Vuoden 2004 parhaat

Ereine

Kontulainen
(Kiltit konnavahdit voivat harkintansa mukaan lukita tai tappaa mutta muistuttaisin että joskus muinaisina aikoina tälläinen aihe toimi ihan hyvin :))

Nyt kun vuosi taas lähestyy loppuaan ja joka paikassa mietitään mitä kivaa tänä vuonna tapahtuikaan voisi sitä miettiä täälläkin. Ja keskustella ja perustella, totta kai. (edelleen perustelua aiheen oikeutuksesta, kun ei ole vanhemmille käyttäjille mitään esittäytymiskeskustelua niin tässä pystyy vähän kertomaan itsestäänkin valintojensa kautta :)).

Vuoden paras kirja
Vuoden paras elokuva
Vuoden paras levy / bändi / uusi musiikkituttavuus
Vuoden paras asia (yleisesti / henkilökohtaisesti)
Vuoden suurin saavutus (henkilökohtainen / yleinen)
Lupaus ensi vuodelle :)

Ja ylipäätään, oliko hyvä vuosi :)

------
MUOKSIS: Tarkensin otsikkoa, lisäsin vuosiluvun.
Pistetään vuodelle 2005 uusi topikki sitten joskus.
Terv. Sillanrakentaja
 
Mielenkiintoista. Mutta vaikeaa sanoa. Tammikuustahan on jo... melkein vuosi. Ei sitä aina muista mitkä kaikki teokset ovat tällä vuodella ilmestyneet...

Vuoden paras kirja: Kyllä minulle Feeniksin kilta tulee ensimmäisenä mieleen. Eli siis Harry Potter-sarjan viides ja uusin kirja. Jos joku ei vielä tiennyt.

Vuoden paras elokuva: Ööö.. Kuninkaan paluu on viime vuodelta, vaikka näinkin sen ensi kertaa vasta kuluvan vuoden puolella. Mutta jos ei sitä niin... Salainen ikkuna oli kyllä hyvä.

Vuoden paras levy / bändi / uusi musiikkituttavuus: Tähän en osaa sanoa mitään, kuuntelen musiikkia todella huonosti.

Vuoden paras asia (yleisesti / henkilökohtaisesti) Yleisesti: Taas yksi vuosi lisää suomalaisille suomalaisina. Ei sitä koskaan tiedä...
Henkilökohtaisesti: rippikoulu

Vuoden suurin saavutus (henkilökohtainen / yleinen): Yleinen: Maailma pyörii edelleen, eikä räjähtänyt tänäkään vuonna. Siis tähän mennessä.
Henkilökohtainen: ei nyt tule mitään muuta mieleen kuin hyvä koulumenestys ja stipendi. Niistä ainakin olin kamalan tyytyväinen itseeni.

Lupaus ensi vuodelle: Vähennän kiroilua ja ulkoilen enemmän. *wirn*
 
Re: Vuoden parhaat

Hyvä, että muistan edes viikkoa taaksepäin, mutta yritetään..

Vuoden paras kirja on kyllä hyvin vaikea valita, kun noita on tullut reippaasti luettua. Ehkä kuitenkin kallistun Harry Potter ja liekehtivän pikarin puoleen, jonka nyt ihan vähän aikaa sitten vasta luin. Paras ja mielenkiintoisin Potteri mikä on ilmestynyt.

Nämähän vaikeutuvat koko ajan. Elokuvia on liikaa ja eihän kaikkia mitä on nähnyt voi muistaa. Ensimmäisenä tulee kyllä mieleen The Village ja Lost in Translation, joista pidin kummastakin. Molemmat vaikuttivan minuun melkoisesti.

Bändi on helppo valita. The Beautiful South ja heiltä Choke levy. Toisaalta uusi tuttavuus on Eels, johon kaverini kautta tutustuin, mutta kyllä tuo TBS vie voiton.

Paras asia on tietysti omat elokuvat. Yksi asia tässä maailmassa joka saa miut onnelliseksi. Mikä voisi olla parempaa kun tulla kamalan koulupäivän jälkeen kotiin ja alkaa katsella suosikki elokuvia (Tim Burton :heart: ).

En ole saavuttanut mitään. Kaikki on mennyt jollain tavalla päin puuta. Eikä kummiksi tulemistakaan oikein voi saavutukseksi laskea, vai voiko(?)

Mietin jo itselleni ensi vuoden lupauksen tässä eräs päivä, mutta en nyt kuollaksenikaan muista sitä. :roll:
 
Re: Vuoden parhaat

Ehkäpä tämä on ok, koska huomaan haluavani vastata tähän. :oops:

Vuoden paras kirja - Voin arvioida vain niitä, jotka olen lukenut, joten (käy katsomassa lukukalenteriaan) se lienee Hobbi Liveship Traders -trilogia. Eniten siinä ihastutti se, mitä kuvannee parhaiten lausahdukseni "Minun tekisi mieli läimäyttää tätä yhtä päähenkilöä, koska hän on niin raivostuttava!!" Mitä muuhun julkaisutoimintaan tulee, Tolkienin Joulupukin kirjeiden julkaisu suomeksi oli hyvin tehty. Vihdoinkin!

Vuoden paras elokuva - Jaa-a, keväisestä muistinpyyhinnästä johtuen en muista alkuvuonna katsomiani elokuvia lainkaan. Sen jälkeen katsotuista miellyttivät kai eniten Shayamalanin (tai mikäsenyton) Kylä ja videolta katsomani Kuudes aisti. Monet tuntuvat olevan kyllästyneitä äijän ainaisiin lopputwisteihin, mutta minua "aijaa??!!"-tunne viehättää edelleen.

Vuoden paras levy / bändi / uusi musiikkituttavuus - Huomasin juuri tänä vuonna, että koska en ole ollut töissä, en ole kuunnellut radiota, enkä niin olleen ole tutustunut yhteenkään uuteen musiikkijuttuun koko vuonna, saati sitten että olisi tiennyt, missä nykyään edes mennään. Uudeksi tuttavuudeksi voinee laskea sen, että suostuin lopulta myöntämään pitäväni Robbie Williamsin musiikista ja ostin Sing when you're winning -levyn tietysti juuri ennen Greatest hits -kokoelman ilmestymistä. Turhauttavaa.
(samanlainen myöhäisherännäisyys muuten tapahtui aikoinaan Raptorin kanssa. Kun se oli uusi ja pop, minä inhosin sitä, mutta muutama vuosi sitten se alkoi kuulostaa ihan hauskalta :)

Vuoden paras asia (yleisesti / henkilökohtaisesti) - Se, kuinka syväksi minun ja parhaan ystävättäreni ystävyys on kehittynyt. Kouluaikana kukaan ei erityisemmin halunnut olla edes kaverini, joten olen edelleen typertynyt siitä, että olen jonkun mielestä hänen läheisin ystävänsä. Tämän vuoden tapahtumat ovat takuulla venyttäneet ystäväni kestokyvyn äärirajoille, mutta hän on silti jaksanut urheasti ja kärsivällisesti pysyä rinnallani ja kaiken lisäksi hän pyysi minut kaasokseen häihinsä. Minusta se on aika hurja luottamuksen ja välittämisen osoitus.:)

Vuoden suurin saavutus (henkilökohtainen / yleinen) - Voiko sitä nyt sanoa saavutukseksi, mutta sain vihdoin päätettyä heittää romukoppaan lopputyöni ja samalla koko opiskeluni, jotka olivat ajaneet minut itsemurhan partaalle. Suomeksi: tajusin lopulta, ettei opiskelu ole sen arvoista, että sen vuoksi tarvitsisi kuolla.

Lupaus ensi vuodelle - Yritän opetella olemaan vähemmän huolissani siitä, mitä muut ajattelevat, ja sillä tavoin tekemään elämästäni vähän helpompaa.

Ja ylipäätään, oliko hyvä vuosi - Ei. Vuosi on ehdottomasti ollut elämäni kamalin :x , koska kolme neljäsosaa siitä on pahan masennuksen takia ollut pelkkää pahaa oloa ja tuskaa + muut käytännön hankaluudet kuten sairaalassa oleminen, Kela-paperisota, ystäväpiirille aiheutunut huoli ja vaivannäkö, sekä yleinen epävarmuus (olenko kyllin hyvässä kunnossa tekemään, mitä on sovittu) siihen päälle.
 
Vuoden paras kirja oli
Bridget Jones - Elämä jatkuu: Luin sen juuri vähän aikaa sitten, ja kävin katsomassa elokuvankin. Mii laikii!
Vuoden paras elokuva oli
Kylä - The Village: Hypin pelosta kattoon tätä elokuvaa katsoessani. Yksinkertaisesti vain niin _hyvä_

Vuoden paras levy oli
Bad Religion - The Process Of Belief: Varmaankin se on tämä. Monta mahtavaa levyä on tullut kuunneltua, mutta tätä ehkä eniten. Itseasiassa tutustuin bändiin vasta tänä vuonna.

Vuoden paras asia & saavutus:
Avomies: :lol: Vihdoinkin \o/

Lupaus ensi vuodelle:
Lupaan yrittää olla tuhlaamatta kauheasti rahaa: heh..hehheh.. Eihän kukaan ole täydellinen :)

Ja vuosi oli ylipäätään hyvä, kiitos siitä kuuluu rakkaalleni :heart:
 
Parhaat kirjat olivat ehdottomasti ne Robin Hobbin teokset, joihin tänä vuonna tartuin. Jokin niissä kirjoitta on niin aitoa, että ne koskettavat todella syvältä jokaisella lukukerralla.

Elokuvia harvemmin katselen, joten en menisi nimeämään ainuttakaan elokuvaa vuoden parhaaksi. Taso on ollut kaiken lisäksi sen verran alhaalla katsomissani yksilöissä etteivät ne kyllä ansaitse edes tulla muistetuiksi seuraavana aamuna. Joten jätänpä tämän väliin.

Vuoden parasta musiikkia oli ehdottomasti uudelleen löytämäni Seminaarimäen mieslaulajat, joiden keikallekin pääsin marraskuussa. Upeaa oli, nautin todella paljon. Sen päivän muistan varmasti vielä pitkään jälkeenpäinkin.

Vuoden paras asia tai saavutus oli minulle henkilökohtaisella tasolla sekä ylioppilaaksi selvitytyminen että yliopistoon pääseminen. Lähdin keväällä lakkiaisia seuraavana aamuna kädet täristen pääsykokeisiin Jyväskylään, jossa vietin viikon. Tuntui upealta saada myöhemmin kaksi kuorta, joissa luki että minun on hyväksytty opiskelijaksi. Minulle se oli todella tärkeää, sillä en olisi tiennyt mitä tehdä välivuoden aikana jos ovet yliopistoon eivät olisi auenneet. Nyt minusta tuntui että päätin yhden jakson elämässäni ja aloitin toisen ja minusta tuntuu hyvältä, että pääsen eteenpäin elämässä, vieläpä sellaisella alalla josta pidän todella paljon.

Lupaus ensi vuodelle? Hieman enemmän aikaa ajatella, hieman enemmän aikaa nukkua, hieman enemmän aikaa rakkaalle, hieman enemmän aikaa itselle. Jos vain hetkeksi laskisi irti ja unohtaisi kiireen keskittyen siihen kaikkeen ihanaan, mitä on elämältä saanut.
 
Vuoden paras kirja: The Dark Tower VII: The Dark Tower

Vuoden paras elokuva: Conan! Molemmat on loistavia ja molemmat näin vasta tänä vuonna. Tänä vuonna valmistuneista en sitten osaa sanoa mitään.

Vuoden paras musiikkituttavuus: UDO tai Judas Priest.

Vuoden paras asia (yleisesti / henkilökohtaisesti): Vine Trellis. :heart:

Vuoden suurin saavutus: onnistuin toissapäivänä menemään iltakymmeneltä nukkumaan.

Lupaus uudelle vuodelle: onnistun toisenkin kerran menemään iltakymmeneltä nukkumaan.

Vuodella oli niin hyvät kuin huonot puolensa. Paljon hyvin huonoa ja paljon hyvin hyvää.
 
Vuoden paras kirja: Luen nykyään niin vähän, että käytännössä voisi sanoa mun lopettaneen sen kokonaan. Kesällä luin kyllä, mutta siitä tuntuu olevan ikuisuus. Ehkä sanon tähän Ernesto Guevaran Moottoripyöräpäiväkirja. muoks: Pitää sentään mainita myös Patrick O'Brianin Master and Commander -kirjasarja. Neljä ensimmäistä tullut tänä vuonna luettua.

Vuoden paras elokuva: Kuninkaan paluu. Näin sen tosin viime vuoden puolella, eli sanon sittenkin Eternal Sunshine of the Spotless Mind. Miksei sitä vieläkään ole julkaistu DVD:llä Suomessa?!

Vuoden paras levy/bändi: Olen lopettanut myös musiikin kuuntelemisen, ja uudet musiikkituttavuuteni saan pikkusiskoni Ruusa G:n kautta. How pathetic is that. Mutta onneksi RG:lla on hyvä musiikkimaku, ja olen päässyt tutustumaan mm. Weeping Willowsiin.

Vuoden paras asia: Kai tässä vuodessa on ollut hyviäkin asioita, niitä on nyt vaan vähän vaikea muistaa. No, kai parasta on ollut monet hyvät hetket ystävien ja perheen kanssa. Saara-ystäväni palaaminen Ranskasta oli tärkeää. Ai niin, ehkä yksiöön muuttaminen myös! Yleisesti, no, opiskelijana täytyy sanoa, että asumislisän korotuspäätös.

Vuoden suurin saavutus: Vuodesta selviäminen henkilökohtaisesti. Yleisesti - olen lopettanut myös maailman tapahtumien seuraamisen, eli en osaa sanoa.

En myöskään lupaa mitään. Paitsi päästä koko kevään kestävästä kurssista läpi, että pääsen kesällä töihin.
 
Re: Vuoden parhaat

Vuoden paras kirja. En ole oikeastaan paljoa ehtinyt tänä vuonna seurata kirjamarkkinoita. Sääli sinänsä. Mutta kovasti kiinnostaisi Steve Sem-Sandbergin Ravensbrück, joka kertoo tshekkijournalisti Milena Jesenkásta. Saas nähdä, mitä pukki tuo. :D

Vuoden paras asia yleisesti. Hm. Miten tällaiseen nyt vastaisi. Se, että Suurin Suomalainen saatiin vihdoin päätökseen, eikä tarvitse enää kuunnella Ylen mainoksia siitä? Tai että tosi-tv -ilmiö on saamassa yhä enemmän kritiikkiä, eikä ihan kaikkea huttua enää nielläkään niin vain? Pitäisi varmaan vastata tähän jotain jaloa, mutta ei sellaista koskaan tule mieleen kun pitäisi.

Henkilökohtaisesti vuoden paras asia on se, että arki etenee ihastuttavan rauhallisesti, eikä sisuskaluissa kaiverra enää sellainen outo tunne, ettei kaikki ole kohdallaan ja voisin tehdä jotain muutakin. Eli olen ainakin toistaiseksi löytänyt paikkani. Vuoden suurimpana saavutuksena voisin mainita sen, että selvisin viime kesän työrumbasta suht naarmuitta ja sen, että olen onnistuneesti saanut luotsattua kahta eri opiskelijalehteä ilmestymään lähes ajallaan. Vieläpä, vaikka itse häntääni nostelenkin, yllättävänkin laadukkaana. Sisältöinä on siis muutakin kuin "hei me ryypättiin taas" -tyyppisiä juttuja.

Lupaus ensi vuodelle
on helppo. Yritän jatkaa jumpilla käyntiä, jotta selkäni ei sanoisi työsopimusta irti ennen 30-vuotissynttäreitäni ja jotta jaksaisin edes kerran kiivetä Yliopistonmäelle ilman puuskuttamista. Yleiskuntoni, oi rakas yleiskuntoni, missä olet?

Vaikka välillä olikin äärimmäisen rankkoja kausia, niin kaiken kaikkiaan tämä vuosi oli mainio. Toimintaa, terveyttä, ystäviä, rakkautta ja jopa hieman sitä aina kaivattua varallisuuttakin riitti ihan mukavasti. Ei valittamista. :)
 
Paras kirja: No, Feeniksin killan luin kyllä 2003 kesällä, mutta kait suomennos ilmestyi vasta 2004. Eiköhän tämä sitten ole se kirja.

Paras elokuva; Big Fish. Minä pidin tosissaan tästä.

Paras levy; Incubus - A crow left of the murder

Paras asia; Varmaankin se että tutustuin uusiin loistaviin ihmisiin kesällä. Enmä osaa mitään maailmanrauhaa edistävää tähän sanoa.

Suurin saavutus: Olen päässyt kaikista lukion kursseista tähän mennessä läpi.

Lupaus: Jos sitten vähän reipastuisi tuossa kuntoilussa..
 
Vuoden paras kirja
Ei ole tultua kirjoja oikein luettua, voi harmi.

Vuoden paras elokuva
Kyllä The Village - Kylä on ansainnut tämän tittelin. Tuotti myös mielihyvää minulle ja parille kamulleni, "järjestetään pelätään-punaviittaisiasiilejä yhdistys!" xDD

Vuoden paras levy / bändi / uusi musiikkituttavuus
Yksinkertaisesti Nightwish, avasi silmäni Metallimaailmaan.

Vuoden paras asia (yleisesti / henkilökohtaisesti)
Minun putkahtaminen metallimaailmaan, parantanut musiikin kuuntelua 100%:sesti.

Vuoden suurin saavutus (henkilökohtainen / yleinen)
Taisin saada ruotsin nostettua 7:stä 8:siin, vihdoinkin!

Lupaus ensi vuodelle
Minähän saan englantini nostettua number 9:ksi!
[/b]
 
Re: Vuoden parhaat

Vuoden paras kirja
Tämä on ollut aika kiireinen vuosi, en ole ehtinyt lukea ollenkaan tarpeeksi. Ursula LeGuinin novellikokoelma Birthday of the World, jonka sain lahjaksi ystävältä, oli aika hyvä. Tai no, olihan niitä muitakin, vaikkapa Vernor Vingen Linnunradan ääret ja Gibsonin Pattern Recognition. Kaikista tuli jonkinlaista uutta näkökulmaa silmien taakse, pelkkä hyvä tarina ei usein oikein toimi minulle enää, tarvitaan isompia asioita. Scifiä tuli muutenkin luettua valtaosaksi, mihin olen tyytyväinen.

Vuoden paras elokuva
Viimeinen samurai, pakko myöntää. Jälkeenpäin se ei edes ollut niin ihmeellinen, mutta sitä katsoessa oli poikkeuksellisen haltioitunut olo. Hetkinen, katsoinkohan Totoron sittekin vasta tämän vuoden puolella? Jos näin on, se vie toki voiton kaikesta muusta koskaan näkemästäni :D

Vuoden paras levy / bändi / uusi musiikkituttavuus
CMX:ää ei piekse mikään, se on ollut muutaman vuoden lempibändini, ja sellaisena pysyy. Kävin vuoden aikana neljällä hienolla keikalla, joista varsinkin joulukuun Tavastian repäisy oli todella upea kokemus. En periaatteessa ole oikein keikkaihminen, mutta CMX:n kohdalla teen ison poikkeuksen. Uusi kokoelma Cloaca Maxima II oli sekin hieno; outoja, näkemyksellisiä biisejä. Joskus tuntuu, etten muita bändejä enää kuuntelekaan, kun kaikkeen ei riitä aika.

Vuoden paras asia (yleisesti / henkilökohtaisesti)
Yleisistä ei oikein tiedä. Maailmalla tapahtuu jatkuvasti kaikkea hienoa ja huonoa, en ole oikein jaksanut pitää lukua. Siitä olin helpottunut ja kiitollinen, että eräs ystävä voi viimeinkin paremmin pitkän vaikean ajan jälkeen. Se tosin asettuu ehkä tälle henkilökohtaisemmalle puolelle. Itse sain varmuuden siitä, että minulla on suuri perinnöllinen riski vakavaan sairauteen, mutta jollain oudolla tavalla sekin on plussaa, eipähän tarvitse arvailla ja pelätä, kun tietää miten asia oikeasti on.

Vuoden suurin saavutus (henkilökohtainen / yleinen)
Valmistuin proviisoriksi ja sain ensimmäisen artikkelini läpi kohtuullisen hyvään farmakologian alan lehteen. Siitä olen aidosti ylpeä. Tähän liittyen päätin myös jatkaa opiskelua väitöskirjaan asti, mitä olen miettinyt suunnilleen opintojen alusta asti ja ihmetellyt, olisiko minulla siihen kanttia. Kantista en edelleenkään tiedä, mutta tässä sitä ollaan.

Lupaus ensi vuodelle :)
Enemmän aikaa tärkeille ihmisille, ja myös itselleni (lähinnä nukkumista varten). Enemmän paneutumista ja inspiraatiota työhöni, jotta saisin jotain merkittävää aikaan. Toisaalta voisin yrittää stressata vähemmän sellaisista asioista, jotka kulkevat joka tapauksessa omalla painollaan ilman minun murehtimistani.
 
Vuoden paras kirja - Jos nyt pitää sanoa joku tänä vuonna ilmestynyt, niin en sano mitään, koska en ole niin uusia kirjoja lueskellut, mutta vuoden löytö oli ehdottomasti Neil Gaimanin Smoke and Mirrors, jota vihdoin tajuttiin hankkia tännekin Suomalaiseen kirjakauppaan. Olen myös addiktoitunut Terry Brooksiin ihan kiitettävästi tänä vuonna. Hitsi, en kyllä muista yhtään alkuvuonna lukemaani kirjaa. Kai nekin oli ihan hyviä. :)

Vuoden paras elokuva - Kuninkaan Paluun extended, luultavimmin. Nemoa etsimässä oli kanssa ihan cool.

Vuoden paras levy / bändi / uusi musiikkituttavuus - The Killersin Somebody Told me on hyppyyttänyt ihan mielettömästi loppusyksystä. Kesällä oli joku huippubiisi, mutta en sitä nyt tietenkään enää muista. Ärsyttää, kun muisti on niin rajallinen.

Vuoden paras asia - Finncon/Animecon 2004 ja erityisesti AMV-kilpailu, jota olin puolivastahakoisesti katsomassa. Ei ole varmaan mistään muusta revitty niin paljon iloa ja sisäpiirin huumoria kuin Wizard of Oz -animemusavideosta (löytyy googlesta hakusanoilla "venomi wizard of oz", jos jotakuta kiinnostaa). Ja olihan se koko Hellsing-sarjakin ihan hyper kun se piti tuon videon jälkeen katsoa. Ja sen jälkeen se AMV vasta hauska olikin!

Ja oli sekin hienoa, kun sain Salamurhaajan oppipoikaan omistuskirjoituksen Robin Hobbilta. :) Tämäkin siis Finnconissa.

Vuoden suurin saavutus (henkilökohtainen / yleinen) - Henkilökohtaisesti tämä vuosi on ollut aika laimea, mutta saavutus sinänsä oli, että melkein pääsin yliopistoon, jäi kolme pistettä vajaaksi. Sain suoritettua englannin appron, josta saa lisäpisteitä ensi hakukerralle.

Ja tietenkin se, että muutin Pojun kanssa yhteen ja meillä on mennyt yllättävän hyvin, vaikka läävässämme onkin aina ihan törkeä sotku. :roll:

Lupaus ensi vuodelle - Olen päättänyt joskus, etten lupaa mitään, joten en nytkään viitsi.

Ja ylipäätään, oliko hyvä vuosi - Ihan ok. Puoli vuotta maleksimista työttömänä, kesä ankeassa työssä ja syksy koulussa, joka on aivan väärä paikka minulle. Hellsing pelastaa aika paljon. Samoin kaverit ja muutenkin kaikki harrastamamme huumoripitoinen toiminta.
 
Vuoden paras kirja: Vasta tänä vuonna aloin lukea Pottereita eli viosin sanoa ne. Mutta toisaalta Tiikerin Lapsi oli hyvä. Tai sitten voisin sanoa TSH:n, jonka luin taas tänä vuonna... En tiedä. Kaikki oli hyviä :)

Vuoden paras elokuva: Apua, noitakin on paljon, mutta tuoreessa muistissa on Aleksanteri, josta pidin kovasti, samoin Kissojen valtakunta, joka oli myös ihana. Samoin Shrek 2, mutta sanon nyt Aleksanteri.

Vuoden paras levy / bändi / uusi musiikkituttavuus : Green Day ehdottomasti! Rakastuin tuohon bändiin syksyllä :D Olen elänyt tynnyrissä, kun en ole ikinä kuullutkaan tuosta mahtavasta bändistä.

Vuoden paras asia (yleisesti / henkilökohtaisesti) : Henkilökohtaisesti äidin ylennys osaston johtajaksi.

Vuoden suurin saavutus (henkilökohtainen / yleinen) : Öm, ei ole oikein mitään saavutuksia henkilökohtaisella tasolla ainakaan, enkä tiedä yleiseltäkään.

Lupaus ensi vuodelle: Otan opiskelun vähän vakavammin, eli teen läksyt ja luen kokeisiin kunnolla ja ajoissa!
 
Re: Vuoden parhaat

Vuoden paras kirja

Olen tainnut tänä vuonna lukea vain uusintoja, tai ainakin mikään uusista kirjoista ei ole kovasti säväyttänyt. Tai jos kirjaksi luetaan myös äänikirjat niin sitten voisin mainita Terry Pratchetin Free Wee Menin, jonka kuuntelin vähän aikaa sitten.

Vuoden paras elokuva

StarWars Dvd-boxi, ehdottomasti. Vanhat vhs-nauhat olivat jo niin kuluneet että dvd:t tulivat kyllä tarpeeseen.

Vuoden paras levy / bändi / uusi musiikkituttavuus

Rammstein! Yllättävän hyvin pärjäsin saksankokeessa ihan sillä että ennen koetta kuuntelin Rammsteinia nupit kaakossa, samalla lukien lyriikoita nettisivulta :wink:

Vuoden paras asia (yleisesti / henkilökohtaisesti)

Paras asia ... masennuksen voittaminen. Yleisesti parasta asiaa on vaikea nimetä.


Vuoden suurin saavutus (henkilökohtainen / yleinen)

Ilmottauduin lukioon ja olen tähän mennessä päässy kaikista kursseista läpi (kemian kakkoskurssia ehkä lukuun ottamatta, mutta siitä puhuta kun ei ole koettakaan vielä palautettu...) Yleisesti mainitsisin AKTn bussilakon, jolla toivottavasti saavutettiin se että työntekijöilla on sittenkin vielä oikeuksia.

Lupaus ensi vuodelle :)

Lupaan jatkaa lukiota ja saavuttaa valkolakin, ehkei nyt vielä ensivuonna, mutta seuraavana keväänä.
 
Vuoden paras kirja
Mitäköhän olen tänä vuonna mahtanut lukea... Kun nyt kuitenkin Konnussa olemme, voisin sanoa The Silmarillion, joka saapui postiluukustani joskus kesällä. Osa ajasta meni ihan vain sen ihkutukseen, kun se vanhemman kuuloinen englanti on oi, niin ihanaa. Sisällön erinomaisuudesta ei täällä varmaan tarvitse erikseen mainita? Kumma, miten se kirja paranee kerta kerralta. <3

Vuoden paras elokuva
Big Fish oli kovin lumoava ja koskettava, erilainen ja fantastinen. Hehkutusta, hehkutusta.

Vuoden paras levy / bändi / uusi musiikkituttavuus
Näitä olisi niin monta... Paras levy oli ehkä Egotripin kokoelma, joka hurmasi minut aika täysin. Vaikka Egotrippiä on kuullut radiosta, siihen ei ole sillä tavalla tutustunut tarkemmin. Paras bändi oli Sonata Arctica, jonka uuden levyn ja Lutakon keikan jälkeen minusta on kuulunut sellaisia Sonata!-huudahduksia muiden kyllästymiseen asti. Paras uusi musiikkituttavuus ei oikeastaan ole niin uusi, Timo Rautiaista & Trio Niskalaukausta on tullut myös kuunneltua radiosta, mutta vasta tänä vuonna levyn osto & keikka -asteelle asti. Tietysti juuri tänä vuonna bändi lähti myös tauolle...

Vuoden paras asia (yleisesti / henkilökohtaisesti)
Yleisesti paras asia oli tietysti RotK SEE:n ilmestyminen. Tottahan se paransi kaikkien ihmisten elämänlaatua ja loi päivillemme merkityksen. Eikö?
Henkilökohtaisesti parhaita asioita asioita oli aika monta, mutta jos mainitaan joku yksittäinen, niin kontu- ja etenkin laukaamiittaaminen oli erityisen kivaa, kun sitä kautta tutustui niin moneen mukavaan ihmiseen. Olette niin kovin ihkuja, oi kontulaiset. <3

Vuoden suurin saavutus (henkilökohtainen / yleinen)
Henkilökohtaisesti suurin saavutukseni tänä vuonna oli joko syksyn yo-kirjoitukset tai sitten inssin läpimeno ensimmäisellä kerralla, joka ei minun ajotaidollani ollut oikeastaan mahdollista saati sitten todennäköistä. Kiitos, sinä inssisetä joka olit selvästi sokea. Sinun kaltaisiasi ihmisiä saisi olla useampia.
Yleisesti... Hmm, mitäköhän maailmalla on oikein tapahtunut? Öh. En muista kuulleeni oikeastaan mitään muuta kuin huonoja uutisia. Siis tapahtuuko maailmalla jotain hyvääkin?

Lupaus ensi vuodelle
Lupaan ja vannon, kautta kiven ja kannon, että ensi vuonna luen oikeasti niihin yo-kirjoituksiin ja etenkin niihin pääsykokeisiin, ja löydän kauan sitten kadonneen motivaationi jostakin. Jos sanani syön, mörökölli minut vieköön!

Oli muuten ihan hyvä vuosi. Hyvää musiikkia, hyviä ystäviä. Söin aika paljon lettuja. Mitä muuta pienet tytöt voisivatkaan kaivata? Ai niin, ja se täysi-ikäiseksi tulo oli sellainen tätä-oli-odotettu-juttu. Tapahtui ehkä huonojakin asioita, mutta niihin suhtauduttiin yllättävän rauhallisesti. Olipa taas kivaa...
 
Vuoden paras kirja:

Ankaran opiskelun tuloksena ovat harrastukset jääneet vähemmälle, tänä vuonna kärsinyt on lukeminen. Lukuintoa löytyy, mutta aikaa ei. Tänä vuonna ilmestyneistä Harry Potter ja Feeniksin kilta, mutta luetuista... apua, ei sitä muista! Ehkä Virgin Suicides (Jeffrey Eugenides?) joka näkyi myös elokuvana televisiosta, mutta josta en pitänyt. Myös Humisevan harju oli kiva.

Vuoden paras elokuva:
Hmm. En kovin monta kertaa elokuvissa ole käynyt, enkä oikein muistakaan mitään enää. Ehkä minullakin Viimeinen samurai oli ykkönen.

Vuoden paras levy / bändi / uusi musiikkituttavuus:
The Ark. Joskus vuonna Erkki ja Paavo nauroin sille, mutta hei, sehän on ihan loistavaa musiikkia!
Lisään näin myöhemmin vielä Sonata Arctican, johon tutustuin nyt perjantaina, ja Mewin.

Vuoden paras asia (yleisesti / henkilökohtaisesti)
Että lähdin öljyvärimaalaamaan ja tanssiteatteriin. Minulla ei ole ikuisuuksiin ollut mitään kunnon harrastuksia, ja nyt sain revittyä itseni ulos mökkeröstä. Näin väheni siis mökkihöperyyteni samalla.
Tutustuin kesällä uusiin, ihaniin ihmisiin. Vietin maailman ihanimman viikonlopun tuollaisessa vanhassa, autiossa maalaiskylässä, ei sähköä, ei mitään. Metsää, peltoa, muutama mökkeröinen. Mikä unelma!

Vuoden suurin saavutus (henkilökohtainen / yleinen)
Henkilökohtaisena pidän jälleen sitä, että koulussa menestyn ja keväällä sain kaksi stipendiä.

Lupaus ensi vuodelle:
Paha luvata mitään, varsinkin itselle, kun alkaa sitten laiskuus vaivaamaan. Mutta no, aion pysyä reippaana koulussa, pysyä hengissä, ja viettää enemmän aikaa kavereiden kanssa. Kotan hävittää kateuden päästäni. Ja koitan käydä lenkillä ja hoitaa umpisurkeaa kuntoani.

Ohhoh. Vuosi tässä hujahti ihan huomaamatta.


edit: Oli muoksittavaa
 
Re: Vuoden parhaat

tumbe sanoi:
Rammstein! Yllättävän hyvin pärjäsin saksankokeessa ihan sillä että ennen koetta kuuntelin Rammsteinia nupit kaakossa, samalla lukien lyriikoita nettisivulta :wink:

:D

Tarttee kokeilla samaa taktiikkaa, kunhan joskus ilmoittaudun saksankurssille. Hrh. Minulla on hyvin syvä viha-viha suhde saksaan, kuuden vuoden yläaste- ja lukio-opintojen jälkeen. Mutta järkeilin, että saan helpoiten pakolliset kieliopinnot pois jaloista, kun otan saksaa sen sijaan, että aloittaisin parin alkeiskurssin verran jotain täysin uutta kieltä.

Eli siis. Rammstein soimaan! Ich Will!
 
Vuoden paras kirja on aivan varmasti juuri tämä mainittu Harry Potter ja Feeniksin kilta. Totta kai myös Pikku prinssi. Se on joka vuonna vuoden paras!

Vuoden paras elokuva on varmaankin Moulin Rouge, jonka näin videolta ensimmäisen kerran vähän ennen kesää ja viime lauantaina uudelleen. Ihana ihana ihana! :D

Vuoden paras musiikkituttavuus löytyy musikaalista The Cats, jonka näin noin viikko sitten ensimmäisen kerran videolta ja seuraavana päivänä heti uudelleen. Tilasin muuten juuri äsken The Catsin levyn puhelimella postimyynnistä. Paras kappale on ehdottomasti Mr Mistoffelees (tai noin kai se kirjoitetaan).

Paras henkilökohtainen juttu on uudet pienet palleroiset gerbiilin pennut uudenkiiltävässä terraariossa pomppimassa pitkin seiniä ja kattoa!

Vuoden suurin saavutus henkilökohtaisesti on se, että olen vielä pystyssä ja iloisena, vaikka syksy oli ylikiireinen ja stressaava.

Lupaukseni ensi vuodelle on olla vähän hiljempaa.
 
Ylös