Vesilahtimiitti #10 hörhöjen yhteiskokkailu

temmi_hoo

Kontulainen
jutellaanpa täällä tulevan vesilahden sapuskoinnista

viimeks toimi kohtuuhyvin ja mukavasti että väki toi paikalle jokseenkin satunnaisia ruoka-aineksia kukin kykynsä mukaan ja näistä sitten jotenkin maagisesti rakentui paljon herkkuja osallistujille.

jos jollakulla on jotain erityisiä toiveita vaatimuksia haluja tai olettamuksia niin kannattaa varmaan huudella tässä etukäteen.

viimeks tosiaan ruoka tais olla lähestulkoon vegaanista paitsi jossain oli vähän voita ja maitoa.

ainakin halukkaitten ois hyvä ilmottautua tässä jos se katsotaan tarpeelliseksi...

o/
 
Varsinaisessa miitti-topicissa ilmoittauduin jo kokiksi.

Olin ajatellut semmoista curry-papupataa, ja ehkä jotain jälkiruokaa.
Pataan tarvitaan papuja, porkkanaa, sipulia, perunoita ja muita vihanneksia.
Itse tuon mausteet, katsoo sitten miten muuten saadaan ruokaa aikaiseksi.
 
mä voin tuoda ainaski paljon sipuleita ja sellasta tomaattijuttua. Ja sit soijarouhetta.
 
Ai niin, ja meidän pata voisi haluta vähän kasvisperäistä kermaa, niin kuin kaura-, soija-, tai kookoskermaa.

Jälkiruuaksi voisi tehdä vaikka jonkin uuninpellille sopivan piirakan, vesilahdella on muistaakseni aika köyhästi muunlaisia vuokia tms. Letut vois olla muuten ihan kivoja kans, mutta niitten paistamiseen menee aikaa.
 
Tjaa, voisihan sitä syödä, eihän sitä pelkällä pitsalla elä... Mitä toisin? Öm, vaikka pari palsternakkaa?
 
Halti, sulla tuntuu olevan tapana tuoda aina jotain erikoista. Odotan sitä päivää kun saadaan merilevälastuja ja purkkisatsumaa.
 
Vielä tarvittaisiin siis papuja, perunoita ja mahdollisesti muita vihanneksia sekä kasvipohjasta kermaa. Ei sitä nyt ole niin vaikea kattoa ;)

Palsternakka on pahaa :yuck:
 
Freyja sanoi:
Palsternakka on pahaa :yuck:
Soo soo, palsternakka on hyvää!

Vehka: Äkkiseltään muistan tuoneeni kokkailuihin chilipaprikoita, aurinkokuivattuja tomaatteja ja nyt kenties sitten palsternakkaa. En kyllä osaa pitää näitä kauhean erikoisina tuomisina?
 
mä voisin tuua jotain papuja paria eri lajia ja sit jos keksin ni jotain jänskää josta voi tai ei voi tehä jotain
 
Halti: Koska kokkaat kotona merilevälastuista ja lepakonsiivistä?

Voisin muuten tuoda vegaanijuustoa :)
 
Osallistun myös mieluusti syömiseen, syön kaikkea paitsi eläintä.

Tuon kasvispohjaista kermaa + mahdollisesti muuta kaupasta löytyvää jos jotakin puuttuu :)
 
Löysin vegaanisen marjapiirakan ohjeen, eli jos ihmisiä kiinnostaa niin vielä tarvittaisiin näitä aineita:

1 dl pellavarouhetta (mä voin tuoda tämän)
250 g margariinia
2,5 dl sokeria
9 dl vehnäjauhoja
3 tl leivinjauhetta
1 dl hedelmämehua tms.
5-7 dl marjoja (varmaan myös hedelmät käy)

Ps. Kävin tänään Maustemestassa, toivottavasti tykkäätte tulisesta :twisted:
 
Ylös