Vesilahtimiitti #10 (22. - 24.2.2008)

Tiedoksi, että mulla, Freyjalla ja Penegrinellä on kyyti Tampereelta eikä siis tarvita kuin sunnuntaina joku heittämään Lempäälään, se varmaan onnistuu.
 
No jos tuo 18:41 Lempäälään saapuva juna käy parhaiten, voin hyvin tulla sillä. Miten vain kyyditsijälle sopii.
 
Tuota. Minulla on ongelma. En millään pääse Orivedeltä lähtevään junaan, joten ainoa vaihtoehtoni on lähteä Juupajoelta junalla, joka on perillä Lempäälässä 20:18. Toivottavasti joku pääsee silti hakemaan.
 
Jos tuo minun ehdottamani aika ei sovi, soittakaa minulle mahdollisimman aikaisin tilanteesta, numeroon *******. Pelkäänpä, etten kerkeä kovin aktiivisesti päivän aikana tilannetta täällä seuraamaan, koska minulla ei ole tunteja tietokoneluokassa tänään.

//Nerwen poisti numeron nyt jo tarpeettomana. Koittakaa pliis aina välttää niitten postittamista julkisesti, ennemmin kannattaa laittaa yksäriä muutamalle henkilölle tms.
 
Eli yritämme paikanpäältä värvätä jonkun hakemaan GD klo 19 Vehka klo 20 juna-asemalta. Tai sitten jos joku ajaa siitä mennessä ohi noihin aikoihin niin poimii kyytiin. Toivottavasti onnistuu, epäilemättä havahdumme viimeistään kahdeksan jälkeen illalla jos kumpaakaan teistä ei ala näkymään miittipaikalla. :wink:
 
Ensimmäinen kiittelyviesti

Kiitos kierroksen aloitus.

Eli suuret kiitokset teille kaikille, jotka tiedätte kiitoksen ansaitsevan. :)
Minulla oli yllättävänkin mukavaa miitissä. Eipä sitä tiedäkään vaikka hieman pyörtäisin päätöksiäni ja minua näkisi ehkä tulevaisuudessa kuitenkin edelleen Vesilahdella miiteissä. :)

Turvallista kotimatkaa kaikille ja tavataan taas!
 
Mukava miitti oli vaihteeksi, meni ihan perinteiseen malliin. Ainut miinus oli ruotsalainen sauna ;D joka tosin pienen yrittämisen jälkeen alkoi saada kotimaista meininkiä alleen. Montako kontulaista tarvitaan sytyttämään sauna? ^^
 
Kiitokset kaikille mukavasta miittistä! Erityiskiitokset Sonjalle kyydeistä ja saunatupalaisille laatuseurasta. Oli kiva pelata pitkästä aikaa myös Aliasta. Ja perinteiset aamusaunatkin tuli pidettyä. (Aamu EI ole mitenkään outo aika mennä saunaan, tiedoksi vaan Fica ja meppin. ;) ) Ja pizza oli maukasta!

Hallituslaisille jaksamista kokoukseen... :D
 
*kiitos ja kumarrus* Mukavaa oli (oikeastaan voisin sanoa näin vielä hiukan miitistä pöllähtäneenä niin oli paras Vesilahteni tähän mennessä.)
Sitten kiitoskierros ihmisille (ei mitenkään tärkeysjärjestyksessä).
Kiitos WuMing hieronnasta. Se auttoi oikeasti ja nyt pää kääntyy ilman että kiristää ja hartiat ja selkäkin on paremman tuntuinen.
Ja kiitos enriisselle levystä ja lainasta (vaikka laina ei suurensuuri olekaan niin tottakai hoidan sen heti teatterimiitissä jos vain muistan :wink: Saa potkia jos en muista).
Kiitos kaikille Bohnantsan pelaajille. Siinä on peli mihin yleensä ei ole ollut ihan helppo saada pelaajia pelin kestosta ja pidemmälle tähtäävän ajattelun johdosta (?), mutta silti aivan mahtava peli. Kiitos myös sille joka sen toi (en ole ihan varma kuka se oli).
Kiitos Enriisselle ja muille saunaseurasta. "Ruotsalainen sauna oli kyllä aika... Hmm... No ei ihan kaikkein miellyttävimpiä saunakokemuksia. Mutta eipä ole ennen tullut saunottua noin pitkään. Ja kiitos kaikille molempien päivien saunanlämmittäjille ja saunaseuralle.
Ja kiitos Penelle pitsan jaosta, Ficalle ja Meppinille kyydistä, Juspelle, Samille ja muille tiedoista, Micille Sykeröistä ja Inskalle kakusta (vaikka en sitä voinutkaan syödä) ja Haltille mustikkapiirakasta. Ja kaikille muillekin jotka tuntevat kiitoksen ansaitsevansa :) Hauskaa oli.
 
Juspe, ois parempi nähdä. ;)

En tiedä, liitän kiitoskierroksen loppuun, notta ehdin sanoa jotain itse miitistäkin. Minulla oli todella mukavaa, osasin keskittyä ihmisiin melko kokonaisvaltaisesti tällä kertaa ilman että olisin jäänyt pyörimään pienempiin piireihin. Muutamia uusia tuttuja tapasin, piristäviä ihmisiä, ja opin pelaamaan Bohnanzaa (öh, lyön vetoa että kirjoitin sen väärin), ja sitten oli kiva laittaa kasvisruokaa. Sykerön katsominen oli mielettömän hauskaa, samoin oli mukavaa nähdä Elizabethtown uudestaan kontulaisten kera. Keskustelemista en ihan niin paljon päässyt harrastamaan kuin yleensä, mutta onneksi miitin jälkeen tarjoutui siihenkin mahdollisuus. Hymyilin monasti ja se on ollut viimeaikoina harvinaista erinäisistä

Ensi kerrasta muuten vielä sen verran, että voitaisiin loppukyydit sopia etukäteen, menivät säätämiseksi. Siivoaminen ja nukkumaanmeno lutviutuivat Vesilahden mittakaavalla legendaarisen hyvin, hurjaa. Ja mikä parasta, pääsin viimein liittymään jäseneksi, mikä oli aika jees. Lumikin oli kivaa.

Nyt istun täällä, flunssassa, ja toivon että parannun tiistaihin mennessä. Kyllä miittikrapulan pitäisi olla oikea termi, se kun kuvaa tämmöistä olotilaa niin hyvin.

Juspelle ja Samille kiitokset aamuhetkestä ja monesta hymyilyttävästä tuokiosta. Olitte yhtä rempseitä kuin ennenkin. Juspelle lisäksi kiitokset niskahieronnasta.

Jaamarille kiitokset peliseurasta ja yleisestä iloisuudesta - on aina mukavaa, kun joku on sillä tavalla hyväntuulinen että se leviää ympäristöönkin.

Shailille kiitokset kasviruuanlaitosta, samoin temmille ja muille siihen osallistuneille.

Nerwolle kiitokset juttuhetkistä, Elizabethtownin katsomisseurasta ynnä muusta, sin'oot kiva.

Merrille kiitokset Super Marioista ja haleista ja kaikesta sellaisesta.

Vánalle Ja Wulle kiitokset Lunchista. :)

Penegrine ja Minya saavat yhteiskiitokset, olitte söpöjä. Ja hauskoja. Samoin kiitokset miitin jälkeisestä seurasta.

Freyjalle kiitokset seurasta rautatieasemalla ja muutenkin juttelusta, oli mukavaa tutustua sinuunkin paremmin.

Samolle kiitokset pelin viheltämisestä poikki lopputilanteessa, se alkoi mennä vatvomiseksi.

Enriisselle kiitos peleistä ja hymyilemisestä - tekisit sitä useammin, kun se kerran sopii sinulle niin hyvin.

Gilanille ja Ostizille yhteiskiitokset kaikesta pelaamisesta ja säätämisestä. Olitte herttaisia tuttavuuksia.

Insalle kiitokset vähän kaikesta, mm. halaamisesta. Sinä et sitten ollutkaan niin pelottava.

Micille kiitokset Sykeröistä ja juttelusta ja kyydistä, toivottavasti tavataan vielä. Olit valaiseva persoona.

GoldenDragonille kiitokset yrttipatongista, s'oli hyvää.

Haltille kiitos teetarjoilusta, muutamasta mielenkiintoisesta yksityiskohdasta, hauskoista jutuista, hanskoista ja äänenpainoista, jotka tällä kertaa tarttuivat mukaan. Ylipäätäänkin juttelusta.

Satekaille peleistä, nukkumisseurasta ja keskustelemisesta. Viittasi on edelleenkin upea.

Ja kaikille muille yleisesti, olitte kanssa mukavia.
 
Kiitos miitistä oikein paljon minunkin puolesta! Toivottavasti kyytiläiset eivät saaneet traumoja ja pääsitte hyvin kotiin, vaikka en kovin hyvään paikkaan teitä saanutkaan ajettua. Kiitos Samille ajotuesta. :)

Oli oikein kiva miitti kaikinpuolin, tällä kertaa kun onnistui ehkä sosialisoimaan useampien ihmisten kanssa kuin joskus. Kiitos kaikille seurasta.
 
Huh, vaikka olenkin kiitollinen potenssiin kymmenen, minulta ei taida irrota kovin isoa kiitoslitaniaa. Siispä kiitos kera syvä kumarruksen ja virtuaalikukan kaikille miittailleille (toisille ehkä vähän tuoksuvampi kukka kun toisille, muttei kerrota, keille).

Vaikken olekaan mikään kovin epösosiaalisuustapaus, olin ollut lähes koko viikon itsekseni, ja siksi perjantaina oli melko raskasta yrittää ymmärtää se, etten enää ollut vain itsekseni. Mutta haa, pääsin juoneen kiinni! Kofeiiniriippuvaisuus taas vähän pudotutti.

Sanonpa sen uudestaan: kiitos! Upea, mutta vähän liian nopeasti mennyt miitti. Ja jäi kauhen monta ihmistä, joiden kanssa olisin halunnut vaihtaa vähän enemmän lauseita, mutta.
 
Onneksi minun ei sentään tarvitse kertoilla toisille miten hienoja he ovat, osaatte tehdä sen aikamoisen hyvin.

Minulla oli oikein kivaa lauantaina yksin saunassa. Ehdin tunnin saunomiseni aikana viedä kunnolla puita, pestä lattiat, pitää yllä kiuasta rauhallisella lämmöllä niin ettei tarvinnut kenenkään takkatuvassa olevan sitä tehdä vähän väliä ja muuten nauttia vaihtelusta lämpimän ja viileän välillä. Tuli itseasiassa tehtyä kaikenlaista pikkuhyödyllistä vähän väliä, on jäänyt nyt tämmöinen hassu parin viikon putki päälle (Incánuskin ehti kai huomata aivan mahdotonta yli-innokkuutta kaikenmoiseen pieneen väkertelyyn, viikon kun pyörin suurpahana kiusana).
 
Suurkiitos taas kaikille :) Pitkästä aikaa isommassakin miitissä päästiin pelaamaan Dalmutia. Jäi pelaamatta se isompi mtg mättö, jota Vehka ehdotti. Carcassonnea ja Trivial Pursuittia olisin halunnut pelaamaan, mutten kerinnyt. Kiitokset ruuasta ja kaikille leffoja tuoneille. Paljon on nähtävästi leffoja, joita en ole nähnyt tai edes niistä kuullutkaan. Tanssimisesta puhuttiin, muttei toteutettu, ehkä vielä joskus...

Kotiin en tullutkaan junalla Lempäälästä vaan Turusta. Nukkuminen jäi taas kerran vähemmälle, voisin harkita sitä kohtapuoliin. Aamulla on kuitenkin taas koulua.
 
Kiitokset kaikille mukavasta miitistä sen suuremmin erittelemättä. Hallituksen kokous "vähän" venähti, olin kotona noin tunti sitten, mutta saimmepahan monta asiaa käsiteltyä.

Tapahtumavastaavan ominaisuudessa velvollisuuteni on jälleen huomauttaa muutamasta seikasta:

- Kuten miitissä mainitsinkin, olette selvästi petranneet miittimaksujen ja koko ilmoittautumisrumban kanssa. En ole enää aikoihin joutunut huomauttelemaan esim. maksujen myöhästystä. Siitä suuri kiitos, säästätte hermojani.

Aina löytyy kuitenkin parannettavaa joten jatkossa olisi hienoa jos kaikki korjaisivat esimerkiksi keittiössä tai nuotiolla asioidessaan jälkensä.
Ei se ole kovin vaikeaa:
- kun käytät lautasta, kattilaa tms välinettä joko tiskaat sen käsin tai huuhtelet ja laitat tiskikoneeseen.
- yhteisruokaa tekevät siivoavat omat jälkensä eivätkä jätä niitä muiden huoleksi.
- jos kuorit esim. banaanin laitat kuoret roskiin ja jos roska-astia on täynnä niin ei oikeasti ole iso homma käydä se tyhjentämässä.
- saunoessa istuinalustoille on olemassa roska-astia, ne voi viedä sinne
- jos puut ovat loppu saunasta tai nuotiolta niitä voi hakea lisää joku muukin kuin järjestäjä/aina ne samat ihmiset
- sunnuntain siivous on kaikille jo varmasti tuttua puuhaa. Olette aikuisia ihmisiä, järjestäjien ei pitäisi joutua nakittamaan yhtään ketään imurin tai tiskiharjan varteen, siivouksen ja paikkojen siistimisen tulisi sujua itsestään.

Eli järjestäjien taholta toivoisimme pientä petrausta miittikäyttäytymiseen. 30 ihmisen yhteiselo viikonlopun ajan vaatii pientä panostusta meiltä kaikilta, ei vain pieneltä valikoidulta joukolta.
 
Ai juu, kiitos taas Vehkalle lappuleikin järjestämisestä. Kiva, että miiteissä on edes jotain yhteistä toimintaa, ja tuleepahan tutustuttua uusiin ihmisiin. :) Olisi ihan kiva tietää, millaisia tehtäviä saitte ja onnistuitteko niissä. Minä sain tehtäväksi haastaa GoldenDragon kädenvääntöön ja selvittää Satekailta, mikä on hänen mielestään elämän tarkoitus. Näissä onnistuin, mutta sen jälkeen Nerwenin hiusten letittäminen ja lumiukon tekeminen Ringladin kanssa osoittautuivat vähän turhan haastaviksi. (Kaksi tehtävää, koska kaikki eivät halunneet suorittaa omiaan.) Letitys oli hankalaa, koska Nerwo ei ilmeisesti tykkää että hänen hiuksiinsa kosketaan, ja lumiukon tekeminen ilmeisistä syistä... :D Suunnittelin kyllä jonkunlaista pakkoletitystä, jossa sidon Nerwenin tuoliin ja laitan suukapulan, mutta se ei ehkä olisi enää ollut pelin hengen mukaista... :p

Ilmeisesti ainakin Dinker onnistui tehtävässään heittää Miccohia lumipallolla ja sen jälkeen haastamaan jonkun kilpailuun yhdellä jalalla seisomisessa. Muita suorituksia en tainnut onnistua näkemään.
 
Minä onnistuin la-su -yönä suorittamaan sattuman kautta lappunikin, mutten sitten saanut aikaiseksi kertoa tapahtuneesta suorituksen kohteelle. Sittenhän olisi voinut saada uuden lapun ja olisi tullut kiire suorittamisen kanssa. Nyt saattoi tyytyväisenä lopettaa onnistumiseen. Minun siis piti opettaa Enriisselle jokin uusi taito, tarjotuissa malliesimerkeissä yksilöitiin tämä esimerkiksi leikiksi tai vieraskieliseksi lauseeksi. Asia hoitui, kun minut nakitettiin ohjeistamaan Bohnanzan sääntöjä.

Niin ja joo tosiaan, enhän minä itseasiassa kiitellyt miitistä muutenkaan, joten todetaan nyt että oli hyvä miitti taas ja kiitos siitä kaikille! Myös hallituksen kokous sujui kiitettävän kivuttomasti miitin jälkeen. [14]
 
Bohnanza oli muuten hauskaa.

Mulla ei ole mitään muistikuvaa lapuista, tein ne junassa. Muistin miitissä, että Nerwo ei tosiaan pitänyt hiuksiin koskemisesta (se taisi tulla joskus esiin?), mutta oli myöhäistä tehdä mitään. Ilmeisesti kukaan ei saanut Merrin lappua, koska Haltia ei laitettu puhumaan ruotsia. :p Merriä olisi pitänyt pörröttää. Jotakuta piti pyytää katsomaan tähtiä ja jotakuta toista taas kävelylle, mutta mitään muuta en edes taida muistaa. Ai niin ja joo, Samilta piti lainata jotain ja Wu Mingille tarjota juotavaa.
 
Ylös