Virallinen yötopic

Profiiliviesti
Keskustelu on suljettu.
Lepakko! Luulin jo joku aika sitten nähneeni lepakon, mutta kun en nähnyt kunnolla niin jätin asian sikseen. Nyt kun olin näkevinäni niin jäin katsomaan ja sain varmistuksen että viimekesäisistä lepakoista ainakin yksi tai kaksi on edelleen maisemissa :) Hauskoja elukoita ovat pihapiirissä ja tulee kotoisa olo kun iltaisin näkee lepakoiden lentoa :)
Alkaisi silti olla korkea aika painua pehkuihin. Taidan lukea vielä luvun verran Anna Kareninaa ja sitten sulkea silmät.
Hyvää yötä yökukkujakontulaiset.
 
En kyllä astu yöllä ulos enää varpaallanikaan. Olin menossa ulkosaunalle katsomaan kissoja kun metsiköstä kuului aivan karmeaa ulinaa, joka kuulosti pelottavasti sudelta. Ja koirakin haukkuu aivan hulluna. Ei pentele, nyt meni kyllä unet tältä yöltä.
 
Katson olympialaisten avajaisia, virkkaan modattuja isoäidinneliöitä ja juon teetä. Ei siis ihan tavallinen yö, yleensähän vietän aikaa irkissä päämäärättömästi lojuen tai Doctor Whota (tai jotain muuta) katsoen. Epäilyttävästi avajaisten show-osuus ei sisältynyt kuin hämmentävän lyhyen pätkän TARDISin laskeutumisääntä. Vielä on toivoa että David Tennant tulisi sytyttämään olympiatulen ja maailma pysyisi radallaan :D
 
Anteeksi että kirjoitan tähän aikaan, mutta minulla on siihen hyvä syy..... Tardisin laskeutumisääni ei siis ollutkaan yliväsyneen mieleni tuotetta. jippii.
 
Viime aikoina olen nukkunut hyvin ja saanut jopa kohtalaisen hyvin unta. Vaan mitä tapahtuu tänä yönä? Menin nukkumaan kolme tuntia sitten, katsoin vaille neljä kelloa kun olin aikani pyörinyt ja miettinyt juttuja. Tästä tuskastuneena luin hetken kirjaa ja painoin pään takaisin tyynyyn. Ei toiminut. En nyt ymmärrä mitä on ilmassa, ensimmäisen koulupäivän jännitystä vai? (yksi kesäkurssi alkaa myöhemmin tänään ja mun pitäisi päästä sängystä ylös ysin ja kympin välillä, mutta viikko sitten jouduin heräämään seitsemältä eikä silloin ollut mitään uniongelmia.)

Varsinainen ongelma: silmät ovat väsyneet ja hiekkaiset ja toista vieläpä särkee kohta kolmatta päivää, joten pitäisin ne ihan mielelläni kiinni. Muutenkin on päänsärkyinen ja paha olo joten nukkuminen olisi kivaa. Mutta vihaan unen odottelua kun silloin on aivan liian helppo lipsua ajattelemaan kaikkea turhaa.
 
Rasittavaksi tavaksi muodostunut tämä yöllä herääminen. Jostain syystä illalla ei jaksa ruveta tekemään mitään, joten menen aika varhain nukkumaan vain herätäkseni virkeänä aamuyöstä. Kotvan netissä seikkailtuani alkaa sitten uudelleen väsyttää. Kaipaan kyllä niitä aikoja, jolloin tuli nukuttua 8 tuntia putkeen kerralla.

Nytkin saa miettiä, yrittäisikö virkistäytyä kahvin voimalla vai palata petiin.
 
Täällä syödään vasta "iltapalaa".Kesälomalla kyllä muodostunut taas ihan omalaisensa rytmi kun työt alkavat yleensä kello 16.00 ja loppuvat 01:00. Töiden jälkeen kuntosalille ja himaan sitten kahden jälkeen. Kroppa käy kuntoilun jälkeen hieman ylikierroksilla jonka takia ei vieläkään nukuta. Jos sitä kohta lukisi tunnin pari kirjaa jotta tulisi uni silmään.
 
Hiukan lisääntynyt liikunta ön tuonut mukanaan taas yöheräämiset mataliin verensokereihin. Kai tästä voisi hermostua, kun yöunet pätkii, mutta tällä hetkellä on vain absurdia olla hereillä. Ja melkoisen mukavaa, että herään mataliin sokereihin ajoissa ja saan itse käveltyä jääkaapille. Tai banaanikulholle. Banaanivoileipä ei ehkä tuntuisi muussa tilanteessa hyvältä idealta, nyt - parasta ikinä.

Vakoilen naapureita keittiön ikkunasta ja odottelen että hiilarit tekee taikojaan. Koira ihmettelee, mussu ei näköjään herännyt. Hyvä niin, sillä on aamuvuoro.
 
Ankka bongattu! Kyllä kannatti valvoa kahvikupin ääressä passissa. Lisäksi Raseenan synkeä salaisuus on paljastunut yli-inhimillisen älyni avulla. Tästähän on tulossa mainio päivänalku...
 
Hyihyi Raseenaa, ei ole kunnon Steeleillä synkeitä salaisuuksia!

Minä kuuntelen Eric Whitacren ylimaallisen kaunista Sleepiä ja suunnittelen suuntaavani höyhensaarille kohta puoliin. Irkissä ihmetellään unirytmien kummallisuutta, toinen on tähän aikaan vielä hereillä, toinen on jo hereillä. Sain kyllä aikaan sähköposteja ja muuta mainostusta sekä kuorolle koelaulumainoksia, ei ihan harakoille mennyt tämä valvominen.

Where clouds of dreams give second sight
What dreams may come both dark and deep
Of flying wings and soaring leap
As I surrender unto sleep
 
Kiistän, että minulla olisi synkeitä salaisuuksia, olenhan parempi Steel kuin Steel! Ainakaan sellaisia salaisuuksia, joita kukaan kuolevainen voisi saada selville. Niinpä kehotan Kointähteä perumaan moiset puheet, sillä on täysin mahdotonta, että moitteettomasta persoonastani saisi kukaan selville mitään epäilyttävää.
 
Mutta minäpä olen selvittänyt Raseenan tosinimen, ja tämän sanan mahtava maaginen voima sitoo hänet ikuisiksi ajoiksi komentooni! Buahhahhah!
 
Tonttu ei vain saa unta. Eikä nyt ole edes joulu! Vatsa elämöi vaihteeksi, eli sisuksissa kiertää kuin olisi syönyt muikun ruotineen päivineen. Huomenna pitäisi herätä kukonlaulun aikaan, ja uni vain pysyy poissa. Mrr!
 
Kai se pitää päivä aloittaa kahvilla, vaikka yöunet jäivätkin viiteen tuntiin. Vähän flunssainen olo taaskin, ilmeisesti päiväkoti ei ole työympäristönä niitä kaikkein terveellisimpiä. Paljastetaanpa sellainenkin asia, että nukun tällä hetkellä lattialla olevalla patjalla makuupussissa, koska olen liian laiska siirtämään sängylle kasaamiani tavaroita muualle. Ja tietokenetta käytän myös lattialta, koska en jaksa siirtää pöytääni tietokonemoodiin.

Laiskuus ennen mukavuudenhalua.
 
Vaihtoehtona nukkumiselle jämähdin keittiöön syömään suklaata ja askartelemaan rakkausrunojääkaappimagneeteista luovia tarinoita. Pakettiin kun sisältyvät myös kaikenmaailman aarteet ja sormukset niin sain aikaiseksi myös traagillisen kuvauksen Klonkun ja sormuksen tarinan päätöksestä.
 
Oli ihan pakko kirjoittaa tänne jotain, kun topikin löysin ja kello oli yli puolenyön. Tilanteeni tällä hetkellä on, ettei minua väsytä yhtään, tekee mieli vain olla täällä ja kommentoida keskusteluihin, jotka kiinnostavat. Pelkään, että näppäimistön ääni on liian kova, ja sisko, äiti tai isäpuoli herää. (Minä sitten kadehdin teitä yksinasujia...) Miksi näppäimistöstä pitää lähteä niin kauhean kova ääni, vai kuulenko sen vain kovempana ollessani yksin hereillä?

On kyllä ärsyttävää, kun ei väsytä lainkaan. En tiedä yhtään, mitä tehdä, kun siskoa häiritsee lukuvalokin, joka on aivan liian suuri. Pitäisi kai vain nukkua, mutta tulen kuitenkin pian takaisin tänne... Ehkä tietokonetta ei kannata sammuttaa. Tulen varmaan taas pian, saa nähdä, saanko seuraa.
 
Caladwen sanoi:
Tulen varmaan taas pian, saa nähdä, saanko seuraa.

Sait juuri seuraa, tuli nukuttua päiväunet eikä nyt nukuta. Aika kuluu LotROn ja Ayreonin parissa.
 
Profiiliviesti
Keskustelu on suljettu.
Ylös