Valkjärvimiitti 16.9.-18.9.2011

Kiitos kyydittäjälle ja kyytiseuralle.
Kiitos koko miitille, olitte kiltisti ja tilat olivat siistit nopeammin kuin olisin olettanut - tosin ei me kai silti liian aikaisin aloitettu, eihän?

Omalta osaltani meni vähän ohi kun lauantaina tajusin olevani 70% eväistäni allerginen ja ruokahalu katosi pitkäksi aikaa. Muutenkin tuntuu että jäin ruokapuolelta aika tappiolle kun syötin hedelmäsalaatista puolet muille ja itse söin yhden palan jätskiä kahdesta litrasta ym. :p Ensi miittiin ihan oikeasti mietin mitä syön.
 
Kiitos kaikille seurasta. Tässä miitissä olin vielä poissaolevampi kuin yleensä ja pelaaminenkin jäi vähiin. Onneksi sentään tuli katsottua yltiöromanttinen intialainen elokuva.

Valkjärvi on selkeästi lämpimien kelien miittipaikka. Seuraava konkarimiitti voitaisiin minun puolestani pitää siellä joskus toukokuun lopulla. Saunan toinen pukuhuone jäi nyt vajaakäytölle, koska kukaan ei viitsinyt yöpyä siellä hiiren kaverina. Siitä voitaisiin tehdä vaikka elokuvateatteri: valkokangas pikkuhuoneesta seinälle, tuoleja ja patjoja lattialle, videotykki hyrräämään. Oma vessa ja jääkaappi ovat jo. Jos näytösajat saataisiin sovittua etukäteen, muun miittielämän voisi rytmittää elokuvien mukaan.

Taskulamppuja tarvitsi Valkjärvellä lähinnä jos liikennöi nukkumamökkien tai puuceiden suunnassa. Piha-alue oli sen verran hyvin valaistu. Saunan kiuas oli alitehoinen ja sain siitä irti vain muutamat makoisat löylyt. Muillakin kuului olleen sama ongelma. Uimassa en käynyt. Kiikkerä ponttoonilaituri olisi voinut tehdä hommasta hiukkasen vaarallisemman, ainakin pimeällä. Vehkan mainitsema tähtitaivas tosiaan oli aivan upea. Korvessa ei valosaastetta juuri ole, eikä liikenteen humina kuulu.
 
Kiitokset mukavasta miitistä. Vaikken nyt siellä yöpynytkään, sen sijaan reitti tuli kyllä hyvin tutuksi.
Pelatakin ehdin lauantaina sekä Carcassonnea että Smallworldia. Kiitos peliseuralle.

Paikkana Valkjärvi on sinänsä mainio ja luonnonkaunis ja loistavalla etäisyydellä Helsingistä. Miinusta päärakennuksen vesijohdottomuudesta.
 
Väsynyt, nuhjuinen, haikea, mutta onnellinen. Ihmiset :heart:
Ja vielä kerran :heart:

Miittipaikka:
+ matka ei ylittänyt kipukynnystä
+ karunkaunis paikka (puro ja kalliot -> extraplus)
+ sopivan lähekkäin jutut (päärakennus, sauna, grilli, mökit..)
+ ulkovalojakin oli
+ jotenkin vaan ihan yleisesti tykkäsin paikan atmosfääristä...
- pieni keittiö ja kantovesi, jotka eivät kyllä ylettömästi häirinneet, kun vuoroja vaihdeltiin pöydän ääressä ja vedenkantajia löytyi

Etukäteen arveluttivat nuo lämmittömättömät mökit, mutta etenkin viime yönä nukuin tosi hyvin!!! Eläköön Varusteleka ja Sveitsin armeijan fleecesisäpussi!

Pohdittiin kotimatkalla sitä, että toimisiko tuo paikka myös talvimiitissä? Toinen pukkari voitaisiin rauhoittaa kuskeille ja siellä oli jääkaappikin (ja sisävessa :grin: ). Lattiatilaa oli nukkujille kohtuullisesti päärakennuksessa. Ja vielä se pieni takahuone mahdollisille nukkujille, joskin siellä oli trafiikkia jääkaappien takia.
 
Miitti oli oikein onnistunut, siitä iso kiitos kaikille.
Pelasin taas paljon, olihan paikalla paljon uusia ja vanhoja pelejä ja hyvää peliseuraa.
Vaikka varsinkin perjantaina oli kipeä olo, jaksoin valvoa ja käydä saunassakin. Pahoittelen jatkuvaa yskimistäni.
 
Talvikäytössä pitäisi ehkä rajata osallistujamäärää vielä pienemmäksi. Nyt mökeissä kuitenkin nukkui kai noin 10 ihmistä ja sali oli varsin täysi. Minä en kokenut vesien kantoa ongelmana (juu, kyllä kannoin vettä) ja paikan yleinen ilmapiiri oli aivan ihana. Konkarimiitille voisi olla aika toimiva paikka kyllä. Mahdollisesti syksymiitille JOS saisi sen pidettyä siellä syyskuun alussa. Kyllä minä mieluusti tuolla talvellakin vierailisin, mutta en tiedä onko se kannattavaa. Pitää jättää paikka mieleen hautumaan :)
 
Suuret kiitokset kaikille minunkin puolestani. Oli erittäin mukavaa tavata sekä uusia immeisiä että vanhoja tuttuja - Pitänee yrittää eksyä miittinkiin uudemmankin kerran.
 
Wanna sing wanna dance wanna Magadheera, wanna rock wanna move wanna Magadheera!

Jälleen oli hirveän kiva miitti. Olette lempi-ihmisiäni(/-olentojani)!

Paikka oli minusta oikein kiva, ainoastaan keittiö ja sauna eivät miellyttäneet. Aika nihkeät löylyt tuli, kun kiuas sanoi vain pläts, eikä siellä tullut kuuma ollenkaan. Saman asian olisi ajanut, jos olisi käynyt pihalla heittämässä vettä jollekin kivelle. Minä vielä tykkään ottaa kuumia löylyjä. Mutta miljöö oli hieno, kallioilla oli kiva leikkiä ja puro varsinkin oli jännä, vaikken itse ollutkaan sitä avaamassa tai patoamassa. Tuvassa oli ehkä vähän täyttä nukkua, mutta kun mökitkin olivat käytössä niin oli minulla ainakin ihan mukavasti tilaa. Tulisin mielelläni uudestaan Valkjärvelle.
Oli kiva pelailla, katsoa leffoja, saunoa, uidakin pikkaisen, lagailla, seikkailla ja selvitellä murhamysteerejä... Ja ihan vain jutella ja oleilla ja valvoa. :) Laiturilla oli jostain syystä aina kivat keskustelut, kun sinne aina jotenkin ihmisiä kerääntyi pomppufiilistelemään.
Mutta te mokomat tartutitte minuun kurkkukivun.

Ja kaikkia varmasti kiinnostaa, että kotiin tultuani eteisessä odotti kiva yllätys Kämppikseltä. Keittiön roskapussi odotti siinä auki, että se jotenkin päätyisi ulos roskikseen. Ja roskapussissa oli myös ruoantähteitä (koska meillä ei ole biosankoa) eli oli hirveän kiva, että se oli jäänyt siihen odottamaan. Ei onneksi haissut aivan hirveästi. Tämä on toinen tai kolmas kerta, kun Kämppis on jättänyt roskiksen oman onnensa nojaan tuotuaan sen ensin avonaisena eteiseen.
 
Oli oikein leppoisa miitti, kiitos. Erikseen vielä kiitoksia Vehkalle lätyistä, Lehtikselle jälleen kyydistä ja Pagballe kirjalahjoituksesta! Vähän harmittaa, ettei huvittanut pelata mitään, mutta eihän sitä väkisin viitsi... Paljon muutoin mukavia hetkiä kuitenkin. Saunassa oli kyllä harmillisen laimeat löylyt,mikä oli vesijohdottoman keittiön ohella paikan ehdottomasti isoin miinus. Yöpymisominaisuuksiltaan peittosi kyllä Lammasniemen (nyt kun se makuualusta tuli pakon edessä hankittua)vapaan lattiapinta-alansa ansiosta, mutta hävisi Rismalahdelle. Mutta tulipahan kokeiltua tämäkin paikka.
 
Ylös