaton... :roll: )

Olisi mukava kuulla jälkipeleinä ihmisten pelistrategioista hieman enemmänkin. Itse palloilin ensimmäisen päivän ympäriinsä ja päätin Myllärin epäluuloja pelaillen nähdä unta Juspesta. Herra oli kuin olikin viaton Myllärin epäilyksistä huolimatta ja kaiken kukkuraksi vielä kuusimurmeli (kävin topikissa nykimässä sivulle ja syntyi liittouma). Pian mukaan liittyi myös muuta luotettavaksi osoittautunutta väkeä.

Seuraavana yönä unelmoin sepästä. Tuli vesiperä, Jästipää kun meni kuolemaan ja vei minua suojelleen CAPS:in vielä mukanaan.

Seuraavana yönä olikin sitten vuorossa jo Fica (tässä unessa Mylläri sai melkeinpä köniinsä kompuroidessaan siellä Uhrautujan kintuissa).. Vehkalta haluaisin kysyä, että pelitopikissa kirjoittamassasi viestissä mainitsit yhtenä yönä että Uhrautujasta ei olisi apua, sillä hän taisteli jotakin muuta vastaan.. Oliko tässä nyt kyse siitä, että näin hänestä unta?

Viimeisenä näin unta Dolphinista (haa!) ja saimme niitattua viimeisenkin usvajaisen! Hienoa me, saa suudella Myllärin varpaita.

Niin. Mylläri ei kyllä onnistunut vielä hankkimaan isäntää itselleen, mutta ehkä uudet hurmaavat ja paljastuneet puolet ja Myllärin oma naisellinen charmi tuottavat vielä tulosta.

Kiitokset pelaajille. :)
 
Olisi kyllä tosi kiva kuulla, ketä usvajaiset yrittivät tappaa minäkin yönä. Eli osuivatko kuusimurmeleihin vai samoojan suojeluksessa oleviin henkilöihin niinä öinä, kun kukaan ei kuollut?

Omasta strategiastani: Lääkäri siis suojeli ensimmäisenä yönä Samoojaa, joka myöhemmin osoittautui kuusimurmeliksi. Toisenä yönä suojeluksessa oli mylläri, ja sitten kuolo jo korjasikin. :D

Saatuani Ailan tiedot päätin heti käyttää voimiani ja ryöstää Poppyn, jonka arvelin olevan usvajainen. Ei ihan osunut, hän olikin vain tavallinen kyläläinen (mutta tietämättään usvamieli). Olisin tietysti ryöstänyt näkijän kyvyt, mutta Vehka kielsi kääntämästä niitä, joiden roolit tiesin. :grin:

Ja arvasin muuten Ereinionin luulevan olevansa usvamieli, kun tämä alkoi puhua kylästä lähtemisestä ja että hän pelkää mitä hänelle saattaa sattua... :p Jos olisin ollut usvis, niin olisin takuulla tappanut hänet samantien. ;)
 
Minä ehdotin ainoastaan Miccohin tappamista, ja se oli sitte ihan umpimähkään (sori, Micco xP), ei siitä syystä että porukka natkutti laiskoista usvajaisista :D (oli kyl huono sattuma et pelin alettua olin viikon Lontoossa, jolloin jäin hirveesti jälkeen)

Ja sitten minut jo nirhattiinkin julmasti. ^^
 
Ja kukaan samooja ei viitsinyt tietenkään suojella minua.. Capsia piti epäillä niissä viimeisissä sanoissa, koska Myy oli koko ajan valittamassa, että Caps kiusaa.
 
Peli oli kyllä erinomaisen viihdyttävä heti alusta alkaen. Olin liitossa useankin pelaajan kanssa (joista kaikki osoittautuivat hyviksiksi). Vähän huono tuuri kävi siinä mielessä että osuimme pariin usvajaiseen jo alkumetreillä - peli jäi lyhyemmäksi kuin mitä olisi voinut.

Kuusimurmelin roolin pelaaminen ei sen erityisempiä taktiikoita vaatinut, kunhan nyt oli sellainen henkivakuutus olemassa. Minua kyllä kiinnostaisi tietää, että yritettiinkö minua listiä yhtenä noista öistä, joina kukaan ei kuollut?

Kiitoksia Vehkalle peli järjestämisestä sekä kaikille pelaajille pelaamisesta. Otetaan uusi peli joskus syksymmällä. :wink:
 
Samooja sanoi:
Minua kyllä kiinnostaisi tietää, että yritettiinkö minua listiä yhtenä noista öistä, joina kukaan ei kuollut?
Ilmeisesti usvajaisparat yrittivät viimeisinä kahtena yönä juurikin sinua ja Juspea, näin Vehka asian ilmaisi. Järjestyksestä en tiedä.
En kyllä anna usvajaisille koskaan anteeksi, ettei minua yritetty tappaa kertaakaan. Kauhean loukkaavaa. :(

;)
 
Mmh, kiitoksia kaikille. Täytyy kyllä sanoa, että olitte aktiivisin ja innostunein ryhmä, mitä olen ikinä peluuttanut. Siispä vielä toiset kiitokset päivieni piristyksestä.

Tix, juuripa sinä. Uhrautuja yritti pitää sinut loitolla mielestään, vaan sinun lahjasi oli vahvempi .Tällaisia hassuja taustajuonia.

Ja ensin yritettiin Samoojaa, sitten Juspea.

Syssymmällä sitten. Vehkakin tahtoo pelaajaksi. ;)
 
Jee jee. Kiitoksia kaikille! Minä tosiaan olin vapaamuurari mikä oli onnekasta sillä tämä oli eka peli ikuna.
 
Pitää vielä kerran kiittää pelistä, kun nyt kesän autan naapurinlasten vahtimisessa niin tämä on mainio keino viihdyttää myös semmoisia +-7v. lapsosia. Kunhan mukana on pari isompaa pelaajaa eli sisarukseni.. Sinänsä hassua etten ole larpannut ikinä ja kuitenkin tuntuu toimivan (paitsi pikkuveljeni kohdalla joka oli ekassa pelissä usvajainen ja heti pelin alettua hyökkäsi yhden kimppuun nirhimään sitä, kukaan ei arvannut sen roolia...)
 
Olisi hyvä jos hahmoista tehtäisiin botteja. Pelin aluksi jokainen pelaaja lähettäisi pelinjohtajalle listan nimistä ja ajankohdista jos hahmolla olisi jotain erityistä vaikutusta muihin hahmoihin. Esmes usvajaisen lista voisi olla tällainen:

1. yö CAPS
2. yö Haltiamieli
3. yö Juspe
jne.

Pelinjohtaja lähettäisi listan takaisin vahvistukseksi (minkä ansiosta pelaajalla olisi edes jossain oma versionsa listasta - nimittäin postilaatikossa) ja pelaaja päivittäisi listaansa milloin vain haluaisi. Jollei pelaajasta kuuluisi mitään pelivuorokaudenajan vaihtuessa, elettäisiin listan mukaan. Näin yksittäinen pelaaja ei voisi halvaannuttaa koko peliä kuten tapahtui pari kertaa.

Karsastan yhä tuota kuiskuttelua. Se johtaa siihen, että kaverit menestyvät paremmin pelissä ja me epäsosiaaliset jänkeröt jäämme tappiolle. Minkäs sille mahtaa. Metapelaamisen sijaan yritin rakentaa pelillisiä jännitteitä hahmojen välille, mutta Haltista ei oikein ollut nahistelukumppaniksi - liian mukava ihminen siviilissä. CAPS onneksi osoittautui mainioksi vastapelaajaksi.
 
Minuakin häiritsi hieman se kuiskuttelu... Varsinkin kun ihmiset sitten pelissä sanoivat että on ilmiselviä johtolankoja, joita emme kuitenkaan kerro kaikille. Mutta kai se on omastakin aktiivisuudesta kiinni, mutta en enää uskaltanut loppuvaiheessa alkaa "kuiskuttelemaan" kenenkään kanssa, koska epäilykset olivat muutenkin kohdistuneet minuun ja viimeiseen usvajaiseen.

Ja ainiin, minulla oli koko ajan semmoinen kuva, että näkijä saa tietää vain onko hahmo tavis vai erikoinen, joten olin aika äimänä kun luin että minut tiedetään uhrautujaksi ja Dolphin usvajaiseksi. Mietiskelin kyllä että mistä hemmetistä ne sen tietää? :) Tosin tässä pelissä melkein kaikki taisivat olla erikoishahmoja, joten olisi ollut aika turhaa näkijälle jos olisi vain sen saanut tietää.
 
Ylös