Uusi virallinen aamutopikki

Hassua herätä tyhjään taloon. Nova, koirat ja Mushu ovat kaikki mökillä. Tälle päivälle on kyllä ohjelmaa, mutta on vähän erikoinen olo kun kotona ei ole oikeasti KETÄÄN. Kaunis aamu joka tapauksessa. Parin tunnin päästä pitää sonnustautua länkkäriksi ja lähteä kamera kaulassa kyläseuran lastentansseihin järkkäilemään. Ehkä elämä alkaa taas pikkuhiljaa voittaa ja taas yhdestä kuukaudesta selvitty hengissä.
 
Huomenta. Toinen aamu tyhjässä toimistossa, edessä vielä kolmisen viikkoa yksinäistä puurtamista työkaverien ollessa kesälomilla. Kuvittelin, että nimenomaan muut työntekijät ja avokonttoriolosuhteet kuluttaisivat päivän aikana, mutta on oikeastaan tämäkin ahdistavaa. Istun ensin töissä kahdeksan tuntia yksin koneella, sitten menen kotiin ja istun neljä tuntia yksin koneella, käyn suihkussa ja menen nukkumaan. Tässä välissä käytän kahdesti vähintään 45 minuuttia julkisissa liikennevälineissä matkaan, joka polkupyörällä kävisi 25 minuutissa, mutta sateista johtuen en pyöräile. Periaatteessa voisin tehdä työt kotoakin käsin, mutta täällä on vähemmän häiriötekijöitä ja paremmat välineet.

Noh, tämä käyttää nyt konttorityhjyyttä hyväksi ja syventyy kirjoittamiseen täydellisen hiljaisuuden vallitessa. Ja etuna tässä on myös se, että musiikkia voi kuunnella ilman kuulokkeita (minä en ole ikinä käyttänyt kuulokkeita, jotka eivät painaisi kipeästi silmälasien kanssa viimeistään tunnin käytön jälkeen, jos ei lasketa nappikuulokkeita, jotka eivät pysy korvissa. Korvakäytäväni ovat myös liian ahtaat sellaisille korvaan syvemmälle työnnettäville kuulokkeille. Toisin sanoen vihaan kuulokkeiden käyttämistä.).
 
Heräsin puoli viideltä viemään miehen lentokentälle (se lähti Kölniin selostamaan jotain e-urheiluhärdelliä) ja olin aikeissa jatkaa nukkumista kotiin palattuani, mutta eipä tullut uni silmään enää. Tänään pitäisi vielä jaksaa käydä noukkimassa Mario korisleiriltä Kisakalliosta, ja vähän hirvittää ajatus sen matkan ajamisesta silmät väsymyksestä ristissä. Onneksi ainakin reitti on hyvin suoraviivainen ja helppo.
 
Minä heräsin puoli neljältä muun perheen mukana. He lähtivät Rhodokselle ja minä joudun viettämään viikon verran poikamieselämää, nyyh. Yritin nukahtaa uudelleen, mutta siitä ei tullut mitään. Lähdin töihin puolta tuntia etuajassa pelatakseni matkalla Pokémon Go -peliä, jonka olen ladannut älypuhelimelleni vähää ennen kuin se on virallisesti saatavilla. Kerrankin olen jossain touhussa mukana ihan alusta lähtien (jollei betaa oteta lukuun)!
 
Perjantaista asti jatkunut vierailijoiden putki on nyt päättynyt. Viikonloppuna kaveri Oulusta kävi täällä, ja pyörähdimme lauantaina Turussakin paikkakunnan erään linnan turnajaisissa. Eilen tuli veli perheineen vierailulle, Särkänniemi oli kohteena. Mukavia päiviä olleet nämä. Pitäisi yrittää keksiä jotain puuhastelua päiväksi, ettei menisi vallan lorvailuksi ja lotroiluksi. Jos tekisi ainakin puolilta päivin pitkähkön kävelylenkin kun ilmakin on niin hyvä.

Kivaa tiistaita kaikille!
 
Alkaa käydä todella raskaaksi kun ei vaan saa aamuisin nukuttua tarpeeksi. Illat menee niin että kun lapsen saa nukkumaan (tai ainakin sänkyyn) kahdeksan maissa niin surffailen hetken koneella, katson yleensä jonkun n. tunnin mittaisen ohjelman ja sen jälkeen syön rauhallisen iltapalan teen ja hyvän kirjan kanssa ennen nukkumaan menemistä. Yleensä luen vielä sängyssä 5-15 minuuttia ennen nukkumaan käymistä ja nukahdsan kyllä nopeasti. Viimeaikoina kello on näyttänyt siinä vaiheessa noin kymmentä. Sitten herään viiden tienoilla ihan itsekseni enkä vaan saa enää unta. Viikonloppuna onnistuin torkahtamaan uudestaan, mutta viikolla se ei tunnu käyvän millään. Sama oli viimeksi kun tein työpätkää. Viimeviikolla olin perjantaina jo niin poikki että itkin autossa kun ajoin lasta päiväkotiin. Sille ei vaan voinut mitään. Nyt on tiistai ja toinen työaamu viikonlopun jälkeen ja tunnen jo nyt että tuo väsymys alkaa taas hiipiä. Näen levottomia unia enkä jaksa iltaisin välittää vaikka kotona pitäisi kahlata sentinpaksuisessa koirankarvassa ja hiekassa. Siksi siivosinkin vähän eilen kun oli lyhyt työpäivä ja vähän paremmin energiaa. Onneksi tämän jälkeen on kaksi viikkoa kun ei ole töitä enkä voi ottaa töitä vastaan. Jos saisi taas tasattua olemista. Jännitän vaan vähän missä kunnossa tulen miittiin. Luultavasti unohdan puolet tavaroista ja istun vaan nurkassa itkemässä kun väsyttää. Tai sitten sinnittelen väkisin. En vaan haluaisi nyt pilata tätä miittiä kun edellisestä kunnon miitistä on taas aikaa. Mutta kun minä en vaan jaksa jos en saa nukuttua kunnollisia öitä. Jo pari peräkkäistä yötä vaikuttaa niin että huomaan sen itse ihan selvästi. Luulen että olin jo loppuviikosta liikenneturvallisuusriski, mutta töihin on pakko päästä. Tämä väsymys vaan alkaa vaikuttaa niin että kivaan työpaikkaan on ahdistavaa mennä kun liitän siihen tämän järkyttävän väsymyksen. Eikä asian stressaaminen auta yhtään siihen että nukkuisin paremmin. Työnteko on kyllä ihan takapuolesta tällä hetkellä kun se aiheuttaa tällaisia sivuoireita.
 
Itsellänikin on kauan jatkunut öinen heräily, välillä saan jatkettua uniani, joskus en. Minulla on tietysti helppoa, kun ei ole töitä hoidettavana ja voin siten paikata huonoa nukkumista pitkin päivää. Vaikea kuvitella monilla yleistä päivätyön ja yönsä huonosti nukkuvan pienen lapsen yhdistämistä, eli kuinka ihmiset oikein jaksavat? Ehkä vain siksi kun on pakko. :(

Toivotaan että miitti katkaisisi huonot nukkumistottumukset, voimia siihen asti Jaamar.
 
Jamppa saa sittenkin toisen yksityishuoneen, jossa hän voi ottaa torkut kaikessa rauhassa silloin kun väsyttää. Minä menen kuorsaajien kammariin ja lainaan huonetovereilleni korvatulppia sillä ehdolla, että he eivät palauta niitä käytön jälkeen.
 
Nykyään herään jostain syystä aina ennen määräaikaa ja yritän sitten nukahtaa uudestaan. kelloa en ole vielä uskaltanut katsoa. Kannattaisikohan tuossa tilanteessa vain purra hammasta ja nousta ylös? Kun sitten kellon soidessa väsyttää ihan yhtä lailla. Sinänsä kivaa, kun uesin edessä on kahden tunnin automatka Hellsinkkiin töihin. Lasketaankohan tuo liikenteen vaarantamiseksi? Rattiin en ole vielä koskaan meinannut nukahtaa, mutta zombiemoodissa ajaminen ei ole kivaa. Julkisilla matkustaminen toisi matkaan lisää ainakin tunnin (yhteen suuntaan), joten se ei ole vaihtoehto.
 
Pagba, ei ole välttämättä tarpeen. Jos esim. pääsen Masyn porukan kanssa samaan huoneesee (nyt kun sinne mahtuu) niin tiedän että he osaavat olla ja kulkea hissukseen ja tulee vähän vähemmän eristetty olo.

Ja hei, tänään heräsin niin että muistan oikeasti selkeitä ja jatkuvia unia eikä vaan sekalaista epämääräistä levotonta ajatusten haahuilua. Lisäksi vaikka heräsin ja olin katsovinani että kello oli viisi niin oikeasti havahduin kuudelta Novan kelloon!
 
Älä sitten epäröi valloittaa residenssiäni, jos siltä tuntuu.

Aamiaispöydän ääressä. Yhdeksään menevät lapset herätetty ja sitä ennen tietokoneen virtajohto piilotettu ja iPadin salasana vaihdettu. Edellinen salis oli erkki, uusi tietysti bers. Hakkeroinnille pitää aina jättää mahdollisuus.
 
Päätin juuri pitää facebookpaastoa reilut 24 tuntia, eli huomiseen puoleen päivään asti. Lupaan toimittaa miittiin karkkipussin jokaiselle, joka löytää minut kyseisestä sovelluksesta onlinetilasta tänä aikana. Herra olkoon tässä todistajanani! :|
 
On flunssainen olo ja väsyttää, mutta onneksi pihan vaahterassa on edelleen kauniin keltaisia lehtiä. Keitin hasselpähkinäkahvia ja käynnistelen päivää armollisen hitaasti lukemassa Game of Thrones -fanfictionia, kipristelemällä varpaita villasukissa ja pohtimalla, mitä haluaisin saada tänään aikaan.

Pientä harmia ja ahdistusta tuottavat työasiat, kun eivät mokomat edisty minusta riippumattomista syistä, mutta ehkä siitäkin selvitään.

Mikä on Kointähden facebookpaaston syy?
 
Facebookpaasto lähestyy tältä erää loppuaan, enää tunti ja pääsen jakamisen ja tykkäämisen ihanaan maailmaan! :p Mutta syy tähän kokeiluun oli se, tuntuisiko jo pienikin irtiotto fb:sta parempana olona, ja sanoisin että saattaisi jopa näin olla. Aivan liian usein jumiudun kierteeseen, jossa päivitän selaimen välilehtiä yksi toisensa perään ja irtaudun kaikesta valosta.

Yö ei mennyt ihan putkeen: menin nukkumaan yhdeksältä, heräsin puolilta öin ja valvoin sen jälkeen aamuviiteen. Aamulla sitten vähän palauttavaa torkkumista. Nyt tosin oikein hyvä olo, joten kuluipa se yö näinkin.
 
Jatkan sopivasti vanhaa juttuani uudessa muodossa, eli olen facebookin välttelyssä jälleen: tällä kertaa täysi viikko, josta ja n. 60 tuntia takana. Varsinaisia vieroitusoireita ei ole alun jälkeen ollut, ja olo tuntuu jossain määrin kohentuneelta, vaikka luonnollista vaihtelua ei voikaan sulkea pois selityksenä. Eilen kävin esimerkiksi aamulla kävelylenkillä kuulaassa auringonpaisteessa ja pyörähdin Pyynikin näkötornilla munkkikaakaolla. Olen katsellut SPR:n nettisivuja vapaaehtoistoiminnan osalta, ja ajattelin käydä keskustan toimipiste Tampurissa kyselemässä lisätietoja. Mummon kammarin vapaaehtoisena olen toiminut reilun vuoden, ja tämä puuha on ollut kyllä palkitsevaa ja mielenkiintoista; tänään pidän keskusteluryhmää, jonka tämän kerran aiheena ovat viikingit. Ehkä joka tapauksessa pientä lisätoimintaa olisi jälleen paikallaan kirjata kalenteriin. Laitoin myös hengellisen ohjauksen pastorille kyselyä tapaamisajasta, olisi jälleen korkea aika vaihtaa sieluun kesärenkaat.

Ennakkoäänestykseen menisin muutoin tänään, mutta Ereinion ei ole vielä laittanut minulle oikeita vastauksia vaalivisaan. No, ehtiihän tässä.
 
Tuohon facebookin välttelyyn voinkin kommentoida että olen itse tänä aamuna taas ihan turhaan nauliutunut melkein puoleksitunniksi vaan lukemaan ja kommentoimaan ihan höpöjä ja nyt on syyllinen olo kun lapsi joutui olemaan tuon ajan yksin, minä en oppinut mitään, kello on jo "paljon", hartiat jumissa heti aamusta ja ärsyttää kun tuollainen höpöjuttu vaan vie mukanaan. Jonkunlainen kevennys olisi varmasti paikallaan. Esimerkiksi vaikka niin että vapaapäivinä en avaisi kyseistä sivustoa ollenkaan ennen puoltapäivää ja arkena vaikka ennen klo 17. Voisi tehdä ihan hyvää.
 
Muuttoasiat ovat varsin hyvällä mallilla siihen nähden, että saan uuden kodin avaimet 3.5 ja muuttoauto on varattuna 5.5. Poismuutosta pitäisi vielä sopia ja viimeisen kuun laskutuksesta, Sopimusvuorelta kun saa muuton yhteydessä laskutuksen päivän tarkkuudella. Perjantaina varasin muuttoauton, eilen kävin sopimassa käytetyn sängyn, kirjahyllyn, pesukoneen, parvekelaudoituksen ja parveketuolien ja -pöydän ostosta. Tänä aamuna olen laittanut muuttoilmoitusta, uutta sähkösopimusta ja kotivakuutuksen siirtoa. Pyykkivuori osoittaa myös supistumisen merkkejä.
 
Ylös