Vesilahtimiitti #10 (22. - 24.2.2008)

Minun lappuni oli se, että Samilta piti lainata jotain vähintään 10 minuutiksi, joten päätin lainata koko miehen ja koko viikonlopuksi. Lappua en kuitenkaan pyytänyt vastapalvelukseksi. ;)
 
Vielä pientä kritiikkiä, nimittäin Lempäälän asemalle saapuvien ihmisten kyydeistä. Jos joudutaan arpomaan paikalla olevista kuskeista joku joka jonka täytyy lähteä hakemaan ihmisiä asemalta, niin tehkää se etukäteen kiitos. Ei ole niin vaikeaa selvittää etukäteen aikataulua koska siellä asemalla on. Haen ihmisiä ihan mielellään asemalta jos on tarvis kunhan saan siitä tiedon etukäteen eikä se tule yllättävä nakituksena viimehetkellä.
 
Kyytiasiat tulisi muutenkin hoitaa kaikkien jo REIPPAASTI etukäteen, eikä ilmoitella samana päivänä, että minne ilmaantuu ja monelta.

Se ei loppupeleissä ole kuitenkaan järjestäjien tehtävä alkaa huolehtimaan siitä, että kuka tulee milläkin kyydillä, vaan jokainen joka kyytiä tarvitsee, ottaa itse yhteyttä joko kuskeihin henkilökohtaisesti ja pyytää kyytejä, tai sitten ilmoittaa miittitopicissa asiasta hyvissä ajoin (mielellään vähintään viikkoja) etukäteen että koska tulee ja minne.

Tietenkään myös parin euron kyytimaksut eivät ole kiellettyjä, kuskitkin varmasti ovat hakemassa kyytiläisiä paljon mieluummin jos saavat korvausta edes menetetystä polttoaineesta ja omasta ajastaan.
 
Muoks. Juspe ehti ensin.

Enriissellä on hyvä pointti joten jälleen voimme peräänkuuluttaa sitä että oman saapumisaikataulunsa juna-asemalle voi ilmoittaa muutenkin kuin edellisenä iltana. Minä sentään muistutin asiasta aika monta kertaa... :roll:

Tämä kuuluu vähän samaan sarjaan kuin miittimaksun maksaminen, sen pitäisi tapahtua automaattisesti ilman erillisiä muistutteluita. Jos sinulla ei ole autokyytiä niin automaattisesti pitäisi syttyä lamppu päässä että ahaa, kirjoitanpas topikkiin oman saapumisaikani. Helpottaa kuskeja ja teitä itseänne. Jos aikatauluaan ei ilmoita ajoissa, niin voi tulla piiiitkä odotus asemalla ennenkuin kukaan sinne tulee.
 
Ja samaan syssyyn lisättäköön, että olisi hyvä sopia myös sunnuntain
poistumiskyydit etukäteen, ettei menisi samanlaiseksi säätämiseksi
kuin tähän asti.
 
Kaikesta rutinasta huolimatta ;) sekä miitistä että hallukokouksesta jäi tosi hyvä fiilis. :) Oscar-partyparty sitten tasapainoittikin fiilismittarin aika konkurssin puolelle... ja heräsin tänään puoli seitsemältä.
Illalla.

Kiitoksia kaikille. :)
 
Tosiaan, GoldenDragon että Vehka olisivat kait molemmat jääneet asemalle ilman kyytiä ellen olisi hoksannut alkaa kyselemään asian perään siinä vaiheessa kun huomasin ettei autoja ollut kadonnut vaikka GD oli jo asemalla odottamassa.

Samooja oli aluksi niin pahasti varattuna ettei huomannut että halusin puhua, joten menin häiritsemään Incaa, missä sain tietää että toiset kuskit olivat päättäneet että Enriisse hakee, mistä ei oltu taas infottu Samoojalle tai Enriisselle. Minä taas lähdin infoamaan Samoojalle ja Enriisselle tilannetta samalla kun Inca jo infosikin Enriisseä, joka oli kai sattumalta lähtenyt juuri saunatuvalle päin.
 
Tuota, minä ihan tosi olen pahoillani siitä, että tilanne muuttui niin radikaalisti - vanhempani vain päättivät, että perjantaina täytyy käydä vielä kotonakin. Micille muistin maksaakin, mutta Enriissen unohdin - äsh. Lupaan maksaa ensimiitissä.

Pahoittelut sekaannuksista, siis. Tunnun aiheuttavan niitä aina, mutta ihan tosi, minä _yritin_ setviä sunnuntain kyytejä. En sekoittaa tilannetta :p

Mutta hei, kuten sanoin, ensimiitissä paremmin. Jos ikäviä puolia jäädään vatvomaan, ei mistään tule mitään. Ja kyllähän nytkin aika moni vapaaehtoisesti siivosi. Ainahan juttu voitaisiin hoitaa ihan etuetukäteen sopimalla kaikille siivoustehtävät? Vapaaehtoisuudessa kun on se huono puoli, että yleensä vain muutama sitten tekee ja loput hengaa.
 
Kiitos vaan kaikille miitistä! En ala erikseen erittelemään ketään (hahaa, paitsi saunatupalaiset jotka sallivat minun yövierailla lattialla la-su yönä --> sen ansiosta pysyin hereillä eilen koko ajomatkan). Jep, matka oli pitkä ja ajokeli tosi huono koko matkan, mutta selvittiin siitäkin (eikä Sami ees pudottu tieltä). Pari tuntia sitten saavuin jopa ihan kotiin asti.

Miitissä oli mukavaa kuten aina, vaikka tunsinkin itseni vielä enemmän epäsosiaaliseksi kuin ennen. Elokuvia oli kiva katsoa, kiitokset siis uusista elämyksistä.

Vehkan ehdotus siivoustehtävien etukäteen jakamisesta on aika hyvä, onko tällaista joskus pohdittu? Toisaalta se taas aiheuttaa lisää järkkäämistä sellaisen asian eteen jonka pitäisi hoitua vapaaehtoisestikin (anteeksi etten mennyt tiskaamaan ennen ku Halti nätisti pyysi ;)).
 
Voin periaatteessa ilmoittautua vapaaehtoiseksi järkkäämään niiden miittien siivousvuorot, joihin itse menen. Se on pieni vaiva siitä, että saadaan tärkeä asia kuntoon - se nimittäin otti aavistuksen päähän. Mut ihan vähän vain.
 
Minusta tuon siivouksen kanssa ongelma on lähinnä siinä, että sitä ei saada aloitettua ajoissa. Eihän siinä oikeasti ole paljon tekemistä per nenä, mutta imurointia ym. ei voi aloittaa ennen kuin kaikkien kamat on kasassa ja pihalla. Tiskikonekin pesee aikansa, joten se pitäisi saada heti aamulla käyntiin, että astiat ehtii laittaa paikalleen (ja jää aikaa vaikka pestä kaksi koneellista, jos tiskiä on paljon).

Ongelma on siis minusta lähinnä se, että saadaan ihmiset liikkeelle ja pakkaamaan ajoissa - Ei niinkään se, että hommaa olisi erityisen paljon. Kellekään ei VOI olla ylivoimaista hoitaa kymmenen minuutin imurointia, puistella vähän mattoja tai asetella yksi koneellinen tavaraa kaappiin. Joten minusta ehkä siivousvuorot eivät niinkään ratkaise ongelmaa, koska tosiaan tekemistä ei niin kamalasti ole. Mutta en minä niitä mitenkään vastusta, jos niitä tahdotaan kokeilla. Ehkä tehokkaampaa olisi laittaa joku aikaraja - esim. klo 10.45 (tai mikä aika nyt sitten onkaan hyvä) kaikkien kamat on ulkona, aamupalat on syöty ja siivous alkaa?
 
Tässä miitissähän minä yritin herätellä porukkaa ajoissa, että ehdittäisiin siivota ilman ongelmia, ja minusta se sujuikin nakittamispakkoa lukuun ottamatta ongelmitta. Mmh.
 
Siivoamista voi toki harrastaa myös miitin aikana vähän kerrallaan. Noin esimerkiksi pesin saunan pukuhuoneen lattian kolme kertaa. Minun ei tietty olisi tarvinnut pestä sitä niin usein jos sinne ei oltaisi menty kuraisten kenkien kanssa, tai jos kukin viimeisenä lähtevä olisi aina lattian siivonnut. Tosin muutkin tietääkseni pukuhuonetta siivoilivat. Hyvä puoli on se ettei niihin siivoamisiin mennyt yhteensä kuin jotain viisi minuuttia, ne on nopeita toimenpiteitä kun työkalut löytyy vierestä.

Ja olen suht varma ettei kukaan edes huomannut siivouspoissaolojani miitin aikana :)
 
Juu kiitoksia taas kaikille mukavasta miitistä. Lautapelejä, saunomista ja hyvää seuraa, mitä sitä muuta voisikaan viikonlopulta toivoa. Olette ihastuttavan mielenkiintoisia ja sympaattisia persoonallisuuksia kaikki. :yay:

//siivousneurootikko pääsee valloilleen
Jos nakittaminen hoidetaan etukäteen, säästyvät siihen kuluva aika ja äänihuulet lähtöaamuna. Tavoitteena voisi vakkapa olla, että pari tuntia ennen lähtöä kaikkien on kömmittävä ylös makuupusseistaan, tuntia ennen lähtöä tavarat olisivat ulkona, minkä jälkeen olisi hylättyjen tavaroiden näyttely kuistilla ja siivousta sisällä. Talon tyhjennys ja siivous sujuisi lähtöpäivänä kyllä parissakin tunnissa, kunhan ihmiset muistaisivat miitin aikana kiikuttaa roskansa roskikseen ja pesisivät/laittaisivat koneeseen tiskinsä samantien. Jos kokkaa, pesee kattilan eikä jätä sitä jonkun muun hommaksi.
// siivousneurootikko lukitaan takaisin komeroon urputtamaan yksikseen
 
Tiskikonetta ei käytännössä kannata pyörittää su-aamuna kahdesti - kuuma vesi on loppunut tai kone on mennyt tukkoon aina kun näin on tehty, ja puolimömmöisiä tiskejä on sitten pesty "uudestaan" käsin ja teenkeittimellä lämmitetyllä vedellä. Ongelmaa lisää, että aamupalaa kannattaa syödä "porrastetusti" pitkin aamupäivää koska kaikki eivät kertakaikkiaan mahdu tekemään sitä keittiöön määrättynä kellonaikana. Saunatupa on aina nopeampi siivota kun siellä on vähemmän porukkaa, eli osa miittaajista joutuu joka tapauksessa odottelemaan, ja sitten syntyy se vaikutelma että on kiire ja kaikki hommat tekemättä, mikä ei suinkaan pidä paikkaansa - ne täytyy isossa kämpässä vaan tehdä tietyssä järjestyksessä. Ihan nätisti minusta nakit sitä paitsi tällä kertaa hoidettiin ilman sen suurempia nurinoita - tosin tietysti oma-aloitteisuus olisi aina plussaa.

Biojätekassi oli hyvä idea (kunnes Nova teloi nilkkansa sitä tyhjentäessään) - tätä täytyy jatkaa kun vaan selvitetään mihin sen voisi kätevästi sitten viedä (Mukkaloiden kompostoria ei aina viitsisi sillä ehkä tukkia...)

Miitin jälkeen oli hallulaistiimillä (taas kerran) puhetta, että pitäisi katsella vaihtoehtoisia paikkoja. Nukkumis- ja oleilutilat nyt vaan eivät oikein ole toimivat kun samassa huoneessa huutaa 3 leffaa, kaksi peliporukkaa ja välissä koitetaan uinua. Ehdotuksia saa esittää.
 
Kiitos minunkin puolestani kaikille miitistä. Hauskaa oli taas. Tuli myös testattua millaista on hankkiutuminen miittitapaturmaan. Tuntui että ihmiset huolehtivat liian paljon jostain käteen tulleesta reiästä, kun minä olisin vain halunnut äkkiä takaisin leikkimään. [22] Kissa-ja-hiiri-ja-juusto oli hauska oppia. :)
 
On meillä tuolla pihan perällä isompikin komposti, jota voidaan käyttää.
Kolme-neljä kertaa vuodessa ei kuitenkaan ole iso määrä biojätettä
tuohon kunnon roskalaatikon kokoiseen kompostiin.

Vaihtoehto. Olen ollut tuolla leireilemässä lippukunnan kanssa, joten
voin kertoa hieman tarkemminkin, millainen paikka on kyseessä.
Katsokaa ja sanokaa mielipiteitä.

//Edit: muutamia huomioita, joita tein. Eli käyttökausi on lähinnä 1.5.-30.9.
mikä ei sovi meille oikeastaan kuin syksyn miitin järjestämisen
kannalta, mutta vain jos ennätämme pitää sen syyskuussa. Lisäksi
mitään varmuutta ei ole siitä, onko enää vapaita viikonloppuja
käyttöömme. Paikalle on suhteellisen helppoa löytää. Mutta tämä nyt
tällaisena ajatuksena, kun niitä kerran peräänkuulutettiin.
 
Mites sähkö, lämmitys ja keittiöominaisuudet?

Juupajoella on myöskin Heinola, ja junayhteydet tänne ovat yllättävän hyvät, mutta ajatusta saatetaan silti vierastaa.
 
Keittiö on isohko ja kattava. Ruokala toimii myös yhteistilana, joten
siellä tai saunalla olevat eivät häiritse nukkuvia. Mökeissä on
muistaakseni patterit. Ja sähköt on vedetty kaikkiin mökkeihin.
Mökkejä on kymmenen ja jokaisessa kaksi kerrossänkyä joka siis
tekee sen 40 majoituspaikkaa.

Lempäälän rautatieasemalta Puntalaan on matkaa kutakuinkin
samanverran kuin Lammasniemeen. Tarkkoja kilometrimääriä en
kuitenkaan nyt muista.
 
Ylös