Vesilahtimiitti #14 (19.-21.2.2010)

Ok. Hyvä niin. Ei tarvitse alkaa laitella yksäreitä ja muita :)
Pitäkäähän hauska miitti!
 
Toivottavasti kaikki ovat päässeet turvallisesti perille, etenkin kun junaliikenne on sään ja hiihtolomien takia tänään takunnut melko lailla.
Kylmää ja myrskyäkin on luvattu, pysytelkää siis lämpiminä ja pitäkää hauska miitti!
 
Varsinainen lumimyräkkä taitaa ajoittua vasta sunnuntain iltapäivälle, joten Lammasniemen tie pysynee ajokunnossa riittävän kauan. Toista se oli kerran Kotkassa, kun me thorondorilaiset jouduimme kahlaamaan lumessa leirikeskuksesta maantielle asti. Silloin ei kukaan onneksi ollut liikkeellä omalla autolla. Hauskaa vain oli tallustella edellisenä iltana saunalle oikein kunnon lumimyrskyssä.

Eilen illalla perhesaunassa suljin silmäni ja yritin kuvitella olevani Lammasniemen hitaasti lämpiävässä saunassa. Vasemmalla puolella sihisevä sähkökiuas haittasi immersiota.
 
Kiitokset kaikille :)
Dalmutia pitkästä aikaa :) Kontumiiteissä sitä on viimeksi pelattu kai pari vuotta sitten tai jotain...
Kiitos yhteisruokailijoille, nyt ehkä uskallan kokeilla seitania kotona kun suunnilleen tiedän miltä sen pitäisi näyttää.
Hämmentävä oli huonekalujen muutos, mutta ainakaan pöydät ei enää keiku ja tavarat putoile niiden väleistä.
Kumma kun immeiset valitti kylmästä, kun mie olin melko pitkälti hameessa ja t-paidassa paljain jaloin.
Vois mennä purkamaan tavaroita ->
 
Toivottavasti junailevat kontulaiset pääsevät / ovat päässeet koteihinsa miitistä jokseenkin ajallaan. Olen lukenut ja katsonut vähän huolestuneena uutisia VR:n tämän päiväisistä ongelmista.
 
Lehtokuusama sanoi:
Toivottavasti junailevat kontulaiset pääsevät / ovat päässeet koteihinsa miitistä jokseenkin ajallaan. Olen lukenut ja katsonut vähän huolestuneena uutisia VR:n tämän päiväisistä ongelmista.

Jooh, Pasilaan pääsy ja vaihtojunan odottelu kesti samanverran kuin junamatka Tre-Tikkurila.

Kiitokset miitistä kaikille, oli ihan kivaa vaikka välillä olikin vähän kylmä. Täytyy jatkossakin viihtyä "vanhainkodin" puolella vähän enemmän =D
 
Tämä tahtoisi kiittää kyydeistä, ruuasta, peleistä, kameralainasta ja meikistä (asianosaiset varmaan tunnistavat itsensä) ja sitten ihan yleisesti taas kerran miitistä. Oli oikein kivaa, eikä itselläkään ollut mikään kauhea angstiolo :) Eikä edes pahemmin palellut. Kotona sen sijaan palelee, ehkä pitää kaivaa tuo makuupussi miittikamoista ja ryömiä sinne.
 
Enriisse sanoi:
Täytyy jatkossakin viihtyä "vanhainkodin" puolella vähän enemmän =D

Ennen se oli kuskien tupa... ei kai johdu minusta, että siitä tuli "vanhainkoti" :D

Kiitoskiitoskiitos kaikille yhteisruoan tekijöille vielä kerran! Olin tässä miitissä itsekäs ja nautin valmiiksi tehdystä. Olin tullessa niin ryytynyt, kun edelliset pari viikkoa on mennyt yötä päivää kipeiden lasten kanssa. Ja George Martin kutsui minua niin voimakkaasti, että... että... Tunnustan, olen kirjaholisti! Tosin minulla oli kamala angsti lukiessani, etten tiputa päälle suklaamuruja tai kaada limua. Kyseessä oli Miccohin kirja, jossa oli kirjailijan omistuskirjoitus!

Vehkalle myös kiitos kirjalainasta! Täällä oli ilahtuneita vastaanottajia. Ja olivat niin otettuja, että joku kontulainen oli ajatellut JUURI heitä.

Ällistelen tuota Satekain vaatetusta. Minulla oli silkkinen pitkähihainen aluspaita, villakerrasto, toiset villakalsarit, housut, paksu villapaita ja usein vielä villakauluri. Ei tullut paljon pyykkiä, kun nukkumaan käydessä otin vain päällimmäiset housut ja paksun villapaidan pois. Makuupussina oli untuvapussi, jonka extreme oli -35.

Toivottavasti Jasdril pääsi kunnialla kotiin asti. Kouvolasta jatkoi junalla eteenpäin 4,5 tuntia Vesilahdelta lähdön jälkeen.. Olisi me silti ehditty siivousnakkeihin :wink: . Miksei VR:llä ole palvelua, joka kertoisi klo 11, onko klo 13 Helsingistä lähtevä juna kuinka paljon myöhässä...???

Muuten... tietääkö kukaan onko Lempäälän kivikirkko keskiaikainen? Perjantaina myöhästyneitä junia odotellessa tutustuimme kirkkoon ulkopuolelta. Sen jälkeen kun olimme etsineet Ideaparkkia (Jasdril, en sano enempää, älä lyö enää!)...
 
eowynofmay sanoi:
Muuten... tietääkö kukaan onko Lempäälän kivikirkko keskiaikainen? Perjantaina myöhästyneitä junia odotellessa tutustuimme kirkkoon ulkopuolelta. Sen jälkeen kun olimme etsineet Ideaparkkia (Jasdril, en sano enempää, älä lyö enää!)...

On kuin onkin, 1500-luvulta. Kuukkeloin tietenkin: http://www.lempaalanseurakunta.fi/seurakunta/tilat_ja_alueet/pyhan_birgitan_kirkko/

Ideaparkki muuten löytyy Lempäälän kirkonkylän ulkopuolelta, pohjoisesta, Tampereen motarin varrelta sen itäpuolelta, joten en ihmettele lainkaan ettette löytäneet.
 
eowynofmay sanoi:
Enriisse sanoi:
Täytyy jatkossakin viihtyä "vanhainkodin" puolella vähän enemmän =D

Ennen se oli kuskien tupa... ei kai johdu minusta, että siitä tuli "vanhainkoti" :D

Ei ny sentään, itseasiassa taidan olla syyllinen siihen nimitykseen - olin tämän miitin toiseksi vanhin.

Kiitoskiitoskiitos kaikille yhteisruoan tekijöille vielä kerran! Olin tässä miitissä itsekäs ja nautin valmiiksi tehdystä. Olin tullessa niin ryytynyt, kun edelliset pari viikkoa on mennyt yötä päivää kipeiden lasten kanssa. Ja George Martin kutsui minua niin voimakkaasti, että... että... Tunnustan, olen kirjaholisti! Tosin minulla oli kamala angsti lukiessani, etten tiputa päälle suklaamuruja tai kaada limua. Kyseessä oli Miccohin kirja, jossa oli kirjailijan omistuskirjoitus!

No hei, sinä uhrauduit lapsen harrastuksen vuoksi! Ja olis se ny kumma jos miitissä ei sais rentoilla :)

Makuupussina oli untuvapussi, jonka extreme oli -35.

En muista vähään aikaan nähneeni niin tuhtia makuupussia ja vieläkin ihmettelen ettet puhaltanu sitä makuualustaa pinkeeks :D
 
Vähän jälkijunassa tässä tunnelmoin, mutta olipa tosi kiva miitti. :) Keliolosuhteet olivat varsinkin la-su yönä aika raivoisat, mutta hyvin siitä silti selvittiin. Selkeästi vaan meillä on liikaa läppäreitä ja muita mukana kun sulakkeiden kanssa oli niin paljon ongelmia (kuka muistaa ajat kun sillä ainokaisella macbookilla pelaamisesta nuristiin epäsosiaalisena...? :D) Ja hei, tiskikone toimi. :)
Uudet sohvat ovat kyllä aika ikävä juttu. Entistäkin vähemmän kunnollista nukkumatilaa selkävaivaisille ja kuskeille. Ei hyvä. Järjestävä taho on edelleen erittäin kiinnostunut kuulemaan ehdotuksia vaihtoehtoisista miittipaikoista.
Erityiskiitokset Miccohille Rudolphs kick n flyn pirullisen precision shot-tason läpäisemisestä (jee! loput kentät pelattu läpi) ja Incanukselle patjan lainaamisesta.
Vai oli Ideapark hukassa? :D Meidän automme löysi sen paluumatkalla ja kävi tekemässä pikatutkimusretken legojen, alekirjojen ja urheiluvaatteiden maailmaan. On aika kamala paikka (vaikka halvat kirjat onkin kivoja).
 
Lempäälän kirkko on 1500-luvulta: http://www.lempaalanseurakunta.fi/seurakunta/tilat_ja_alueet/pyhan_birgitan_kirkko/
 
Voisiko joku ystävällinen konnis siirtää nuo edelliset viestit Uuden miittipaikan etsintään? Kaikki korit samaan munaan, nääs.

//done. --Nerwende
 
Ylös