Uusia Tolkien-kirjoja

Kyllä se toimii, sitä en sitten tiedä tuleeko varoitusviesti samana päivänä kuin kirja olisi kaupastakin saatavissa, vai vähän viiveellä.
 
Hei!

Vahtipalveluun asettamasi kirjat ovat nyt tilattavissa.
Kirjaudu palveluun osoitteessa http://www.suomalainen.com niin kirjat siirtyvät suoraan ostoskoriin.

Kirjat:
Tolkienin maailman kartat


Terveisin Suomalainen.com!

Ylläoleva viesti oli napsahtanut sähköpostiini tänä aamuna Suomalaisen kirjakaupan vahtipalvelusta...

Muoks:Ja näköjään Suomalaisten nettisivuilla on tilausajaksi merkitty 4 työpäivää eli ilmeisesti teos on viimein ilmestynyt.
 
Tampereella en ole vielä tuota kirjakaupoissa nähnyt (tosin en ihan kaikkia ole viime päivinä kiertänyt) mutta sen sijaa Antikvariaatti Makedonialla oli yksi kappale tuoreena hyllyssään, joten kirja on todistettavasti lopultakin fyysisesti olemassa. :D (Esimerkkikuvassamme englanninkielisen version kaksi neljästä kartasta seinällä.) Ja ihan törkeää, maksoin tuosta originaalista muistaakseni aikanaan yli neljäkymppiä. :x
 
Nerwen sanoi:
Ja ihan törkeää, maksoin tuosta originaalista muistaakseni aikanaan yli neljäkymppiä. :x
Ja minä maksoin originaalista viime vuoden kirjamessuilla kympin, suomennoksesta sain nyt pulittaa peräti kolme kymppiä. Kallista on olla keräilijä. Kotka Suomalaisessa noita ainakin oli kelpo läjä tarjolla eilenillalla.

Mitä tulee sisältöön? Noh, suomennos vaikutti tasokkaalta ja kartat ovat kauniisti tekstattuja. Alkuperäistä fonttia on hiukan koukeroitu, mutta varsin samoilla linjoilla on pysytty. Kaikki nimet on tekstattu johdonmukaisesti uusiksi, myös haltiakieliset yms. jotka ovat samat kartan molemmissa kieliversioissa.

Virheitä olen julisteista tähän mennessä pikatarkastelulla löytänyt vain yhden, "TSH-kartassa" eli "Tolkienin Keski-Maa" -julisteessa Minhiriath on kirjoitettu Minniriath. Englanninkieliseen versioon verrattuna Christopherin kartoista on lisätty ainakin Forodwaithin toinen nimi Pohjoinen Autio. Númenorin karttaan Pohjoismaan pohjoisin kärki on nimetty Pohjoisnokaksi kuten KTK:n tekstissä (KTK:n mukana tulleessa Númenorin kartassa Pohjoisniemi).
 
En päässyt itse teosta kääntelemään kun se oli kääreissä: eihän siellä ole mitään suomentajan kiitoksia? ;)
 
Nerwen sanoi:
En päässyt itse teosta kääntelemään kun se oli kääreissä: eihän siellä ole mitään suomentajan kiitoksia? ;)
"Suomentaja kiittää Kontuwikiä avusta" o_O Painotietosivulla.
 
Niin tosiaan, sen verran piti valittaakin, että brittiversioon verrattuna paketin kotelo on kerrassaan hötelöstä paperista kasattu. Eikö "vihreän kullan maasta" löydy kunnon kartonkia (tosin globaalisti tämäkin näkyy Thaimaassa painetun)?
 
Bookplus tietää, että TSH tulee myös Loisto-pokkarina. Hinta vaivaiset 9,50 per osa. Tarkkaa julkaisuajankohtaa ei vielä ole tiedossa ("vuonna 2007"), mutta eiköhän tuo pian ilmestyne. Toivottavasti tällä kertaa myös kartta on mukana.

Sormuksen ritareista (linkki yllä) on jo kansikuvakin tiedossa, ja loput kaksi osaa seurannevat aikanaan perässä, vaikka Kahden tornin kansikuvaa ei vielä ole saatu ja Kuninkaan paluun pokkariversiosta ei ole vielä tietoja Bookplusillakaan.
 
Last edited:
Re: TSH:n tarkistettu laitos tulossa pokkarina

Tik sanoi:
TSH tulee myös Loisto-pokkarina. Hinta vaivaiset 9,50 per osa. .

En kai minä nyt vain joudu ostamaan tätäkin? Puolisoni ei ilahtuisi uudesta täydennyksestä muutenkin pursuilevaan Tolkien-hyllyyn. (Hänen mielestään minun pitäisi muka ensin uusia risaiseksi käyneet alusvaatteeni.)
 
Re: TSH:n tarkistettu laitos tulossa pokkarina

WSOY:n ekstranetin mukaan TSH:n yksiosaisesta laitoksesta tulee uusi laitos, jossa on tarkistettu suomennos, uusi taitto ja ulkoasu ja karttaliite (ISBN: 951-0-33337-9).
 
Re: TSH:n tarkistettu laitos tulossa pokkarina

Thialfi sanoi:
WSOY:n ekstranetin mukaan TSH:n yksiosaisesta laitoksesta tulee uusi laitos, jossa on tarkistettu suomennos, uusi taitto ja ulkoasu ja karttaliite (ISBN: 951-0-33337-9).
Mahtaakohan tarkistettu suomennos tarkoittaa sitä joka jo on 2002 kolmiosaisessa, vai ovatko korjailleet lisää? Uusi ulkoasu kuulostaa kyllä aina uteloittavalta.

(jatkossa siis KontuWikissä tullaan tarvitsemaan neljät sivunumerot viitattaessa Taruun! Voihan melkorin takamus :p)
 
"Vieläkö se tuokin myy?" :D

Luulisi tuon tulevan ulos nyt ennen kesää, koska sitä olisi varmaan helppo saada myydyksi Hurinin muksujen kylkiäisenä/imussa.
Kansikuvaksi veikkaan jonkun vanhan tunnetun kuvan kierrätystä, kuten Howen vaeltavaa Gandalfia tai vanhaa kunnon Kaapuhemoa. "...uusi taitto ja ulkoasu" kuulostaa tietysti lupaavalta, mutta toisaalta alhainen hinta pistää olettamaan että kantena nähdään jotain kierrätettyä.

//eta, Nythän tuo antaa ymmärtää että kansina olisi nuo samat punaiset kuin vuoden 2002 tarkistetuissa. Ei huono juttu ollenkaan imo.

Hiisi vie, minullahan on siis lopultakin varaa/tilaa/tilaisuus hommata tarkistettu laitos hyllyyni! :yay:
 
Yksiosaisen veikkaisin olevan kovakantinen, taskukirjalle ei lähdetä tekemään uutta taittoa. Uusi taitto tarkoittaa varmasti myös uutta kansikuvaa. Vuoden -02 kansien tekijää Sami Saramäkeä voisi veikata.

Kaipa oikeaoppisesti yksiosainen laitos on pakko hankkia. :knockout:

Loisto-taskarien varustamista erillisillä karttaliitteillä voisi epäillä, kioskeissa myytävistä pienikokoisista kirjoista sellaiset voisivat tippua liian helpoisti omille teilleen. Ehkä sivuille painettua viritystä voisi toivoa.
 
Niin siis kansista puhuttaessa tarkoitin noita pokkareita. Sekaannus epäilemättä minun, sorry.

Onhan vanhassa kaapuhemmopokkarissakin kartta mukana, se on kiinnitettynä yhdestä sivustaan takakannen sisäpuolelle. En sitten tiedä onko tuollainen kovinkin hintavaa painatusta.
 
Sormuksen ritarit-pokkarista löytyi tietoa myös Suomalaisen kirjakaupan "nettimyymälästä" ja kansikuvakin oli esillä. Kansikuva on sama kuin v. 2002 kovakantisessa painoksessa.

Suomalaisen kirjakaupan mukaan ilmestymispäivä on 2007-03-23, mutta eipä ole vielä ilmestynyt, mutta kirjan voi toki laittaa vahtipalveluun. Hinta näytti olevan 10,00€.

Nerwen mietti, että vieläkö tuo myy? Miksei myisi tuohon hintaan, kun ainakin tällä hetkellä ainoa saatavilla oleva painos on kovakantinen ja sillä Suomalainen kk:n mukaan hintaa 30,00€/kpl. Jos ostaa kaikki kolme osaa sidottuina, niin saa pulittaa 90,00€ - aika kova hinta.

Divarista tietenkin saattaa puolivahingossa em. kirjat löytää sopuhintaisina.
 
Centaurea, en suinkaan tosissani pohtinut sitä että TSH myy edelleen (huomaa lainausmerkit ja hymiö). ;) Kyseessä on David Eddingsin lausahdus - hän on itse kertonut että sai innoituksen fantasiakirjailijan uralleen huomatessaan kirjakaupassa Tarun n:nen painoksen.
 
Sormuksen ritarit -pokkari oli tänään myynnissä Joensuun Suomalaisessa kirjakaupassa. Kartta oli jaettu osiin ja painettu kirjan viimeisille sivuille - samalla tavalla kuin englanninkielisissä pokkareissa. Olin etukäteen varma, että kartta on jätetty kokonaan pois Silmarillionin ja Keskeneräisten tarujen kirjan pokkarilaitosten tapaan.

En muistanut katsoa, oliko Konnun kartta mukana.
 
Nerwen kirjoitti:
Centaurea, en suinkaan tosissani pohtinut sitä että TSH myy edelleen (huomaa lainausmerkit ja hymiö). ;)

No - totta puhuen vähän ihmettelin tuota: "Vieläkö se tuokin myy?":D ..., mutta kun olen totinen tosikko, niin jäi lievä ironia huomaamatta.

Toinen asia: Pokkareissa olevat ja olemattomat kartat. Minulla on pokkaripainoksena (4. painos v. 1990, WSOY / Best Seller) Silmarillion, jossa on kartta mukana. Se on iso ja kunnollinen Beleriandin ja pohjoisten maiden kartta. Sen kääntöpuolella pienempi kartta, jossa on Noldorin ja Sindarin valtakunnat. Samanlainen kartta on ilmeisesti sidotussa versiossa. Parasta kuitenkin on, että kartta on kiinni niteessä, joten se ei pääse vahingossa luiskahtamaan irti ja häviämään.
 
Ylös