Videotykki for teh win

Roark

Hobitti
Nyt kun kerran formaattisota alkaa olla lopussa niin voisin pikkuhiljaa alkaa itsekin siirtymään teräväpiirron jänskään maailmaan. Mutta ajattelin jättää taulutöllöt sun muut kerralla väliin ja siirtyä videotykkeihin.

Tavoitteena olisi saada hyvä tykki johon voisi liittää siinä pleikat kuin tietsikatkin. Onko nykyisissä kanuunoissa sopivat liittimet kaikelle? Saavutetaanko minkälaisilla mörssäreillä teräväpiirto? Miten kauppias yrittää vedättää osaamatonta ostajaa? Paljonko pitäisi tuohta löytyä että kannattaa edes harkita tykkiä?
 
Minä en tiedä mitään mutta ajattelin kuitenkin kertoa, että tuoreimmassa Tekniikan maailmassa oli teräväpiirtoprojektorien vertailu hintaluokassa 2500-3000 euroa. Siitä voi olla jotain hyötyä ja jutussa kerrottiin aiheesta jotain myös yleisesti.
 
Mitsubishi on tehnyt nyt jonkun uuden tykin mikä oli heti voittanut jonkun arvostelun. Kyseessä on Full HD -tykki ja hintaa alle 2000 euroa. Eli sitä lähtisin etsimään jos itse olisin nyt ostamassa uutta tykkiä.

Sanyon tykki minulla tällä hetkellä tuolla olohuoneessa on ja se toistaa low HD -resoluutiota joka on kyllä riittänyt minulle. Varsinkin kun ei ole Blue-raytakaan.
 
Juspe sanoi:
Mitsubishi on tehnyt nyt jonkun uuden tykin mikä oli heti voittanut jonkun arvostelun. Kyseessä on Full HD -tykki ja hintaa alle 2000 euroa.

Kyseessä on Mitsubishi HC4900 tykki. Hinta on todellakin melkoisen halpa FullHD-tykiksi. Mutta ennen kuin rientää riemusta kiljuen kauppaan kannattaa huomioida, että kyseinen tykki ei tue 24fps signaalia. Se on sinänsä melkoinen puute, että käsittääkseni suurin osa ainakin Blu-ray elokuvista on nimenomaan tuossa 24fps "oikea elokuva" muodossa. Tykki ottaa kyllä signaalin vastaan, mutta konvertoi sen tavalliseksi 60Hz kuvaksi.

Melkein siis jo olin itsekin kauppaan lähdössä (tosin nyt on lauantai-ilta eli eivät taida olla enää auki), mutta tuo sai kyllä vähän miettimään. Mieluummin odotan kunnollista, inhimillisen hintaista 1080p tykkiä kuin ostan puolivillaista jossa hinta on saatu alas karsimalla muita HD-kuvalle aika olennaisia ominaisuuksia.

Itsellänikin on siis tällä hetkellä ns. "HD Ready" tykki eli 720p/1080i signaalia tukeva laite, Panasonicin PT-AE700 jonka ostin 2004. Etenkin kun ei vielä ole Blu-ray soitinta (eikä Blu-raylla mitään "pakko saada" leffaa) niin en hätäile asian kanssa.
 
Ok. No tuota en Mitsubishistä tiennyt. Itselläni myös tällä hetkellä tosiaan tuo low-hd resoa tukeva tykki kuten Novalla. Sanyon PLV-Z4FI on malli.

Hyvin on toiminut, enkä vaihda uuteen ihan heti ellen lotossa voita isompiakin summia. :)
 
Ylös