Viiltäviä sitaatteja

En tiedä mihin ketjuun tää sopisi, mutta olen niin innoissani ja sitaatteihin tämäkin liittyy nimittäin.. tulin juuri tatuoijalta ja nyt lapaluuta koristaa kauniisti kirjoitettuna ""Not all those who wander are lost" Ja kaikkihan täällä tietää mistä se on peräisin ;)
 
"Onnellisuus ei ole tila vaan asenne."

Äitini minulle tekemästä aforismijoulukalenterista peräisin oleva, niin tosi lausahdus. Tämän mukaan yritän elää.
 
Hesarissa oli 17.12. juttu koulujen ja päiväkotien joulujuhlista. Toimittaja Minna Lindgren arvioi näiden yrityksiä toteuttaa "uskontoneutraaleja" juhlia:

Muistan päiväkotijuhlan, jossa muslimilapset tanssivat piirissä kristittyjen kanssa laulaen "Porsaita äidin oomme kaikki". Jeesusta ei mainittu. Oliko se siis uskontoneutraali tilaisuus?
 
Juhani Seppänen joulukuusista Ilta-Sanomien kolumnissaan:

Kuusi on Suomen loputtomien metsien rumin puu. Ei ihme, että koristella täytyy.

(17.12.2010)
 
Oikeusfilosofi H. L. Hartin puoliso, historioitsija Jenifer Hart muisteli avioliittoaan:

...the trouble with this marriage is that one of us doesn´t like sex and the other doesn´t like food.

(http://en.wikipedia.org/wiki/H._L._A._Hart)
 
Emme edelleenkään tiedä, mikä neandertalit ajoi sukupuuttoon, kenties me itse, mutta osa heistä elää yhä meissä jokaisessa. Tai ei aivan jokaisessa. Pääbon tutkimuksiin liittyy herkullinen ironia, jonka pitäisi pysäyttää kaiki rasistit. Afrikkalaisista ei nimittäin neandertal-dna:ta löydy. Sekoittuminen on tapahtunut sen jälkeen, kun esivanhempamme lähtivät Afrikasta.

Heippa te kaikki Joensuun skinit! Apinat muhinoivat esiäitienne kanssa. Ainoita puhdasrotuisia ihmisiä ovat nuo halveksimanne mutiaiset.


- Esko Valtaoja kirjassaan Kosmoksen siruja
 
Neandertalinihmisen aivot olivat kooltaan noin 1462 cm³, eli hieman suuremmat kuin nykyihmisellä.

-Wikipedia
 
"Arki on arkea oli ihminen sitten missä paratiisissa tahansa." - Maarit Hyvärisen kommentti Iltalehden uutisessa.

Ei mitenkään erityisen viiltävä, mutta ah niin totta. En itsekään ole mikään Suomen talven suurin fani, mutta ärsyttää ihan mielettömästi ihmiset, jotka puhuvat jatkuvasti siitä, kuinka vihataan Suomea ja halutaan muuttaa pois ja ulkomailla on niin paljon parempaa jne. jne. Vähän realistisuutta, ei se arki sielläkään ole mitään lomaa. Minulla ei ehdottomasti ole mitään ulkomaille muuttamista vastaan, haluaisin itsekin joskus asua jonkin aikaa jossain muualla, mutta kun joku tuttu tulee jostain reissusta ja napisee hirveän kovaan ääneen, että voi kuinka ärsyttää tulla takaisin tänne surkeaan Suomeen ja eipä kyllä tekisi mieli asua täällä, niin näen automaattisesti punaista. -.-
 
Vatikaani varoitti vuonna 1997 Irlannin katolisia piispoja olemaan raportoimatta kaikista lasten hyväksikäyttöepäilyistä poliisille.

Asia paljastui kirjeestä, jonka Irlannin yleisradioyhtiö RTE on saanut käsiinsä, kertoo uutistoimisto AP.


Muuan ateisti laittoi tuon uutisen Facebookiin ja minä pääsin ensimmäisenä kommentoimaan sitä. Minun kommenttini on esimerkkini viiltävästä sitaatista:

Nyt ei kukaan voi väittää, etteikö Vatikaani olisi ajoissa reagoinut hyväksikäyttöepäilyihin.

Äkkiseltään katolista kirkkoa passiivisuussyytöksiltä puolustavalta kommentilta näyttävä tekstinpätkäni paljastuu tarkemmalla tutkimisella rutikuivan pirulliseksi huomioksi. Kyllähän Vatikaani reagoi – mutta aivan väärällä tavalla. Irlantilaisia piispoja kehotettiin olemaan ilmoittamatta pedofiilipapeista poliisille ja sen sijaan hoitamaan tapaukset kirkon sisällä. Ankarien nuhteiden jälkeen rikolliset siirrettiin toiseen seurakuntaan jatkamaan rikoksiaan. Kirjeen kirjoittajalla oli vieläpä otsaa perustella kehotustaan "moraalisilla ja kanonisilla" syillä.
 
Erään sanomalehtijutun otsikko ja ingressi
jotka kuvaavat viiltävän tehokkaasti nykytodellisuutta.

Helsingin ja Vantaan liitoksen keskeinen myytti murtui
Toisin kuin luultiin, Helsingillä ei ole rahaa eikä Vantaalla maata


(HS 23.1, sivu A 13)
 
. . .

Juoppo. Vaimonhakkaaja. Herkkä taiteilija.
Tauski Peltonen on kuka vain,
kunhan hinnasta sovitaan.


HS-liite 11.2.
 
One of the earliest heresis was conservatism!
James D. G. Dunn: Unity & Diversity in the New Testament - An inquiry into the Character of Earliest Christianity (1981)
 
HS 6.3.2011/ s.A3

Perussuomalaiset ovat kuin illan kahdeksas drinkki. Suuressa huumassa se vedetään, mutta siitä seuraa neljän vuoden krapula.

Mikael Jungner suivaantui Timo Soinin tv-esiintymisestä.
 
Kanteletar

Emopa sinut elätti,
imetti ihanat rinnat.
Ihanasta itsestänsä,
valkeasta varrestansa.
Monet yöt unetta vietti.
Monet atriat unohti.
Tuuitellessa sinua ,
vaaliessa pienoistansa."
 
Tuo Isilin sitaatti oli koskettava, asiayhteys huomioiden, mutta Show must go on.

"Ne asiat joita te [Vihreät] vastustatte, te käsittelette poliittisuusdiskurssissa. Kannattamanne asiat te määrittelette kuuluvaksi suvaitsevuusdiskurssiin. Tuollaiseen silmänkääntötemppuun perustuu yleinen illuusio vihreiden vapaamielisyydestä tai suvaitsevaisuudesta."

(tiedetoimittaja) Marko Hamilo Facebookissa 24.3.
 
"While Alan Rickman is an average-looking dude and kinda over-the-hill,
it is an anecdotally observed phenomenon that the timbre and tempo
of Alan Rickman’s voice triggers some sort of primal mating instinct in females.
"

Lähteenä Why ladies love Severus Snape

:p
 
Ihana sitaatti vampire =) Minä näen Potter-kirjoja lukiessani edelleen sieluni silmin alun perin kuvittelemani Snapen, mutta kaikki hänen lausumansa kaikuu kyllä korvissani Rickmanin lumoavalla äänellä. Ja Rickmanin repliikki "The air is full of spices!" elokuvasta Sense and Sensibility on tallentunut lähtemättömästi kuulomuistiini. *Ihastuksen väristys* ;)

Minun sitaattini on (ehkä vähän sääntöjenvastaisesti?) taas runonpätkä, tällä kertaa Eino Leinolta. Se vain sattui viiltämään aika syvältä osuessaan keskelle kaikenlaisia pohdintoja elämästä, kuolemasta ja parisuhteesta.

Me olemme kaikki nyt laivalla ja kynnämme suurta merta.
Me synnyimme tänne vaivalla ja vaivalla kuolemme kerta.
Mut se mikä niiden on välillä, se olkohon lämpöä, lempeä.
Kas, yössä kun yhtehen sattuu kaks, käy kulkukin helpommaks.
 
Pekka Hiltunen G. R. R. Martinin kirjoihin perustuvasta "Game of Thrones" -tv-sarjasta:

Miltä sarja näyttää? No, hienolta viihteeltä. "Sormusten Herralta", jos sen olisi luonut seksinnälkäinen, amerikkalainen teini.

(Image, 4/2011, s.21)
 
Ylös