Virallinen yötopic

Profiiliviesti
Keskustelu on suljettu.
Oikein mukavaa viileää yöilmaa työntyy ikkunoista sisätiloihin, mikäs tässä on aamukahveja nauttiessa. Saapa nähdä, millainen päivä tästä tulee, ilmeisesti välillä aurinko näyttäytyy sateiden ja ukkosien lomassa. Ja näyttäytymisistä puheenollen ikkunani alla taisi äsken vierailla kaksi eri pitkäkorvaa: ensimmäinen vaikutti Väiskiltä, mutta toinen oli pienempi kooltaan. Väritys vaikuttaa kyllä samalta. Tiedä vaikka olisi Väiskin poikanen, taitavat kasvaa melkoisella vauhdilla tuommoiset.

Hyvää perjantaita ja viikonlopun alkua kontulaisille!
 
Jo/vasta toinen yö rippileirillä. Varma kesän merkki on kyllä se, kun katselee 15-kesäisten istuvan ringissä ja toistavan toisilleen punapersepaviaania niin, että hampaat ei näy :D

11 lämmintä ateriaa jäljellä.
 
Minä varmaan istun heinä-elokuun vaihteessa ringissä ja jännitän, mainitaanko minun nimeni pusupainissa. Jos mainitaan, niin sitten syöksähdetään. Olen ilmoittautunut aikuisten Prometheus-leirille ja sen ohjelma on melkein suoraan nuorten vastaavalta. Enää ei tarvitse miettiä aikuistumista, mutta arvojaan kyllä. Leikit ovat samoja.

Pyörin unetonna pedissä ja tulin mietteissäni järisyttävään päätökseen: jättiläiskurpitsa on ontto! Tiesin, että sen jälkeen olisi unta turhaa pitkään aikaan odottaa ja nousin ylös datailemaan. Toivottavasti tajuan mennä takaisin pehkuihin ennen aamun valkenemista.
 
Minäkään en teininä Prometheus-leirille ennättänyt, kun ei tieto niistä ollut pohjoisen peräkyliin kulkenut vielä. Keksisiköhän Jarla jotain tuosta aikuisten protuilusta? Hänellä kun tuntuu joitain kytköksiä vapaa-ajattelijoihinkin olevan... Joka tapauksessani kuva Pagbasta pusupainiin valmistuneena sopisi mielestäni punchline-ruutuun kuin hirvi havumetsään. :p
 
Shackleboltin mielikuva toi muistoja (hyvin voimakkaita sellaisia) mieleen ja muistin pitkästä aikaa miksi tykkäsin niin paljon leireillä nuorempana. Sitten mieleen välähti nopea ajatus että ehkä vielä joku päivä itsekin protulle kun seurakuntaelämä on minulta kauansitten taaksejäänyttä enkä usko sille tielle enää palaavani. Mutta joku estää. Tavallaan protu kiehtoo ja houkuttelee mutta sitten tulee kuin tyhjästä pieni ahdistus ja tavallaan sellainen olo kuin minut olisi suljettu liian pieneen pahvilaatikkoon. Siksi en ole vielä lähelläkään sitä että osallistuisin millään tavoin protujuttuihin.

Eikä minun kuuluisi olla hereillä tähän aikaan mutta ärsytystopikista voi lukea syyn. Kiukkuisena ei saa unta ja siksi en edes yrittänyt äsken. Kävin tunti sitten koiran kanssa lenkillä vähän tuulettamassa tuntemuksia mutta tulin vaan entistä kiukkuisemmaksia Nyt voisi kyllä olla jo sen verran lauhtunut että uni voisi ehkä tulla.
Maanantaina aamulla olisi lähtö Kroatiaan ja jos en tänä yönä saa nukuttua ja kun olen aika huono nukkumaan päikkäreitä niin herätys viideltä maanantaiaamuna voi olla aika tuskaa. Jos olisi nyt saanut nukuttua varastoon niin olisi ollut aika paljon helpompi herätys. Vaan ei voi mitään. *haukotus* Nukkumaan...zzzz
 
Olisikohan sittenkin pitänyt palata pehkuihin sen sijaan, että nousin puoli kolmelta ja aloin keittää kahvia? No nyt on musta kulta nautittu maidolla ja sokerilla, joten virtaa piisaa varmaan aamupäivään asti. Vuorokausirytmistä kiinni pitäminen tuntuu kummallisen vaikealta, ajatella, että sellainen muodostui joskus itsestään. Onhan se toisaalta mukava olla hereillä jo ennen aamunkoittoa, ikkunoista tulee mukavan viileää ilmaa, muttei lainkaan katumeteliä.
 
Taas näitä öitä, kun ei saa unta... Äitini ja siskoni sanovat, että se johtuu siitä, että olen myöhään koneella. Ei se kyllä näin kesälomalla kauheasti haittaa, mutta olisi kiva jos voisin herätä aikaisemmin.
 
Vaikka ei yö olekaan, niin:
Ainakaan koneelta suoraan ei välttämättä kannata mennä yrittämään unensaantia. Vartti rentoutumista kirjan tai kevyen iltapalan parissa ainakin minulla välillä helpottaa, kun en heti saa unta koneelta suoraan sänkyyn mentyäni.
 
Ja taas sitä on muutama tunti aikaisemmin herätty kuin mitä olis ollu tarvis. En ymmärrä, joka ilta 20-21 aikoihin hirveän väsyneenä nukkumaan, mutta tänäänkin täysin hereillä kello 01:00 viiden tunnin unien jälkeen. Mistähän tämäkin voi johtua??? Työt alkavat viiden pintaan ja olo on varmasti taas aamulla kymmenen aikaan ihan puolikuollut. Nyt neljänä yönä huimat 19 tuntia yöunia ja kolme aamua vielä jäljellä. Onneksi sitten pääsen taas omaan normaaliin unirytmiin takaisin kiinni, eli siinä puolen yön jälkeen vasta nukkumaan. Eiköhä unien pituuskin sitten normalisoidu sinne kahdeksan tunnin paikkeille, paitsi ekana yönä voi olla, että nukun vaikka tuplasti sen. :)

Tulevaisuutta ajatellen kun kuitenkin joudun varmasti ainakin satunnaisesti näitä aamuvuorojakin vielä tekemään, niin kannattaisikohan sitä lääkäriltä hakea resepti johonkin unilääkkeeseen? Käyttäisi sitten niitä ainoastaan silloin kun aamuvuoroon joutuu menemään.
 
Aina yhtä hauskaa kun töihin lähtevä Vampire ja nukkumaanmenoa välttelevä Steel kohtaavat aamuyön synkkinä tunteina. Vaan ehkäpä sitä pikkuhiljaa olisi tarpeeksi väsynyt ryömiäkseen vihdoin peiton alle.
 
Jösses. Mentiin yhdeltätoista nukkumaan ja vauva heräsi 4.45 ekan kerran syömään. Olkoonkin vaikka vaan yhden yön juttu, mutta kuuden tunnin yhtäjaksoinen uni ei tunnu ollenkaan pahalta :)
 
Pichu lähti äsken isänsä kyydillä päivystykseen, kun avaava lääke ei saanut astmakohtaukseksi kehittynyttä köhimistä hellittämään. Ei näytä hyvältä minun miittiinlähtöni kannalta
 
Huoh... taas menee yksi yö Sherlockin ja Doctor Who:n katsomiseen...
 
Pitäisi olla kyllä menossa nukkumaan, mutta jumituin koneelle vielä tsekkaamaan kuulumisia. Muutenkin ilta venähti koneen ääressä, kun käänsin/suomensin jälleen peliohjeita. Jos tämänkin saisi valmiiksi ja printattua, niin vuosijuhlamiitissä voitaisiin pelata helpommin Isla Doradaa ja/tai Avalon -The Resistancea, Brandagamban "uusia pelejä", joita ei ole vielä saatu kokeiltua. Suomenkieliset ohjeet ainakin vähän helpottavat asiaa ja kääntäessä ainakin minulle on muodostunut parempi käsitys pelin sisällöstä.
 
Tsiisus, aika hurjaa, oon vieläkin hereillä! En muista milloin viimeksi olisin valvonut näin pitkään.
Ehkä nyt osaisin valvoa Miitissäkin vähän pidempään. :p
Hyvääkivaa uutta vuotta!
 
Iloista vuotta 2014! Helsigissä oli Malminkartanonhuipulta aikamoiset näkymät, kun yltympäri paukkui ja välähteli kauas horisonttiin asti =)
 
Jos vaan heräilee ja pyörii niin on kai teoriassa hyvä poistua hetkeksi sängystä tekemään jotain muuta. Miten ihmeessä jaksan kun työt alkaa jos yöt ovat tällaista ravaamista...
 
Tämä yö on omistettu valvomiselle. Jokin siinä vain on, kun inspiraatio koulutöihin on tavoitettavissa vain keskiyön paremmalla puolella. Kukapa sitä sängyn lämpöön kaipaisikaan, kun voi vihdoinkin kirjoittaa niitä äidinkielen tehtäviä, joiden tekemistä on viimeiset päivät suurella taidolla ja vaivalla vältellyt.
 
Vihdoinkin saisi nukkua, kun kukaan perheenjäsen ei ole kipeä ja öisen hoivan tarpeessa eikä aamulla tarvitse mennä töihinkään - ja sitten en saa unta, Morgoth vieköön. Pelaan siis Pokémon Whitea, koska jotain puuhaa tässä täytyy keksiä ennen kuin yritän taas saada unta silkan levottoman kieriskelyn sijaan.
 
Profiiliviesti
Keskustelu on suljettu.
Ylös