Uusi virallinen aamutopikki

AUI, ajattelet liikaa tulevia juttuja (kuten minullakin on tapana).
Minä olen pahalla tuulella. Kannattaakohan tällä mielellä aloitettuna päivänä yrittääkään yhtään mitään? Luultavasti ei, mutta kun eilenkään en tehnyt mitään kun oli vähän flunssainen olo ja yritin selättää sen lepäämällä (+olin tosi huonolla tuulella silloinkin) niin tänään olisi pakko saada ainakin vaihdettua autoon kesärenkaat ja mahdollisesti pestyä ja mankeloitua vähän lakanoita.
 
Hyvää huomenta täältä menkkamordorin keskeltä. Minäkin heräsin itselleni suhteellisen aikaisin. Nyt tässä luen lehteä ja mietin, mitä tänään pitäisi tehdä. Voisi mennä lenkille, ehkä se piristäisi vielä lisää.
+ Arwen, tää kuulostaa nyt tosi naiivilta ja tätimäiseltä, mutta yritä elää päivä kerrallaan. Turha jännittää etukäteen asioista, joista ei tiedä mitän vielä. Tämä on kyllä aika vaikeeta toteuttaa, vaikka hyvä idea onkin. Tiedän tän itse, ei ole helppoa elää päivä kerrallaan, mutta siihen pyritään.
 
Sumu vaihtunut auringonpaisteeseen varmaan tunnin sisällä. Heräsin tasan kuudelta, väsytti tuttuun tapaan ennen kahdeksaa, mutta nyt on taas virkeä olo. Jatkaako päivää sitten miten... Tietynlaista laiskuutta ilmassa, liikkeelle lähtö voisi kannattaa. Mutta kun ei viitsisi tukka lytyssä ja saastaisena mennä ihmisten ilmoille ja suihkussa käynti taas tuntuu jotenkin vaan niin vaikealta - siinähän kastuu ja kaikkea! Jos kuitenkin vain makaisi koneella koko päivän kuin härski silli. Jep, kuulostaa suunnitelmalta.
 
Omituinen aamu taas... ei erityisemmin väsytä, mutta ei jaksaisi olla koulussa koko ajan 8-16, koska hypärit tekevät tästä jaksosta oikein mukavan.
Onneksi tämä on viimeinen jakso. Onneksi on kevät. Ei tämä nyt niin kamalaa ole.
 
Kirjoitetaan nyt tähän, kun hereillä kerran olen ja päivä hitaasti valkenee pimeydestä. Yöuni olisi jälleen kerran voinut jatkua pitempäänkin, mutta koitetaan nyt mennä näillä. Aika hyvä olo, jotenkin vapautunut. Voisin kenties lähteä etsimään Blue-rayta kaveriksi tuolle selkäni takana kököttävälle telkulle, valitsemastani liikkeestä saattaisi löytyä sen verran ammattitaitoa, että saisin selvitettyä mahdollisuuden kytkeä vuonna -95 ostamani stereot tuohon laitteeseen. RCA-piuhasta ei ollut mainintaa laitteiden nettikuvauksissa, mutta jospa niistä kumminkin löytyisi... En haluaisi laittaa uskollista sotaratsuani sivuun vielä.
 
Jos menen ajoissa nukkumaan herään viideltä. Jos menen myöhemmin nukkumaan herää'n myöhemmin. Olen ihan aamuja lukuunottamatta jatkuvasti väsynyt. Ei kiva. Nyt töihin.
 
Väsyttää. Pitäisi jaksaa vielä yli kuusi tuntia koulussa. Onneksi viimeinen tunti on peruttu, pääsee aikaisemmin kotiin.
 
Väsyväsy täälläkin. Uusi työkohde stressaa edelleen, vähän väliä tulee sanomista jostain asiasta, joka oli edelliselle aulanhoitajalle niin itsestäänselvä, ettei hän tullut sitä oppivuoroja pitäessään maininneeksi. Lisäksi minulla on vähän väliä työvuoroja muualla, ja kun palaan tänne, tuuraaja on yleensä jättänyt selvitettäväkseni läjän asioita ja usein myös tehnyt jonkun pienen mokan hänkin, ja minun pitää sitten yrittää sekin paikkailla omien mokieni lisäksi. Viime yönä sain sentään nukuttua normaalisti, kun olin itse eilisenkin vuorossa täällä ja tiesin, ettei aamulla ole odottamassa nippu selvittämätöntä postia ja pari tekemättä jäänyttä, sinällään helppoa mutta valitettavan aikaavievää rutiinitehtävää.
 
Viiminen tiedossa oleva työaamu. Varmaan jossain vaiheessa tulee lisääkin, mutta nyt toistaiseksi viiminen. Nukuin n. yhdeksän tuntia viimeaikoina vakiintuneen 6-7 tunnin sijaan. Menin jo illalla yhdeksältä nukkumaan ja nukahdin melko nopeasti. Heräsin kyllä kuten on vakiintunut siinä kolme tuntia nukuttuani, kävin vessassa ja olin onnellinen kun tiesin saavani vielä nukkua. Näin unia Incánuksen muutosta, Tarusta tehdystä sarjakuvasta jota seura sponsoroi jotenkin ja johon tuli todella koristeelliset ja hienot nahkakannet sekä albatrossista joka yritti kaikin keinoin hyökätä minun kimppuun. Se lensi päin ikkunaa, ryömi aidan alta ja teki kaikkensa.
Vähän hönö olo tällä hetkellä ehkä liiasta nukkumisesta? Toisaalta ei väsytä. On vaan höntti olo.
Mushu on ollut tiistaista asti isovanhemmilla ja alkaa olla jo kyllä ikävä. Haluan sen pienen lohikäärmeenpoikasen takaisin kotiin kiukuttelemaan sisääntuloista ja lapasten laitoista. No huomenna hän palaa taas koptiin, joten pitäisi osata nyt nauttia viimiseestä tiedossa olevasta vapaasta aamusta sekä viimisestä tiedossa olevasta vapaasta illasta. Saas nähdä, varmaan istun vaan koneella koko illan :p
 
Tänään on aika pirteä aamu, kun ottaa huomioon sen että yhtäkkiä pitäisi taas tottua siihen 8-16 viikkoon. Tätä aamua piristää tieto siitä, että jatkojen jatkot ovat tänään!
Pitää silti muistaa, että ei juhli ihan koko yötä..... sunnuntaina pitää olla liikenteessä koko päivän ja väsymys ei tule auttamaan siinä yhtään.
 
Tässä tuntia myöhäisemmässä rytmissä on huomioitavissa "ilmiöitä" myös omalla kohdallani. Kukun illalla kamalan myöhään ja silti herään siinä kuuden aikaan vähän ennen kellon soittoa. Aikaisemmin heräsin viideltä, eli jotenkin tuo sisäinen kello pistää heräämään, onneksi nyt sopivampaan aikaan kuin aikaisemmin. Nukkumaan meno ei onnistu aikaisemmin, koska eipä hyödytä mennä aikaisemmin nukkumista yrittämään kun polla on virkeimmillään ja vauhti päällä juuri ennen sitä. Eilen illallakin energiaa riitti touhuamiseen yhteentoista saakka.
 
Vapaa aamu! Tänään ei tarvinnut herätä kuudelta. On ihanan levännyt olo.:D
 
Käärmeen holtittomana vellova verkkopelikeskustelu tuli uniini: jouduin fantasiahahmoja ja laskettelurinteitä sisältävässä roolipelissä muiden pelaajien hyökkäyksien kohteeksi, ja minut jyrättiinkin lumilingolla ja ruohonleikkurilla. Oli mukava herätä moisesta kiusaamisesta. Tänään voisi käydä eräästä työtoimintapaikasta katselemasta, josko siellä olisi jatkossa jotain hommia. Ettei menisi päivät vallan lorvaillessa. Sitten olisi sovittuna vierailu sairaalassa olevan kaverin luo. Ja jos huomenna puolestaan mahdollisesti Hämeen Linnan turnajaisia ja ase/haarniskanäyttelyä katsomaan. Pitkällisesti välteltyjä tehtävälistalla olevia juttuja olisi lisäksi kattolampun, olohuoneen lisävalon, bluraysoittimen ja seinäkoukkujen osto.

Jospa saisi jotain tehtyäkin, eikä jäisi pelkäksi suunnitteluksi - kovin on ollut laiskaa viime aikoina. :yawn:

edit: Höh, ei siellä olekaan aseita, pelkkiä haarniskoja. Ja varsijousiammunnastakin on vain simulaattori.
 
Last edited:
Älä nyt ainakaan koko listaa rupea yhtenä päivänä purkamaan! Joshan siinä menee koko päivä tyhmien juttujen tekemiseen. Vaikka tietysti se olo kun listalla ei enää ainakaan puoleen tuntiin olekaan tyhmiä juttuja on aina palkitseva.
Minä nukuin hyvin ja pitkään, mutta silti nukuttaa. Flunssa jäytää ja pistää väsyttämään. Ja nyt muukin perhe osoittaa pieniä merkkejä mahdollisesta sairastumisesta. Pidetään peukkuja että eivät ainakaan pahasti rätvähtäisi. Ollaan muuten oltu niin tosi terveitä pari vuotta.
 
Led Zeppelin ja auringonnousun odottelu on ihan mielekästä sunnuntaiaamun puuhaa. Pihan ruoho on yöpakkasen jäljiltä hopeaista. Voisin melkein lähteä ulos, mutta taidan kuitenkin nauttia sisällä lämmöstä.
 
Väsyttää ja ääni lähtee. Molemmat ovat turvakurssin aiheuttamia, koska ei oikein ollut aikaa nukkua ja koko ajan piti olla huutamassa joko ohjeita tai tämän tapaista huutamista: "mikäs ihmeen häröpallo tämä on? Kolmirivissä on kolme riviä, ei neljää tai viittä! Rivi on suora, ei tuollainen vino sotku! Älkää siltikään ojentako puuta päin, väistäkää puuta, siihen kohtaan voi tulla pieni mutka riviin! Tässä on mennyt jo viisi minuuttia, ei voi kestää ojennus näin kauan ym vastaavaa huutoa."
Varsinkin kun muut ryhmän apparit eivät "viitsineet" valittaa tuommoisista jutuista vaikka se oli apparien homma, minä jouduin/sain olla äänessä koko ajan.
 
Heräämisen puoleen olisin ehtinyt yökukkujiinkin, mutta kun piti keittää perunoita perunasalaattia varten ja tyhjentää astianpesukone, niin avasin koneen vasta nyt. Joka tapauksessa hyvää vapunpäivää itse kullekin säädylle! Meillä oli eilen synttärijuhlat ja astioita riittää pestäväksi. Heräsin pirteänä ennen kuutta ja sain kuningasidean: teen perunasalaattia itse ja kutsun eilisiä vieraita rääppiäisbrunssille :D Jos oikein innostun, niin brunssitarpeet voisi viedä mökille! Katsotaan nyt...
 
Johan on reipasta.

Minä reipastelin eilen tekemällä yläkerran lattioiden kevätsiivouksen. Eli imuroin ja kuurasin ja vaihdoin kesämatot. Tai no en kaikkia. Satuin nimittäin huomaamaan että kesämatot olivat kaikki pesemättömiä. Yhden mattokoneellisen pyöritin eilen (onneksi kesämatot on sen verran pieniä ja meidän kone sen verran hyvä että suurimman osan saa sillä hyvin pestyä. Meillä on siis lattialla jo peräti kolme mattoa (yksi ei ollut koneessa). Topisen koneellisen kohdalla kone alkoi valittaa että pitää putsata nukkasihti. Kello oli kuitenkin sen verran paljon ja vesien tyhjentelyyn menee sen verran aikaa että siellä ovat koneessa edelleen. tänään tyhjennän nukkasihdin ja toivottavasti pesen tuon koneellisen jälkeen vielä yhden. Meillä on nimittäin yksi koiranoksentama matto joka haisee niin örkin pierulta ettei sitä ole voinut edes säilyttää sisätiloissa.

Huomenna töihin. Mushu hoitoon. Ahdistava ajatus, mutta paikka vaikutti mukavalta. Suurin ehdistus on ehkä työputken pituus. Yksi täysi viikko, yksi vajaa ja yksi täysi. Sitten mahdollisesti ehkä vielä yksi viikko. Minä halusin tehdä osa-aikaista, mutta en sitten osannut kieltäytyä tästä. Harmittaa kahta enemmän, koska seuraavana päivänä oma vakituinen työnantaja olisi tarjonnut peljon osa-aikaisempaa hommaa juuri tuolle samalle ajalle.
 
Hyvää vappua!
Ulkona on ihanan aurinkoista ja lämpimän oloista, voisi lähteä lenkille ihan kohta...
Kolme viikkoa on nyt painettu ilman ainuttakaan vapaapäivää (turvakurssi ja muut jutut ovat syöneet viikonloput), toivoisin että nyt vähän helpottaisi.
Tänään voin ainakin raahata koulukirjat ulos ja opiskella ulkona peittoihin kääriytyneenä.:D
 
Tänään ajattelin lähteä etsimään piirrustusvälineitä. Voisi alkaa suhtautua Juhlapuun piirroshaasteisiin kunnianhimoisemmin ja muutenkin aktivoida taas tätä uudelleen käynnistyvää harrastetta. Eihän kuvataide tietenkään välineistä ole kiinni, mutta jos on käytössä erilaisia värejä ja lyijyn tummuusasteita, niin kyllä kai se osaltaan rikastaa elämää.

Ilmakin on komea, kyllähän tuolla mielellään pitemmältikin kävelee kuin vain papyruskaupoille. Mutta ensin pitää odottaa, että pyykit saisi kuivamaan.
 
Ylös