Virallinen yötopic

Profiiliviesti
Keskustelu on suljettu.
Kello on kohta kaksi yöllä ja jostain naapurista kuuluu hyvin selvästi kun jotkut kersat rääkyvät kilpaa. Olen vähän hämmentynyt, ei silloin kun minä olin nuori. Oma ahdistus ja paha mieli alkavat kyllä nostaa päätään, joten taitaa olla korkea aika mennä nukkumaan. Sikäli kun nyt saan unta noiden ipanoiden kiljumiselta ja kolinalta...
 
Tein henkilökohtaisen ennätyksen juomalla aamukahvit ennen puoltayötä. Alkaa olla vuorokausirytmi aika sekaisin ylettömästä päivänukuskelusta johtuen. Ehkä voisi yrittää olla pystykynnessä seuraavat 24 tuntia ja mennä sitten nukkumaan. Jospa se korjaisi tämän häiriötilan.
 
Kävin avomussun kanssa kuuntelemassa Yötoivetta Hakamettässä ja nyt pitäisi pian jo mennä nukkumaan, mutta on niin paljon hienoja lauluja, joita ei nyt soitettu ja niitä pitää kuunnella internetseistä...

Koira on syötetty ja käytetty ulkona, nyt se käy välillä keittiön ovella ihmettelemässä, miksi ihmiset valvovat vielä.
 
Nyt alkaa tuntua sen verran hyvältä taas parin päivän mahataudin jälkeen, ettei malttaisi mennä nukkumaan. Sairastaessa kun tuli nukuttua kiintiö täyteen. Mitähän tässä nyt seuraavaksi...
 
Pään räällä täyttävä tauti ja aivoja sisäpuolelta tökkivät omat möröt eivät anna nukkua, vaikka on todella väsynyt olo. Sairastaessa on ollut liikaa aikaa ajatella, eikä se ettei ole moneen päivään päässyt lenkille tai käynyt tallilla tai kuntoillut yhtään mitenkään kauheasti auta. Haluan liikkua, haluan ulos.
Jatkan sinnikkäästi mörköjä vastaan tappelua, vaikka tiedän kyllä, että tänään minä hävisin. On taas niitä öitä, kun miettii, miksi sitä edes pistää vastaan. Tuntuisi helpolta antaa mörköjen viedä ja järjen kaikota, piiloutua maailmalta ja tehdä mitä möröt käskevät. Se tuntuu paljon, paljon helpommalta kuin päivästä toiseen yrittää pitää möröt häkeissään ja saada niitä vähitellen nitistettyä hengiltä. Enkä taas edes tiedä, haluanko niitä kaikkia hengiltä.
Joskus sitä tuntee olevansa niin kovin yksin, ja sitten sitä miettii, kelle tässä haluaisi puhua. Ei ehkä kellekään, ja jos jollekulle haluaisikin, niin mörköpuoli aivoista muistuttaa, että ei sitä kiinnosta, se vain valehtelee, ei se sua kaipaa.
Pyhpah, jospa ne möröt nitistäisi tällä kertaa yrittämällä vaan nukkua.
 
Mahtavaa, löytyyhän netistä muitakin yökukkujia! Välillä tuntuu että nettikin hiljenee öiksi. Oonkin ilmeisesti vaan etsinyt ihmisiä ihan vääristä paikoista ;-)
 
Lienenköhän muuttunut vampyyriksi, kun taas on päivä nukuttu ja yöllä alan virkistyä. No vampyyrit eivät taida juoda kahvia, ehkä olenkin ihmissusi... No täysikuu on näköjään vasta kolmen päivän päästä. Ah, wikipedia ilmoittaa, että koalat ovat pääsääntöisesti yöeläimiä, ja nukkuvat tai lepäävät noin 20 tuntia vuorokaudessa. Kaikki onkin siis kunnossa.
 
Mulla tuntuu energiaa riittävän aina yömyöhään asti heräsin sit mihin aikaan tahansa. Tosin, yleensä herääminen tapahtuu joskus iltapäivällä joten on ihan oletettavaakin että oon hereillä vielä neljältä aamullakin :)
 
Hmm... siitä onkin aikaa kun viimeksi kirjoittelin yötopicciin tai mihinkään muuhunkaan lohiksen keskusteluun. Nytpä lähestynkin teitä lämpimin tervehdyksin, vaikka tuskinpa minua kukaan enää muistaa. Aika hassua kirjoitella täällä jonnekin muualle kuin Iltaruskon vartijoiden huoneeseen.
Mutta asiaan! Lukion päättymisen jälkeenkin "elämä" jatkuu, joskin tylsähkösti! Vaan eipä vaivuta epätoivoon, sillä päiviini (ja öihini) tuo mukavaa aktiviteettia historian pääsykokeisiin lukeminen. Mikään ei ole mielenkiintoisempaa kuin 1700-luvun suomalainen huvitteleva ja huikentelevainen aateliselämä.
Nyt kellon ollessa hieman yli yksi, siirrynkin lukemaan Sophie Creutzin elämästä kertovaa kirjaa.
 
Minulla on Sarethin tapaan kulunut aika paljon aikaa siitä, kun viimeksi olen kirjoitellut Käärmeeseen. Aika vähän täällä Käärmeessä lienee mitään yllättävää tapahtunut komen vuoden poissaoloni aikana, musahuoneessakin oli vain pari uutta topikkia :D Tulin tänne nyt ensisijaisesti lukemaan uutisia Hobitti-leffoista, ja nyt onkin jo mennyt useampi tunti tehokasta nukkumisaikaa Käärmettä selaillessa...
 
Nykyään tulee nukuttua jostain syystä vain parin-kolmen tunnin annoksina, joita päivään mahtuu useampia. Tosin jos on kyläilemässä, niin lipsahtaa helposti nukkumaan pitemmän yöunen. Taas kerran lyhyiden unten jälkeen koneella, saapa nähdä alkaako aamun tullen taas väsyttämään...
 
Sangen ärsyttävää pyöriä neljä tuntia sängyssä nukahtamisen toivossa. Valon määrä ja lintujen lirkutus eivät oikein edistä uneen vaipumista. Valveillaoloaikani voisin nyt käyttää sikäli hyödyllisesti mahdollisen tulevan polkupyöräkokoonpanoni pohtimiseen. Saa nähdä kuinka hyvin tuossa onnistun, ennen kuin internetin ihmeellinen maailma vie mennessään tai sammahdan näppäimistölle.
 
Duuniin pyöräillen 11km tähän aikaan, ei sovi minulle mutta pakko mikä pakko, kun taksissakin omavastuu 2,5 euroa :D
 
Muitakin lähdössä töihin tähän aikaan! Itse menen 4.58 bussilla töihin. Voisin toki mennä pyörälläkin
tuon n. 4-5 km, mutta en oikein uskalla jättää pyörää Prisman pihaan pöllittäväksi. :p

Tänään on taas kivan lyhyt päivä, kun työt loppuvat jo kymmeneltä. Pääsee
sitten kotiin dataamaan ja pelaamaan ja tekemään kaikkea muuta hyödyllistä.
 
Huomenna kai pitäisi herätä joskus aamupäivän puolella hoitamaan juhannusostokset ennen kauppojen kiinnimenoa, vähän huolettaa että kuinka kiukkuisena herään kun viime aikoina unirytmi on kiepsahtanut siihen että valvon neljään-viiteen ja herään sitten joskus. Kahtena viimeisimpänä "aamuna" kun olen vielä herännyt puhelimen soimiseen (molempina päivinä soitti sama tyyppi ja kysyi samaa asiaa, johon en kumma kyllä tänään osannut antaa eilistä parempaa vastausta, ja erityisesti on ärsyttänyt se että minun yhteystietoni on kaivettu jostain vuoden 2011 virkailijaluettelosta, enkä siis ole "oikea" henkilö vastaamaan, toisaalta en ole viitsinyt sanoa että soitit väärälle ihmiselle kun käytännössä minä tiedän asian yhtä hyvin kuin kuka tahansa muukin. Mutta jos se vielä huomisaamuna soittaa...

Voisikin siis katsoa jakson Doctor Whota ja painua pehkuihin. Hyvää juhannusta kaikille :)
 
Heräsin vihaisiin uniin ja viha pitää minut nytkin hereillä. Erityisesti huomioni kohteena on tällä hetkellä terveydenhuollon mielenterveyssektori, jota kohtaan tuntemani vastenmielisyyden voi tiivistää sanoihin "Murskatkaa tuo kurja!" Jos en olisi langennut kaivamaani kuoppaan, saattaisin olla itse harjoittelijana kyseisellä sektorilla, mutta nytpä olen vain sen uhrina. Ja kun mielenterveyden ammattilaiset saavat kunnon otteen raateluhampaillaan, eivät ne koskaan päästä irti. Paitsi tietysti lakisääteisten kesälomien ajaksi.

Jos valistuksen aikaan yhteiskunnan pahimmat pikkuhitlerit ja jeesustelijat löytyivät kirkon suojista, on tänä päivänä sama porukka töissä psykiatreina, psykologeina ja terapeutteina. Näillä on varmat vastaukset joka ongelmaan, vaikka eivät pääse keskenään yksimielisyyteen edes Breivikin mielentilasta.

Jos ongelmat tuntuvat kaatuvan päälle, niin ruvetkaa ryyppäämään tai liittykää kulttiin, mutta pysykää kaukana mielenterveyden ammattilaisista.
 
Okei.

Ei minun pitänyt vielä tuntiin tulla koneen ääreen, mutta poika pissasi vähän housuunsa ja koisii nyt äitinsä vieressä. Aurinko on nousemaisillaan, mikä on tietysti tähtitieteellisestä vinkkelistä huonosti ilmaistu, mutta jostain syystä näitä sanontatapoja ei ole päivitetty vastaamaan aurinkokeskisyyttä.

Pitäisi väsätä kaktusfarmi ja tehdä pari polttomoottoria ja yksi öljynjalostamo lisää.
 
Muistin vasta äsken, että tänään on lauantai aikataulu bussiliikenteessä.
Eli menenkin vasta 5.13 bussiin. Ehdin siis dataamaan hieman pidempään.
Tänään saa lähteä töistä heti kun on saanut omat siivoushommat valmiiksi. Ajattelin
siis pitää lyhyen/olemattoman tauon, ja siivota tavallista ripeämmin. Täytynee
laittaa jotain inspiroivaa musiikkia mp:seen.

Tämä voisi olla hyvä:

[video=youtube]http://youtu.be/QjTNLcs4Z_k[/video]
 
Hengailen työpaikalla, viakka työpäivä jo loppunut. Hoh. Kotona ei ole nettiä, joten pakko jäädä tänne.. Tuo sohva tuossa kyllä houkuttelee jo hieman.
 
Taas tuttu pitkäkorva loikki ikkunani edestä. Tiedä sitten onko kyseessä sama otus kuin aiemmin, vai onko niitä useampia. Silti aina mukava nähdä "Väiskiä".

Voisi oikeastaan aloitella päivää, menin kuitenkin jo ennen kymmentä nukkumaan, ja muutenkin eilen tuli kelpo annos unta kerättyä. Tänään pitäisi heti aamupäivällä saada kämppää siivottua, kun on sekä lautapelipäivä että roolipeli-ilta tiedossa täällä. Nukkumaan mennessä tuntui, ettei millään jaksaisi ja teki mieli perua kaikki The Miittiä myöten. Yön yli nukuttua mieli on kuitenkin muuttunut. Toivottavasti parempi vire kantaisi ensi viikkoon asti, enkä panisi pahakseni, vaikka kauemminkin.
 
Profiiliviesti
Keskustelu on suljettu.
Ylös