Viiltäviä sitaatteja

Tik

Konnavahti
Vastuuhenkilö
Konnavahti
tienviitat pysyvät itse paikoillaan.
(Stanislaw Jerzy Lec?)
Mitä tuokin tarkoittanee. Palatakseni vielä Petersoniin, hän on viitoittanut mielestäni aika kammottavan tien, jota ovat lähteneet kulkemaan aivan liian monet sellaiset, joiden olisi ollut sekä itsensä että muiden vuoksi parempi pysyä kotona. Minun on vaikea uskoa, että Peterson uskoo itse puoleenkaan siitä, minkä puolesta (tai mitä vastaan) hän puhuu. Esimerkiksi kysymys ilmastonmuutoksesta. Ehkä hänelle tuottaa jonkinlaista nautintoa nähdä, miten hän saa joukot liikkeelle.

Tähän vielä sitaatti: "Me amerikkalaiset luotamme siihen, miten muuan jyrsijä ennustaa säätä, mutta emme siihen, mitä ilmastoa tutkiva tiedeyhteisö sanoo."

Telimektar

Fundamentalisti
Mitä Jordan Petersoniin tulee, en ole täysin varma, pelaako "voluntary control" hänellä.

Vaikkei pelaisikaan, niin onhan myös kirjoitettu tienviitat pysyvät itse paikoillaan.

Mitä tuokin tarkoittanee.

Lecin alkuperäinen aforismi lienee tarkoitettu ironiseksi. Oletan sen tarkoittavan, ' katsokaa, poliittiset johtajat/ moraaliset tai filosofiset opettajat [kuvainnollisesti "tienviitat" ] eivät aina näytä itse seuraavan esittämiään kehotuksia', [vaikka he, toisin kuin kirjaimelliset tienviitat, pystyisivät siirtymään].

Itse tarkoitin lausuman tässä hiukan kirjaimellisemmin ymmärrettäväksi: tienviitan (tässä moraalisia oppeja jakavan self-help -gurun) jokin yksittäinen opetus voi olla täysin pätevä, vaikka hän ei itse sitä pystyisikään noudattamaan.

Oliko sinulla Tik sitten joitakin esimerkkejä siitä että Petersonin "voluntary control" [mitä se sitten tarkoittaneekin] ei pelaisi? Eikö hänen esiintymisensä nimenomaan ole varsin hallittua? Antamasi niin& näin -linkin mukaan ymmärtääkseni juuri joku Petersonin vastustaja oli jossain, sitten netissä levinneessä väittelyssä vaikuttanut kontrollinsa menettäneeltä, ja tehnyt siten Petersonista nettiuusoikeiston sankarin (ja vastaavasti vasemmistolaisten ja liberaalien inhokin).

Last edited: