Uusia huoneita

Merri

Ylläpitäjä
Vastuuhenkilö
Ylläpitäjä
Käärmeeseen on tehty muutoksia huoneisiin. Olemme avanneet kaksi uutta huonetta, Repunpään sekä Kieli & kulttuuri -huoneen.

Kieli & kulttuuri on tarkoitettu kaikenlaiseen keskusteluun liittyen kieliin ja/tai kulttuureihin, sekä kääntämiseen.

Repunpää on kysy & vastaa -tyylinen palsta, jonne voi kirjoittaa kysymyksiä Keski-Maasta tai Tolkienista yleensä. Kysymys voi olla tyhmäkin (omasta mielestäsi).


Lisäksi Kulmikkaalle on tehty muutos: se on tästä lähin piilotettu julkisuudelta, eli se näkyy vain jos on kirjautuneena sisälle.
 
OMG


Tämä oli ensimmäinen reaktioni. Nyt olen vain innoissani; tämä on mahtavaa! Käärmeeseen ei ole minun aikanani edesmennyttä Piilopirttiä lukuunottamatta tullut yhtään uutta huonetta! :beer:
//muoks. Btw, eikös nyt kannattaisi siirtää perinteiset kyselytopikit Tolkien-huoneesta Kamarin puolelle? Ettei sekaannu huoneitten sisällöt keskenään. =P
 
Se johtuu ihan siitä, että huoneiden määrä yritetään pitää vähäisenä. Oma tavoitteeni on kuitenkin koettaa kasvattaa Tolkien-keskustelun määrää, nykyinen päähuone tuntuu olevan ehkä liian vakava useimmille. Tämä siis perusteena Kamarille (mikäli nimi säilyy).

Kieli & kirjallisuus taas on perusteltu Majatalon keventämisellä useista kyseisen aihealueen keskusteluista.


Konnavahtipuoli on vielä avoin, joten sen takia siirtoja ei ole vielä liiemmin tapahtunut. Minäkin olen nyt töissä, minkä vuoksi en ehdi tehdä siirtoja.
 
Hyvä Merri! Tämä oli ainakin minun mielestäni oikein oivallinen ratkaisu. Plus aina on hauska saada jotakin uutta kehiin.

Kamari on varsin osuva nimi, mutta tokihan sitä voisi joksikin hiukan selkeämmin kysymyksiin viittavaksi muuttaa?
 
Ehdotuksia saa antaa; Kamari on ensimmäinen ja ainut nimi jota on ehdotettu tähän mennessä :D Se tuli vain yllättäen mieleen vaihtoehtona, ja se on kyllin lyhyt.

Ja vielä korostettakoon että huoneiden muutokset eivät ole lähtöisin vain minulta, asiasta on ihan konnavahtiporukalla keskusteltu ja keskustellaan enemmän tai vähemmän aktiivisesti vastaisuudessakin.
 
Uskaltaudunpa minäkin hieman kommentoimaan tätä uudistusta. Huoneiden määrän on syytä olla melko alhainen, mutta toisaalta, jos keskusteluita on paljon, saattavat huoneet muuttua sekaviksi. Kielen ja kulttuurin jakaminen erikseen on minusta oiva ratkaisu. En tiedä, onko se vain minun päässäni, mutta onko Käärmeessä ollut jonkin aikaa tavallista aktiivisempaa? Kauheasti on ainakin tullut uusia viestejä, jos en pariin päivään käy kurkkimassa Matosessa, eli siis tarvetta uusille huoneille kai on. Ja Kamari on hieno nimi uudelle huoneelle! Ja idea on hyvä myöskin, saatan minäki aktivoitua Tolkien-keskustelun osalta, mitä olen harvemmin täällä harrastanut(nurinkurista, tiedän). Tämä hörinä tiiviimmin: jee, hyviä uudistuksia!
 
Mitä aktiivisuuden kasvuun tulee, niin kaipa siihen voisi tokaista että "tiedän mitä teen" tai jotain muuta nasevaa :) Kaipa tuo on luonnollista, että kun alan oikeasti puuhata innolla Konnun parissa tavalla tai toisella niin tuloksiakin jopa näkyy. Minullehan se on tavoite, että Konnussa on elämää ja mielenkiintoista seurattavaa.
 
En tiedä mitä tarkoitat kunnollisilla tilastoilla. Onhan meillä olemassa tilastoja http://kontu.info/tilastot/
Ei ole oikein kokemusta muista keskustelualueista kuin tästä. Risingilla en päässyt ikinä niin pitkälle että olisin kaipaillut tilastoja ja muilla en ole juuri koskaan käynytkään.
 
Tuo kuulostaisi aivan siltä kuin olisit jo henkisesti jättänyt Risingin taaksesi :D Käypä sentään sen verran katsomassa, että tilastot näät ^^ Vaikkeivät nekään ole aivan yhtä superit kuin vanhan Risingin tilastot.

Erityisesti kaipaisin päiväviestimäärän ja kuukausiviestimäärän tilastoja.
 
Merri sanoi:
tavoitteeni on kuitenkin koettaa kasvattaa Tolkien-keskustelun määrää, nykyinen päähuone tuntuu olevan ehkä liian vakava useimmille. Tämä siis perusteena Kamarille (mikäli nimi säilyy).
.

Hiukan Círdanin tapaan ajattelisin, että joitain keskusteluja voisi siirtää yleiseltä Tolkien-puolelta Kamariin. Minulle tulee mieleen esimerkiksi "joka hobitin leppoisa trivia", nythän Tolkien-keskustelujen listassa on kaksi Tolkien-triviaa peräkkäin. Myös "mikä hahmo kuvaa sinua parhaiten" sopisi varmaan Kamarin leppoisaksi ja vähemmän juhlalliseksi tarkoitettuun ilmapiiriin. Mutta minusta ei ole mitenkään huono asia, että myös yleiselle Tolkien-puolelle jää kyselytopiikkeja, vaan päinvastoin: pienet päällekkäisyydet ovat vähäinen hinta keskustelun lisääntymisestä.
(Jos aivan hyvälle "Kamari"-nimelle vaaditaan esittämään vaihtoehtoja, niin minulle tulee mieleen esimerkiksi "Hobitinkolo".)
 
Se on aavistuksen pitkän puoleinen, joten saako Kamarin nimeäminen Koloksi kannatusta? Nyt ennen kuin Kamari vakiintuu liian syvään.
 
Itse pidän Kamaria kodikkaampana, Kolo ei välttämättä aukea merkitykseltään tai tunnu niin kutsuvalta kuin lyhyt, ytimekäs ja aavistuksen mummolamainen Kamari.
 
Kamari on nimenä ihan kiva, mutta Hobitinkolo on toisaalta sisältönsä puolesta huomattavasti informatiivisempi. Sikäli yhdyn brandagambalaisiin. Sitä paitsi pidän enemmän kammarista kahdella ämmällä, se se vasta mummolamainen onkin Ei, isovanhempani eivät olleet lesbopari. Miksi moista kuvittelette?
 
Repunpää kuulostaisi kivalta, mutta on sekin pitkähkö. Itse en lämpene tuolle Kamarille. Itse asiassa (ei millään pahalla) Vehkan mainittua mummolamaisuuden, pidän siitä entistäkin vähemmän. Pelkkä Kolo taas on vähän kolkko nimi. Jos STS ei jo käyttäisi tätä niin Smial olisi voinut olla hyvä. Nyt se saattaisi sotkea. Ellei sitten perusteta sitä koko konnun kattavaa smialia. Siinä olisikin smialvastaavalle ihmettelemistä :D
 
Olen lisännyt topikkiin kyselyn, jossa on kaikki tämänhetkiset vaihtoehdot. Kysely on voimassa 7 päivää, eli ensi lauantaihin kello 15:00 asti.

Mikäli uusia nimiehdotuksia vielä tulee viikonlopun aikana, laitan niitä mukaan kyselyyn.


Äänestäkää!
 
Ylös