Uudistettu Käärme on täällä ja nyt!

Merri

Ylläpitäjä
Vastuuhenkilö
Ylläpitäjä
Uusi Käärme on siis toiminnassa. Jotkin asiat eivät toimi tällä hetkellä (esimerkiksi Konnun etusivun uutiset), mutta nämä tullaan paikkaamaan mahdollisimman nopeasti.

Virheraportteja saa laittaa tähän jatkeeksi tai yksityisviestinä. Pyrin korjaamaan kaikki ongelmat mahdollisimman nopeasti.

Tiedetyt ongelmat:
- jossakin on paikoin englantia (tilastot)
- ohjeistus on englanniksi
- Appalachia saattaa toimia oudosti, se on muutenkin puutteellinen
- KontuMordor näyttää oudolta, Konnun grafiikkaa

Tällä hetkellä 100% tuetut ulkoasut ovat Kontu ja subSilver. Mikäli jommallakummalla ilmenee kuitenkin ongelmia, on erittäin suotavaa kertoa asiasta.
 
Profiilissa on pistetty avatarit näkymään myös huoneissa, mutta eivätpä kuitenkaan näy.

MUOKS: Minä olen sen kannalla, että avatarit pysyvät siinä entisessä koossaan (48x60).
 
Öh, tuota. Onko siis tarkoitus, että avat pysyvät samankokoisina vai onko koko vapaa? Nyt on vastaantullut jo kolme, neljä valtavan kokoista avatarta. Mukavampi olisi, jos kaikki olisivat samankokoisia. Enkä haluaisi kuitenkaan poistaa avoja kokonaan näkyvistä, kun seuraan usein niiden perusteella kirjoittajia.

Hämmentynyt. :shock:

(ja tuo oli niin söötti hymiö, että oli pakko)

Muokkis. Kapinoin suunnattomasti sitä vastaan, että naisen symboli on vaaleanpunainen. Kaikki naiset eivät automaattisesti pidä pinkistä, osa meistä suorastaan kammoaa sitä! :wink:
 
Mitä noihin avatareihin tulee, niin eikö vähemmän natsistiset kokorajoitukset olisi jo paikallaan? Sen vielä ymmärrän, ettei ihan 120*120 -kokoa sallita, mutta että ihmiset eivät voi valita kuin vain yhden koon...

Jos kyse on bandwithistä (mitä en kuitenkaan luule), niin silloin ymmärrän kyllä. Muuten hieman liberaalimpi meininki olisi paikallaan.
 
Niin, elikkä huoneissa avatarit eivät näy, koska en ole ehtinyt tutkia Dúnadanin tekemiä muutoksia (joiden ansiosta avatarit huoneissa näkyivät).

Sama juttu avatarien koiden kanssa: asia korjaantuu kun selvitän Dúnadanin tekemät muutokset, tai jos Dúna itse tekee muutokset.

Avatarien koissa on juuri tuota bandwidth-puolta: en halua menettää MBnetin tilaani liiallisen bandwidthin käytön takia. Sen takia avatarit pidetään pienenä. Avatarien linkittämisessä ulkopuolelta on se ongelma, että tulee aivan liian usein vastaan suuria avatareita. Viimeksi kun avatareilla ei ollut kokorajoitusta, tulvi Käärmeeseen käyttöön liian suuria avatareja. Tämän takia "standardi" koko on olemassa.
 
Juu no, eipä ainakaan minulle suuria ongelmia tuota katsella erikokoisia avoja, vaikka suosinkin samankokoisia. Tärkeintä olisi, että niissä on joku raja.

Muokkis taas. Ja nyt en saa poistettua sitä pinkkiä naarassymbolia. Argh! Valivali. ;)
 
Ja hei, missä vaihessa ne raamit poistuivat avojen ympäriltä? Joutuu taas muokkaamaan avaansa paremmin moiseen (nykytilanteeseen) sopivaksi! ;)

MUOKS: Ja hei, ei sitten mitään tuntemattomia / määrittelemättömiä sukupuolia! ;)
 
Merri sanoi:
Avatarien linkittämisessä ulkopuolelta on se ongelma, että tulee aivan liian usein vastaan suuria avatareita. Viimeksi kun avatareilla ei ollut kokorajoitusta, tulvi Käärmeeseen käyttöön liian suuria avatareja. Tämän takia "standardi" koko on olemassa.
Eikö ratkaisuksi kelpaisi se, että Konnun ulkopuolelta linkitettyjen avatarien maksimikoko olisi esimerkiksi 100*100 ja kaikki Konnun servulla olevat avatarit olisivat yhä tätä yhtä ja samaa standardikokoa? :) En ole ekspertti mitä foorumisoftiin tulee, mutten usko moisen olevan mahdotontakaan.

Itse linkittäisin hyvin mieluisasti omaa kauttani jos se mahdollistaisi vähän suuremman avan. Nykyinen on oikeasti pieni.
 
Ongelmana on juuri se, ettei ole tapaa tarkistaa ulkopuolelta linkitettyjen avatarien kokoa. En usko että palveluntarjoajani pitäisi siitä, että palvelin alkaisi latailemalla tarkistamaan minkä kokoisia avatarit ovat: kuvittele kun joku linkittää 1280 x 1024 -kokoisen taustakuvan ja minkä määrän turhaa liikennettä moinen aiheuttaa (ja joku on todellakin linkittänyt noin suuren kuvan, taisi olla isompikin).
 
Aah, no sitten kyllä ymmärrän. Tiedän kyllä foorumeita, joilla avatarien maksimikokorajoitus on kyllä mahdollista, mutta sitäkään ei kai voida jakaa itse foorumille ladattuihin ja muualta linkitettyihin avatareihin. Ja avatarikokorajoituksen löysäminen muuten vain johtaisi ilman muuta isompiin Kontuun ladattuihin avatareihin, jotka söisivät sitä bandwithiä. Tuskinpa ylläpito haluaa myöskään tarkistaa aivan jokaista tänne upattua avataria sopivan koon varalta.

Harmi kyllä sinänsä, ettei moinen ole mahdollista.
 
Niin, ongelmanahan on vielä se, että avatarit ovat muulla kuin tällä palvelimella. Tälle palvelimelle laitettaessa avatarien hallinta kyllä onnistuisi. Dúnadan tosin on tehnyt jonkin systeemin (aivan pyynnöstäkin), mutten ole vielä saanut itseäni niskasta kiinni että paneutuisin siihen kunnolla. Sen pitäisi mahdollistaa avatarien lataaminen niin, että ne menisivät MBnetiin, mutta ovat silti käytettävissä ohjatusti täältä.
 
Mä oon avanatsi - kannatan 60x60 ja kaiken lisäksi liikkumattomia avoja. Silmiä särkee kirkkaan väriset liikkuvat avat. Katse ei pysy tekstissä, kun vieressä joku hyppii.
 
Eikun yrittäisin saada sen kokonaan pois. Halusin vain testata sitä, kun oletin että myös vaihtoehto "tuntematon" on testauksen jälkeen käytettävissä. Tykkään yksinkertaisesta, enkä halua avattaren alle enää lisää tavaraa tuon konnavahti-tittelin lisäksi. :)

Muokkis. Kiitos. Nyt näyttää paremmalta. Jos joku ei hoksaa avastani ja allekirjoituksestani, että olen nainen, niin saa hävetä. :D
 
Noh, katsotaan. Foorumin asetuksista käsin se ei suoraan onnistunut (ehkäpä olen unohtanut jotakin), mutta koetan jotakin kautta saada sen homman pelittämään halutulla tavalla :)


Muoksis Nyt se toimii.
 
Ylös