Virallinen yötopic

Profiiliviesti
Keskustelu on suljettu.
Ei vaan nukuta. Nukuin pari tuntia ja heräsin enkä enää saanut unta. Pyörin ja ravasin vessassa aikani. Sitten tulin tutkimaan muurahaisten hävittämistä kukkapenkistä ja nyt vaan istun tässä. Väsyttää, mutta sänky ei houkuttele kun menisin sinne vaan pyörimään. Uskaltaisikohan laittaa äänikirjan hiljaiselle. Se voisi auttaa. Ja jos ottaisi vähän piimää. Saattaisi auttaa happovaivoihin mikä voisi edesauttaa nukahtamista myös.
 
Täällä taas. Nämä valvomiset tuntuvat toistuvan nyt joka yö. Liittyy kuulemma tuohon pikku Pinokkioon. Kyselin asiasta tänään kun terkkari teki kotikäynnin. Olen myös sortunut taas Käärmeen ulkopuoliseen "villiinlänteen" jossa monilla on samansuuntaisia kokemuksia. Ei se silti tarkoita että pitäisin siitä yhtään. Mieluummin nukkuisin öisin ja valvoisin päivisin. Nyt kun Novakin on ollut kotona ja meillä on pari päivää ollut aikamoinen häslinki päällä niin olen ehtinyt miettiä päikkäreitä vasta niin myöhään ettei se enää kannata.

Vanhempien koira kuoli yllättäen viime yönä. Olisi täyttänyt seuraavana päivänä 8kk. Tuupertui eläinlääkärin päivystykseen ja kuoli sinne vaikka lääkäri teki kaiken voitavansa. Se oli ehkä kaunein seefferi mitä olen nähnyt. Tumma ja pitkäkarvainen. Ihanan pehmeä ja tuuhea turkki ja valtavat tassut. Tämän olisi toki voinut kirjoittaa surunaiheisiinkin, mutta yöllä tuokin tapahtui ja yö on nytkin niin kerronpa täällä. Se oli nyt jo toinen koira joka siitä perheestä meni ihan vähän ajan sisään. Olisikohan siitä kohta vuosi kun joutuivat lopettamaan nuoren seefferinsä kun se ei ollut erityisen terve yksilö. Tämä oli saman kasvattajan "korvauspentu". Harmittaa hirveästi toisten puolesta ja juuri siksi että tuo Nemo oli niin tosi kaunis eläin. Kumpaakin koiraa näin sen verran harvoin etten itse ollut niihin päässyt sillä tavalla kiintymään. Oli silti vähän kumma olo lukea aamulla tekstiviestillä tullut tieto ja jotenkin se varjosti koko päivää. Tietty ohut "harmaus" leijui päivän yllä vaikka oli tosi paljon tekemistä melkein koko päivän.
 
Tämä valvominen keskellä yötä alkaa olemaan jo suht. normaalia. Illalla peukaloa alkaa särkemään, jännitän sitä, joka purkautuu yöllä lihaskramppeina selässä ja kädessä. Joka yö herään jollain tavalla peukalon kanssa, joten mitä turhaan tänä yönä yrittää nukkumista, ennen kuin tuntuu oikeasti siltä, että voisi nukkua. En ole nyt kolmeen viikkoon nukkunut yössä kuin sen muutaman tunnin enintään.

Yötopic kun on, niin kirjoitetaan jotain ihan virallista sisältöäkin :grin: Lähdettiin äsken koiruuden kanssa käymään postilaatikolla ja pienellä kävelyllä muutoinkin. Oli yksi kohta tiestä, kun molemmat meistä meinasi liukastua ja heittää kunnolla voltit. Onnistuttiin kuitenkin molemmat samaan aikaan liukastumaan niin, että lopuksi pyllähdimme takamuksille suht. rauhallisesti. Koiran ilmeestä näki, että oli hieman hölmistynyt tilanteesta.

Olen alkanut miettimään yhtä asiaa aina näin öisin. Taloyhtiössä on niin hiljaista ja rauhallista, että heräisiköhän kukaan, jos laittaisin kotiteatterin täysille ja nauttisin jostain elokuvasta kunnolla. Eipä kukaan uskaltaisi tulla valittamaan ainakaan, koska en ole sellainen naapuri, jonka he haluavat yöllä nähdä. Pesukarhuhan on luontaisestikin on yöeläjä, mutta tämä yksilö on tottunut liiaksi tuon toisen puoliskon rytmeihin, että terveellinen versio on vienyt voiton. Tosin maatilaeläjänä olen alkanut automaattisesti heräämään viimeistään 6.30 aina, jos isäntä on puhunut edellisenä päivänä jotain töistä.

Kävin eilen iltapäivästä ennen kokousta ystävällä spontaanisti syömässä. Kysyin saanko tulla piipahtamaan ja he tarjosivat samalla ruoan minulle. Olin kyllä jotenkin niin otettu, että vielä on näitä spontaaneja tapaamisia, joita ei ole etukäteen sovittu. Oli todella hyvää ruokaa ja innostuin jopa heidän tavastaan tehdä salaattia niin paljon, että aion huomenna kokeilla sitä. Toinen oli punajuuriviipaleiden laittaminen juustoleivän päälle, joka oli oikeasti todella hyvä yhdistelmä! Olen kyllä tottunut syömään ruisleivällä peruna-, italian- tai punajuurisalaattia, mutta tämä oli uusi kokeilu ja kyllä tulee käyttöön meillä. Njam!

Todella tärkeä ja pitkä kokous saatiin vihdoin pois alta. Olen tyytyväinen, sillä päätimme muutamasta asiasta, jotka helpottavat minun elämääni huomattavasti kyseisen hallituksen alla.

Tulipas pitkä viesti, mutta tuskinpa ketään se tähän aikaan yöstä haittaa. Ei sitä tiedä vaikka olisin ainut nyt muutamaan hetkeen, joka tänne tähän aikaan kirjoittaa, mutta eihän siinä mitään. Tähän aikaan yleensä useimmat nukkuu :D
 
Unilääkkeiden avulla katkaisin hetkeksi öisen valvomis- ja kahvitteluperinteeni, mutta olenko nyt palaamassa vanhoihin tapoihini? Taas vähän kummallinen olo, jonkinmoinen tarve olla hereillä, vaikkei olo ole edes niin virkeä. Mietiskelen joutavia sen sijaan, että nukkuisin niinkuin kunnollinen väki... Mutta en minä nyt tuota kahvia aio viemäriinkään kaataa, kyllä se on juotava minkä keittääkin!
 
Ajattelin tuossa vähän ennen kahtatoista katsoa pikaisesti sinäputkesta vielä Magadheeran Dheera Dheera -tanssin. Nyt sitten istun tässä varsin väsyneenä kaivettuani sen jälkeen katsottavaksi kaikki mahdolliset muutkin Magadheeran tanssit plus pari muuta pätkää leffasta. Ehkä pitäisi vihdoinkin mennä nukkumaan, kun ei tämä flunssakaan valvomisella ainakaan parane.
 
En selvästikään ole aamuihminen. Illalla ei yleensä nukuta, aamulla sitäkin enemmän. Nyt kun on vapaata, niin kukun täällä. Ei varsinaisesti väsytä, ainoastaan tuntuu siltä, että pitäisi mennä nukkumaan. Lähinnä siksi ettei unirytmi mene ihan sekaisin. Ensi viikosta tulee rankka.
 
Jälleen öistä kahvinkeittoa. Kumma tuo miitti, jaksoin nukkua silloin n. klo 24-09 ihan luontevasti samalla, kun toiset selvisivät parin tunnin unilla. Nyt taas kun olen miitittömässä tilassa, nukun klo 21-01 ja sitten valvonkin.
 
Mulla menee myös pitkät pätkät öisin valvoessa, silloin tällöin on pakko käyttää unilääkettä (melatoniini) että saa nukuttua tarpeeksi. Eihän sekään pitkiä unia takaa mutta kenties kahdet viiden tunnin unet yhteen päivään, ellei ole pakko käydä missään. Ja kyllä tää ajoittain rassaa hermoja täälläkin.
 
Ehkä tähän aikaan kannattaisi nukkua, eikä juoda kahvia ja katsoa youtubesta Kirstian Arjen kasteesta kertovaa kotivideota.

 
Last edited:
Koska tähän keskusteluun on kertynyt viestejä jo 2109 ja risat, ja koska meillä on jo vuodesta 2014 lähtien ollut toinenkin yötopic eli Yökukkujien tunkio!, kahden rinnakkaisen sellaisen jatkaminen ei liene perusteltua. Niinpä tämä lukkiutuu ja siirtyy täysinäisten Ärsyttää-ketjujen ja muiden isojen valaiden joukkoon pitkiin ja hiljaisiin saleihin, niiden selattavaksi, jotka selata tahtovat. Hyvää yötä!
 
Profiiliviesti
Keskustelu on suljettu.
Ylös