Uusi kontulainen, tarvitsetko tueksesi kummia?

Nerwende

Kontulainen
Keskustelualueellamme on menneinä vuosina ollut kummitoimintaa joka on nyt tarkoitus käynnistää uudelleen. Tämä topikin tarkoituksena on auttaa kummeja ja heitä tarvitsevia löytämään toisensa.

Kummin tehtävänä on auttaa kummilastaan silloin kun tämä ei tiedä mitä tehdä. Kummi voi opastaa mm. Käärmeen ominaisuuksien käytössä, viestien kirjoittamisessa ja muokkauksessa, oikean huoneen valinnassa, Ahveneen kirjautumisessa, siinä miten wikiin kirjoitetaan artikkeli jne. Jos kummilapsi ja kummi asuvat samalla paikkakunnalla, voi kummi myös madaltaa uuden käyttäjän kynnystä osallistua miitteihin. Jos kummi ei itse tiedä vastausta johonkin, hän ottaa yhteyttä konnavahteihin tai johonkin muuhun tahoon - auttaa siis kaikin tavoin kummilastansa.

Kummien ja kummilasten yhteydenpito tapahtuu yksityisviestin avulla. Yksinkertaisin tapa lähettää yksityisviesti on klikata kirjekuoren kuvaa siinä nimimerkin vieressä viestin yhteydessä (valkoinen tai keltainen riippuen siitä onko henkilö juuri nyt paikalla Käärmeessä).

Kun kummilapsi "oppii tavoille" hän ei enää tarvitse kummiaan vaan selviytyy itse, jolloin kummi voi ottaa uuden kummilapsen. Toivottavasti vanhoista kummilapsista tulee tulevaisuudessa uusien opastajia! Järkevä määrä on noin 3 kummilasta/kummi - uusia opastettavia voi toki ottaa suojiinsa sitä mukaan kun vanhat oppivat talon tavoille.

Jos haluat kummiksi, kirjoita itsestäsi lyhyt esittely tämän viestin perään. Kerro ainakin kuinka kauan olet Käärmeessä pyörinyt ja mitä asioita osaat - näin kummia kaipaavat voivat paremmin valita henkilön jolla on vastaukset juurikin hänen ongelmiinsa. Jos esim. irccaat päivittäin Ahvenessa, osaat selittää sinne kirjautumisen salat paremmin kuin henkilö joka ei ole siellä koskaan käynyt. Muistathan käyttäytyä ystävällisesti ja kärsivällisesti - kukaan ei ole seppä syntyessään (paitsi kenties Aulë).

Jos tarvitset kummia, ota reippaasti yhteys johonkin alla löytyvistä henkilöistä yksityisviestillä. Jos kummisi ei vastaa pitkään aikaan tai tulee muita ongelmia, voit myös aina ottaa yhteyttä konnavahteihin tai muihin kummeihin. Tervetuloa iloiseen joukkoomme! :)

<b>Kummeja ovat tällä hetkellä : Alx, Anewielh, Círdan, douv, Elena, Henane, H, Miccoh, Siivekäs, Steelsheen, Titiuu, tmdoob, Vána ja Vehka. </b> Tältä sivulta löydät linkit heidän profiileihinsa ja yhteystiedot (sposti, yksityisviestit).

Lista päivitetty viimeksi 22.07.2009

Juspe-setä korjasi typon viestistä ja lisäsi yhden pienen lauseen. :)
 
(Päivitetty 1.1.2009)

Kuvaus: Pitää keksiä tähän joskus joku järkevä kuvaus, mutta lyhyesti sanottuna olen helsinkiläinen matematiikan opiskelija, joka harrastaa milloin mitäkin, mistä sattuu pitämään, minut saattaakin saada melko helposti tekemään kaikenlaista hullua. Meneillään siis on liian paljon kaikenlaista erilaista projektia, joista liian moni on yleensä samanaikaisesti kesken. Vietän liian paljon aikaa tietokoneella ja nukun liian vähän. Uusien käyttäjien mielestä olen kuulemma aluksi vähän pelottava, mutta ei se kyllä ole mitään tarkoituksellista ja ainakin väittävät, että kun minuun tutustuu, niin en muka sen jälkeen osaisi olla pelottava vaikka yrittäisin. Ota siitä sitten selvää. [22]

Mistä pitää: Pidän juustosta, kaakaosta, retkeilemisestä ja luonnossa oleskelemisesta muuten vain, lukemisesta, kirjoittamisesta, (fantasia)kirjallisuudesta ylipäätään (Janssonista ja Martinista esimerkiksi (ja Tolkienista, pitäähän sekin muistaa mainita kun ollaan Tolkien-sivustolla)) sekä toki uusien käyttäjien auttamisesta, siksihän minä kummiksi ilmoittauduinkin. ;) Niin, ja kaikesta muusta. Kiinnostuksenkohteet vaihtelevat melko paljon.

Kuinka kauan on Käärmeessä pyörinyt: Kohta kuusi vuotta vähän vaihtelevan aktiivisesti, viime vuosina ehkä enemmän kuin aiemmin.

Mitä osaa: Voin auttaa vähän kaikenlaisissa Käärme-asioissa, riippuu missä tarvitaan apua. Jos en tiedä jotain, otan kyllä selvää ja toki minun kanssani voi höpötellä asioista myös ihan muuten vaan.
 
Tämäkin vuonna '90 syntynyt neiti-ihminen on valmis neuvomaan lähestulkoon kaikissa Käärmeen käyttöön liittyvissä seikoissa. Olen roikkunut paikalla vuoden 2002 lopusta, joten tiedän kaikesta kaiken - tai ehkä en sittenkään - mutta osannen kuitenkin auttaa ainakin keskustelualueen kanssa, ja toki parhaani mukaan kaikessa mahdollisessa. Ja päivää saa toki piristää vaikkei olisi ongelmiakaan, hampaita en ole teroituttanut enää moneen vuoteen :wink:

Minusta yleisemmin: soitan pianoa (ihmetyttävätkö trioli-duoli-kuviot? Steel auttaa!), luen paljon ja kirjoitankin, aina marraskuussa.

Pistin viestin kokonaan uuteen uskoon.
 
Minä.

Oikealta nimeltäni Juuso.
Hoitelen täällä ylläpidon hommia muiden ylläpitäjien kanssa mukavassa harmoniassa.

Minuun saa ottaa yhteyttä yksityisviestitse, käyn arkisin vähintään kerran päivässä Käärmeessä ja vastailen mielelläni jos tulee jotain kysyttävää. :)

Olen ollut Konnussa 2002 vuodesta lähtien ja tutustunut moniin ihaniin ja hienoihin ihmisiin tämän kautta. Miiteistä minut löytää myös hyvin suurella prosentilla.

Eli tervetuloa foorumille ja ota ihmeessä yhteyttä jos tuntuu siltä, että haluat apua/neuvoa/juttelukaveria! :)
 
Hei. Olen Vehka, pieni kasvineiti Juupajoelta. Minusta on aina mukava tutustua uusiin ihmisiin, ja jos jokin mietityttää, niin hihasta (tai lehdistä) saa tulla nyhjäisemään. Käärmeessä hoitelen myös kulmavahdin virkaa, mutta älkää antako sen säikäyttää, en minä pure. (Ja jos totta puhutaan, kulmavahtius on aika leppoisaa. Enhän minä tee mitään. ;) )

Osaan neuvoa esimerkiksi foorumiropetuksen ja useiden projektien suhteen. Nuotion käyttö on minulle tuttua, ja melko kokonaisvaltaisesti voit kysellä, jos en jotain tiedä niin aina voi ottaa selvää. Myös irkin käyttö luonnistuu, ja siinäkin voin ojentaa auttavan juuren.

Tervetuloa minunkin puolestani foorumille, tule tökkimään jos kaipaat apua, neuvoja tai vaikkapa vain juttuseuraa.
 
Muistakaahan kummiksi tahtovat myös hakea tuohon käyttäjäryhmään uudestaan, se nollattiin tästä hetki sitten. :) On sitten helpompi etsiä kummilapselle kummi.
 
No itseasiassa siihen kummilistaan tulee uusi toiminto, jonka avulla kummeille ehdotellaan automaattisesti uutta kummilasta kun joku uusi käyttäjä haluaa itselleen kummin.
 
Mutta Merri, pointti on se että ellei ole kummilistassa ei saa ehdotusta. Eli hakeaa jokatapauksessa älkääkä välittäkö Merrin höpötyksestä. (Tässä asiassa. Muuten pitää aina välittää.)
 
Käyttäjäryhmä nyt sinällään ei kuitenkaan tee kummin etsimisestä ainakaan vielä helpompaa, koska uusi järjestely ei ole toiminnassa ja käyttäjäryhmät ovat kuitenkin turhan hyvin piilossa, ettei sitä uudet käyttäjät kovin helpolla edes löydä.
 
Minusta nyt ei varsinaiseksi kummiksi ole, sillä en halua ottaa vastuulleni kenenkään kristillistä kasvatusta :wink:

Oikeampi virkanimike olisi Mental Mentor. Siinä ominaisuudessa olen kenen tahansa palveluksessa ja hänen perheensä palveluksessa.
 
Hei, jos haluatte siihen Kummiryhmään kuulua (tai miksi sitä sitten itseksenne haluattekin nimittää) niin esittelyviestiä tänne kehiin. Nytkin liittymisjonossa on yksi nicki, jonka omistajasta en tiedä mitään eikä hänestä ole täällä jälkeäkään - oletan että on vahingossa/väärinymmäryksen takia liittymässä.
 
Minä: Titiuu, jopa Titi-tätiksi röyhkeimmät kutsuvat (toivottavasti ikäni eikä kukkahattu-tätimäisyyteni vuoksi vaikka kukkahatut mulle hyvin sopivatkin). :grin:

Olen ollut välillä enemmän välillä vähemmän aktiivinen, tämä syksy meno muuton takia nettipimennossa, mutta NYT, uusi asunto, nettiyhteys, koneita melkein joka perheenjäsenelle omat ja nyt kyllä sujuu.

Käärmeeseen rekisteröidyin tammikuussa 2002. Kontu on tunnetusti pelastanut mut hajoamiselta kuuden vuoden kotiäitiyteen, joka oli ihanaa aikaa, mutta välillä hyvinkin yksinäistä. Tai olisi ollut yksinäistä ilman Käärmettä. :)

Nyt olen 34-vuotias kolmen lapsen hoppelilauman äiti, sairaanhoitaja ja tietenkin myös Gondorin kuningatar.

Käärmeessä en käy välttämättä joka päivä, kolmivuorotyö ja hoppelilauma ovat siihen syypäänä. Mutta normaalitilassa, eli kun ei ole muutto päällä (no toivottavasti ei moneen vuosikymmeneen) tms. käyn täällä useita kertoja viikossa.

Yhteyttä saa ottaa.

IRCiä en nykyään ole käyttänyt, joten jos Ahvenen käytöstä tietoa haluaa, niin en ole paras mahdollinen neuvoja kun kaikki on unohtunut. Tämä vain lisämaininnaksi. :)
 
Heipä hei.

Olen tänne Kontuun aikaa sitten oman hobittikoloni kaivanut, ja nyt alkaa olla viimeisetkin muuttolaatikot purettuina, ja Konnun karttakin jotakuinkin hahmotettuna.

Seikkailen Konnussa päivittäin. Lueskelen muiden kontulaisten juttuja monipuolisesti, ja välillä tarpeen vaatiessa jätän keskusteluun omat puumerkkini. Kuten huikeasta viestimäärästäni voi päätellä etten ole sitä kaikken puheliainta sorttia, mutta vähäisistä sormenjäljistäni huolimatta viihdyn käärmeessä vallan mainosti. Eniten ehkä Lukutuvassa tai Kotikatsomossa tai sitten jossain ihan hupsuissa keskusteluissa. Ahven on vähän vieraampi mutta jään henkiin sielläkin, ja lisäksi Wikin puolella olen yrittänyt oman korteni kantaa kekoon aina ajan sen salliessa. Lisäksi pyörin jonkun verran noilla toisenkielisillä Tolkien aiheisilla foorumeilla.

Kanssani voi jutella Konnun juttujen lisäksi esim. (lapin)koirista, lauta- ja pc-peleistä, leffoista (paitsi ei kauhistuttavista) ja kirjoista kaikenmoisista sekä partiosta ja muustakin metsäilystä.

Eli mikäli tarvitset sisäsiistiä ja kohteliasta kummia niin ota yhteyttä laittamalla yksityisviestiä. En pure! Lupaan auttaa siinä missä voin, sekä setvittää niitä kysymyksiä joihin en itse osaa vastailla.

Toivottavasti viihdyt Konnussa.



Muoks. Muokkailin vanhan viestini kun sen sisältöpuoli oli vanhentunut. Muoksin taas. Muoks jälleen, tällä kertaa aikaa ja ajan mukanaan tuomia muutoksia.
 
Kaitpa minäkin voisin kummiksi ilmoittautua, kun elämässäni on tälla hetkellä aika pitkäveteinen jakso ja käyn täällä melkein päivittäin harhailemassa.

Eli olen 19-vuotias tyttö (en vielä nainen enkä missään nimessä täti :grin: ) Helsingistä. Konnussa olen pyörinyt maaliskuusta 2002 asti enemmän ja vähemmän aktiivisena riippuen kiireistäni, joten sanoisin tuntevani tieni täällä suhteellisen hyvin.

Tälla hetkellä siis vietän välivuotta lukion jälkeen ja olen töissä yhdessä kaupassa, joka jääköön nimeämättä, ja odotan pääsykoekirjojen julkistamista, jonka jälkeen alkaa loputon pänttääminen. Number One tavoitteeni onkin tälla hetkellä saada opiskelupaikka (Ja saada Tolkienin tuotanto luettua melkoisen tauon jälkeen).

Parhaiten minusta on apua perusjutuissa kuten viestien kirjoituksessa/muokkauksessa ja siinä mitä missäkin huoneessa tapahtuu. Teknisissä ongelmissa olen melko toope, mutta aina voin yrittää niissäkin opastaa. Ahvenessa olen tainnut käydä kokonaista kaksi kertaa :o joten sen käyttöä en (vielä) hallitse. Wikiinkään en ole perehtynyt, vaikka pitäisi varmaan.

Olen täten avoin yhteydenotoille.
 
Olin aiemmallakin kummilistalla, joten voisin vallan mainiosti liittää itseni joukkoon hilpeään uudelleenkin.

Olen 21-vuotias opiskelija Jyväskylästä. Konnussa olen seilaillut melkoisen aktiivisesti muutaman vuoden ajan, yleensä foorumilla tulee pistäydyttä päivittäin. Tunnenkin keskustelufoorumin käytäntöineen melkoisen hyvin ja Ahveneenkin minun on onnistunut kikkailla itseni melkoisen souvaamisen saattelemana. Apua saakin siis näissä asioissa melkoisen hyvin ja jollen johonkin kysymykseen tiedä vastausta, yhdessä selvitellen varmasti ratkaisu löytyy. Miittitoiminnassa en ole ollut kovin aktiivisesti mukana, mutta muutamiin rientoihin olen minäkin ennättänyt sotkeutua.

Eli räipäkästi vaan viestiä laittamaan tarpeen vaatiessa :)
 
Olin aiemmalla kummilistalla myös, ja voisin jatkaa siinä hommassa.. :D
Olen opiskelija Lahdesta. Konnussa pyrin käymään niin usein kun pystyn, mutta kirjoittamiset jääneet hieman vähiin opiskelu-/työkiireiden takia. Käyn täällä kuitenkin päivittäin. Itse pyörin vain Vihreässä Lohikäärmeessä ja nykyään myös Kultaisessa Ahvenessa :) Olen aika aktiivisesti mukana Miittitoiminnassa, monta kertaa The Miitissä ja useita kertoja myös muissa miiteissä :) Miulta saa apua tarpeen tullen ja samoin kuin Alxilla.. Jollen tierä johonkin vastausta, niin asiaan löytyy kuitenkin vastaus jotain kautta :)

Jos tarvitsee apua, niin miulle voi laittaa viestiä :)
 
Hei vaan,

Olen opiskelijaneito Helsingistä ja pyörin Käärmeessä päivittäin. Kirjauduin käärmeeseen ensikerran huhtikuussa 2003 ja silloin hankin itselleni neuvovan kummin, josta oli paljon hyötyä sellaiselle foorumitulokkaalle, joka olin. Kummini auttoi minut pian jaloilleen ja Käärmeen tavat tulivat pian tutuiksi. Puolisen vuotta säännöllisen käymisen jälkeen ryhdyin itsekin kummiksi, ja olenkin toiminut kummina jo kolmelle aloittelevalle käärmesläiselle. :)

Internetin ja foorumien selailun lisäksi harrastan vapaa-aikanani tanssia, muuta urheilua, maalaamista, piirtämistä sekä kitaran soittoa. Nyt keväällä valmistun (toivottavasti) Helsingin kuvataidelukiosta ja pääsen jatkamaan luovaa uraani johonkin korkeakouluun.

Luonteeltani olen ystvällinen, rento, rauhallinen ja iloinen, joten rohkeasti ottamaan yhteyttä jos on avun tarpeessa! En pure muita kuin poikaystävääni. :grin:
 
Hei.

Olen 18 vuotta nuori lukiolainen Kymenlaaksosta. Käärmeen huoneista vietän aikaani eniten Majatalossa, Kulmikkaassa pöydässä ja Kirjastossa ja silloin tällöin Kohtaamispaikassa. Piti luntata profiilista, kauanko olen täällä harhaillut: alkuvuodesta 2003 eli reilut 4 vuotta, aktivoiduin muistaakseni reilu vuosi sitten. Harrastuksiini kuului pitkään lentopallo, pianonsoitto ja partio, nyt "opiskelu""kiireiden" takia enää partio. Pidän sekä kissoista että koirista, vaikkei omia olekaan.

Irkkaan #konnussa (eli Affenessa) melko aktiivisesti, eli toivottavasti osaan neuvoa uusia tulokkaita siellä. Olen TheMiitissä käynyt kerran ja paikkakuntamiiteissä vähäsen useammin. Toivon kovasti saavani tänäkin kesänä kontulaisia kanssani Tykkimäkeen :) Käytän yleensä kummallisia väärinpäin olevia vasurihymiöitä, mutta selvyyden vuoksi tuo nyt oli "oikeinpäin". Olen foorumiropettanut kahdesti ja pidin siitä kovasti, vaikka se olikin pahaksi oikealle elämälle. (Mikä oikea elämä? Löysin poikakaverinikin netistä, en tosin Konnusta.)

Rohkeasti vaan yksäriä ja kysymyksiä saa esittää vaikken oma kumminne olisikaan.
 
Enemmänkin kummeja voisi vielä olla. Mutta: nyt on kummiehdokkailta unohtunut se esittelypuoli kokonaan. Olen kyllä saanut ilmoitusviestejä Kummi-ryhmään liittymisestä mutta tänne ei ole tullut aloitusviestissä pyydettyä esittelykirjoitusta. Hyväksyn "hakemukset" vasta kun täällä on asiallinen esittely!
 
Ylös