Vappu

Vaikka tiedän hyvin että tämä on tässä tilanteessa paras vaihtoehto, niin opiskelijaa vuoden suurimman bileillan peruuntuminen syö aika lailla.

Et varmasti ole ainoa tai edes harvinainen tapaus - mikä pistää miettimään, eivätköhän vain opiskelijajärjestötkin pistä isot bileet pystyyn sitten, kun pandemiasta vihdoin selvitään.

Meillä jo anoppi lupasi suvun chatissa, että kunhan koronasta on selvitty, pidetään isot sukujuhlat, "mamma maksaa!" ;)
 
Patsaiden lakitus dronen avulla herättäisi ainakin oman mielenkiintoni. Ajatushan oikein innostaa kokeilemaan josko onnistuisi (herättää kilpailuhenkeä) vai meneekö lakki sittenkin patsaan viereen. Turun Posankka on niin järeä tapaus, että sen lakittaminen vaatisi jo aikamoisen lennokin. En omista dronea, vaikka sellainen olisi mainio vempele omistettavaksi. Raumalla Kanaalin Helmi on hyvin pieni patsas, jolle riittää tavallinen lakki.

Vappu ei ole peruttu, kokoontumiset ovat. Mun vappuni on ollut lähestulkoon samanlainen päivä muiden joukossa paitsi että työläisen ei ole tarvinnut tehdä työtä vaan on voinut levätä laakereillaan. Ja Kointähti, minä epäilen suuresti olisiko Hitlerin kaltainen ukko huolittu Valhallaan, vaikka tappeluhenkinen kaveri olikin. Minusta hän pelasi väärillä korteilla voittaakseen arvostettua paikkaa tuonpuoleisen väen keskuudessa.
 
Meilläkin vappua vietetään aika tavallisella tavalla. Kotona perheen kanssa. Simaa ja nyt ekaa kertaa itse tehtyjä munkkeja. Lapset saivat äsken kasvomaalaukset ja Nova hakee foliopallot. Tavallisia kumi-ilmapalloja olen vähän alkanut vältellä kun ne ovat niin lyhytikäisiä (paitsi ne jotka sain Mushun 3V synttäreille. Työkaverin lapsen rippijuhlissa viikkoa ennen synttärijuhlia oli palloja ja hän lupasi niitä minulle synttäreitä varten. Olivat ihan kunnossa vielä kuukausi synttärien jälkeen!) ja tulee turhaa roskaa. Puhumattakaan valmistuksen päästöistä. En toki ole totaalikieltäytyjä, mutta paljon harkitsevampi tällaisissa asioissa mitä vielä pari vuotta taaksepäin.
 
Nämä ns. kalenterijuhlat ovat tökkineet itselläni jo kauan. Mun vapunviettoani koronatilanne ei siis muuta oikein millään tavalla. Mutta en toki haluaisi evätä muilta juhlimisen iloa (eihän se ole minulta pois), ja kyllähän vappu ja esim. piknikit kuuluvat kiinteästi kevään odotukseen. Kyllä tää harmittavalta tuntuu kaiken kaikkiaan.
 
Nämä ns. kalenterijuhlat ovat tökkineet itselläni jo kauan. Mun vapunviettoani koronatilanne ei siis muuta oikein millään tavalla. Mutta en toki haluaisi evätä muilta juhlimisen iloa (eihän se ole minulta pois), ja kyllähän vappu ja esim. piknikit kuuluvat kiinteästi kevään odotukseen. Kyllä tää harmittavalta tuntuu kaiken kaikkiaan.

Et vain ole löytänyt hyvää syytä juhlia. Tässä yksi:

sam-rose.jpg
 
Ylös