Uudet ominaisuudet Käärmeessä

Merri

Ylläpitäjä
Vastuuhenkilö
Ylläpitäjä
Etusivulle on oikeaan yläreunaan juuri ennen huoneiden listausta ilmestynyt teksti "Näytä uusimmat viestit". Sitä kun klikkaa, niin alle avautuu lista Käärmeen uusimmista viesteistä. Klikkaa uudelleen, niin se sulkeutuu.

Listan ulkoasu on ruma. Ainakin kirjoittaessani tätä. Siitä saattaa tulla nätimpi, tai sitten ei. Toiminnallisuus on toivottavasti hyödyllinen.

Päivitys!
Listan ulkoasua ja toimintaa kohennettu jonkin verran.

Päivitys #2!
Värkki toimii nyt myös Internet Explorer 8:lla, joskin vähän eri tavalla. Pitää todennäköisesti tukea sitä vielä vajaan vuoden.
 
Nyt kun tuo "Näytä uusimmat viestit" -toiminto on ollut vähän aikaa käytössä, niin onko teillä tullut käytettyä sitä? Onko se hyödyllinen? Jääkö se liian helposti huomaamatta (eli tulee unohdettua sen olemassaolo) tuollaisena erikseen avattavana listana?
 
Itse kun seikkailen ympäriinsä käytännössä lähes pelkästään lukemattomat viestit -näkymän kautta, niin on jäänyt käyttämättä. Voisin kyllä kuvitella hyödyntäväni sitä jos sen saisi auki vaikka tuolta yläpalkin uusimmat viestit -napista tai muuten menemättä varta vasten etusivulle.

(Aihetta sivuten yläreunan uusimmat viestit/tämänpäiväiset viestit -ominaisuuksia ei myöskään tule käytettyä, pelkästään yhdelle vuorokaudelle rajatut viestit eivät kiinnosta enkä oikein tiedä millä perusteella tuo toinen versio uusimmista edes käyttäytyy kun nytkin se näyttää tasan yhtä viestiä. Tuo uusi versio on enemmän sitä mitä odotan moiselta toiminnolta, tietty määrä viimeisimpiä viestejä, olkoot ne kuinka vanhoja tahansa, tai ainakin jotain siihen suuntaan.)
 
Minäkään en oo mitenkään ihastunut "näytä uusimmat viestit" -toimintoon. Se kun ei näytä suoraan kertovan, mitkä ovat oikeasti lukemattomia, ja sen kerran kun olen sitä kokeillut, on pitänyt pähkäillä että no moneltako olin viimeksi Käärmeessä, olinko lukenut jo tuohon kellonaikaan tulleen viestin. Minulle myös jäi hämäräksi montako uutta viestiä se näyttää, koska jossain vaiheessa se näytti vähemmän uusia viestejä kuin mitä minulla oli lukemattomia. Lähtökohtaisesti kuitenkin haluan lukaista kaikki uudet viestit.
 
Minä en ole nykyisen ulkoasun kanssa käyttänyt mitään tämän tapaisia viestikoosteita. Tosin olen myös siirtynyt enemmän sille linjalle käyttäjänä että luen vaan ne huoneet joissa tiedän olevan minua kiinnostavia juttuja keskustelun alla (siksi välillä herään joihinkin keskusteluihin vähän myöhään) niin en tunne itselleni tarpeelliseksikaan käyttää näitä listoja. Aikaisemmin olin hyvinkin aktiivinen listojen käyttäjä.
 
Merri sanoi:
Nyt kun tuo "Näytä uusimmat viestit" -toiminto on ollut vähän aikaa käytössä, niin onko teillä tullut käytettyä sitä? Onko se hyödyllinen? Jääkö se liian helposti huomaamatta (eli tulee unohdettua sen olemassaolo) tuollaisena erikseen avattavana listana?


Minusta erittäin hyödyllinen. Nykyään selaan itseäni kiinnostavat uudet viestit juurikin kyseistä toimintoa käyttäen. Käärmeessä lähetetään kuitenkin viestejä melko vähän per päivä, joten harvoin mitään kiinnostavaaa ehtii jäädä huomaamatta, vaikkei joka päivä sivustolla vierailisikaan.
 
Uusimmat viestit -toiminto on minusta tosi kätevä, jota käytän etenkin silloin, jos aikaa ei ole paljon käytettävissä ja en ole vähään aikaan ehtinyt viestejä lukea. Samoin käytän pääosin myös noita kahta muuta listausmahdollisuutta, koska niiden avulla näkee kätevästi mistä aiheista on viestejä/keskustelua ollut lyhyempien ja pitempien poissaolojeni aikana.
 
Ylös