Vappu

Minä en taida tehdä tänään muuta kuin nauttia simasta ja churroista jos en polta koko taloa mutta huomenna olen kai menossa vappumarssimaan kommunistien kanssa kun kaveri pyysi. Aika mielenkiintoista, olen saattanut olla vappumarssilla aivan pienenä mutta sen jälkeen vappuni on ollut aika epäpoliittinen.
 
Jee, sekä sima että munkit onnistuivat. Eikä simasta edes tullut liian vahvaa. Tosin taidan olla ainoa tässä perheessä, joka pitää siitä varauksettomasti. Pikku-ukon kommentti oli "Hyvää ja pahaa. En haluu lisää." ja pikku-ukon iskin lausunto kuului "Hmm, tää maistuukin ihan kotitekoiselle simalle". Saan siis vissiin ryystää suurimman osan ihan itsekseni.
 
Minun churroni eivät ehkä onnistuneet niin hyvin kuin simani, tai en tiedä epäonnistuivatko ne mutta niiden luonteeseen kuuluu olla rasvaisia sokerissa kieritettyjä möykkyjä, miltään muulta ne eivät maistu mutta ei siinäkään tietysti ole vikaa.
Otin kuvia prosessista, huomatkaa turvavälineet: http://www.facebook.com/album.php?aid=76234&id=678718977&l=85beaad80a
 
Voi elämä, kaupassa oli vain liian ohuita Fazerin tippaleipiä ja liian paksuja Malvialan tippaleipiä. Molempia täytyi tietysti ostaa että niiden huonot puolet tasapainottaisivat toisensa.
 
Tippaleivät eivät tosiaan olleet niin kovin kehuttavia, mutta varsin kelvollisia Fazerin munkit olivat.

Minusta on hyvää vauhtia tulossa kissamummo. Kaikki ystäväni ovat eri puolella Suomea juhlimassa, mutta minä istun täällä kissan kanssa. Katselen telkkaria, juon simaa ja neulekin löytyy :D
 
Ereine sanoi:
Otin kuvia prosessista, huomatkaa turvavälineet: http://www.facebook.com/album.php?aid=76234&id=678718977&l=85beaad80a

Pahus, minä en tullut ajatelleeksi valokuvausta. Olisihan nyt ensimmäisten omatekoisten munkkieni synty pitänyt ikuistaa. Samoin kuin lieden vieressä odottanut kattilankansi valmiiksi asennettuine patakintaineen ja selän takana pöydällä valmiustilassa kököttäneet sammutuspeite ja jauhesammutin ;)
 
Pian on taas vappu ja saa pistää lakin päähän =) kuinkas moni aikoo vappuna pistää lakkinsa päähän?? :) (':p')
 
Hep, minä ainakin, ensimmäistä kertaa vaikka olisin jo aiemminkin saanut. Vappupiknikille on tarkoitus suunnata vapunpäivänä ystäväporukalla, järvenrannalle. Tosin suunnitelmat ovat jo ehtineet muuttua monta kertaa, kiitos viime aikaisten sairastelujen, mutta pitäisi nyt kuitenkin onnistua. Olen peräti jo keksinyt pari "herkkua", joita voin itsekin syödä :p
Vapunaaton juhlistaminen jäänee minun kohdallani ihan kotona leffailtaan, en jaksa lähteä minnekään "riehumaan". Ja mikäs kotonakaan, hyvien leffojen parissa :)
 
Minulle ei ole tullut ikinä mieleen laittaa lakkia päähän vappuna, se on äidin luonakin. Toisaalta en kyllä ikinä tee mitään sellaista vappuna missä lakkia voisi tarvita :) Tälle vuodelle minua on kyllä pyydetty johonkin vappujuhlaan, mutta voi olla että viettäisin illan mieluummin kotoa vaikka kokeillen taas uppopaistamista kuin olisin vieraiden ihmisten bileissä. Simaa en ehkä tee itse, en tiedä olisiko se pitänyt jo laittaa tekeytymäänkin ja meillä myydään töissä ruokalan tekemään simaa eurolla litra niin saatan ostaa sieltä.

Olin viime vuonna vappumarssimassa (kommunistien kulkueessa), se oli vähän outo kokemus enkä tiedä haluanko toistaa sitä :)
 
Vappu on hieno juhla- ja sen saa useimmiten töistäkin vapaaksi koska kaikki eivät niin sen juhlinnasta välitä. Kaveriporukalla on ollut tapana vappuaattona esim. grillailla jonkun luona mikäli keskustan wappuhulinat eivät innosta. Vappupäivänä Ulliksen vappupiknik on must, eväistä ja tarvikkeista tulee joka vuosi aina hitusen kunnianhimoisempia.
Tänäkin vuonna suunnitelmat ovat vanhat tutut, vappuaattona hieman rauhallisempaa juhlintaa ja vappupäivänä (lakit päässä tottakai) piknikkiä.
 
Éowyni sanoi:
Pian on taas vappu ja saa pistää lakin päähän =) kuinkas moni aikoo vappuna pistää lakkinsa päähän?? :) (':p')

Missäköhän se oikein on...? On varmaan kellastunut, nuhruinen ja tuhruinen vähästä käytöstään huolimatta.

Viime vuosina on vappua juhlistettu lasten ehdoilla. Ilmapalloja, serpentiinejä ja simaa kuuluu vappuun ilman muuta. Koska vapun aikaan sattuvat myös yhdet syntymäpäivät, niin vappua on monta kertaa juhlittu sukulaisten kanssa esim. kesämökki-kävely-eväsretken muodossa.

Tänä vuonna olisi tarkoitus lähteä läheiseen kaupunkiin vapunpäivän brunssille. Jos kaikki suunniteltu toteutuu, niin katselemme järvelle 1600-luvulla perustetusta linnoituksesta käsin ja nautimme vappueineitä.
 
Kunhan sen lakin ensi keväänä ensin saisi, niin sitten kahden vuoden päästä. Mutta en tiedä mitäpä teen vappuna. Jos olen kotona, saattaa vappu hyvinkin kulua työn merkeissä, onhan se työn juhla. Nimittäin pellot sulavat ja olen ainkin yhtenä vappuna peltotöissä ollutkin. Juhannuksena on tehty heinää ja viime jouluaattona ukoltani meni sormi sijoiltaan eikä sitä saatu terveyskeskuksessa paikalleen, joten isäni lähti viemään häntä Savonlinnaan ja minä menin äitini avuksi navetalle. En ole kyllä ennen jouluna navettatöitä tehnyt.
 
No sehän kuullostaakin hyvältä :) itse varmaan köllötän kotona katsellen leffaa poikakaverin kanssa lakki päässä ^^ tai sitten kaveriporukalla ulos juhlimaan, niin jos opiskelijan budjetti antaa periks :D
 
Tosiaankin vappu on runsaan viikon päästä :grin:. Pitääkin tehdä simaa viimeistään viikoloppuna. Huomasin tänään, että Tivoli on saapunut Kupittaan kentälle.

Vietämme vappua oman porukan kesken kotona ja nautimmen simaa ja munkkeja, kuten lähes kaikkina aikaisempinakin vappuina.
 
Voi huokaus. Meillä taitaa vappuaatto mennä kotosalla, kaupan siman ja munkkien voimalla. Pichu ei anna nykyään hetken rauhaa, joten ainoa vappuvalmistelu johon olen ryhtynyt on pikku-ukon ewok-puvun ompelu - ja senkin kanssa tulee mörönmoinen kiire. Ilmapallokeskuksesta olisi tarkoitus hankkia pikku-ukolle foliopallo ja ehkä vähän serpentiiniä yms. Vappupäivänä äitini on luvannut hoitaa vauvaa muutaman tunnin, ja silloin minä ja pikku-ukko lähdemme Vappushokkeloon. Ja silloin minulla on valkolakki päässä.
 
Meitsi on sellainen vappuhobitti ja tänä vuonna odotan vappua poikkeuksellisen innokkaasti. Toivottavasti aurinko paistaisi. Koko viikon on pientä ohjelmaa. Tärkeimmät ovat Tampereen yliopiston tieteentekijöiden liiton vapputapahtuma yliopiston pihalla torstaina. Sen jälkeen ajattelin suunnata Telkan terassille nauttimaan elämästä.

Vappuaattona käyn ensimmäistä kertaa Tampereen Raatihuoneella. Siellä on juhlat, jossa jaetaan tiederahaston apurahoja. Toivottavasti tarjolla on skumppaa. Illalla vietän sitten tovereiden kanssa vappua toisaalla.

Ja vappu huipentuu tietenkin vappumarssiin klo 11.00, joka lähtee Tampereelta Sorin aukiolta. Odotan jo nyt saavani käteen jälleen Iranin kommunistisen puolueen tiedotteen, jossa vaaditaan kaikkien maiden proletaarien liittymistä yhteen, loppua islamistien vallalle Iranissa, naisten aseman parantamista ja imperialismin kukistamista.

Marssin jälkeen Montun terassille ja siitä Yo-talolle kuuntelemaan Martti Servo & Napanderia. Sen jälkeen, jos aurinko paistaa, suuntaan kulkuni Klubin kautta Sorsapuistoon.
 
Tänä vuonna vappu on peruttu. Mitä ajatuksia se herättää? Minulle se on aivan sama, vaikka saattaisinkin aloittaa grillikauden poikkeusvuoden kunniaksi 30.4. Ja tiesittekö, että tänä vappuna tulee kuluneeksi 75 vuotta Adolf Hitlerin Valhallaan astumisesta? On se jännä.
 
Grillikauden aloitus voisi tuohon tosiaan sopia. Tämmöisessä pienessä puutaloyhtiössä on kuitenkin liki kaikki samat virukset kaikilla lähes samaan aikaan niin ei siitä voi kovasti haittakaan olla. Samalla voi lyödä aidantolppaa maahan jos jaksaa.
 
Tänä vuonna vappu on peruttu. Mitä ajatuksia se herättää?

Ei vappua ole peruttu, ainoastaan kansankokoukset aiheen tiimoilta. Me vietämme juhlaa samoin kuin ennenkin: kotona pötkötellen, simaa juoden ja munkkeja syöden. Seuraan myös mielenkiinnolla, yrittääkö joku vaikka väkisin lakittaa Mantan aidasta ja poliisivartiosta huolimatta. Aitauksesta kertoneen uutisen kommenttiketjussa jo ehdoteltiin, että lakituksen voisi hoitaa vaikka dronen avulla.
 
Vaikka tiedän hyvin että tämä on tässä tilanteessa paras vaihtoehto, niin opiskelijaa vuoden suurimman bileillan peruuntuminen syö aika lailla. Varmaan istun sitten haalareissani pihalla ja jurnutan. Vappuna on perinteisesti nähnyt myös sellaisia opiskelukavereita joita ei muuten näe, kaikkien opiskelijoiden kokoontuessa yhteen paikkaan. Yksinäistä on ja itkuhan tässä melkein tulee.
 
Ylös