Kontu Se on hyvä paikka elää ja olla!

Uusi virallinen aamutopikki

Keskustelu huoneessa 'Pöytä', aloittanut Jaamar, 07.09.2011.

1. Hirmuinen

Hirmuinen Rivikontulainen

Saman kokemuksen saa luolakalliovarastosäiliön sisäpuolisella pumppaamolla, jossa ihmisen ja öljymeren välissä on metalliseinä.
    Tälläisiä kohteita on Suomessakin.

Alla materiaalia ja kuvia yleisperiaatteista.

"Design and operation problems related to water curtain system for underground water-sealed oil storage caverns":
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1674775516301019

2. Tik

Tik Konnavahti Vastuuhenkilö Konnavahti

Itse asiassa ei rakennettu meren vaan joen pohjaan: Pont Raymond Barre Lyonissa Rhône-joessa. Tässä silta valmiina (rakenteilla ollut arkku alhaalla vasemmalla):

Ja vielä videotakin:

Hirmuinen, Jaamar ja Vampirelady tykkäävät tästä.
  3. Kointähti

Kointähti Parannuksen tehnyt trolli

Huomenet Toivakasta. Nousin seitsemältä, minkä jälkeen olen istuskellut salissa ja kuunnellut musiikkia ynnä lueskellut materiaalia netistä ja tabletiltani. Muut ovat tehneet ohitseni vessamatkoja, mutta tyhjältä näyttää muuten. Tällaista se on aamu-unisten kontulaisten kanssa! Ja vaikka varhainen lintu nappaakin madon, en ole uskaltanut iskeä pöydälle unohtuneen suklaalevyn kimppuun.

Douvin mainitsema eilinen koiran kävelytys osoittautui kuolemanmarssiksi auraamattomalla tiellä. Puolet kantajistamme kuoli uupumukseen ja isä Cornelius joutui karhun kitaan. Jumalani, miksi minua näin koettelet!

Isilmírë, Jaamar ja douv tykkäävät tästä.
  4. eowynofmay

eowynofmay Kontulainen

Toivakan kävelyretket ovat vain sellaisia! Viimeksi upposimme ja melkein eksyimme suolle

Isilmírë, Kointähti ja douv tykkäävät tästä.
  5. Kointähti

Katsotaanpa, saisiko kirkkovapaa innoittamaan kontulaisia foorumihöpinöintiin. Pitkänäperjantaina ei taideta järjestää paljoa harrastustoimintaakaan. Vähän kyllä paheksun sitä, ettei koko Suomi ole enää kiinni niinkuin kolme vuosikymmentä sitten.

Olen herännyt liian aikaisin, mutta kahvi ilmeisesti potkii siihen malliin aineenvaihdunnassa, ettei uni paina. Tänään on toiveissa saada aikaiseksi jotain kulttuurillista toimintaa, kenties luovaakin. Pitää ainakin yrittää vältellä facebookia, hirveän usein täytän joutilaita päiviä vain syötteen kyyläämiseen sen sijaan, että tekisin jotain vähänkin järkevää.

Aurinkoista on luvattu koko päiväksi ja lunta riittää, mutta mitään talviurheiluvarusteita ei ole. Käveleminen on vähän hankalaa katujen paikoittaisen liukkauden ja vielä hivenen arastavan vasemman jalan takia, mutta kyllä kai ulkona pitää silti edes kerran käydä - vaikka roskat viemässä! :grin: Koululiikunta taitaa muuten tappaa hiihtoinnon nuoresta polvesta aina pitkäksi aikaa, mutta kenties vanhemmiten aika moni löytää lajin uudelleen. Itse en kyllä koskaan oppinut hiihtämään, luistelemaan tai laskettelemaan kunnolla, joten ehkä kehotan näitä ihmisiä leikkimään ilman minua.

6. Kointähti

Täydennän aamun postausputkeni tuplapostaamalla aamutopikkiin (toki edellinen on liki 8 kuukauden takaa). Eli jälleen herätty hyvissä ajoin aamuun, ja tällä kertaa roikuttu perusteellisesti Käärmeessä. Tavallaan vähän hassua, että varhain aamulla töihin menevät eivät malta käydä nukkumaan ajoissa, mutta minä menin nukkumaan ennen iltakahdeksaa vaikka ei tarvitsisi päästä keskustaan tänään kuin vasta yhdeksitoista. Sunnuntai-iltana tosin valvoin monta tuntia myöhempään, liki yhteentoista (OMG!), vaikka silloin minulla oli meno aamujunaan puoli yhdeksäksi. Selitykseksi tosin nousee liveseura tuolloin, ihmisten luona jaksan vähän kauemmin istua iltaa kuin itsekseni.

Tänään on tiedossa roolipeli-ilta Praedorin maailmassa, viimeksi kuolleen hahmoni korvaaja astuu kehiin. Sitä ennen olisi suotavaa hakea viimein kolmen blu-rayn paketti postista, samalla kertaa voisin käydä kaupassa. Olen vältellyt ruokakauppaa melko kauan pienen viikonloppureissun vielä pidentäessä tätä aikaa. Joka ei kaupassa käy, sen ei pidä kahviin tuoretta maitoa laittaman, kuten Raamatussa sanotaan.

7. Isilmírë

Isilmírë Kontulainen Suomen Tolkien-seura

Osallistunpa minäkin vaihteeksi aamujutusteluun toteamalla, että tänä aamuna oli harvinaisen vaikeaa päästä ylös sängystä. Ihmettelin kellon soidessa tovin, miksi olen niin jäykkä ja väsynyt, ennen kuin tajusin sen johtuvan eilisestä vyökokeesta. Meitä oli vain kaksi suorittajaa paikalla, joten hengähdystaukoja ei liiemmin ollut, ja nyt oli kyse jo sen verran korkeista kyu-arvoista, että meitä myös höykytettiin sen edestä.

Mutta onpahan suoritettu nyt. Henkilökohtaisesti en välitä niinkään siitä, että oikeasti läpäisin kokeen ja sain pykälää korkeamman kyun, vaan taputtelen itseäni selkään, koska sain ylipäätään mentyä kokeeseen. Ihmisten edessä esiintyminen on ahdistavaa, ja vyökokeissa ei edes koskaan tiedä, mitä pyydetään suorittamaan, joten mukana on aina melkoinen lisäpaniikkielementti. Mutta menin silti ja sinnittelin alusta loppuun.

Last edited: 21.11.2018
    eowynofmay, douv ja Gretchen tykkäävät tästä.

Jaa somessa